Endnu en afgiftslempelse?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Decipher » 3. okt 2017, 11:33

.
Senest rettet af Decipher 3. okt 2017, 11:57, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Hovawart
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25. feb 2012, 22:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Hovawart » 3. okt 2017, 11:45

Decipher skrev:Jeg deltager her som privatperson. Det er muligt at adskille egne holdninger fra faglig funktion. Så styr dig selv.
Du tager fejl - det er faktisk dig der styrer mig... Det er jo dig der skriver loven.

Kom nu frem med den lov, og så gør brug af dine private erfaringer fra den virkelige verden så vi undgår de syge regler der skal afhjælpe meget simple problemer.

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Decipher » 3. okt 2017, 11:52

Det er ikke mig, der beslutter indholdet - det gør politikerne.

Men jeg har nu fjernet alle mine indlæg, og kommer ikke til at lave flere. Tilfreds?

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Obel » 3. okt 2017, 12:24

Hovawart skrev:
Decipher skrev:
Obel skrev: Hvis man som bilforhandler og selvanmelder ikke kan finde ud af, at prissætte en 4.mdr gammel brugt bil, burde man så ikke lave noget andet? eller er man blot imod det fordi man ved, at nu kan man ikke lave numre med reg. afgiften...?

Bilforhandlere sælger demo- og let brugte biler hver eneste dag - selvfølgelig kan de finde en markedspris på en 4.mdr. gammel bil. Ellers kommer de hurtigt til det :lol:
Præcis. :)

Styr nu lige jer selv.
Decipher - du ligger så tæt på en politisk bias der gør at du burde fratages muligheden for at arbejde på dette område.

De kreative kan jo netop stadig vaske biler. Det er det alle har forsøgt at fortælle.
Dem der bliver ramt, er de leasingselskaber der lever af at lease biler ud på 36-72 mdr. periode. De omsætter ikke 4 mdr. gamle biler, og de bør aldrig bruge listeprisen som en værdifastsættelse med en afskrivningsprofil, da INGEN har betalt listeprisen for bilerne. Ej heller private. Listeprisen er jo ligeså fiktiv som de priser folk har værdifast biler til tidligere.

Jeg kan forstå at Decipher i "sit" lovudkast giver mulighed for, at jeg selv kan vurdere bilerne og der ikke er nogle hindringer i vejen for hvad jeg må gøre. Jeg vil derfor foreslå at man kan bruge stålprisen afskrevet 7 %, svarende til mængden af reg.afgift de første 4 mdr., og så regne reg.afgift ud fra dette. Dermed falder reg.afgiften til et lavere niveau end std. flådeprisen. -Jeg skal altså have reg.afgift retur efter 4 mdr. da bilens markedspris er lavere end hvad jeg gav 4 mdr. før.
Så nu har jeg lært det, der så pædagogisk blev ytret, men det var vel næppe intentionen og vi venter stadig på detaljerne i loven.
Nu er jeg ikke fagmand, så kan du ikke prøve at forklare mig;

1: Hvordan "de kreative" stadig kan vaske biler?
2: Præcis hvordan det "rammer" et normal leasingfirma (f.eks. VW), som leaser ud på 36 mdr kontrakt, at de skal genberegne afgiften efter 4 mdr.
Der står ingen steder at de skal bruge listepriser, men netop at afgiften skal genberegnes ud fra handelsværdien ved salg eller senest efter 4 mdr.
Hvorfor er det så stort et problem at gøre?

Jeg er hverken for eller i mod det ene eller det andet, jeg forsøger blot at forstå problematikken...

