Din mening om Uber

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Decipher » 29. mar 2017, 16:11

ij6210 skrev:...og så døde Uber i Danmark. Desværre.

I det mindste foreløbigt.

Udvikling er også farligt.
Uber trak sig, fordi man ikke var indstillet på at leve op til de krav, der nu engang er til persontransport. Good riddance.

Innovation er mere end velkommen, men ikke for enhver pris.

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Mike H » 29. mar 2017, 16:15

Pacs - jeg har en længere universitetsuddannelse i at drive forretning ;)

Men kan være jeg ikke ved alt omkring det lovpligtige som staten har sat iværk for at blive vognmand - og min anke er at dette er alt alt for meget... det eneste vi får ud af dette er alt for høje priser.

Det bliver branchens "død" at man ikke fornyer sig - men i stedet bare ligger på med div. krav fra det offentlige. Eks. som du nævner kurser som ikke kommer kunderne til gode (andet end nogle få). Det er jo en underlig forretningsmetode at diktere km priser etc. Ingen reel konkurrence her.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 174 times
Been thanked: 103 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af MichaelSmed » 29. mar 2017, 16:26

Play4Fun skrev:Det svarer til at sige Sort arbejde er OK.
Er det ikke det da? Billede

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Pacs » 29. mar 2017, 16:41

Mike H skrev:Pacs - jeg har en længere universitetsuddannelse i at drive forretning ;)

Men kan være jeg ikke ved alt omkring det lovpligtige som staten har sat iværk for at blive vognmand - og min anke er at dette er alt alt for meget... det eneste vi får ud af dette er alt for høje priser.

Det bliver branchens "død" at man ikke fornyer sig - men i stedet bare ligger på med div. krav fra det offentlige. Eks. som du nævner kurser som ikke kommer kunderne til gode (andet end nogle få). Det er jo en underlig forretningsmetode at diktere km priser etc. Ingen reel konkurrence her.
Så burde du også vide at det koster rigtigt mange penge at have/drive en virksomhed.

Det at en uber bil kan gøre det til 1/4 af prisen viser vel også at der er noget der ikke hænger sammen med det som uberbilen fortager sig

Km prisen for taxa er jo ikke noget der bare er grebet ud af den blå luft..

Folk der brokker sig... Jamen når jeg ikke har råd til at tage en taxa så må jeg tage bussen ... Præcis og så tager tingene bare noget længere tid...

Jeg er mere end 100 % sikker på at dem der har kørt uber overhoved ikke har taget helt alm. krav med som hvad man faktisk skal have i løn i et job som chauffør PLUS afskrivning på bilen, slid på bilen kontra hvis man ikke kørte osv.
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af hpo » 29. mar 2017, 16:49

Uber er jo en fin ting det passer blot ikke ind sådan som vi er indrettet i DK lige nu,deet kan man jo så bare lave om og så stiger prisen jo også på uber.

Men at der skal køres taxa i kbh med biler til 2 mil med afgift og 300 hk er jo direkte sygt,vognmændene har i mange år scoret kassen på salg af biler og har derfor kun tænkt på at få dem kørt fri så de kunne sælges.
Jeg har kørt i taxa i mange lande og har sjældent set en fjeder som er så pæn og ny som i DK,så jeg er helt sikker på at man sagtens kan tjene penge som vognmand hvis de bare tænker sig om
A3 3,2 vr6

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Kevinff » 30. mar 2017, 19:37

Mike H skrev:Pacs - jeg har en længere universitetsuddannelse i at drive forretning ;)
Heh du får det til at lyde som en decideret fordel

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Pacs » 30. mar 2017, 19:56

Kevinff skrev:
Mike H skrev:Pacs - jeg har en længere universitetsuddannelse i at drive forretning ;)
Heh du får det til at lyde som en decideret fordel
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Din mening om Uber

Indlæg af ij6210 » 30. mar 2017, 20:06

SteffenR skrev:Havde det været en rigtig taxa i den ulykke havde passageren nok overlevet, da det havde været en noget større og sikre bil og ikke en ældre C3.

Det koster også lidt med alle de kurser, dyr forsikring og krav der er til rigtige taxaer, så en del af forklaringen på forskellen ligger nok der.
Undskyld mig, men luk røven. Der kører Dacia-, Toyota og Mazda-taxa'er rundt. Ingen af disse er i nærheden af den sikkerhed mine sidste 3 biler har haft (A3, A4 og SQ5).

Servicen i Taxa stinker generelt.

