Endnu en afgiftslempelse?
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Ja, jeg kan heller ikke få det til at passe, med mindre det man betaler er en kombination af ejerafgift + et miljøtillæg, og det så kun er ejerafgiften artiklen beskriver.thg skrev:Forstår ikke helt oversigten her med stigningerne i grøn ejerafgift: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... aa/6836391
For min diesel er opgivet til ca. 22 km/l og iflg. oversigten jeg linker til, skulle jeg så idag give 640 kr. pr. halvår, men jeg giver umiddelbart 1860 kr. pr. halvår?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Endnu en afgiftslempelse?
Nogle steder der står om hybrider? Er meget spændt på hvad Golf GTE lander på
Så noget om en Toyota Prius ville få ca 60.000kr i rabat
Sent from my iPhone using Tapatalk
Så noget om en Toyota Prius ville få ca 60.000kr i rabat
Sent from my iPhone using Tapatalk
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Det er afgift for benzin.thg skrev:Forstår ikke helt oversigten her med stigningerne i grøn ejerafgift: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... aa/6836391
For min diesel er opgivet til ca. 22 km/l og iflg. oversigten jeg linker til, skulle jeg så idag give 640 kr. pr. halvår, men jeg giver umiddelbart 1860 kr. pr. halvår?
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Så vidt jeg ved så kommer prius ikke som plug in hybrid (PHEV) herhjemme, så det kan forklare den høje rabat.gudhjem skrev:Nogle steder der står om hybrider? Er meget spændt på hvad Golf GTE lander på
Så noget om en Toyota Prius ville få ca 60.000kr i rabat
Sent from my iPhone using Tapatalk
I dag betaler elbiler og plug in hybrid biler kun 20% af den "normale" afgift.
Hybridbiler som Toyotas betaler fuld afgift, men får naturligvis god rabat pga. den på papiret gode brændstoføkonomi.
Så nu hvor grænsen for rabat pga. brændstoføkonomi samtidig hæves fra 16 til 20 km/l (stadig 4000 kr. for hver km/l over grænsen), så må det være meget begrænset hvad en PHEV sænkes.
Et bud kunne være omkring 10-12.000 kr. (20% af en 50-60.000 kr. afgiftsreduktion).
Det bliver spændende at se de nye prislister. De er nok de eneste der kan give det endelige svar...
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Det er jo bare endnu en årsag til at gøre op med hele tanken om registreringsafgift, at man rent faktisk ikke ved hvor meget udstyret koster inkl. afgift, hvis det er noget forhandlerne "udligner" for modelvarianterne. Hold nu kæft, hvor det det bare dumt og dansk.Decipher skrev:Fradrag for ABS og ESC fjernes, Ncap fradrag forhøjes med 6.000, fradrag for selealarmer forhøjes fra 200 til 1.000, men der bliver ikke ændret på fradrag på udstyr ud over det. Så jo, det afhænger af, om udstyret er fabriksmonteret og om du er i 85 % eller 150 % segmentet. Det går jeg ud fra, at forhandler prislister og avancer tager højde for, og at det er derfor prisen på ekstraudstyr er konstant. Men er faktisk ikke sikker på, hvordan forhandlerne håndterer det.Dakota skrev:Det lyder ikke helt rigtigt, for det ville betyde at det samme udstyr til modelvariant X ville koste markant mere end til modelvariant Y. Eller at hvis du købte fartpilot alene ville den koste 5.000, men købte du fartpilot og tonede ruder, ville prisen på fartpiloten stige til 10.000 kr.Pablo skrev: Altså på en alm. personbil? Der betaler du 85% op til 185.000kr inkl bilens værdi. Derfra 150%
Men jeg tænkte nu mere på om man ville lave noget smart og fjerne afgiften på sikkerhedsudstyr - jeg synes der har været forskellige udmeldinger vedr. dette i går. Måske Decipher kan hjælpe lidt til?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 38 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Du betaler ikke kun 20% på plug in hybrider, men du får et fradrag i afgiften for batterikapaciteten. Derudover får du selvfølgelig også km/l rabat
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Ja mente bestemt heller ikke at man kun betalte 20% på plug in hybriderkims2 skrev:Du betaler ikke kun 20% på plug in hybrider, men du får et fradrag i afgiften for batterikapaciteten. Derudover får du selvfølgelig også km/l rabat
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Jeg skriver ikke at man betaler 20% i afgift. Jeg skriver at man betaler 20% af den normale afgift.kims2 skrev:Du betaler ikke kun 20% på plug in hybrider, men du får et fradrag i afgiften for batterikapaciteten. Derudover får du selvfølgelig også km/l rabat
Sent from my iPad using Tapatalk
Det er korrekt at man også får en fradrag for størrelsen af batteriet (max 45 kWh, 1.700 kr per kWh). Det har man fået siden foråret, og jeg har ikke hørt at det bliver ændret, så den del er status quo før/efter nærværende lovforslag.
http://www.fdm.dk/biler/biloekonomi/reg ... gift-elbil
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 38 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Det er stadigvæk ikke korrekt hvad du skriver, eller også forstår jeg ikke hvad du mener. Linket gælder jo kun for elbiler, med undtagelse af batterifradraget.