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Dakota » 3. okt 2017, 12:37

Decipher skrev:Det er ikke mig, der beslutter indholdet - det gør politikerne. Men jeg har nu fjernet alle mine indlæg, og kommer ikke til at lave flere. Tilfreds?
Næh, jeg synes det er virkelig ærgerligt du har valgt at gøre det. Det var spændende med en fagpersons indsigt i området og beslutningsprocesserne. Så jeg kan kun begræde dit valg og det videnstab, forummet nu oplever i denne diskussion.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Dakota » 3. okt 2017, 13:02

FYI: Lovforslaget er sat til 1. behandling 25/10-2017: http://www.ft.dk/samling/20171/lovforsl ... dsplan.htm

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af AU-R8 » 3. okt 2017, 13:15

Hvis forslaget ikke kommer ud før ligger leasing jo ret stille imens. Bortset fra de urealistiske snydere.
Ellers godt gang i den herinde må man sige.
Talte med en leasingmand. 4 mdr regel ha ha, så bliver det blot 3 mdr leasing på nye biler :mrgreen:

steendp
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2010, 23:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af steendp » 3. okt 2017, 14:09

AU-R8 skrev:Hvis forslaget ikke kommer ud før ligger leasing jo ret stille imens. Bortset fra de urealistiske snydere.
Ellers godt gang i den herinde må man sige.
Talte med en leasingmand. 4 mdr regel ha ha, så bliver det blot 3 mdr leasing på nye biler :mrgreen:
Jeg kan umiddelbart ikke se hvordan det skulle kunne ændre noget - i lovteksten er jo foreslået "senest 4 måneder efter [..] første registrering". Dvs. der skal under alle omstændigheder betales afgift ud fra en vurderet afgiftspligtig værdi.

Forsalget er frit fremme: http://www.ft.dk/samling/20171/lovforsl ... remsat.htm
"§ 9 a. For nye køretøjer, som er eller efter deres anvendelse kunne være omfattet af § 3 b, som er omfattet af § 8, stk. 9, eller som anvendes til erhvervsmæssig udlejning eller erhvervsmæssigt udlån, skal den afgiftspligtige værdi angives som et brugt køretøj efter § 10, når ejerskabet til køretøjet ved salg eller anden overdragelse overgår fra den første registrerede ejer til en tredjepart, dog senest 4 måneder efter tidspunktet for første registrering"

@Decipher Ærgeligt med din beslutning. Som Dakota skriver, så har du bragt en faglig indsigt ind i debatten som var værd at forstå.

Edit: Der står en del om leasingbiler i lovforslaget under pinkt 2.2 og frem.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af AU-R8 » 3. okt 2017, 14:34

Hvis lovforslaget er lagt ud i dag også bilag er det jo fint nok, så kan leasingselskaberne jo se det, det kunne de ikke i går.
Så kan de jo stille ifgl flere af jer herinde alle de dumme spørgsmål. Tror nu nok at Nordania har rimeligt styr på det og de har jo ikke kunnet beregne noget i sidste uge. Men det kan de jo så nu.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af erlingvj » 3. okt 2017, 15:37

Dakota skrev:
Decipher skrev:Det er ikke mig, der beslutter indholdet - det gør politikerne. Men jeg har nu fjernet alle mine indlæg, og kommer ikke til at lave flere. Tilfreds?
Næh, jeg synes det er virkelig ærgerligt du har valgt at gøre det. Det var spændende med en fagpersons indsigt i området og beslutningsprocesserne. Så jeg kan kun begræde dit valg og det videnstab, forummet nu oplever i denne diskussion.
Hvis alle der fik lidt "modgang" fjernede indlæg ville VAGCars miste "kant". Så lad være med det.

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af farouche » 3. okt 2017, 16:25

AU-R8 skrev:Hvis lovforslaget er lagt ud i dag også bilag er det jo fint nok, så kan leasingselskaberne jo se det, det kunne de ikke i går.
Så kan de jo stille ifgl flere af jer herinde alle de dumme spørgsmål. Tror nu nok at Nordania har rimeligt styr på det og de har jo ikke kunnet beregne noget i sidste uge. Men det kan de jo så nu.
Hvornår kan vi realistisk set håbe på at se nogle tal fra dem?
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af AU-R8 » 3. okt 2017, 16:42

farouche skrev:
AU-R8 skrev:Hvis lovforslaget er lagt ud i dag også bilag er det jo fint nok, så kan leasingselskaberne jo se det, det kunne de ikke i går.
Så kan de jo stille ifgl flere af jer herinde alle de dumme spørgsmål. Tror nu nok at Nordania har rimeligt styr på det og de har jo ikke kunnet beregne noget i sidste uge. Men det kan de jo så nu.
Hvornår kan vi realistisk set håbe på at se nogle tal fra dem?
Har årsmøde i morgen med Nordania, så mon ikke han kan sige noget mere der.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af AU-R8 » 3. okt 2017, 16:43

Gad vide hvad de på sigt vil gøre med statens takst for kørepenge :D

Brugeravatar
Hovawart
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25. feb 2012, 22:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Hovawart » 3. okt 2017, 18:40

Decipher skrev:Det er ikke mig, der beslutter indholdet - det gør politikerne.