Mht. Skat, så er der også problemer med snyd hos Taxa'er. De snyder også med at køre omveje, og nej, det er ikke engang "kun" de ikke-danske chauffører. De kører råddent overalt, respekterer ikke lovene, de holder parkeret alle mulige steder i København S/Tårnby og smider affald ud af vinduet og pisser på private veje, jeg ved også at der tidligere var en del snyd med at køre med for små hjul/dækstørrelser således at bilen tror den kører længere, der er eksempler på kreditkort der forsvinder i taxa'er og efterfølgende misbruges, mange danske piger fortæller om ubehagelige tilnærmelser fra chauffører, og jeg ved at der også tidligere (måske stadig) var snyd hvor folk der ikke var uddannet kørte taxa i andres navne, evt. med falske taxikørekort. Den fine uddannelse de har taget er ikke fem potter pis værd, for det er ikke noget man mærker i dagligdagen. De har mere brug for et nyt almindeligt kursus i at køre bil. Et nordjysk taxafirma står som referencekunde på Saphe - det er vel det nærmeste vi kommer en tilståelse af, at de skider på hastighedsbegrænsningerne.

Hvis det er så svært for en taxivognmand at tjene penge, så bidrager de jo ikke til statskassen. Så vil et alternativ da være bedre for staten?

Er man bange for at komme ud og køre med en gammel lortespand, så kan/kunne man bestille en Uber Black eller en Uber Select.

Heldigvis ser det ud til at andre apps er klar til at tage over. Det her er Napster om igen. Man lukkede Napster og troede det var en sejr. Det var det ikke...
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af SteffenR » 31. mar 2017, 11:10

ij6210 skrev:
Undskyld mig, men luk røven. Der kører Dacia-, Toyota og Mazda-taxa'er rundt. Ingen af disse er i nærheden af den sikkerhed mine sidste 3 biler har haft (A3, A4 og SQ5).
Åhh... bette fis, hvad end du tager må du gerne dele navnet på, da det tydeligvis er godt og du er helt i hegnet.

De er iøvrigt alle mere sikre end en 10 år gammel Citroen C3.
Billede

Gad ikke læse resten af dit indlæg.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Din mening om Uber

Indlæg af ij6210 » 31. mar 2017, 14:18

SteffenR skrev: Åhh... bette fis, hvad end du tager må du gerne dele navnet på, da det tydeligvis er godt og du er helt i hegnet.

Gad ikke læse resten af dit indlæg.
Hvis ikke du kan komme med argumenter, så behøver du heller ikke at svare resten af mit indlæg...
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Rune
Nyt medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Rune » 1. apr 2017, 18:02

ij6210 skrev:
SteffenR skrev: Åhh... bette fis, hvad end du tager må du gerne dele navnet på, da det tydeligvis er godt og du er helt i hegnet.

Gad ikke læse resten af dit indlæg.
Hvis ikke du kan komme med argumenter, så behøver du heller ikke at svare resten af mit indlæg...
6210 Hvad har du imod taxa branchen?

Alle steder der er mennesker indblandet sker der dårlige oplevelser, skrald ud af vinduet, nogen bliver snydt.

Men men, når et Firma har som politik de ikke vil betale skat er der noget galt.

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2143
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af larslyn » 2. apr 2017, 17:55

har aldrig kørt med Uber, og sidst jeg kørte taxa ligger +10år tilbage.
Men jeg er ret sikker på at én ting har ikke ændret sig positivt i Taxa'ens favør, total mangel på service,chauffører der kørte omveje hvis man i en brandert faldt i søvn osv.

jeg er ikke fan af Uber's forretningsmodel, men det ville da være fedt hvis det gav anledning til selvransagelse hos taxa firmaer så de i det mindste kan blive lidt mere serviceminded.

Udover det er det jo en branche der i en ret nær fremtid ikke er mere, de skal til at køre forsøg med førerløse busser i Dk, det varer vel ikke 10 år før det bliver bilernes tur

Offliner
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 20. jun 2010, 22:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Offliner » 2. apr 2017, 19:46

Alle taler om service, men ingen vil betale for det. Det er vel essensen i hele debatten om service i taxaer.

Men jeg savner en definition på, hvad det er man mener at vi (chaufførerne) kan tilføre et så simpelt produkt som en køretur fra A til B??

Ydermere savner jeg kunder der tør og vil tage konsekvensen af en uheldig oplevelse i en taxa, og klage et sted hvor det betyder noget, altså på centralen, i stedet for at hyle op på internettet, hvor man bare skærer alle chauffører over én kam, men hvor vognmændene ikke har en chance for at finde lige dén tumpe af en chauffør der har ødelagt kundens dag...

