Køb at bil, men det lyder underligt

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af Play4Fun » 27. mar 2017, 21:05

Lyder det her som der er skrevet til mig underligt, er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg handler denne bil.

Hej,

Jeg er glad for at høre, at du stadig er interesseret i at købe min bil.
Jeg kan bekræfte, at den fortsat er til salg. Bilen er gældfri og i en fremragende tilstand (både dens indre, ydre og mekanikken), servicebogen forefindes. Jeg er ikke-ryger, så der er aldrig blevet røget i bilen, og den har ikke haft nogen uheld.
Selv har jeg boet i England, siden 2007. Bilen tilhørte min far, der døde, og da jeg er hans eneste slægtning, blev jeg dens nye ejer. Jeg ville gerne beholde bilen, derfor tog jeg den med, men jeg fandt ud af, at en registrering her i England er ret dyr, og at det også er meget vanskeligt at køre en venstrestyret bil i et land, hvor alle biler er højrestyret. Jeg besluttede at sælge bilen til nogen i Danmark til en virkelig attraktiv pris. Prisen, som jeg gerne vil opnå for den er kr. 36000. Bilen er stadig indregistreret i Danmark, så du behøver ikke at betale nogen importafgifter. Den overholder alle danske retningslinjer, så der bliver ikke nogen problemer med de danske toldregler, når du modtager bilen. Jeg har alle registreringsdokumenter ved hånden og kan overdrage dem, når du ønsker det.
Hvis du fortsat er interesseret og gerne vil høre mere om, hvordan vi kan afslutte denne handel, er du velkommen til at kontakte mig
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
bretti
Medlem
Indlæg: 882
Tilmeldt: 25. jul 2013, 21:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af bretti » 27. mar 2017, 21:09

99,9% Fake. Bare svar ham, så er der noget med et transportfirma som han tilfældigvis kender, som kan ordne det hele. Kan faktisk være at der findes firmaets hjemmeside, men nok kun i kort tid.
Svar ham, og lad os vide hans svar.
R36 fra 06/2010 -> byttet til 911 Targa fra 1979
Cayenne S (958)

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af Play4Fun » 27. mar 2017, 21:11

Ok det var en bil jeg fandt på BilBasen men skriver lige til hende
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af AU-R8 » 27. mar 2017, 21:13

Klassisk snyd af Nigerianere,
Glem det.

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3453
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af Ice Fox » 27. mar 2017, 21:22

Fake..!
Svarer du ham på dansk, beder han om at fortsætte på engelsk.
Har du lidt tid til overs, kan det sikkert være meget sjovt at fortsætte med at svare på dansk og se hvor langt man kommer.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af Play4Fun » 27. mar 2017, 21:46

Har lige svaret på dansk hvor bilen kan prøves
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

mrechnagel
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. feb 2017, 10:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af mrechnagel » 27. mar 2017, 22:14

Det er fake. Det ender med du skal lægge penge ud for noget garanti til et fragtfirma.

Vi var på udkig efter en VW UP i februar og der var et godt tilbud som også lød for godt til at være sandt. Men jeg sprang med på legen og forslog at vi oprettede en deponeringskonto i min bank i hendes navn. Så stoppede kontakten derefter. Jeg forsøgte ellers et par gange efterfølgende men har pt. ikke hørt noget. Så hvis det er mit gode tilbud du er ved at købe så bliver jeg skuffet :lol:

Så ja det er snyd og bedrag.
2017 Passat Variant 2.0 TDI Highline+ 190 HK DSG

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af Play4Fun » 28. mar 2017, 22:43

Sælger har lige svaret det her.... Jeg har svaret ham tilbage jeg ønsker at hente bilen selv i England, Så ser jo hvad der sker.


Hej,

Bilen er nu på et rederi i Storbritannien. På grund af det faktum, at jeg har ganske travlt med mine nye projekter og er ude af stand til at rejse til Danmark, har jeg besluttet at ansætte et rederi til at transportere bilen tilbage der til og tage sig af salget for mig. Jeg har allerede underskrevet en kontrakt med firmaet, og de har fået autorisation til at sælge bilen for mig. De har også fået autorisation til at færdiggøre alle de juridiske procedurer, som er nødvendige for salget af bilen.På grund af det faktum at jeg havde en køber for 1 uge siden, som betalte for transporten til Danmark, men som ændrede mening om at købe bilen, behøver du ikke at betale noget ekstra, men kun et beløb på kr. 36000.