Hvis det er korrekt hvad du skriver, så skulle en GTE da være meget billigere med de fradrag der er oven i.
Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis det er korrekt hvad du skriver, så skulle en GTE da være meget billigere med de fradrag der er oven i.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Det er L210 fra i sommers jeg baserer det på. Her omtales regler for registreringsafgift ens for elbiler og pluginhybrid.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oid=2248784&vid=214807
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oid=2248784&vid=214807
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Jeg er ikke 100 meter mester i afgift for hybridbiler, men satte mig da nogenlunde ind i det inden jeg købte min passat GTE.kims2 skrev:Det er stadigvæk ikke korrekt hvad du skriver, eller også forstår jeg ikke hvad du mener. Linket gælder jo kun for elbiler, med undtagelse af batterifradraget.
Hvis det er korrekt hvad du skriver, så skulle en GTE da være meget billigere med de fradrag der er oven i.
Sent from my iPad using Tapatalk
Der skulle ikke være meget afgift på en GTE. Der er fradrag for flere ting (batterikapacitet, omregnet forbrug, bundfradrag mm?) , og derudover lav sats som for rene elbiler.
Rygtet siger at et nyt 9,9 kWh batteri til en passat koster omkring 100.000 kr, så det er en pæn dyr drivlinie. Jeg kan ikke se hvordan den skulle kunne holdes på lige under 500.000 hvis ikke der var massiv rabat på afgiften.
Men jeg er som sagt ikke ekspert. Jeg kan have misforstået de sider jeg linkede til.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 38 times
Endnu en afgiftslempelse?
Jeg er heller ikke ekspert i det, men kan bare ikke få det til at passe med at en Golf GTE starter på 275000 i Tyskland. Med den lave afgift du skriver, og det massive fradrag man får på km/l (186.000 kr) plus fradrag for batteri så burde der ikke være nogen afgift overhovedet. Det er dog ikke meget afgift der betales på en GTE efter fradrag, det er jeg helt med på.
Fandt desuden denne tekst på dette link https://ing.dk/artikel/elbilaftale-saa- ... bil-197350
Fradraget gælder indtil 2021, og det er ikke kun elbilejere, der kan få glæde af aftalen. Fradraget gælder nemlig også for plugin-hybridbiler, som dog ikke er omfattet af aftalen om registreringsafgiften.
For eksempel ryger der 16.830 kroner fra registreringsafgiften på en Passat GTE med en batterikapacitet på 9,9 kWh. Den koster 518.000 kroner på Volkswagens hjemmeside.
Sent from my iPad using Tapatalk
Fandt desuden denne tekst på dette link https://ing.dk/artikel/elbilaftale-saa- ... bil-197350
Fradraget gælder indtil 2021, og det er ikke kun elbilejere, der kan få glæde af aftalen. Fradraget gælder nemlig også for plugin-hybridbiler, som dog ikke er omfattet af aftalen om registreringsafgiften.
For eksempel ryger der 16.830 kroner fra registreringsafgiften på en Passat GTE med en batterikapacitet på 9,9 kWh. Den koster 518.000 kroner på Volkswagens hjemmeside.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Jeg tror artiklen blander rundt i nogle ting.kims2 skrev:Jeg er heller ikke ekspert i det, men kan bare ikke få det til at passe med at en Golf GTE starter på 275000 i Tyskland. Med den lave afgift du skriver, og det massive fradrag man får på km/l (186.000 kr) plus fradrag for batteri så burde der ikke være nogen afgift overhovedet. Det er dog ikke meget afgift der betales på en GTE efter fradrag, det er jeg helt med på.
Fandt desuden denne tekst på dette link https://ing.dk/artikel/elbilaftale-saa- ... bil-197350
Fradraget gælder indtil 2021, og det er ikke kun elbilejere, der kan få glæde af aftalen. Fradraget gælder nemlig også for plugin-hybridbiler, som dog ikke er omfattet af aftalen om registreringsafgiften.
For eksempel ryger der 16.830 kroner fra registreringsafgiften på en Passat GTE med en batterikapacitet på 9,9 kWh. Den koster 518.000 kroner på Volkswagens hjemmeside.
Sent from my iPad using Tapatalk
Man skal passe på med at sammenligne med tyske priser. Hvad angår Passat GTE så er standardudstyret i DK meget anderledes end en standard GTE i DE. Der skal eksempelvis tillægges 1.700 euro for at få highline kabine (som er standard i DK).
