Købe bil over erhverv - sælge privat

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
Alany
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 13. dec 2010, 22:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af Alany » 5. sep 2016, 22:24

Halløjsa folkens!

Jeg er på udkig efter en ny bil og er i den anledning blevet tilbudt en fabriksny bil med en forholdsvis stor rabat, hvis jeg vælger at købe den over min virksomheds cvr nr. og efterfølgende sælge den til mig selv (privat) til samme beløb.
Rabatten er 3 gange større end jeg hvad jeg kan få privat, hvorfor det har vakt min interesse.

Hvad har dette af skattemæssige konsekvenser for mit firma? Er det overhovedet lovligt? Noget jeg skal være opmærksom på?


Vh.
2021 VW Touran 1.5 TSI DSG Comfortline+
2019 VW T-Cross 1.0 TSI DSG Style

Brugeravatar
Alany
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 13. dec 2010, 22:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af Alany » 7. sep 2016, 16:40

Ingen idéer folkens?
2021 VW Touran 1.5 TSI DSG Comfortline+
2019 VW T-Cross 1.0 TSI DSG Style

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af HansH » 7. sep 2016, 16:58

Lidt googling finder denne udmærkede artikel.

http://www.tvc.dk/sites/default/files/a ... enge_0.pdf
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af HenrikH29 » 7. sep 2016, 18:14

Jeg læser det som du vil købe den i firmaet og straks sælge den videre til privat og at det sker til samme pris.

Det er der ingen problem i, helller ikke skattemæssigt. Artiklen der linkes til længere oppe er ikke relevant, idet den handler om biler, der har været ejet og anvendt i firmaet.

Her er firmaet kun mellemhandler.

Husk at den skal indregistreres til firmaet først og derefter til dig selv, så der kommer en ekstra udgift til omregistrering. Den er dog beskeden.

Da det er en ny bil er garantiforhold også ens. Fabriksgarantien følger videre med til dig privat. Var det derimod en over 2 år gammel bil, vil der ingen garanti fra forhandleren være. Det er ofte årsagen til "Salg kun til CVR /engros osv" - for at slippe for at skulle yde reklamation og garanti på en brugt bil. Men det er jo ikke relevant, når den er helt ny.

Clegg
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2015, 13:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af Clegg » 8. sep 2016, 15:40

Det giver ikke rigtig mening for mig. Hvordan skulle en forhandler kunne sælge nye biler billigere, hvis bare køberen er et CVR? Der må være en hage ved den løsning, ellers ville alle jo handle på den måde?

Jeg kender ikke de skatteretlige problemstillinger, men der er betydelig forskel på reklamationsbestemmelserne i handels- og forbrugerkøb. De kan dog blive delvist elimineret, såfremt garantien er den samme.

Rune
Nyt medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af Rune » 8. sep 2016, 15:55

Google flåde rabat


Sent from my iPhone using Tapatalk

landvad
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. sep 2014, 09:23
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af landvad » 28. nov 2016, 22:18

Hvorfor skal den indregistreres til firma først og så derefter til cpr
Mm det er krav fra sælger for at kunne give rabat

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af HenrikH29 » 28. nov 2016, 22:38

landvad skrev:Hvorfor skal den indregistreres til firma først og så derefter til cpr
Mm det er krav fra sælger for at kunne give rabat
Ja der er et krav fra forhandleren. Han kan kun give firma-rabatten, hvis han overfor importøren dokumenterer, at der er tale om et firma, som køber. Og det gør han med købers (firmaets) cvr-nummer. Og formalia, skal være på plads - dvs. den skal indregistres til firmaet (cvr-nummer).

Hvad køber (firmaet) så gør med bilen bagefter kan forhandleren jo ikke stå inde for (overfor importøren).

