Dato og tid er 15. dec 2017, 01:37




Svar på emne  [ 140 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
 Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.) 
Forfatter besked
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
pwh skrev:
Set ift. merpris, olieskift for hver 15.000 km, værditab der er svær at spå om osv., så ville jeg ikke vælge en GTE hvis man befinder sig godt Dacia med tilsvarende volumen.
Hvis du derimod tænder på udseende, kabinekvalitet og motorkraft i en Passat GTE, så er den er fantastisk kompromis mellem fortiden og fremtiden!


Det er vigtigt at pointere her at det er 15.000 km på karossen og ikke motoren, så uanset hvor lidt du bruger motoren på 1 år eller de 15.000km du kører, så koster det 2k som minimum om året, hvilke svarer til godt 3-4 tankfulde benzin.


23. nov 2017, 14:08
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Indlæg: 225
Geografisk sted: Dalby
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Jeg har desværre ikke nogen lader på mit arbejde lige nu, men muligvis i fremtiden da de er ved at indføre det på de andre større sites.

Jeg er ret passiv på motorvejen, jeg kører sjældent mere end 114 km/t på motorvejen i min nuværende bil, da jeg simpelthen ikke føler at de minutter jeg er tidligere fremme er det værd - kontra hvor meget mere brændstof den bruger.

Og over en tankfuld, kører jeg mellem 70-74 km/t i gennemsnit.

Jeg skal lige forstå det ret.
Jeg har 2 x 65 km, skal jeg så trække de 40 km fra som den ca. kører på el, så jeg er nede på 90km og udregne brændstofforbruget ud fra det?

_________________
High Up! '16 1.0 mpi 75hk Billede
Passat Variant '11 2.0 TDI 140hk Billede Solgt


Senest rettet af JAS 24. nov 2017, 15:13, rettet i alt 1 gang.



23. nov 2017, 16:44
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
JAS skrev:
Jeg skal lige forstå det ret.
Jeg har 2 x 65 km, skal jeg så trække de 40 km fra som den ca. kører på el, så jeg er nede på 90km brændstofforbruget ud fra det?


Det er meget svært at spå om du får 40 eller 30 km, det afhænger helt af din kørestil, hvilke dæk du kører på, hvor koldt det er, og hvor meget du bruger dit klima anlæg og andre elektriske ting i bilen, da alt sluger.

Du skal samtidig forvente at dine batterier efter 1 år mister 3-4 km af sin range, så jeg tror du skal sigte efter at kører 30 km på en opladning i gennemsnit.

Men når du "får" din GTE, så finder du ret hurtig ud af hvordan bilen skal køres mest optimalt for at få det meste ud af hybrid delen, jeg kobler den selv imellem ren el og hybrid selv, hvis jeg ved at min tur ikke kan nås på en fuld opladning, jeg har formået og få langt bedre resultater ud af den end blot at kører ren hybrid hele vejen, men bare at tømme den og så kører over på benzin er heller ikke den mest økonomiske måde at gøre det på.

Men igen, går man op i det og synes det er sjovt at se hvor meget man kan få ud af den, så er det en fed gryde. Jeg ville ønske vi havde i budgettet til en Passat GTE, men vi er nødsaget til at have 2 hverdagsbiler der hvor vi bor, så økonomien er ikke til den.


24. nov 2017, 10:41
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Indlæg: 234
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
fjeppe skrev:

Det er meget svært at spå om du får 40 eller 30 km, det afhænger helt af din kørestil, hvilke dæk du kører på, hvor koldt det er, og hvor meget du bruger dit klima anlæg og andre elektriske ting i bilen, da alt sluger.

Du skal samtidig forvente at dine batterier efter 1 år mister 3-4 km af sin range, så jeg tror du skal sigte efter at kører 30 km på en opladning i gennemsnit.


