Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 613
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro

Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader

Indlæg af Bonden » 12. mar 2018, 13:12

Er der nogen der har prøvet at nedveje en gulplade bil, og derefter få den på hvide plader? Eller direkte nedveje en hvidplade bil, er det muligt?

Der kan være en del af spare, hvis man kan komme under 3t totalvægt!
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4058
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej

Re: Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader

Indlæg af ph » 12. mar 2018, 17:50

Hvorfor nedveje en hvidpladebil? ...Hvilke besparelser er der at hente her??
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 2703
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ejby

Re: Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader

Indlæg af KBoesen » 12. mar 2018, 22:15

ph skrev:
12. mar 2018, 17:50
Hvorfor nedveje en hvidpladebil? ...Hvilke besparelser er der at hente her??
Det tænkte jeg også lige? Det giver ingen mening. :-)

Men ja, på varebiler over 3 tons, kan det være en god fordel, men så betaler man også en merafgift på bilen, da den mig bekendt så går fra 30 % afgift til 50 %.
Så det skal kun være hvis man kører bilen 100 % privat, at det kommer til at give mening som regel. :-)
Seat Leon 2,0 TDI Xcellence - Pendlerraketten
Volvo V60 D3 Momentum - Familievognen

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 847
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731

Re: Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader

Indlæg af Frederik DH » 13. mar 2018, 04:44

Ikke helt, Kristoffer.

Hvis en varevogn er solgt som værende over 3 tons er der betalt en max. afgift på bilen på kr. 56.800,- Denne er typisk højere ved en bil under 3 tons. Dog bliver privatbenyttelses afgiften markant højere.

50% er på varebiler under 2,5 tons eller med ruder i varerummet over 3 ton.

Men en evt. nedvejning tænker jeg vil kræve en yderligere registreringsafgift.
Frederik DH

'18 GOLF VARIANT R 2,0TSI 310HK DSG7 4MOTION
'17 MOVE UP! 1,0MPI 60HK

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 613
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro

Re: Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader

Indlæg af Bonden » 13. mar 2018, 08:58

Hmm, har måske misforstået lidt, tænkte der var noget at hente. Men afgiften er jo bestemt af km/l på biler efter 1997, så der er nok ikke noget at hente.
Afgiften på en Touareg på +3t er bare 18k om året på hvide plader :shock:
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4058
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej

Re: Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader

Indlæg af ph » 13. mar 2018, 17:42

Bonden skrev:
13. mar 2018, 08:58
Hmm, har måske misforstået lidt, tænkte der var noget at hente. Men afgiften er jo bestemt af km/l på biler efter 1997, så der er nok ikke noget at hente.
Afgiften på en Touareg på +3t er bare 18k om året på hvide plader :shock:
og før det var den bestemt af egenvægten
kun gulpladebiler som var på totalvægt
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"