Din mening om Uber

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Din mening om Uber

Indlæg af Josl » 8. apr 2016, 18:38

Har efterhånden læst en del om Uber, mange forskellige meninger og argumenter for hvorfor Uber er godt og hvorfor det er noget lort.

Hvad er Jeres mening om Uber - synes det kunne være interessant at høre hvad I synes.. :-)
"Hvor blev min signatur af?"

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Anders D » 8. apr 2016, 18:41

På samme måde som taxa og busser er organiseret transport mener jeg grundlæggende at Uber skulle være underlagt samme vilkår.

Omvendt er app baserede produkter kommet for at blive, og jeg kan godt se fordelen i det.

Man skal bare huske at Uber er dem, der vinder i det store spil.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af AU-R8 » 8. apr 2016, 19:03

Det er og bliver pirat kørsel.
Alm taxaer har jo også APP.

Ingen tjek af bilers stand
Ikke tjek på forsikring hvis der sker noget
Der betales jo næppe skat.

Det gør det jo ikke bedre at en del Uber er alm taxa chauffører der er gået over på understøttelse og så kun kører Uber fredag lørdag sort og dermed mere i posen for mindre arbejdstid.

Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Josl » 8. apr 2016, 19:14

Anders D skrev: Man skal bare huske at Uber er dem, der vinder i det store spil.
Og vi taber ved at have et arbejdsmarked der består af folk der faldbyder hinanden for at udføre et arbejde og kun er ansat til "et job/tur" og dermed mister alle de fordele som vores fagforeninger og velfærdssytem har opbygget over generationer.

At folk kan være så snævertsynede (ikke rettet mod dig Anders) at de mener Uber er guds gave til ethvert "frit, liberalt samfund" er mig en gåde.
I mine øjne er det en (meget) farlig glidebane over mod et arbejdsmarked helt uden sikkerhedsnet, løn under sygdom eller lignende og mange virksomhedsejere synes sikkert det ville være top-fedt fordi så sparede de en helvedes penge. Men for resten ville det være ikke-så-fedt-igen.

Mest utroligt er det at politikere og div. dommere endnu ikke har fået dømt det ulovligt, men er hoppet på at det er en "samkørselstjeneste".

GoMore er en samkørselstjeneste og den er jeg meget stor tilhænger af og har én gang anvendt den.
"Hvor blev min signatur af?"

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 105 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Frederik DH » 8. apr 2016, 19:15

Jeg bruger god gammeldags taxa eller offentligt transport hvis ikke jeg selv har bilen. Det fungerer fint for mig og her i Esbjerg kommune forsvinder ser flere og flere vognmænd da det ikke kan svare sig længere. Så jeg støtter dem gerne - altså taxi, ikke de andre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af SteffenR » 8. apr 2016, 19:23

AU-R8 skrev:Det er og bliver pirat kørsel.
Alm taxaer har jo også APP.

Ingen tjek af bilers stand
Ikke tjek på forsikring hvis der sker noget

2 primære grunde jeg aldrig kunne finde på, at tage en Uber.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Ice Fox » 8. apr 2016, 19:27

Kommer aldrig til at bruge det..
Du har ikke styr på en skid omkring chaufføren, køretøjet eller hvordan du er dækket i tilfælde af ulykke..
Kan godt være en taxa er dyrere.. Men der er i det mindste styr på tingene..

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af hpo » 8. apr 2016, 19:29

SteffenR skrev:
AU-R8 skrev:Det er og bliver pirat kørsel.
Alm taxaer har jo også APP.

Ingen tjek af bilers stand
Ikke tjek på forsikring hvis der sker noget

2 primære grunde jeg aldrig kunne finde på, at tage en Uber.
Lige præcies,det duer bare ikke sådan som vore samfund er bygget op
ud med dem eller lav reglerne om for alle.
A3 3,2 vr6

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Decipher » 8. apr 2016, 19:56

Jeg forstår ikke folk gider bruge det. Jeg gider da ikke køre med en eller anden fuldstændig tilfældig person i en smadderkasse. Så hellere tage bussen hvis det endelig er økonomien der trykker.