Sendt fra min SM-T800 med Tapatalk

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af QT1410 » 2. apr 2017, 20:18

På kvitteringen, som altid udskrives når man betaler med kort, og som man også kan få når man betaler kontant, står alle de nødvendige oplysninger om hvornår og med hvilken vogn og chauffør(nummer på førerkortet) man har kørt. Hvis turen er bestilt på forhånd står start- og en evt. slutadresse også på kvitteringen.

Jeg ved ikke om centralen altid lagrer GPS-koordinater for start og slut, men mens turen foregår kan de til enhver tid se taxiens placering.

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Din mening om Uber

Indlæg af ij6210 » 3. apr 2017, 08:02

Offliner skrev:Alle taler om service, men ingen vil betale for det. Det er vel essensen i hele debatten om service i taxaer.

Men jeg savner en definition på, hvad det er man mener at vi (chaufførerne) kan tilføre et så simpelt produkt som en køretur fra A til B??

Ydermere savner jeg kunder der tør og vil tage konsekvensen af en uheldig oplevelse i en taxa, og klage et sted hvor det betyder noget, altså på centralen, i stedet for at hyle op på internettet, hvor man bare skærer alle chauffører over én kam, men hvor vognmændene ikke har en chance for at finde lige dén tumpe af en chauffør der har ødelagt kundens dag...

Sendt fra min SM-T800 med Tapatalk
Det kan godt være at det bare er blevet moderne at svine taxichauffører til. Men det er der stadig en grund til. At køre taxa er ikke bare at køre fra A til B. Det handler også om komfort og oplevelse. Regel nummer 1 i salgsbranchen: Sørg for at kunden får en bedre oplevelse end kunden på forhånd forventede. Det sker bare meget sjældent når vi taler om brancher med helt eller delvist monopol (når der ikke er fri konkurrence). Det ses jo også med fx Apple, der er store og som dikterer salgspriser m.m. Lever man ikke op til dette, så vil Apple ikke levere.

Jeg kører heldigvis sjældent taxa, men engang imellem i byen skal jeg bare hjem og gider ikke bruge 40 minutter på bus + at gå. Så er det bare ind i en taxa i City, og hjem på 10 minutter.

De ting jeg primært læser folk brokke sig over er:
- nægter at køre korte ture
- kedelige/uvenlige chauffører (smil dog til kunden)
- omveje
- prisen
- chauffører der sidder og taler i telefon mens de kører
- biler eller chauffører der lugter
- taxa'er der ikke overholder love og regler
- manglende service, fx hvis de nægter at tage folk med der skal have medbragt en cykel

Dertil kommer så de ting jeg nævnte tidligere.

Problemet med taxa'er er, at folk oplever, at pris/kvalitet ikke hænger sammen. Og samtidig er problemet også, at det slet ikke er dynamisk nok. Når der er store messer i fx Bella Center, så er det alt for svært at finde taxa'er. Samme når der er store koncerter eller festivaller. Så det er perfekt hvis der er flere udbydere med "deltidschauffører" til at aflaste i spidsbelastningsperioderne.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af SorenR » 3. apr 2017, 09:44

'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Mike H » 3. apr 2017, 10:04

Det virker en lille smule mindre organiseret end Uber. Forstår ikke at dette Haxi kan mene de kan drive det lovligt, hvis Uber ikke mener det vil fungere.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af HansH » 3. apr 2017, 10:24

Jeg kan ikke lige se hvad forskellen er på Haxi og så GoMore eller samkørsel.dk .. osv

Som jeg læser det, er Haxi blot en tjeneste hvor man kan samle udbud og efterspørgsel.
Og dermed har de ingen problemer i forhold til konflikt med taxalovgivningen, men tilføjer heller ikke noget nyt.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af QT1410 » 3. apr 2017, 10:38

Mon ikke en væsentlig del af de chauffører lj6210 omtaler er "unævnelige"?

Ifølge kunderne er servicen dog blevet mærkbart bedre i de senere år.

Nu, hvor der er så mange taxier på gaden, så kan I selv være med til at forbedre servicen: Hvis chaufføren ligner lort, og bilen lugter af røg og sved, så sig at i tager den næste taxi. Vær heller ikke bleg for at vælge den forreste vogn i rækken fra.
Det er kundens ret at vælge præcis hvilken i rækken han vil tage.
Der bliver røget i bilerne når de venter i lufthavnen, og bortset fra bilernes stand skulle man tro at man var i Bagdad.

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Din mening om Uber

Indlæg af ij6210 » 3. apr 2017, 13:38

Taxiselskaberne var også ude og promovere sig på deres app (moover), og sagde at der var kommet mange flere brugere i år - det er jo nok også fordi Uber tabte i retten for et par måneder siden...