Det er mildest pessimistisk at regne med at batteriet taber 6-8% kapacitet efter et år. Det er i hvert fald ikke noget jeg kan genkende fra min Passat.
Efter 1 år, 3 måneder og 20.000 km viser min stadig 51 km rækkevidde ved fuld opladning, og jeg kan ikke se målbar forskel i den faktiske rækkevidde.
VW giver 8 års garanti på batteriet, forstået på den måde at det ikke må tabe mere en 30% kapacitet inden da.
Lur mig om VW ikke er sikre på at batteriet klarer skærene i 99,xx% af bilerne

Erfaringer fra flere elbiler og hybrider er at tabet er ganske moderat over tid og km. Det er primært fordi Li-Ion batterier i biler slet ikke udsættes for se samme tæsk i forbindelse med op- og afladning. Jeg læste en artikel omkring batteriteknologien i biler, som i særdeleshed bliver ekstra interessant når den udgør 50% eller mere af en bils produktionspris.
Når din bil viser fuld afladning (= tom = 0%), så er der typisk omkring 20% tilbage på cellen, men da fuld afladning slider enormt på batteriet, så tillader bilens battery management system (BMS) aldrig at det kommer så langt ned.
Det samme gør sig gældende ved opladning - der er er det ofte omkring 80% der er loftet.

Det gør også at man inden for et vist spænd ikke vil opleve reduceret rækkevidde, selvom den enkelte celle mister lidt kapacitet. Det skulle der ofte være plads til at BMS kompenserer for.
Det skal lige nævnes at jeg ikke kender VW's BMS system i detaljer, og at det sandsynligvis aldrig er 100% ens fra producent til producent.

Lidt generelt om teknologien:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battery ... ent_system

Samtidig slider høje temperaturer på batteriet - et problem der er løst med et rimelig seriøst køleanlæ i alle eldrevne biler - inklusiv GTE.

Så elbiler (herunder hybrider) må ikke sammenlignes med andet batteridrevet udstyr (eksempelvis mobiltelefoner), hvor degradering af batteriet kan være ret voldsom.

Læs evt. nedenstående artikel om en Chevrolet Volt der har gået 300.000 miles. Ret imponerende...
https://www.greencarreports.com/news/11 ... ttery-loss


Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


24. nov 2017, 15:07
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
pwh skrev:
fjeppe skrev:

Det er meget svært at spå om du får 40 eller 30 km, det afhænger helt af din kørestil, hvilke dæk du kører på, hvor koldt det er, og hvor meget du bruger dit klima anlæg og andre elektriske ting i bilen, da alt sluger.

Du skal samtidig forvente at dine batterier efter 1 år mister 3-4 km af sin range, så jeg tror du skal sigte efter at kører 30 km på en opladning i gennemsnit.


Det er mildest pessimistisk at regne med at batteriet taber 6-8% kapacitet efter et år. Det er i hvert fald ikke noget jeg kan genkende fra min Passat.
Efter 1 år, 3 måneder og 20.000 km viser min stadig 51 km rækkevidde ved fuld opladning, og jeg kan ikke se målbar forskel i den faktiske rækkevidde.
VW giver 8 års garanti på batteriet, forstået på den måde at det ikke må tabe mere en 30% kapacitet inden da.
Lur mig om VW ikke er sikre på at batteriet klarer skærene i 99,xx% af bilerne

Erfaringer fra flere elbiler og hybrider er at tabet er ganske moderat over tid og km. Det er primært fordi Li-Ion batterier i biler slet ikke udsættes for se samme tæsk i forbindelse med op- og afladning. Jeg læste en artikel omkring batteriteknologien i biler, som i særdeleshed bliver ekstra interessant når den udgør 50% eller mere af en bils produktionspris.
Når din bil viser fuld afladning (= tom = 0%), så er der typisk omkring 20% tilbage på cellen, men da fuld afladning slider enormt på batteriet, så tillader bilens battery management system (BMS) aldrig at det kommer så langt ned.
Det samme gør sig gældende ved opladning - der er er det ofte omkring 80% der er loftet.

Det gør også at man inden for et vist spænd ikke vil opleve reduceret rækkevidde, selvom den enkelte celle mister lidt kapacitet. Det skulle der ofte være plads til at BMS kompenserer for.
Det skal lige nævnes at jeg ikke kender VW's BMS system i detaljer, og at det sandsynligvis aldrig er 100% ens fra producent til producent.

Lidt generelt om teknologien:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battery ... ent_system

Samtidig slider høje temperaturer på batteriet - et problem der er løst med et rimelig seriøst køleanlæ i alle eldrevne biler - inklusiv GTE.

Så elbiler (herunder hybrider) må ikke sammenlignes med andet batteridrevet udstyr (eksempelvis mobiltelefoner), hvor degradering af batteriet kan være ret voldsom.

