Få synet afmeldt trailer

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Marsmous
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 9. aug 2008, 15:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 18 times

Få synet afmeldt trailer

Indlæg af Marsmous » 6. jun 2020, 18:45

Hej

Nogen der kender reglerne for at få synet og derved nye planer på en 750 kg trailer der er blevet afmeldt.

Sagen kort er at jeg har overtaget en trailer fra en skilsmisse (ikke min egen ) og traileren har været registeret I et firma tidligere. Da parterne så ikke er super venner nu har ejeren af firmaet afmeldt traileren uden at give reg papirer eller andet. Så spørgsmålet er om man kan få den registreret igen uden registreringsattest?

Tillægs spørgsmål er der andet end dækkenes alder man skal være obs på sådan en trailer fra 2004 uden bremser?

På forhånd tak
Nuværende:
2019 Skoda Superb 1.5 TSI DSG combi business edition
2018 VW e-Golf

Tidligere:
2014 Skoda Octavia III 1.6 TDI DSG hatchback elegance
1995 Audi A4 b5 1.6
1997 VW vento 1.8

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1379
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 218 times

Re: Få synet afmeldt trailer

Indlæg af Henrik2800 » 6. jun 2020, 19:00

Først skal du have en registreringsattest.
https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oid=2234509
Når du bestiller en ny registreringsattest i en af Motorstyrelsens motorekspeditioner, skal du dokumentere, at du er ejer eller bruger af køretøjet. Medbring fuldmagt, faktura, slutseddel eller fogedbog.
Registreringsattesten koster 100 kr. I motorekspeditionen kan du betale med kontanter, Dankort eller Visa/Dankort. Registreringsattesten bliver sendt til dig med posten. Leveringstiden er cirka 10 hverdage.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Få synet afmeldt trailer

Indlæg af Jakob J » 6. jun 2020, 19:05

Jeg solgte for nyligt min gl 750 kg trailer (Variant 2008 u/bremser), da den var rådden i bunden og presenning færdig. Ville hellere købe en i bedre kvalitet fremfor at reparere den.

HELDIGVIS for det da

Satte den til salg for 1.500 og havde et hav af henvendelser. Blev solgt til prisen med plader på, men med aftale om omregistrering inden for 4 uger. Det nåede han ikke.

Han skiftede sider og bund og kørte den så til syn. Her blev den kasseret, da lejer og aksel blev konstateret døde. Det vidste jeg så ikke var så galt. Har aldrig kørt med overlæs eller mishandlet den.

Han fik vist en mekaniker til at fikse aksel og lejer, så det har formentligt kostet det samme som en ny trailer.

Heldigvis fandt jeg en let brugt Eduard i stedet for til samme pris som jeg gav for varianten dengang. Det har jeg ikke fortrudt.

Så. Overvej at skyde den af inden du poster for meget energi og økonomi i den Du skal i hvert fald tænke dig om

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk


baconbaronen
Nyt medlem
Indlæg: 262
Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 52 times

Re: Få synet afmeldt trailer

Indlæg af baconbaronen » 7. jun 2020, 23:30

Jakob J skrev:
6. jun 2020, 19:05
.

Så. Overvej at skyde den af inden du poster for meget energi og økonomi i den Billede Du skal i hvert fald tænke dig om Billede

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Enig. Har overtaget svigerfars gamle variant trailer u/b, men har indtil videre smidt en ny bund i plus nye dæk. Den står vel i knap 2k i rep indtil videre.....
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"