Uber har haft et takseringssystem som fungerede via en app og mobilbetaling igennem flere år - hvorfor har taxiselskaberne ikke indført samme endnu? Måske fordi de ikke er interesseret i det?

Kører selv kun taxa 3-4 gange årligt, og kan ikke huske hvornår jeg sidst fik en mere positiv oplevelse end forventet (fx en specielt venlig chauffør etc.)
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af QT1410 » 3. apr 2017, 21:45

Kan du huske andet fra de aftener?

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Din mening om Uber

Indlæg af ij6210 » 4. apr 2017, 08:05

QT1410 skrev:Kan du huske andet fra de aftener?
Ikke forstået. Mener du om jeg kan huske noget fra de aftener hvor jeg har kørt med taxa, så ja, jeg husker udmærket selv med kvalme. Og det var ikke fordi chaufføren oplevedes som specielt glad for den korte tur, selvom de egentlig tjener forholdsvist mest på korte ture.

2 af gangene har så været med familien til og fra lufthavnen - heller ikke her oplevede vi nogen service.

Synes jeg står tilbage med følelsen af at være til ulempe, selvom jeg er kunde. Og det må aldrig ske, uanset fag.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af QT1410 » 4. apr 2017, 10:09

Hvad kunne du ønske dig at chaufføren gjorde udover at køre dig fra A til B ?

Jeg siger altid tak for turen som afsked til alle kunder, også dem der skal hjælpes ind og ud, og kun skal fra værtshuset og hjem til 52 kroner.

Men igen, stem med fødderne, og tag den næste taxi, hvis bilen fx, lugter af røg eller chaufføren ligner lort og ikke fra starten virker glad for at have fået dig som kunde.

De chauffører, som satser benhårdt på ture fra lufthavnen, holder først i mindst en halv time i den zone hvorfra de bliver kaldt til depotet i CPH, hvor de så venter i 5-10-15 minutter på at blive kaldt til kaperrækkerne, hvor der så går det samme en gang til før de får kunder. Hvis du så kun skal køres for et godt stykke under 200 kr har de brugt al den tid forgæves, for så skal de hele møllen igennem igen. Jeg selv gør intet aktivt for at blive kaldt til CPH depot, så min skuffelse er til at overse, hvis turen er kort.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af SteffenR » 4. apr 2017, 10:23

Kan virkelig ikke huske, at jeg har haft en "dårlig" chauffør, men kører også hovedsagligt i taxa i dagtimerne og inden midnat.

De fleste chauffører i dagtimerne skvadre løs, at nogen af dem så taler lidt gebrokkent er hvad det er.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Din mening om Uber

Indlæg af ij6210 » 4. apr 2017, 13:05

QT1410 skrev:Hvad kunne du ønske dig at chaufføren gjorde udover at køre dig fra A til B ?

Jeg siger altid tak for turen som afsked til alle kunder, også dem der skal hjælpes ind og ud, og kun skal fra værtshuset og hjem til 52 kroner.

Men igen, stem med fødderne, og tag den næste taxi, hvis bilen fx, lugter af røg eller chaufføren ligner lort og ikke fra starten virker glad for at have fået dig som kunde.

De chauffører, som satser benhårdt på ture fra lufthavnen, holder først i mindst en halv time i den zone hvorfra de bliver kaldt til depotet i CPH, hvor de så venter i 5-10-15 minutter på at blive kaldt til kaperrækkerne, hvor der så går det samme en gang til før de får kunder. Hvis du så kun skal køres for et godt stykke under 200 kr har de brugt al den tid forgæves, for så skal de hele møllen igennem igen. Jeg selv gør intet aktivt for at blive kaldt til CPH depot, så min skuffelse er til at overse, hvis turen er kort.
Tror bare der skulle være flere Taxachauffører som dig, QT1410.

https://www.linkedin.com/pulse/uber-er- ... sofienberg
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af SteffenR » 4. apr 2017, 14:34

Der er ingen penge i at kører taxa idag, den sidste chauffør jeg kørte med havde opsagt sit job og skulle til, at køre bus istedet, da det gav bedre og han var sikret en fast løn.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Peder » 5. apr 2017, 11:05

Ikke prøvet UBER, da jeg ikke bor i et område de dækkede.

Taxa'er er jeg ikke ved at falde på halen over.
Bruger dem kun til nøds i forbindelse med arbejde, og oftest er det nogle godt brugte biler der hopper af sted på skod dæk med en kabine godt tilsvinet i røg fra chaufføren der mener det er nok at rulle vinduet ned i sin rygepause.
Til prisen er det en ren 1/5.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"