Offliner skrev:Alle taler om service, men ingen vil betale for det. Det er vel essensen i hele debatten om service i taxaer.
Men jeg savner en definition på, hvad det er man mener at vi (chaufførerne) kan tilføre et så simpelt produkt som en køretur fra A til B??
Ydermere savner jeg kunder der tør og vil tage konsekvensen af en uheldig oplevelse i en taxa, og klage et sted hvor det betyder noget, altså på centralen, i stedet for at hyle op på internettet, hvor man bare skærer alle chauffører over én kam, men hvor vognmændene ikke har en chance for at finde lige dén tumpe af en chauffør der har ødelagt kundens dag...
Sendt fra min SM-T800 med Tapatalk
Det kan godt være at det bare er blevet moderne at svine taxichauffører til. Men det er der stadig en grund til. At køre taxa er ikke bare at køre fra A til B. Det handler også om komfort og oplevelse. Regel nummer 1 i salgsbranchen: Sørg for at kunden får en bedre oplevelse end kunden på forhånd forventede. Det sker bare meget sjældent når vi taler om brancher med helt eller delvist monopol (når der ikke er fri konkurrence). Det ses jo også med fx Apple, der er store og som dikterer salgspriser m.m. Lever man ikke op til dette, så vil Apple ikke levere.
Jeg kører heldigvis sjældent taxa, men engang imellem i byen skal jeg bare hjem og gider ikke bruge 40 minutter på bus + at gå. Så er det bare ind i en taxa i City, og hjem på 10 minutter.
De ting jeg primært læser folk brokke sig over er:
- nægter at køre korte ture
- kedelige/uvenlige chauffører (smil dog til kunden)
- omveje
- prisen
- chauffører der sidder og taler i telefon mens de kører
- biler eller chauffører der lugter
- taxa'er der ikke overholder love og regler
- manglende service, fx hvis de nægter at tage folk med der skal have medbragt en cykel
Dertil kommer så de ting jeg nævnte tidligere.
Problemet med taxa'er er, at folk oplever, at pris/kvalitet ikke hænger sammen. Og samtidig er problemet også, at det slet ikke er dynamisk nok. Når der er store messer i fx Bella Center, så er det alt for svært at finde taxa'er. Samme når der er store koncerter eller festivaller. Så det er perfekt hvis der er flere udbydere med "deltidschauffører" til at aflaste i spidsbelastningsperioderne.