Hjælp til skade efter hul i vej

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Hjælp til skade efter hul i vej

Indlæg af Korreborg » 3. okt 2016, 19:35

Hej
Lillemor kørte i et hul i går. Og kommer hjem og fortæller at hun mener at bilen ryster.
Jeg tager bilen på arbejde her til morgen, og kan konstatere at hun har mere end ret :cry:

Jeg ringer til Sølvsten på vejen hjem, og jeg kan komme med det samme. Han spørger om det er en forsikringsskade, og siger i første omgang nej. Men kommer alligevel til at tænke over det. Så tager en snak med ham da jeg aflevere bilen, og han anbefaler at jeg tager den med kommunen, og anmelder det til forsikringen.

FDM lukker selvfølgelig kl 1500, så håber at det alvidende forum kan hjælpe :D Når jeg forsøger at anmelde skaden, skal jeg først vælge om det er solo eller med modpart? Hvad mener i?
Og tager FDM sagen med kommunen, eller skal jeg selv tage kontakt?

Min far kører ud og tager billeder i morgen (Det er 30km nord for viborg), der er for mørkt til at gøre noget nu.

På forhånd tak
Mvh Palle

Men på den gode side har jeg fået en BlueGT som lånebil :twisted:
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Hjælp til skade efter hul i vej

Indlæg af Flamiq » 5. okt 2016, 09:02

Det er da ikke sikkert, det er kommunens vej - Det skal du lige have undersøgt, inden du "sagsøger" kommunen :!:
I Københavns Kommune findes der 3 slags "vej-ejere", der har pligten til at vedligeholde vejen (og dermed også erstatningsansvaret, hvis der sker en skade/ulykke): Kommunen (offentlige veje), Vejdirektoratet (statsveje/feks. motorveje) og private fællesveje ("ejes" af de til vejen tilstødende grundejere) :ugeek:
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Hjælp til skade efter hul i vej

Indlæg af majland » 5. okt 2016, 10:45

Da det endnu ikke er sæson for frostskader så skulle der være en rimelig chance for at få det dækket.

Men jeg ville også ringe til politiet og bede dem om sende nogen (kommune) ud og sætte afspærring op så der der ikke er flere der kommer til skade ...

Nu du siger 30km nord for viborg - ved du hvilken kommune det er i ?

For et par år siden fik jeg Mariagerfjord Kommune til at dække en tilsvarende skade på smarten. Der bukkede jeg en stålfælge både på yder og indersiden af at ryge i et hul vde blot 50km/t
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Hjælp til skade efter hul i vej

Indlæg af Korreborg » 8. okt 2016, 09:20

Har haft en lorte uge på arbejde, så har ikke haft tid til at gøre noget ved det :( Og nu er det en uge siden. Hullet er "i siden" af vejen, altså ud mod kanten, så kæresten har også været for langt ude. = Jeg æder de 2905kr, og gider ikke at gøre mere ved det, næste uge er også lang :|

Der røg i øvrigt både en for og bagfælg :?

Og KÆMPE tommel op til Sølvsten Biler Viborg. Jeg ringede mandag 1530ish, afleverede bilen 1640 (De lukker 1630 om mandagen)
De ringer ved 11 tiden tirsdag, og hører om jeg kan komme med mine vinterhjul, da de skal bestille de andre hjem (BBS fælge)
Min far aflevere fælgene 1330. De ringer 1530 at jeg kan hente bilen og jeg henter bilen ved 16 tiden. No pain at all :D

Og det samme til FDM forsikring (LB), lavede anmeldelsen Mandag aften. Snakkede med dem tirsdag (Kun fordi der var en fejl i henvisningen til Sølvsten)
Og opkrævningen på selvrisikoen kom fredag :)
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Hjælp til skade efter hul i vej

Indlæg af SteffenR » 13. okt 2016, 19:57

Et hul er et hul også selvom det er helt ude i kanten. København har nogen mindste krav for hvad de dækker, det skal være x cm dybt og have en hvis vinkel etc etc., så mon ikke de har noget lignende.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"