Export plader/prøve plader ?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Jesperrm
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Dronninglund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Export plader/prøve plader ?

Indlæg af Jesperrm » 2. okt 2015, 19:12

Hej

Jeg skal måske ned og se på en gammel golf 3 i næste weekend, MEN det er i Tyskland (Bremen) hvordan er det hvis jeg gerne vil købe bilen og køre i den hjem ? Kan jeg købe nogle prøveplader her hjemme ? Eller skal han købe nogle tyske prøveplader og så sætter jeg mine danske prøveplader på når jeg kommer til grænsen ? :idea:
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Export plader/prøve plader ?

Indlæg af Nicklas123456 » 2. okt 2015, 19:52

Du kan gøre det på 2 måder..

1 - køb tyske prøveplader på nettet og få tilsendt dem til din adresse, dem må du køre på i DK også i 5 dage - 1500kr.

2 - køb pladerne i Tyskland - det tager noget længere tid, da du skal frem og tilbage på deres nummerpladekontor - prisen kender jeg ikk da vi bruger løsning 1

- sidenote -
Du kan få tyskeren til at købe pladerne for dug i forvejen, så koster de kun 100 euro.. Det noget billigere..

Det smarte ved de plader er, at hvis du IKKE køber bilen er pladerne ikk låst til netop den bil, da kan sætte dem på en anden bil, bare husk at udfylde papirerne, vi bliver ALTID stoppet af tolderne (når de er der) og er papirerne iorden kører vi videre uden problemer.. ;)

Vi har brugt løsning 1 nu over 10 gange både med at få dem sendt og få sælger til at købe - fungere fint
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Export plader/prøve plader ?

Indlæg af KBoesen » 2. okt 2015, 20:04

Nicklas123456 skrev: 2 - køb pladerne i Tyskland - det tager noget længere tid, da du skal frem og tilbage på deres nummerpladekontor - prisen kender jeg ikk da vi bruger løsning 1
- sidenote -
Du kan få tyskeren til at købe pladerne for dug i forvejen, så koster de kun 100 euro.. Det noget billigere..
Løsning 2 koster også 100 euro for dig selv som privat dansk mand. ;) Men ja, det er et værre cirkus frem og tilbage.
Den med at få sælgeren til at klare pladerne for dig, er klart den mest optimale. :)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Export plader/prøve plader ?

Indlæg af Nicklas123456 » 2. okt 2015, 20:20

KBoesen skrev:
Nicklas123456 skrev: 2 - køb pladerne i Tyskland - det tager noget længere tid, da du skal frem og tilbage på deres nummerpladekontor - prisen kender jeg ikk da vi bruger løsning 1
- sidenote -
Du kan få tyskeren til at købe pladerne for dug i forvejen, så koster de kun 100 euro.. Det noget billigere..
Løsning 2 koster også 100 euro for dig selv som privat dansk mand. ;) Men ja, det er et værre cirkus frem og tilbage.
Den med at få sælgeren til at klare pladerne for dig, er klart den mest optimale. :)
Ja det frem og tilbage ren cirkus..
Og ja pladen koster 100 euro ligegyldigt hvem der køber den, så længe den bliver købt i Tyskland..

Og hvis nu sælger bor et sted hvor der er lidt langt til de motorkontorer - det ikk altid lige smart..

Nu kører vi altid efter en bil som 1. prioritet og så har vi gerne 2 i backup - hvis der self. er nogen..
Men hvis man er rimelig sikker på at det er den, så det klart fedest at få sælger til at købe pladerne :)
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

Jesperrm
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Dronninglund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Export plader/prøve plader ?

Indlæg af Jesperrm » 2. okt 2015, 20:22

Okay hedder de noget specielt på tysk ? De plader hvis jeg skal få ham til at købe dem? :D
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb

Jesperrm
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Dronninglund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Export plader/prøve plader ?