Jeg minder dig om, at bilen er registreret i Danmark og har danske papirer. Alle toldafgifterne er også allerede betalt, så der er ikke yderligere omkostninger, som skal betales, og du kan omgående registrere bilen i dit navn ( Nummerplade: AK67096 ).
Firmaet vil bringe bilen til din hjemmeadresse (eller hvor du ønsker det), og du har tre dage til at inspicere bilen og papirerne, inden du beslutter dig for at hvorvidt du køber den eller ej. Hvis du beslutter dig for ikke at købe den, er det ikke noget problem, da det er en fremragende bil, og jeg er sikker på at den bliver solgt hurtigt.
Ifølge firmaet vil leveringen tage 3-5 dage, og der kræves 50% depositum, så de kan påbegynde leveringsprocessen.
Firmaets navn er Coleman Vehicle Services Limited, og deres hjemmeside er http://colemanvehicleservices.com/
Læs venligst deres side HOW IT WORKS ( http://colemanvehicleservices.com/howitworks.php ), og beslut om du accepterer eller ej.

Lad mig vide om du stadig er interesseret i disse betingelser, da jeg ikke har mulighed for at rejse til Danmark igen.

P.S. Vær opmærksom på, at du også kan besøge virksomhedens kontor ( i Storbritannien ) og hente bilen selv. Men transporten til Danmark er allerede betalt, og du kan gøre det til din fordel. Men det er dit valg, prisen er den samme!

Mvh,
Jannie Kammer
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af SorenR » 29. mar 2017, 00:01

Bilen blev solgt og ejerskiftet 14/11-2016 så det er formentlig der de har info fra.

Jannie Torp Kammer... Sidste opdatering på FB: Lytter til Fredagsfest i Karolinelund. 8-)
Lægesekretær ved Aalborg Universitetshospital.

http://vbn.aau.dk/da/persons/jannie-tor ... 04ee).html

Billede
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af tvartou » 29. mar 2017, 03:15

Altså, transport til DK er betalt. Du har tre dage til at beslutte dig om købet.

Foreslå dem at de leverer bilen i DK. Du betaler dem for at vente 3 timer mens du tager prøvetur og tager beslutningen, og hvis du ikke vil købe den alligevel, så betaler du for transporten retur. Husk at spørge hvad ventetid og returfragt koster.

Hvis du har tid, så kan sådan noget her trækkes i langdrag. Og i den tid de bruger på dig, så scammer de ikke andre

dragonen
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 29. jul 2012, 23:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: syd for århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af dragonen » 29. mar 2017, 08:51

Bed pænt om at se et billede af registreringsattesten, sig du skal bruge det til forsikringen.
Så skal du nok få en sjov gang rygsvømning.
Det kan være sjovt at se hvor langt du kan trække det ud

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af ij6210 » 29. mar 2017, 10:37

tvartou skrev:
Hvis du har tid, så kan sådan noget her trækkes i langdrag. Og i den tid de bruger på dig, så scammer de ikke andre
Ja, bortset fra at de nok lige nu er i dialog med 100 forskellige købere om forskellige biler. Men en smule af deres tid bruger du naturligvis. Det gør jeg også med telefonsælgere.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af Schmidt » 29. mar 2017, 12:26

dragonen skrev:Bed pænt om at se et billede af registreringsattesten, sig du skal bruge det til forsikringen.
Så skal du nok få en sjov gang rygsvømning.
Det kan være sjovt at se hvor langt du kan trække det ud
Ikke sikkert det er et problem for dem. Jeg så en fremgansmåde i det der på DR den anden dag "Mit liv er stjålet" eller noget i den stil.
De kontakter først en person der har en bil til salg, snakker med dem om at de gerne vil købe deres bil osv. Derefter beder de om at få tilsendt reg. attest og andre
oplysninger på bilen, som f.eks. billeder af servicebog.

Når bilen så er solgt, kan de egentlig bare sætte den til salg igen, de har tekst/billeder fra tidligere annonce, og de har også en kopi af reg. attest og servicebog
som de kan fremsende så det hele virker sandt.

Men klassisk scam med at du liiiige skal betale for et eller andet og SÅ modtager du en bil, eller 400 millioner fra en fjern afrikansk fætter! :lol:
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af Mike H » 29. mar 2017, 16:25

smid linket til bilbasen - så begynder vi alle at skrive til ham/hende :lol:
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Køb at bil, men det lyder underligt

Indlæg af Play4Fun » 29. mar 2017, 17:28

Bilen er fjernet fra bilbasen og bilpriser. har ellers kigget ihærdigt efter den .
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"