Import og afgiftsfastsættelse af nyere bil?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
ManU_4ever
Medlem
Indlæg: 664
Tilmeldt: 9. okt 2009, 09:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mors
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Import og afgiftsfastsættelse af nyere bil?

Indlæg af ManU_4ever » 21. okt 2015, 19:19

Jeg er blevet forelsket i en A3 limousine model med diverse ekstraudstyr.

Mit problem er at denne bil ikke er til salg i DK, men der er flere til salg syd for den danske grænse.

Jeg er meget usikker på hvad afgiften vil ligge på, så jeg prøvede at få Quickimport til at lave en vurdering.
De ville ikke lave en vurdering da bilen ikke var 1 år endnu, og selv derefter ville der være for stor usikkerhed omkring afgiften så du kunne ikke fastsætte en afgift.

Hvad gør jeg? Skal jeg vente i uendelighed og forhøre mig hos SKAT? Kan det betale sig, eller vil de bare skrue afgiften i vejret fordi det er en forholdsvis ny bil.

Er der andre firmaer der ville kunne give et fingerpeg på hvor afgiften vil ligge?

Eller skal jeg bare vente til der, måske, kommer et eksemplar til salg i DK?
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // Quattro // 225 hk // Tiptronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: Import og afgiftsfastsættelse af nyere bil?

Indlæg af Obel » 21. okt 2015, 20:25

Når bilen er så ny, vil jeg tro at du skal regne med at den koster det samme, som den vil gøre i DK.
Hvis du selv laver alt ved import, kan du måske spare en smule. Ellers ville jeg da blot ringe til et firma som importere biler og bede dem hente en.
Der er massere af muligheder, både ved alm. finansiering og flexleasing.
Skyd en PB, hvis du har behov for en reference til en med de rigtige kontakter og muligheder for import.

ManU_4ever
Medlem
Indlæg: 664
Tilmeldt: 9. okt 2009, 09:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mors
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Import og afgiftsfastsættelse af nyere bil?

Indlæg af ManU_4ever » 21. okt 2015, 21:07

Obel skrev:Når bilen er så ny, vil jeg tro at du skal regne med at den koster det samme, som den vil gøre i DK.
Hvis du selv laver alt ved import, kan du måske spare en smule. Ellers ville jeg da blot ringe til et firma som importere biler og bede dem hente en.
Der er massere af muligheder, både ved alm. finansiering og flexleasing.
Skyd en PB, hvis du har behov for en reference til en med de rigtige kontakter og muligheder for import.
Hvis økonomi ikke var et emne, så kunne jeg sagtens sætte det hele i sving. Jeg har dog et budget der gerne skulle holdes.

På mobile.de ligger priserne omkring 30.000 euro. Prisen for samme model, motor og gearkasse svinger i DK fra 350-500.000. Og er afgiften ca 60% af dansk salgspris, så bliver det ikke billigere at importere. Tværtimod. Men så kan jeg da få den i den farve og med det udstyr jeg ønsker.

Mit problem er bare at jeg fandens gerne vil vide i hvilket prisleje afgiften ligger.
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // Quattro // 225 hk // Tiptronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Import og afgiftsfastsættelse af nyere bil?

Indlæg af Kevinff » 21. okt 2015, 21:10

Du kan roligt sige at afgiften er omkring 60-65% af salgsprisen i Danmark

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"