Indlæg af Jesperrm » 2. okt 2015, 20:26

Nicklas123456 skrev:
KBoesen skrev:
Nicklas123456 skrev: 2 - køb pladerne i Tyskland - det tager noget længere tid, da du skal frem og tilbage på deres nummerpladekontor - prisen kender jeg ikk da vi bruger løsning 1
- sidenote -
Du kan få tyskeren til at købe pladerne for dug i forvejen, så koster de kun 100 euro.. Det noget billigere..
Løsning 2 koster også 100 euro for dig selv som privat dansk mand. ;) Men ja, det er et værre cirkus frem og tilbage.
Den med at få sælgeren til at klare pladerne for dig, er klart den mest optimale. :)
Ja det frem og tilbage ren cirkus..
Og ja pladen koster 100 euro ligegyldigt hvem der køber den, så længe den bliver købt i Tyskland..

Og hvis nu sælger bor et sted hvor der er lidt langt til de motorkontorer - det ikk altid lige smart..

Nu kører vi altid efter en bil som 1. prioritet og så har vi gerne 2 i backup - hvis der self. er nogen..
Men hvis man er rimelig sikker på at det er den, så det klart fedest at få sælger til at købe pladerne :)

Planen er denne her http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Så hvis den er lige så pæn og velholdt som den lyder som så bliver det den, ellers ingen ;)
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Export plader/prøve plader ?

Indlæg af Nicklas123456 » 2. okt 2015, 20:38

De hedder Grenz kurzzeitkennzeichen mener jeg..
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Export plader/prøve plader ?

Indlæg af KBoesen » 2. okt 2015, 20:40

Jesperrm skrev:Okay hedder de noget specielt på tysk ? De plader hvis jeg skal få ham til at købe dem? :D
Øhm, det aner jeg ski egentlig ikke. Jeg kaldte dem vidst bare "5 tages probeschilder", så bør de sku vide hvad man snakker om. Især når du kommer fra DK. :mrgreen:
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Export plader/prøve plader ?

Indlæg af KBoesen » 2. okt 2015, 20:42

Jesperrm skrev: Planen er denne her http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Så hvis den er lige så pæn og velholdt som den lyder som så bliver det den, ellers ingen ;)
Den er satme ellers fin (på billederne :lol: )
Så håber ikke at sælger tager røven på jer, men umiddelbart er det sku lidt en ener. Den skal der bare kræses for. :)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Jesperrm
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Dronninglund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Export plader/prøve plader ?

Indlæg af Jesperrm » 2. okt 2015, 20:57

KBoesen skrev:
Jesperrm skrev: Planen er denne her http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Så hvis den er lige så pæn og velholdt som den lyder som så bliver det den, ellers ingen ;)
Den er satme ellers fin (på billederne :lol: )
Så håber ikke at sælger tager røven på jer, men umiddelbart er det sku lidt en ener. Den skal der bare kræses for. :)
Har fået 20 billeder af inderskærme, bund, og motor, så håber bare den står som et suttet bolsje :lol:
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb

VWike
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. aug 2013, 15:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Export plader/prøve plader ?

Indlæg af VWike » 12. okt 2015, 11:39

Der kom nye regler 1. juni 2015. Efter denne dato er det ikke længere muligt at få udstedt "blanko" nummerplader. Det var ellers rart, at man kunne udvælge sig en 2-3 biler og så købe den, der viste sig at være bedst.

Det er stadig muligt at få udstedt nummerpladerne og få dem tilsendt, men nu er de låst til en bruger og én bil.

I de fleste delstater er det endvidere ikke længere muligt, at få sælger til at købe nummerpladerne, idet brugeren nu skal fremvise Ausweis (pas) og kørekørt.

1. juni 2015 blev reglerne endvidere strammet på den måde, at uanset om man køber Kurzzeitkennzeichen (Gelbe Kennzeichen) eller Exportkennzeichen (Rote Kennzeichen), så skal bilen holde syn = ekstra besvær.

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"