Jeg forstår det heller ikke for chaufførerne, de tjener jo virkelig lidt som timeløn, hvis du regner benzin, km, service osv med. Dårlig forretning. Og nåja, antaget de også betaler skat kan det da slet ikke løbe rundt.

Mon ikke det går i sig selv igen engang.

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Ice Fox » 8. apr 2016, 20:24

Decipher skrev:Jeg forstår ikke folk gider bruge det. Jeg gider da ikke køre med en eller anden fuldstændig tilfældig person i en smadderkasse. Så hellere tage bussen hvis det endelig er økonomien der trykker.

Jeg forstår det heller ikke for chaufførerne, de tjener jo virkelig lidt som timeløn, hvis du regner benzin, km, service osv med. Dårlig forretning. Og nåja, antaget de også betaler skat kan det da slet ikke løbe rundt.

Mon ikke det går i sig selv igen engang.
Hvis de nu alligevel skal strækningen, så er der jo ikke den store forskel i udgifterne til benzin, slid osv..
Men hvis de kun kører turen for "kundens" skyld.. Ja, så tvivler jeg på det kan løbe rundt..

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af preben76 » 8. apr 2016, 23:24

På den ene side syntes jeg det er en god ide. Men på den anden en dårlig.

Hvis der var styr på forsikringer og at der blev betalt skat af pengene de tjente syntes jeg egentlig ideen er meget god. I england har de noget ligenden hvor man melder sig på et kørselskontor og bliver registreret osv.

Hvordan chaufføren køre kommer jo også ind i billedet men der kan man være lige så uheldig i en rigtig taxa som med en uber. Måske endda mere heldig med en uber chauffør da det er hans egen bil han køre i. Syntes godt nok det er tit man er uheldig at få en chauffør der har trukket sit kørekort i en automat når man tager en taxa. Ikke at jeg bruger taxa særlig tit. Men de gange jeg har gjort har de færreste være et god oplevelse hvad kørestil angår.

En anden ting som så godt nok er lavet om nu. Men i mange år har man jo skullet være med til at betale for at køre i et stort lokum af en mercedes som taxa. Ærligt så når jeg har haft brug for en taxa så er det altså fordi jeg skal fra A til B og er egentlig ligeglad med om det så var en polo jeg kom frem i.

Hvorfor er det at jeg skal betale for at blive kørt rundt i en bil til 1mill hvis det var mig der skulle købe den når turen lige så godt kunne være kørt i en bil til 2-300000kr. Turen er jo den samme og der er ikke det store forskel i komforten.

Klart at hvis man er en familie der skal i lufthavnen med kufferter til 14 dage syd på skal der en større vogn til. Men jeg vil tro at 80% af alle taxa ture er med 1 eller 2 passagere. Det kunne sagens gøres i en mindre bil.

For nogle år siden var der en vognmand der gerne ville starte en ny taxa service med små biler til billigere penge. Det fik han ikke lov til da de mente at det ville være konkurrence forvridende.

Derfor er vi hvor vi er idag. En tur på 5 km koster 200 kr. 200 kr for noget der burde koste 100 kr efter min mening.

Selvfølgelig skal chaufføren have en fornuftig løn. Men som jeg ser det kunne der spares MANGE penge på både brændstof og indkøb af biler ved at vælge nogle andre køretøjer end lige mercedes. Der er trods alt forskel på både indkøbspris og km/l og forsikringsprisen på dem.