Derudover er deres moms 6 procentpoint lavere.
Hvis jeg fratrækker en den tyske moms, og dermed antager at den rå pris for en passat GTE er 300.000 kr (uden afgift og moms), så fortæller danske bilimportørers regnemaskine at en værdimæssigt tilsvarende benzinbil (der kører 20 km/l) skal tillægges 75.000 kr for moms, og herefter er afgiften 441.000 kr.
I alt 816.000 kr.
Men nu er det jo en hybrid, så hvis jeg hiver diverse fradrag ud, og herefter tager 20% af den resterende afgift, og samtidig husker at tage højde for højere udstyrsniveau i DK + forhandleravance, så passer de 493.000 kroner faktisk ret godt.
Beregneren gør mig endda opmærksom på følgende:
Jf. lov nr. L210 (Elbilaftalen) indfases afgiften for elbiler og merafgiften (som følge af den ændrede beregning af brændstofforbruget) for plug-in hybridbiler gradvist over en årrække. I 2017 udgør den faktiske afgift 20 pct. af den fuldt indfasede afgift.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 38 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Som jeg læser det, gælder det for hybrid, at det er 20% af merudgiften for den ændrede beregning af brændstofforbruget. Men som sagt, så er jeg ikke ekspert, og det kan sagtens ske du har ret.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Ditto.kims2 skrev:Som jeg læser det, gælder det for hybrid, at det er 20% af merudgiften for den ændrede beregning af brændstofforbruget. Men som sagt, så er jeg ikke ekspert, og det kan sagtens ske du har ret.
Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg hæfter mig blot ved den sidste sætning:
I 2017 udgør den faktiske afgift 20 pct. af den fuldt indfasede afgift.
Så vidt jeg husker, så er den "fuldt indfasede afgift" lig med den som alle biler betaler. Her foregår selvfølgelig yderligere talgymnastik med fradrag for det ene og andet.
Uanset om den ene eller anden detalje er korrekt, så har jeg ladet mig vide at den samlede afgift for en GTE er lille ift. køretøjets pris uden afgift. Derfor forventer jeg også at en afgiftsnedsættelse forholder sig forholdsmæssigt på præcis samme måde...
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1009
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Du blander elbiler og hybrid sammen. En elbil betaler 20 % af den normale afgift. En hybrid betaler normal afgift, men i tillæg 20 % af forskellen på
afgiften med og uden indregning af elforbruget i brændstofforbruget.
afgiften med og uden indregning af elforbruget i brændstofforbruget.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Golf GTE falder med 57.000kr til 307.000kr
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Sidder og regner på min nuværende leasingbil.
SQ5, kører kun 14,7 km pr liter. Den er godt 4 år.
Tænker at den falder ca 50.000, men til gengæld straffes den for dårlig brændstoføkonomi. Før var der tillæg på 1000 pr km/l under 20 (mener jeg). Stiger det nu til 6000 x det antal km/l der er mindre end 20, dvs 6 x 6000 = 36.000 kr. så besparelsen næsten forsvinder helt?
(har ikke styr på om det er/var 16,20 eller 22 km/l før og nu). Generelt er jeg skuffet.
SQ5, kører kun 14,7 km pr liter. Den er godt 4 år.
Tænker at den falder ca 50.000, men til gengæld straffes den for dårlig brændstoføkonomi. Før var der tillæg på 1000 pr km/l under 20 (mener jeg). Stiger det nu til 6000 x det antal km/l der er mindre end 20, dvs 6 x 6000 = 36.000 kr. så besparelsen næsten forsvinder helt?
(har ikke styr på om det er/var 16,20 eller 22 km/l før og nu). Generelt er jeg skuffet.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
- Munkie
- Medlem
- Indlæg: 1313
- Tilmeldt: 16. maj 2013, 17:24
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederikshavn
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 19 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Det er 6000 på nye biler. Er din bil 50% værd i forhold til nypris så må det være halv pris på tillægget også.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Min: Audi A6 2,0 TDI 190 S-Tronic Avant 3xS-line 2015
Konebil: Audi A3 1,5 TFSI S-Tronic Limo 2018/17
Tidligere vagbiler: The Beetle 1,2 TSI cabrio, Golf 7 1,6 TDI, 2xLeon TDI DSG, 2xScirocco 2.0 tsi DSG, 2xScirocco 2.0 tdi, 2xAudi TT, Audi A6 4F limo 2.4, Audi A6 4F 2.0 TFSI Avant, 2xGolf 4 1,9 SDi, 2xGolf 3 1.8, Golf 3 1.9 TDI, Jetta mk2 VR6, Audi A4 1.8t b6 Avant, Audi A3 1.8t 8l, Skoda Citigo, Golf 6 2,0TDI
Konebil: Audi A3 1,5 TFSI S-Tronic Limo 2018/17
Tidligere vagbiler: The Beetle 1,2 TSI cabrio, Golf 7 1,6 TDI, 2xLeon TDI DSG, 2xScirocco 2.0 tsi DSG, 2xScirocco 2.0 tdi, 2xAudi TT, Audi A6 4F limo 2.4, Audi A6 4F 2.0 TFSI Avant, 2xGolf 4 1,9 SDi, 2xGolf 3 1.8, Golf 3 1.9 TDI, Jetta mk2 VR6, Audi A4 1.8t b6 Avant, Audi A3 1.8t 8l, Skoda Citigo, Golf 6 2,0TDI
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Men nu er du jo netop målet for DFij6210 skrev:Sidder og regner på min nuværende leasingbil.
