Omregistrering Eller Nye Nummerplader.

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Parsifal25
Helt nyt medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 11. sep 2015, 11:04
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Omregistrering Eller Nye Nummerplader.

Indlæg af Parsifal25 » 1. okt 2015, 10:06

Jeg har for et par uger siden købt en brugt bil hos en stor og velrenommeret forhandler i holbæk. På slutsedlen er der anført: "udlæg for nye nummerplader: 1.180.-", men da jeg afhentede min bil, kunne jeg konstatere, at sælger havde valgt at omregistrere bilen med de gamle nummerplader, som jo kun koster 380,- ved skat.
Sælger ville ikke anerkende, at han ikke havde haft en udgift som anført på slutsedlen og var meget tilbageholdende med at refundere differencen på 800 kr.

Er dette et generelt problem?

Med venlig hilsen,

vagn
Senest rettet af Parsifal25 1. okt 2015, 15:17, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Omregistrering Eller Nye Nummerplader.

Indlæg af preben76 » 1. okt 2015, 12:58

Ja det er hvertfalde min oplevelse at det er et problem mange steder. Klart at hvis en forhandler sætter nye plader på bilen skal man betale det som det koster. Men forskellen i prisen får man ikke refunderet.

Nogle forhandler kalder det registrerings gebyr på 2300 kr uden at specificere hvad det dækker. Så hvis de smider de gamle plader på tjener de endnu mere.

Brugeravatar
Rheinlaender
Medlem
Indlæg: 827
Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aarup 5560
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Omregistrering Eller Nye Nummerplader.

Indlæg af Rheinlaender » 1. okt 2015, 13:22

Jeg betaler som udgangspunkt ikke leverings omkostninger så finder jeg en anden og handle med. Aftal en fast pris når i handler jeg er også halv jyde ;)
Venlig Hilsen
Bjørn Rheinlænder
LinkedIn

11/2023 Skoda Enyaq 80X Sportsline Max

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"