Og mange af de chaufføre som ikke helt kan finde ud af at styre 2-300HK som de fleste mercedeser har ville nok enten finde et nyt job eller begynde at køre lidt pænere hvis de biler de kørte i kun havde 130-170HK. Og jobbet de skal udføre er jo det samme.

sup3rior
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 25. jun 2008, 13:26
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skåne
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Din mening om Uber

Indlæg af sup3rior » 9. apr 2016, 06:37

Ice Fox skrev: ...Du har ikke styr på en skid omkring chaufføren...
...Kan godt være en taxa er dyrere.. Men der er i det mindste styr på tingene..
Det kan være du lige skal gentænke den: http://ekstrabladet.dk/112/maa-koere-vi ... er/6019639

Generelt set er UBER en reaktion på de noget nær monopolistiske tilstande som taxabranchen i mange lande nyder... Om det så er fair eller ej at de kører må den enkelte jo afgøre med sin pengepung... Men generelt set burde taxalovgivningen afskaffes, med undtagelse af at bilen skal kunne bestå et periodisk syn...
Nuværende:
2008 Volkswagen Golf GTI | 2013 Citroen C5 eXclusive


Tidligere:
1998 Mercedes Benz C240 | 2004 Mercedes-Benz E 400 CDI | 2008 Mercedes-Benz B 200 CDI | 2004 Audi A8 4,0 TDI | 1998 BMW 328i | 1996 Opel Calibra 2,5 V6 | 1989 Audi 90 2,3E Coupe | 2001 Subaru Impreza WRX STI | 1999 Mercedes Benz S 500 L | 2003 Fiat Punto Sporting | 2010 Mercedes Benz Vito 115 CDI | 2001 Mercedes Benz E 320 CDI | 2015 Opel Ampera | 2004 Mercedes Benz E 55 AMG

captnemo
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12. dec 2015, 22:32
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Din mening om Uber

Indlæg af captnemo » 9. apr 2016, 06:54

Prøv at tage en taxa og sig til chaufføren at du ikke vil betale hvis han ikke køre pænt og indenfor loven.

Uber som det er i dag er ikke ok, der skal reguleres.
Taxa som det er i dag er ikke ok , der skal dereguleres

Ved Uber bør man have en fritids erhvervskort, så man er registret person og bil, så f.eks forsikring, brandslukker, førstehjælp er på plads.

Ved Taxa, bør monopolet ophæves, så centralerne skal kan bestemme prisen. Hvad tjener man mest på en kort dyr tur eller en masse billige ture

SzleeperDK
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 56 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af SzleeperDK » 9. apr 2016, 07:16

Er blevet smidt ud af en taxa flere gange fordi jeg ville have de skulle køre ordentligt, så tager helst ikke taxa.

Uber er jeg ligeglad med da jeg bor på landet, tror aldrig det bliver relevant for udkanterne.

Til gengæld hvad der får mit pis i kog er flextrafik. Kommunalt støttet taxa selskab? Det er der folk bør have ondt i røven for ingen kan konkurrere med dem på de vilkår.

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af farouche » 9. apr 2016, 08:02

Har kørt meget lidt med taxa og aldrig med Uber.

Men tror blot at det er et spørgsmål om tid før det er normalt i en eller anden form. Enten skal de organiserede få fingeren ud og lave noget der fungerer lige så godt eller også blir de overhalet indenom.

Det er jo lidt det samme som ulovlig download af musik. Var længe et stort problem fordi der ikke var et lovligt alternativ der var lige så nemt/smart. Det findes nu og den ulovlige download er blevet begrænset.

De kan ikke bare sidde stille og holde på de gennem generationer vundne rettigheder, så taber de. De skal gå ind i kampen.
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
Nic
Medlem
Indlæg: 643
Tilmeldt: 17. sep 2008, 09:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nyk F
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Nic » 9. apr 2016, 08:27

AU-R8 skrev:Det er og bliver pirat kørsel.
Alm taxaer har jo også APP.

Ingen tjek af bilers stand
Ikke tjek på forsikring hvis der sker noget

Der betales jo næppe skat.

Det gør det jo ikke bedre at en del Uber er alm taxa chauffører der er gået over på understøttelse og så kun kører Uber fredag lørdag sort og dermed mere i posen for mindre arbejdstid.

hvis bilen ellers har nummerplader på, så skulle der jo nok være styr på den sag.
dukker der en gammel smadderkasse op som kun har ansvarsforsikring, kan man jo bare finden en anden.

jeg hilser alle tiltag velkommen der bryder monopoler, det har aldrig været en god ide at lade nogen bestemme alt, inden for en faggruppe/område.