SQ5, kører kun 14,7 km pr liter. Den er godt 4 år.
Tænker at den falder ca 50.000, men til gengæld straffes den for dårlig brændstoføkonomi. Før var der tillæg på 1000 pr km/l under 20 (mener jeg). Stiger det nu til 6000 x det antal km/l der er mindre end 20, dvs 6 x 6000 = 36.000 kr. så besparelsen næsten forsvinder helt?
(har ikke styr på om det er/var 16,20 eller 22 km/l før og nu). Generelt er jeg skuffet.
En Audi/Mercedes/BMW SUV er jo steotypen på et rigt svin og derfor skal de ned med nakken.
Altså samlet set på de tre sænkninger er det da et stor skridt i den rigtige retning, og fedt at en Passat er faldet 100.000. Men den seneste er jo ikke hvad de gør det til. Sikre biler er jo ikke blevet billigere, det batter jo ikke en skid.
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Man skal så også huske den er flexet.Munkie skrev:Det er 6000 på nye biler. Er din bil 50% værd i forhold til nypris så må det være halv pris på tillægget også.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Munkie
- Medlem
- Indlæg: 1313
- Tilmeldt: 16. maj 2013, 17:24
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederikshavn
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 19 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Afgiften er den samme om den er flexet eller ej.SteffenR skrev:Man skal så også huske den er flexet.Munkie skrev:Det er 6000 på nye biler. Er din bil 50% værd i forhold til nypris så må det være halv pris på tillægget også.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Min: Audi A6 2,0 TDI 190 S-Tronic Avant 3xS-line 2015
Konebil: Audi A3 1,5 TFSI S-Tronic Limo 2018/17
Tidligere vagbiler: The Beetle 1,2 TSI cabrio, Golf 7 1,6 TDI, 2xLeon TDI DSG, 2xScirocco 2.0 tsi DSG, 2xScirocco 2.0 tdi, 2xAudi TT, Audi A6 4F limo 2.4, Audi A6 4F 2.0 TFSI Avant, 2xGolf 4 1,9 SDi, 2xGolf 3 1.8, Golf 3 1.9 TDI, Jetta mk2 VR6, Audi A4 1.8t b6 Avant, Audi A3 1.8t 8l, Skoda Citigo, Golf 6 2,0TDI
Konebil: Audi A3 1,5 TFSI S-Tronic Limo 2018/17
Tidligere vagbiler: The Beetle 1,2 TSI cabrio, Golf 7 1,6 TDI, 2xLeon TDI DSG, 2xScirocco 2.0 tsi DSG, 2xScirocco 2.0 tdi, 2xAudi TT, Audi A6 4F limo 2.4, Audi A6 4F 2.0 TFSI Avant, 2xGolf 4 1,9 SDi, 2xGolf 3 1.8, Golf 3 1.9 TDI, Jetta mk2 VR6, Audi A4 1.8t b6 Avant, Audi A3 1.8t 8l, Skoda Citigo, Golf 6 2,0TDI
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Når den skal sælges er det jo uden afgift.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1735
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 692 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Oplægget fra flere sider var jo at forurening og sikkerhed skulle prioriteres (og belønnes)ij6210 skrev:Sidder og regner på min nuværende leasingbil.
SQ5, kører kun 14,7 km pr liter. Den er godt 4 år.
Tænker at den falder ca 50.000, men til gengæld straffes den for dårlig brændstoføkonomi. Før var der tillæg på 1000 pr km/l under 20 (mener jeg). Stiger det nu til 6000 x det antal km/l der er mindre end 20, dvs 6 x 6000 = 36.000 kr. så besparelsen næsten forsvinder helt?
(har ikke styr på om det er/var 16,20 eller 22 km/l før og nu). Generelt er jeg skuffet.
Så med de briller på er der vel ikke grund til den store skuffelse, hvis en SQ5 falder i afgift?? (er klar over at vi allerhelst ville have tyske afgifter, men det var bare ikke det der blev arbejdet på.... )