Spørgsmål ang. priser på skadet bil

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
farzad
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. jun 2014, 21:36
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Spørgsmål ang. priser på skadet bil

Indlæg af farzad » 19. apr 2016, 10:17

Hej..


Har en Golf V 1.9 TDI der lige er blevet nylakeret over det hele på nær tag og kølerhjelm..

Dog var jeg så uheldig igår at blive bakket ind i min side. Indtil videre hvad jeg kan se der er skadet:

Fordør, bagdør, panelet under bagdøren (den har fået to revner på ca 3cm, og nogle buler).

Det var hendes skyld, og vil høre om jeg selv kan vælge værksted, for så vil jeg vælge SMC naturligvis.

Hvad tror i de regner priserne på de nævnte ting? Og går ud fra at panelet skal skiftes når den har to revner og par buler?

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Spørgsmål ang. priser på skadet bil

Indlæg af diskoboy » 19. apr 2016, 10:38

Hvis vedkommende har påtaget sig ulykken, er det vel lige meget hvad det kommer til at koste ?

Jeg ville vælge værksted ud fra hvilken maler de brugte. En ting er at skrue nogle ting mv. af/på - en anden ting er at få malet det så det ser pænt ud.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

farzad
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. jun 2014, 21:36
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål ang. priser på skadet bil

Indlæg af farzad » 19. apr 2016, 10:59

Det er vel bare for at være forberedt på om det nærmer sig de 50% af bilens værdi.. Det plejer at være dyrt at få lavet den slags skade(især hvis panelet også skal skiftes). Bilens værdi er nemlig ca 60..

Og ang. Værksted, man kan vel forlange at det skal være pænt, og passe til resten af bilen?

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Spørgsmål ang. priser på skadet bil

Indlæg af Turbotrim » 19. apr 2016, 11:46

farzad skrev:Det er vel bare for at være forberedt på om det nærmer sig de 50% af bilens værdi.. Det plejer at være dyrt at få lavet den slags skade(især hvis panelet også skal skiftes). Bilens værdi er nemlig ca 60..

Og ang. Værksted, man kan vel forlange at det skal være pænt, og passe til resten af bilen?
Det er også 75% den skal være skadet før den er total skade og det koster ikk så meget at lave så lidt på sådan en G5, de må også bruge brugte dele på sådan en "gammel" bil og så bliver reparationen måske billigere

farzad
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. jun 2014, 21:36
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål ang. priser på skadet bil

Indlæg af farzad » 19. apr 2016, 11:53

Turbotrim skrev:
farzad skrev:Det er vel bare for at være forberedt på om det nærmer sig de 50% af bilens værdi.. Det plejer at være dyrt at få lavet den slags skade(især hvis panelet også skal skiftes). Bilens værdi er nemlig ca 60..

Og ang. Værksted, man kan vel forlange at det skal være pænt, og passe til resten af bilen?
Det er også 75% den skal være skadet før den er total skade og det koster ikk så meget at lave så lidt på sådan en G5, de må også bruge brugte dele på sådan en "gammel" bil og så bliver reparationen måske billigere
Tak for svar. Så det godt nok 75%?

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Spørgsmål ang. priser på skadet bil

Indlæg af Turbotrim » 19. apr 2016, 11:56

farzad skrev:
Turbotrim skrev:
farzad skrev:Det er vel bare for at være forberedt på om det nærmer sig de 50% af bilens værdi.. Det plejer at være dyrt at få lavet den slags skade(især hvis panelet også skal skiftes). Bilens værdi er nemlig ca 60..

Og ang. Værksted, man kan vel forlange at det skal være pænt, og passe til resten af bilen?
Det er også 75% den skal være skadet før den er total skade og det koster ikk så meget at lave så lidt på sådan en G5, de må også bruge brugte dele på sådan en "gammel" bil og så bliver reparationen måske billigere
Tak for svar. Så det godt nok 75%?
http://www.fdm.dk/nyheder/hoejere-graense-totalskade

og ja du vælger selv værksted, bare meld det til din egen forsikring inden

farzad
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. jun 2014, 21:36
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål ang. priser på skadet bil

Indlæg af farzad » 19. apr 2016, 12:11

Turbotrim skrev:
farzad skrev:
Turbotrim skrev: Det er også 75% den skal være skadet før den er total skade og det koster ikk så meget at lave så lidt på sådan en G5, de må også bruge brugte dele på sådan en "gammel" bil og så bliver reparationen måske billigere
Tak for svar. Så det godt nok 75%?
http://www.fdm.dk/nyheder/hoejere-graense-totalskade

og ja du vælger selv værksted, bare meld det til din egen forsikring inden
Okay ja det kan jeg se. Dog har jeg fundet noget andet på denne side:

http://www.samlino.dk/blog/skadet-bil-h ... ningskrav/

Ifølge den side er det fra 2016 ændret tilbage til mellem 55-65. Hvor troværdig siden er vides ikke

farzad
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. jun 2014, 21:36
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål ang. priser på skadet bil

Indlæg af farzad » 20. apr 2016, 12:26

Nogle der ved om man hos smc vælger at rette bule ud i panel/bagskærmen? Det har fået et tryk gennem døren. For vil nok have det helst kommer til at se 100% nyt ud igen..

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Spørgsmål ang. priser på skadet bil

Indlæg af styker » 20. apr 2016, 16:56

Nu har en golf V jo løse plader på dørene der kan skrues af, så hvis det kun er udvendige skader skifter man vel bare dem.
Og resten er jo helt op til hvordan det ser ud, men man kan trække meget ud idag så det ikke kan ses, men selvfølgelig hvis der er revner i metallet i panelet skal det jo nok skiftes.

Hvis du vælger SMC gør du nok klogt i at betinge dig at den ikke bliver malet ved Pierre, for så bliver det 99% sikkert aldrig godt uanset hvor mange forsøg de får.

farzad
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. jun 2014, 21:36
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål ang. priser på skadet bil

Indlæg af farzad » 20. apr 2016, 19:20

Hej og tak for svar..

Min bil er blevet nylakeret på nær tag og kølerhjelm. Er bange for farveforskel. Det er en sølvmetal. Hvilken maler vil de så bruge hvis jeg siger jeg ikke vil have Pierre gør det?(og kan jeg overhovedet kræve det?)

gumle43
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. apr 2016, 03:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål ang. priser på skadet bil

Indlæg af gumle43 » 21. apr 2016, 09:36

jeg havde nok betalt lidt ekstra selv ..og fået hele bilen lakeret når man nu er igang...så bliver der ingen farve forskel med tiden.

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Spørgsmål ang. priser på skadet bil

Indlæg af Turbotrim » 21. apr 2016, 17:00

gumle43 skrev:jeg havde nok betalt lidt ekstra selv ..og fået hele bilen lakeret når man nu er igang...så bliver der ingen farve forskel med tiden..
Det er måske lige overkill og male hele bilen fordi den har 3 felter der skal males, kører du den på værksted og siger de skal male hele bilen ender du nok med selv aT betale 15-20k. De fleste værksteder kan ramme farverne idag

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"