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af Ice Fox » 9. apr 2016, 08:53

Nic skrev:hvis bilen ellers har nummerplader på, så skulle der jo nok være styr på den sag.
dukker der en gammel smadderkasse op som kun har ansvarsforsikring, kan man jo bare finden en anden.
Du ved jo end ikke om der er forsikring på bilen. Det er jo jævnligt set, at folk ikke betaler forsikringen og kører indtil pladerne bliver nappet.
Men ja. Ligner bilen noget der er løgn, kan man altid tage en anden.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af AU-R8 » 9. apr 2016, 08:59

Nic skrev:
AU-R8 skrev:Det er og bliver pirat kørsel.
Alm taxaer har jo også APP.

Ingen tjek af bilers stand
Ikke tjek på forsikring hvis der sker noget

Der betales jo næppe skat.

Det gør det jo ikke bedre at en del Uber er alm taxa chauffører der er gået over på understøttelse og så kun kører Uber fredag lørdag sort og dermed mere i posen for mindre arbejdstid.

hvis bilen ellers har nummerplader på, så skulle der jo nok være styr på den sag.
dukker der en gammel smadderkasse op som kun har ansvarsforsikring, kan man jo bare finden en anden.

jeg hilser alle tiltag velkommen der bryder monopoler, det har aldrig været en god ide at lade nogen bestemme alt, inden for en faggruppe/område.
Jeg har på ingen måde sagt at de alm taxer er en perfekt ordning.
Man skulle hellere ændre taxa loven således at der fandtes mindre taxaer også. Måske er den tid hvor man skal på 4 ugers kursus eller hvad det er for at få et taxa kort også for meget.
Måden man deler bevillinger ud på er heller ikke for smart.
Men Uber er ikke løsningen.

lionking
Nyt medlem
Indlæg: 260
Tilmeldt: 31. jul 2015, 18:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 23 times
Been thanked: 15 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af lionking » 9. apr 2016, 09:44

Er helt klart for Uber... Og syntes det fungerer helt super her i Kbh!

Men det er klart at der skal betales skat af det chaufføren tjener.
Om Uberchaufføren så betaler sin skat eller bevidst skatteunddrager er jo ikke passagerens hovedpine.
Præcis ligesom pølsemanden, håndværkeren, 3x34 eller mekanikeren osv.

Når man kører Uber får både passager og chauffør altid kvittering tilsendt på email.
Du får da ikke altid kvittering i pølsevognen. Men om der betales skat eller ej er jo pølsemandens hovedpine!

Men lad os lige få fakta på det rene...
For at blive Uberchauffør skal du have følgende ting i orden:
- Ren straffeattest
- Max. 10 år gammel bil (selvfølgelig synet og goskendt)
- Gyldig privat bilforsikring (den gælder også passagerer)
- Du skal være fyldt 21
- Du skal have haft kørekort i mindst et år

Alle Uberchauffører bliver bedømt fra 1-5 efter HVER tur. Passager ligeså!
Så hvis du får en passager/chauffør med dårlig rating tager du bare en anden.
Hvis din rating er under 4 bliver din Uberchaufførkonto deaktiveret.

Tænk du kunne se hvad din Taxachauffør havde af rating.
Rigtig mange af dem opfører sig dårligt og kan i øvrigt ikke finde vej i Kbh.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af AU-R8 » 9. apr 2016, 09:47

Det er da en fin holdning at have.
Så selskabstømmeri, Panama papers er også i orden, det samme gælder hæleri etc.

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af donfetaful » 9. apr 2016, 09:50

Uber er ikke problemet.