JSA
Medlem
Indlæg: 548
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 69 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af JSA » 29. nov 2016, 09:47

Grundlæggende er det jo ganske usmageligt, at diverse importører accepterer en lavere avance ved salg til et firma end de beregner sig ved salg til private! Samme usmagelighed gør sig gældende når der oplyses beskatningsgrundlag som er væsentligt lavere end den pris vi andre skal betale. Beskatningsgrundlaget er lig med den pris importøren sælger bilen for til leasingselskabet.
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO
Honda NC 750 XAD

fette
Nyt medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 5. apr 2016, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af fette » 29. nov 2016, 09:54

JSA skrev:Grundlæggende er det jo ganske usmageligt, at diverse importører accepterer en lavere avance ved salg til et firma end de beregner sig ved salg til private! Samme usmagelighed gør sig gældende når der oplyses beskatningsgrundlag som er væsentligt lavere end den pris vi andre skal betale. Beskatningsgrundlaget er lig med den pris importøren sælger bilen for til leasingselskabet.

Det har jo noget at gøre med bilerne bliver støttet fra fabrikken ved salg til leasing eller flåde. ;)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af GaSelle » 29. nov 2016, 09:54

Man kan også bare få den indregistreret i firmaets navn, og betale af egen lomme. Når registreringsattesten kommer, omregistrerer du til dig selv - så er den ged barberet. Har jeg hørt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af HansH » 29. nov 2016, 10:00

JSA skrev:Grundlæggende er det jo ganske usmageligt, at diverse importører accepterer en lavere avance ved salg til et firma end de beregner sig ved salg til private!
Jeg kan ikke kæde udtrykket usmageligt sammen med handel i et frit marked.
Der kan være 1000x årsager til at en kunde, eller type af kunde, er mere vigtig for en sælger end en anden kunde(type).
Jeg har da heller ikke samme timepriser for mine kunder. Hvad er det usmagelige i det ?
Det er et spørgsmål om forhandling, og kaldes de frie markedskræfter :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af HansH » 29. nov 2016, 10:04

GaSelle skrev:Man kan også bare få den indregistreret i firmaets navn, og betale af egen lomme. Når registreringsattesten kommer, omregistrerer du til dig selv - så er den ged barberet. Har jeg hørt.
Den har jeg også hørt.
Tjekkede med en god ven som er sælger ved en aut. VW forhandler, og som tidligere har solgt både Skoda og Seat.
Han siger at man arbejder med en regel om at pågældende CVR skal have mindst 2 biler af mærket i "flåden" før man giver flåderabat ved salg til et CVRnr - netop for at eliminere private tricks.

Der er desuden den lille hage, at hvis man anvender den fremgangsmåde bliver man 2. registrerede ejer af bilen, hvilket har en betydning i forhold til taksering af en evt. totalskade.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Clegg
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2015, 13:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af Clegg » 29. nov 2016, 10:11

HansH skrev:
GaSelle skrev:Man kan også bare få den indregistreret i firmaets navn, og betale af egen lomme. Når registreringsattesten kommer, omregistrerer du til dig selv - så er den ged barberet. Har jeg hørt.
Den har jeg også hørt.
Tjekkede med en god ven som er sælger ved en aut. VW forhandler, og som tidligere har solgt både Skoda og Seat.
Han siger at man arbejder med en regel om at pågældende CVR skal have mindst 2 biler af mærket i "flåden" før man giver flåderabat ved salg til et CVRnr - netop for at eliminere private tricks.

Der er desuden den lille hage, at hvis man anvender den fremgangsmåde bliver man 2. registrerede ejer af bilen, hvilket har en betydning i forhold til taksering af en evt. totalskade.
Det har ikke betydning i forhold til takseringen eller totalskade. Erstatningsopgørelsen er den samme (forudsat at der er betalt moms af begge biler) :)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af HansH » 29. nov 2016, 10:16

Clegg skrev:
HansH skrev:
GaSelle skrev:Man kan også bare få den indregistreret i firmaets navn, og betale af egen lomme. Når registreringsattesten kommer, omregistrerer du til dig selv - så er den ged barberet. Har jeg hørt.
Den har jeg også hørt.
Tjekkede med en god ven som er sælger ved en aut. VW forhandler, og som tidligere har solgt både Skoda og Seat.
Han siger at man arbejder med en regel om at pågældende CVR skal have mindst 2 biler af mærket i "flåden" før man giver flåderabat ved salg til et CVRnr - netop for at eliminere private tricks.