Læs evt. nedenstående artikel om en Chevrolet Volt der har gået 300.000 miles. Ret imponerende...
https://www.greencarreports.com/news/11 ... ttery-loss


Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Nu har jeg så haft 2 GTE'ere, begge med samme resultat, uanset årstid, og jeg kender lidt til batteri teknologi igennem mit daglige virke (primært LiPo), så jeg ved godt hvordan disse skal behandles i forhold til afladning og opladning, og bruger jeg ikke bilen i flere dage, så sætter jeg den opladning til storage charge (ca 50%)

Nu antager du så at du og jer kører ens, det kan jeg så fortælle dig det gør vi højtsandsyneligt ikke, da jeg runede mit første service ved 15.000km (på ca et år), havde jeg kun kørt 2 tank benzin igennem benzin motoren, så jeg bruger el delen rigtig meget.

Der skal iøvrigt kun en (dårligere performene) celle til at skabe uballance og derved dårligere tal, og jeg har skam været ovre hos VW som bekræfter mine observationer og at der som sådan ikke er noget galt med batteri pakken, andet end at den bare ikke kan give mere.

Og ja der findes massere af artikler om batterier som ikke taber noget, men under hvilke forhold? Dem jeg kender der kører Tesla, ved jeg også ikke kører det samme på en opladning som de gjorde for 2 år siden.

Iøvrigt så er VW's batteri pakke ifølge eget udsag, bygget op, så de kan skifte en cell af gangen, så oplever du mere en 30% tab inden for de 8 år, får du ikke nødvendigvis en ny batteripakke, men blot skiftet de celler som den måtte være gal med.


Senest rettet af fjeppe 24. nov 2017, 15:22, rettet i alt 1 gang.



24. nov 2017, 15:19
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Indlæg: 200
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
fjeppe skrev:

Nu har jeg så haft 2 GTE'ere, begge med samme resultat, uanset årstid, og jeg kender lidt til batteri teknologi igennem mit daglige virke, så jeg ved godt hvordan disse skal behandles i forhold til afladning og opladning, og bruger jeg ikke bilen i flere dage, så sætter jeg den opladning til storage charge (ca 50%)

Nu antager du så at du og jer kører ens, det kan jeg så fortælle dig det gør vi højtsandsyneligt ikke, da jeg runede mit første service ved 15.000km (på ca et år), havde jeg kun kørt 2 tank benzin igennem benzin motoren, så jeg bruger el delen rigtig meget.

Der skal iøvrigt kun en (dårligere performene) celle til at skabe uballance og derved dårligere tal, og jeg har skam været ovre hos VW som bekræfter mine observationer og at der som sådan ikke er noget galt med batteri pakken, andet end at den bare ikke kan give mere.

Og ja der findes massere af artikler om batterier som ikke taber noget, men under hvilke forhold? Dem jeg kender der kører Tesla, ved jeg også ikke kører det samme på en opladning som de gjorde for 2 år siden.


Må jeg se de målinger du baserer de 3-4 km på?
Det stemmer langt fra overens med hvad jeg ellers har læst på diverse fora og facebook sider.

_________________
2017 Golf 7,5 GTE


24. nov 2017, 15:22
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
kims2 skrev:

Må jeg se de målinger du baserer de 3-4 km på?
Det stemmer langt fra overens med hvad jeg ellers har læst på diverse fora og facebook sider.


Kan tage et billede af min range, når den er fuldt oplandt, om sommeren skriver den 46-47km max, og vinteren 45km

Begge GTE'ere stod på 50km da jeg hentede dem, og da jeg afleverede den første som var om sommeren, stod den på 47km.

Den demo jeg oprindelig prøvede stod på 48km, selvom den havde stået til ladning hele dagen.

Nu gider jeg så ikke og bruge flere timer hver dag på at sidde med VCDS og hive volt ud pr. celle og lave en logbog over et års tid, jeg kan blot konstatere at den ikke viser det samme som da jeg hentede den, og jeg samtidig også kan konstatere ud fra 2 års kørsel at jeg kan kører kortere og kortere, dog ligger den ret stabilt nu og har ikke faldet de sidste 3 måneder og jeg kører gennemsnitlig ca 3 opladninger pr. dag, nogengange lidt flere.