Problemet er, at politiet ikke håndhæver loven på færdselsområdet. Derved går staten glip af skatteindtægter og trafiksikkerheden forringes. Skat kunne så kræve af uber, at de skal registrere alle ture og indtægter, så de automatisk bliver tilføjet årsopgørelsen.
Kør og vær glad 🛻💨

stoffer
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 22 times
Been thanked: 5 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af stoffer » 9. apr 2016, 10:47

Hvad sker der, hvis uber chaufføren kører galt og du kommer til skade. Chaufførens selskab kan vel nægte at udbetale erstatning, hvis de mener han har kørt taxakørsel. Eller er man dækket på en anden måde?

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af AU-R8 » 9. apr 2016, 10:54

stoffer skrev:Hvad sker der, hvis uber chaufføren kører galt og du kommer til skade. Chaufførens selskab kan vel nægte at udbetale erstatning, hvis de mener han har kørt taxakørsel. Eller er man dækket på en anden måde?
Det er der problemet ligger.
Forsikringsselskabet betragter det som erhvervskørsel. Ergo er der som jeg forstår det ingen dækning.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af SteffenR » 9. apr 2016, 10:57

donfetaful skrev: Problemet er, at politiet ikke håndhæver loven på færdselsområdet. Derved går staten glip af skatteindtægter og trafiksikkerheden forringes. Skat kunne så kræve af uber, at de skal registrere alle ture og indtægter, så de automatisk bliver tilføjet årsopgørelsen.
Tror du skal følge lidt bedre med i nyhederne.

Der er flere chauffører der er blevet sigtet og der køre en præcedens sag hos Københavns byret fra d. 26.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/nu-kom ... rer-retten
lionking skrev:
Men lad os lige få fakta på det rene...
For at blive Uberchauffør skal du have følgende ting i orden:
- Ren straffeattest
- Max. 10 år gammel bil (selvfølgelig synet og goskendt)
- Gyldig privat bilforsikring (den gælder også passagerer)
- Du skal være fyldt 21
- Du skal have haft kørekort i mindst et år

Den er god med dig.

"ren straffeattest"
http://www.cnbc.com/2016/02/22/uber-no- ... rders.html

Taxaer bliver synet hvert år.
Din privatforsikring dækker ikke personbefording.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

stoffer
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 22 times
Been thanked: 5 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af stoffer » 9. apr 2016, 11:21

Mente jeg nok. Jeg er ikke for uber men man burde gøre noget ved taxa priserne. Da jeg boede i Kbh var det næsten billigere at flyve til Berlin end det var at tage taxaen ud til lufthavnen

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af donfetaful » 9. apr 2016, 11:22

- Der får de en bøde for hver dag, de f.eks. ikke har ført deres kørebog. Så der er i den retning ikke nogen forskel på at være Uber-chauffør eller hyrevognschauffør, siger politikommissær Søren Wiborg.

Så hvor er det ulovlige, efter de har udfyldt deres kørebog?
Kør og vær glad 🛻💨

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af SteffenR » 9. apr 2016, 11:24

Manglende kørekort, manglende forsikring, manglende godkendelse af køretøjet til personbefordring.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af donfetaful » 9. apr 2016, 11:26

Det er jo ikke ubers problem.

Er det 7/11s skyld, hvis franchisetageren sælger cola uden pant?
Senest rettet af donfetaful 9. apr 2016, 11:28, rettet i alt 1 gang.
Kør og vær glad 🛻💨

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af hpo » 9. apr 2016, 11:27

SteffenR skrev:Manglende kørekort, manglende forsikring, manglende godkendelse af køretøjet til personbefordring.

og så lige en vognmandstilladelse
A3 3,2 vr6

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Din mening om Uber

Indlæg af SteffenR » 9. apr 2016, 11:32

Valgte bare et par stykker. :lol:


donfetaful skrev:Det er jo ikke ubers problem.

Er det 7/11s skyld, hvis franchisetageren sælger cola uden pant?
Det svare lidt til, at sige det ikke er McD's problem, at deres franchisetager bruger rottekød i deres nuggets.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"