Der er desuden den lille hage, at hvis man anvender den fremgangsmåde bliver man 2. registrerede ejer af bilen, hvilket har en betydning i forhold til taksering af en evt. totalskade.
Det har ikke betydning i forhold til takseringen eller totalskade. Erstatningsopgørelsen er den samme (forudsat at der er betalt moms af begge biler) :)
Jeg mener bestemt at der engang var en regel som sagde noget i retning af:
Hvis bilen bliver skadet XX% indenfor de første 6 måneder, så fik man tilkendt en fabriksny bil - HVIS man var 1. registrerede ejer af bilen.

Er det lavet om ? Eller har jeg misforstået / husker forkert ?

EDIT: fandt dette http://www.forsikringogpension.dk/press ... skade.aspx

Jeg mener problematikken ved at købe en bil fra et CVRnr er at sidestille med køb af en demobil. Man bliver 2. ejer af bilen og er derved ikke berettiget til nyværdierstatning.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Clegg
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2015, 13:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af Clegg » 29. nov 2016, 13:35

Nyværdierstatning i kaskobetingelserne skal fortolkes indskrænkende, se f.eks. kendelse 67592 fra Ankenævnet for Forsikring. Derfor vil der ikke være tale om 2 forskellige ejere :)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af HansH » 29. nov 2016, 14:32

Clegg skrev:Nyværdierstatning i kaskobetingelserne skal fortolkes indskrænkende, se f.eks. kendelse 67592 fra Ankenævnet for Forsikring. Derfor vil der ikke være tale om 2 forskellige ejere :)
Du er ikke særlig "brugervenlig" :)

Kan du ikke enten ridse din pointe op i korte træk, eller som minimum poste et link til din kilde ?
Eller begge dele.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Alany
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 13. dec 2010, 22:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af Alany » 29. nov 2016, 16:57

Blot til Info, så har jeg købt bilen nu via mit firma. Min bank var også med på den og hjalp til med finansieringen og jeg sparede 55297 kroner i forhold til den pris jeg kunne forhandle mig til privat. Så der er noget at komme efter.
2021 VW Touran 1.5 TSI DSG Comfortline+
2019 VW T-Cross 1.0 TSI DSG Style

Clegg
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2015, 13:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af Clegg » 29. nov 2016, 18:46

HansH skrev:
Clegg skrev:Nyværdierstatning i kaskobetingelserne skal fortolkes indskrænkende, se f.eks. kendelse 67592 fra Ankenævnet for Forsikring. Derfor vil der ikke være tale om 2 forskellige ejere :)
Du er ikke særlig "brugervenlig" :)

Kan du ikke enten ridse din pointe op i korte træk, eller som minimum poste et link til din kilde ?
Eller begge dele.
Jo skal prøve :)

Du har ret i, at nyværdierstatning på kaskoforsikringen kræver, at der kun har været én ejer af bilen. Derfor vil man ikke kunne få nyværdierstatning, hvis man har købt en demobil, da den har haft to (forskellige) ejere. Der er dog flere selskaber der positivt i forsikringsbetingelserne skriver, at der også ydes nyværdierstatning ved demobiler.
Men hvis man køber en bil i sit eget firma, for efterfølgende at omregistrere den til en privat, så har man stadig krav på nyværdierstatning på kaskoforsikringen. Begrundelsen herfor er, at bilen reelt kun har haft en ejer og købet/omregistreringen alene er sket at skattemæssige årsager.