Iøvrigt så holder bilen i p-kælder det meste af dagen, og jeg veksler mine opladninger imellem Clever 3,7kw lader og så den som følger med, det er min erfaring fra de snart hundrede lipo batterier jeg har været igennem, at dem som har haft holdt længst, har været dem hvor man ikke har turbo ladt på den hver gang, ganske enkelt fordi at batteriet kommer i bedre ballance og derved for motioneret alle cellerne ligelidt.

Min teori er, at hvis jeg kunne lave en ren ballance af cellerne, som jeg kan med mine lipoer, kan jeg sikkert få den op på de 50km igen, for mine lipoer ryger også ud af ballance, selvom laderen forsøger at ballancere dem ved opladning, så er det bare ikke lige så effektivt som en ren ballance over længere tid.


24. nov 2017, 15:33
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Indlæg: 200
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Ok, det er så det andre har gjort uden at se en betydelig nedgang i kapaciteten. Jeg ved godt at kapaciteten går ned over tid, men synes dine tal lyder lige vel overdrevne. Mener også du har skrevet tidligere, at man må forvente en nedgang i rækkevidden på 3-4 km pr år. Jeg synes det er nogle ret markante udtalelser at komme med, uden at kunne basere det må akkurate målinger. Du er vel klar over, at rangen varierer efter dit historiske kørselsmønster, temperatur og flere andre faktorer?

Med din argumentation, kan jeg så konkludere, at min har tabt 3-4 km i rækkevidde på de 3 uger jeg har haft den.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
2017 Golf 7,5 GTE


24. nov 2017, 15:53
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
kims2 skrev:
Ok, det er så det andre har gjort uden at se en betydelig nedgang i kapaciteten. Jeg ved godt at kapaciteten går ned over tid, men synes dine tal lyder lige vel overdrevne. Mener også du har skrevet tidligere, at man må forvente en nedgang i rækkevidden på 3-4 km pr år. Jeg synes det er nogle ret markante udtalelser at komme med, uden at kunne basere det må akkurate målinger. Du er vel klar over, at rangen varierer efter dit historiske kørselsmønster, temperatur og flere andre faktorer?

Med din argumentation, kan jeg så konkludere, at min har tabt 3-4 km i rækkevidde på de 3 uger jeg har haft den.


De 3-4km er det første år, jeg har endnu ikke haft den samme GTE'er i 2 år, men 2 GTE'ere fordelt over 2 år, så Næste år må vidne om det forsætter, det tror jeg dog ikke i samme niveau, men mit bud er at den hedder den nok skal miste 1-2 km pr år, men det afhænger helt af hvordan folk behandler batterierne.

Og ja jeg ved godt kulden uden for påvirker det en del, men dette er min 3. vinter jeg er på vej ind i med en GTE, og den var nede 47km allerede i sommers, og nu 46km, så næste sommer må vise om den bliver der eller ej, men 50km, får jeg den aldrig op på igen, og jeg kører på original hjul.

Nu er den km range ret relativ, ligesom rangen på en frisk fyldt benzin tank, og jeg har forsøgt at kører med vind i ryggen og max 80km/t, og jeg kan ikke få den til at kører de 40km eller over på en opladning, så hvis du kan det, er jeg yderst imponeret, og så er det måske værd at sparer op til en Passat GTE istedet.

Jeg har været ovre og fået nulstillet kørselsdata og det ændrede intet, kører ca 5.5km/kW ifølge instrumentet, men kigger jeg på trip tælleren nå jeg når 1-2km range, så har jeg max kørt 36km, det er ihvertfald rekorden.

Det er vigtigt at pointere at jeg ikke er utilfreds med at den mister range, det havde jeg forventet, men hvis den så bare kunne køre det den skrev, ville alt være fint.


24. nov 2017, 18:24
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Indlæg: 234
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Det er heftigt nok at din rekord er 36 km. Det er pænt sløjt.

Jeg har aldrig forsøgt at køre batteriet i bund, men bliver efterhånden lidt hooked på at prøve. Jeg har ca. 30 km til arbejde, og kører en fin blanding at køkørsel frem og tilbage (Amager - Ballerup). Jeg har absolut ingen problemer med at komme over 40 km.
Nedenfor er et billede efter 30 km kørsel, hvor bilen mener at der krudt nok på batteriet til yderligere 20 km.
Fair nok - 50 km havde jeg måske ikke nået, men de 40-45 er absolut realistisk når der ikke er behov for varme eller A/C.

