Jeg tror VW svendborg har snydt mig.(lev, forkert bil) HJÆLP

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
QR1014
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. apr 2016, 13:10
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jeg tror VW svendborg har snydt mig.(lev, forkert bil) H

Indlæg af QR1014 » 6. jun 2016, 17:18

Sælger substantiv, fælleskøn
Bøjning -en, -e, -ne
Udtale [ˈsεljʌ]

Betydninger
1.
person som, grundet sin meget ringere viden om varen end dig selv, forhindrer dig i at købe det du skal bruge og har udset dig.

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Jeg tror VW svendborg har snydt mig.(lev, forkert bil) H

Indlæg af Villanyi » 6. jun 2016, 17:21

QR1014 skrev:Sælger substantiv, fælleskøn
Bøjning -en, -e, -ne
Udtale [ˈsεljʌ]

Betydninger
1.
person som, grundet sin meget ringere viden om varen end dig selv, forhindrer dig i at købe det du skal bruge og har udset dig.
Argh, det passer nu ikke i alle tilfælde :-)

Kom med glæde forbi mig hvis du en dag skal købe en Volkswagen, så bliver du ikke skuffet.
Ligesom mange andre herindefra har gjort :-)
Mvh.
Micki


Das Auto

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Jeg tror VW svendborg har snydt mig.(lev, forkert bil) H

Indlæg af HansH » 6. jun 2016, 17:21

KHADK skrev:Som jeg læste den artikel, så var det ikke start/stop der gjorde udslaget, men flere væsentlige mangler i forhold til en bil uden BMT.
BMT består samlet set af flere ting end blot start/stop, ja.
Men det var (kun) manglende BMT der var klagepunktet.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Jeg tror VW svendborg har snydt mig.(lev, forkert bil) H

Indlæg af KBoesen » 6. jun 2016, 21:11

KHADK skrev:Som jeg læste den artikel, så var det ikke start/stop der gjorde udslaget, men flere væsentlige mangler i forhold til en bil uden BMT. Mon ikke bare sælge skulle ha' været mere opmærksom på, hvad han lovede og så tjekke at han kunne holde de ting?
Sælgeren har jo aldrig snakket eller lovet disse ting, da det jo på ingen måder var eller tidligere var en option. Manden kan jo ikke sælge noget der ikke findes (i praksis er dette nok sket før, men tvivler på det i den pågældende sag).

Og i så fald at sælgeren nu havde lovet disse ting, hvorfor er det så at man først undres over det, 2 ÅR!!!! efter man har fået sin bil?!
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Clegg
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2015, 13:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Jeg tror VW svendborg har snydt mig.(lev, forkert bil) H

Indlæg af Clegg » 7. jun 2016, 08:35

KBoesen skrev:
KHADK skrev:Som jeg læste den artikel, så var det ikke start/stop der gjorde udslaget, men flere væsentlige mangler i forhold til en bil uden BMT. Mon ikke bare sælge skulle ha' været mere opmærksom på, hvad han lovede og så tjekke at han kunne holde de ting?
Sælgeren har jo aldrig snakket eller lovet disse ting, da det jo på ingen måder var eller tidligere var en option. Manden kan jo ikke sælge noget der ikke findes (i praksis er dette nok sket før, men tvivler på det i den pågældende sag).

Og i så fald at sælgeren nu havde lovet disse ting, hvorfor er det så at man først undres over det, 2 ÅR!!!! efter man har fået sin bil?!
Jeg har desværre ikke læst artiklen, da jeg ikke har adgang til den (nogen der kan sende den?). Det er vel ikke så meget et spørgsmål om hvornår køber undres, men et spørgsmål om hvad køber juridisk kan kræve.

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"