Kendelsen jeg henviser til, kan findes og læses på www.ankeforsikring.dk

Håber det giver mening.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af HansH » 29. nov 2016, 18:58

Clegg skrev:
HansH skrev:
Clegg skrev:Nyværdierstatning i kaskobetingelserne skal fortolkes indskrænkende, se f.eks. kendelse 67592 fra Ankenævnet for Forsikring. Derfor vil der ikke være tale om 2 forskellige ejere :)
Du er ikke særlig "brugervenlig" :)

Kan du ikke enten ridse din pointe op i korte træk, eller som minimum poste et link til din kilde ?
Eller begge dele.
Jo skal prøve :)

Du har ret i, at nyværdierstatning på kaskoforsikringen kræver, at der kun har været én ejer af bilen. Derfor vil man ikke kunne få nyværdierstatning, hvis man har købt en demobil, da den har haft to (forskellige) ejere. Der er dog flere selskaber der positivt i forsikringsbetingelserne skriver, at der også ydes nyværdierstatning ved demobiler.
Men hvis man køber en bil i sit eget firma, for efterfølgende at omregistrere den til en privat, så har man stadig krav på nyværdierstatning på kaskoforsikringen. Begrundelsen herfor er, at bilen reelt kun har haft en ejer og købet/omregistreringen alene er sket at skattemæssige årsager.

Kendelsen jeg henviser til, kan findes og læses på http://www.ankeforsikring.dk

Håber det giver mening.
Yes - det giver rigtig fint mening. Tak for uddybningen :)
Jeg må give dig ret i at sagens ordlyd ikke kan fortolkes. Det betyder at den ulempe jeg anførte i forhold til nyværdierstatning, ikke har nogen gang på jord.
Så er der vel ikke så meget at betænke sig på. Hvis man på nogen måde kan få købt ny bil gennem et CVR, så er der noget at hente.
Trådstarters besparelse taler også sit tydelige sprog :!:
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Clegg
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2015, 13:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af Clegg » 29. nov 2016, 20:29

Nej, lige den del med nyværdierstatning bør ikke give betænkeligheder. Men man bør bestemt være opmærksom på forskellen mellem handelskøb og forbrugerkøb, og i den grad få læst handelsvilkårene.

MSV
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 20. jul 2013, 19:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af MSV » 1. dec 2016, 21:45

Alany skrev:Blot til Info, så har jeg købt bilen nu via mit firma. Min bank var også med på den og hjalp til med finansieringen og jeg sparede 55297 kroner i forhold til den pris jeg kunne forhandle mig til privat. Så der er noget at komme efter.
Hvilken bil og forhandler? ;)
Mvh. Morten - VW Touran 2018 DSG 2,0tdi R-line - & Skoda Superb combi 2,0 tdi DSG

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af HenrikH29 » 1. dec 2016, 22:29

JSA skrev:Grundlæggende er det jo ganske usmageligt, at diverse importører accepterer en lavere avance ved salg til et firma end de beregner sig ved salg til private! Samme usmagelighed gør sig gældende når der oplyses beskatningsgrundlag som er væsentligt lavere end den pris vi andre skal betale. Beskatningsgrundlaget er lig med den pris importøren sælger bilen for til leasingselskabet.
Nu er der jo den væsentlige forskel, at du måske vil købe en bil hos f.eks. VW hver 3-5 år eller.... MEN leasingselskabet køber måske flere hundrede biler hvert år hos VW, så er det vel også fair, at de får bilerne til en anden pris end dig :o

Det kaldes de frie markedskræfter eller udbud og efterspørgsel :mrgreen:

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af vrod » 11. dec 2016, 08:32

Hvad fik du så købt? ;)

Og hvis den bliver registreret første gang i dit navn så er du vel stadig 1. Ejer (givet at den ikke blev registreret i firmaets navn før det).
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af GaSelle » 12. dec 2016, 10:06

Hos Skoda skal bilen registreres i firmaets navn - mon ikke det også gælder ved Vw.

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 988
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 104 times

Re: Købe bil over erhverv - sælge privat

Indlæg af Frederik DH » 12. dec 2016, 21:58

Firmanavn skal være ens på faktura og registreringsattest - også ved Volkswagen.
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"