I sommers parkerede jeg sjældent bilen med under 10 km rest rækkevidde på batteriet, og i så fald var det kun når den havde fået 135 km/t på de stræk det er muligt.

Bilen er en rimelig standard Passat GTE med standard 17" London følge og 215 mm Pirelli seal dæk. Ikke noget fancy.
Kører fast med klapvogn, ladekabler, autostol, højstol og hvad man nu ellers får lyst til at efterlade bag i sådan en svend.

Jeg ved sgu ikke hvad der er galt med din bil. Er det ren bykørsel uden nogle nogenlunde fornuftige stræk med stabil hastighed?

En Passat har 12% større batterikapacitet, men det skulle være for at kompensere for Passatens højere vægt/større vindmodstand, så den havde nogenlunde samme rækkevidde som Golf GTE.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Billede


24. nov 2017, 19:43
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Det resultat kan jeg også fuske frem, men du sammenligner altså stadig 2 forskellige biler, hvilke ikke er retvisende.

Af alle de GTE ejere jeg har snakket med, har ingen kørt 50 reelle km på en opladning, ud fra et realistisk kørselsmønster.

Iøvrigt så passer km for km med 1:1 indtil jeg rammer 15, herefter så kører jeg kun 500m pr km på rangen, så det billede du maler kan altså ikke bruges.

Prøv og kør ned til 0km


24. nov 2017, 20:20
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Indlæg: 234
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
fjeppe skrev:
Det resultat kan jeg også fuske frem, men du sammenligner altså stadig 2 forskellige biler, hvilke ikke er retvisende.

Af alle de GTE ejere jeg har snakket med, har ingen kørt 50 reelle km på en opladning, ud fra et realistisk kørselsmønster.


Fuske frem? Forklar mig venligst hvor der bliver fusket.

Jeg har aldrig påstået at jeg har kørt 50 km på el i min Passat, men jeg er sgu tæt på.

Er vi ikke enige om at drivlinien på Golf og Passat GTE er ~95% identisk?

Fair nok - bilerne er ikke identiske, men jeg forsøger også blot at give modspil til de (i mine øjne) pessimistiske indlæg du kommer med. Når jeg forsøger at dokumentere fakta, så er det pludselig fusk?
Jeg er meget positiv overfor VW hybriddrivlinie, men fusker ikke med nogle tal eller postulater. Det er netop derfor jeh vælger at dokumentere mine påstande med billeddokumentation.

Som uret viser, så er turen taget i myldretiden. Den er gået fra Ballerup via O4, M4, Frederikssundmotorvejen, M3, Amagermotorvejen, Vejlands Allé.
Som de fleste med lidt kendskab til trafik omkring hovedstaden ved, så kan det være lidt udfordrende rent trafikalt. Det viser gennemsnitshastigheden meget fint.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


24. nov 2017, 20:37
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
I har så evigt ret, det er mig der tager fejl, jeg har haft 2 defekte GTE’ere, alle ikke defekte GTE’ere har efter 1-2 år den samme range som da den forlod fabrikken, bilen kører 1 til 1 km på alle 50km, bilerne kan samtidig uden problemer nå de 66km/l, den knap har bare været defekt i mine.

Køb køb køb, lyt ikke til mine erfaringer, de er fejlbehæftet og fiktive.

Så er den vist lukket

PS. Du insinuere med dit billede at du kan kører 50km


24. nov 2017, 20:58
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Indlæg: 200
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Nå, der var da vist en der slap op for saglige argumenter. Troede vi kunne holde diskussionen på et ordentligt niveau.
Der er INGEN der har påstået de ting du skriver. Tror vi alle er klar over at de tal der er opgivet er baseret på laboratorie resultater ud fra en standardiseret målemetode.

Du bruger din range måler til at argumentere for, at batteriet skulle miste absurd meget kapacitet, selvom den måler netop er baseret på en helt masse variabler du ingen kontrol har over. Du skrev endda på et tidspunkt i en anden tråd, at bilen mister 1 km for hver 3 måneder.
Jeg synes det er særdeles kritisabelt, at komme med sådanne udtalelser, når man ikke engang gider lave seriøse målinger til at underbygge dem.

Jeg prøvede også på at vise dig dette ved at fortælle, at min helt nye bil også har en range efter fuld opladning på 3-4 km mindre end da jeg hentede den. Det giver jo ingen mening at bruge det som argument for, at batteriet skulle have mistet næsten 7-8% kapacitet på 3 uger.

Gider ikke bruge mere tid på at diskutere med dig, når det skal ende på så barnligt et niveau.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
2017 Golf 7,5 GTE


24. nov 2017, 21:21
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Indlæg: 234
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
fjeppe skrev:
I har så evigt ret, det er mig der tager fejl, jeg har haft 2 defekte GTE’ere, alle ikke defekte GTE’ere har efter 1-2 år den samme range som da den forlod fabrikken, bilen kører 1 til 1 km på alle 50km, bilerne kan samtidig uden problemer nå de 66km/l, den knap har bare været defekt i mine.

Køb køb køb, lyt ikke til mine erfaringer, de er fejlbehæftet og fiktive.

Så er den vist lukket

PS. Du insinuere med dit billede at du kan kører 50km


Wow - at påstå at jeg insinuerer 50 km rækkevidde, når jeg i samme indlæg skriver at 45 km er inden for rækkevidde, det er mildest talt interessant.
Hvad med at holde dig til fakta?

Jeg har endnu ikke set en påstå at en GTE overholder opgivet km/l eller teoretisk rækkevidde på en opladning.
Så vidt jeg erindrer, så viste jeg noget der minder om 16 km/l på en tur fra København - Århus, og påstår desuden at en rækkevidde på 40 km på en opladning (uden brug af varme eller A/C) er realistisk.
Når det forsøges sandsynliggjort, så bliver man anklaget for fusk (hvad det så end måtte være).

Til info og rettelse, så har jeg mange gange prøvet at køre batteriet tomt - faktisk gør jeg det dagligt, da jeg pt. kun har mulighed for at lade nær arbejdet.
Det jeg mente var én sammenhængende tur, hvor jeg kan tage et billede af distancen i når batteriet er fladt.

Jeg tror efterhånden emnet er debatteret til døde - lad os acceptere at vi har vidt forskellige erfaringer med hver vores GTE.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


24. nov 2017, 22:31
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Indlæg: 225
Geografisk sted: Dalby
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Var ude at prøvekøre slæden i dag, fantastisk stykke køretøj.
Men jeg er fandme stadig i tvivl, når jeg under min tur, havde et gennemsnit på (Nu kan jeg ikke huske tallet) men X,X kwh, og 20.0 km/l
De 20 km/l, er det KUN mens brændstof motoren har kørt, eller regner den de km på ren el med i forbruget?

Og det er Passat GTE der bliver spurgt til.

_________________
High Up! '16 1.0 mpi 75hk Billede
Passat Variant '11 2.0 TDI 140hk Billede Solgt


28. nov 2017, 22:47
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Indlæg: 4883
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Har fået at vide at den nye Audi Q8 ikke kommer som plugin hybrid.
Ser ud til at VAGs plugin hybrid strategi er lidt bagud i forhold til ihvertfald MB.
Men det skyldes nok man primært gik 100 ind for diesel til det gjorde ret ondt på kort tid. :D

Imponerende at Toyota har rundet 10 mill solgte hybridbiler.

_________________
2016 Ellert 85D, 2015 AMG, 2016 TT RS


28. nov 2017, 22:58
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:53
Indlæg: 242
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
JAS skrev:
Men jeg er fandme stadig i tvivl, når jeg under min tur, havde et gennemsnit på

Den regner km på ren el med i forbruget


29. nov 2017, 08:38
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Indlæg: 225
Geografisk sted: Dalby
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Okay, så var køreøkonomien ikke så imponerende som jeg håbede.
Men jeg valgte nu at hoppe på alligevel, så nu blev jeg også ejer af sådan et stykke køretøj.

_________________
High Up! '16 1.0 mpi 75hk Billede
Passat Variant '11 2.0 TDI 140hk Billede Solgt


29. nov 2017, 20:21
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Indlæg: 3782
Geografisk sted: Struer
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
bskaarup skrev:
JAS skrev:
Men jeg er fandme stadig i tvivl, når jeg under min tur, havde et gennemsnit på

Den regner km på ren el med i forbruget


Lidt forvirrende. Jeg synes det var bedre hvis det var adskilt.

_________________
/Søren.
Passat Variant DSG 2017 + Skoda Citigo AUT 2013


6. dec 2017, 21:54
Profil Hjemmeside
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Svar på emne   [ 140 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Danish translation & support by Olympus DK Team
DLX.DK