Men jeg har nu fjernet alle mine indlæg, og kommer ikke til at lave flere. Tilfreds?
Tværtimod. Jeg synes det er ærgerligt.
Vi er uenige, og jeg mener at dine sidste indlæg bar præg af en aversion mod branchen hvilket jeg finder uheldigt. Specielt når du sidder i en position der, alt andet lige, giver mulighed for at yde indflydelse. Djævlen ligger i detaljen, og et enkelt komma i en lov kan gøre en markant forskel.
Jeg kan kun opfordre dig til at deltage her og i alle andre indlæg - der har jo også været markant mere kød på dine indlæg end mange andres. Det bidrager alt sammen, også selvom vi ser forskelligt på tingene.

Brugeravatar
Hovawart
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25. feb 2012, 22:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Hovawart » 3. okt 2017, 18:44

AU-R8 skrev:Gad vide hvad de på sigt vil gøre med statens takst for kørepenge :D

Som udgangspunkt vil de nok falde. Det skete sidste gang med henvisning til at det var blevet billigere at holde bil, dog var fokus primært på brændstofdelen og bilers generelle brændstofforbrug.

https://fdm.dk/nyheder/2017-09-lavere-b ... relse-2016

Jeg tænker dog, at WLTP normen bør trækken i den modsatte retning? Eks. er Opel Insignia blandt de nyeste biler der er testet og den er jo ikke forbedret i forhold til den gamle model.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af AU-R8 » 3. okt 2017, 18:52

Hovawart skrev:
AU-R8 skrev:Gad vide hvad de på sigt vil gøre med statens takst for kørepenge :D

Som udgangspunkt vil de nok falde. Det skete sidste gang med henvisning til at det var blevet billigere at holde bil, dog var fokus primært på brændstofdelen og bilers generelle brændstofforbrug.

https://fdm.dk/nyheder/2017-09-lavere-b ... relse-2016

Jeg tænker dog, at WLTP normen bør trækken i den modsatte retning? Eks. er Opel Insignia blandt de nyeste biler der er testet og den er jo ikke forbedret i forhold til den gamle model.
Er nu godt klar over den vil falde.
Men jo nok i princippet over 8 år hvad andelen af køb/finansiering af bilen bidrager med.

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af farouche » 3. okt 2017, 19:20

Skal da love for at de er blevet sat på arbejde hos VW.dk

Tidligere idag stod der på forsiden: Se de nye priser

Nu står der igen: Se priseksempler

:roll:
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
Hovawart
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25. feb 2012, 22:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Hovawart » 3. okt 2017, 19:22

Obel skrev:
Nu er jeg ikke fagmand, så kan du ikke prøve at forklare mig;

1: Hvordan "de kreative" stadig kan vaske biler?
2: Præcis hvordan det "rammer" et normal leasingfirma (f.eks. VW), som leaser ud på 36 mdr kontrakt, at de skal genberegne afgiften efter 4 mdr.
Der står ingen steder at de skal bruge listepriser, men netop at afgiften skal genberegnes ud fra handelsværdien ved salg eller senest efter 4 mdr.
Hvorfor er det så stort et problem at gøre?

Jeg er hverken for eller i mod det ene eller det andet, jeg forsøger blot at forstå problematikken...

1:
Den er jeg ikke meget for hverken her eller andre steder. Jeg er imod de mulighed der har været, og der bliver også reduceret i kreativiteten hos visse selskaber. Men, der vil være store udfordringer med SKAT. De har hverken evner eller ressourcer til at kigge på det. De taber så mange sager i forvejen og det er kun på grund af de svækkede muligheder for borgere og virksomheder i at føre sag mod SKAT at de ikke taber flere.
Kreativiteten i at vaske biler bliver blot flyttet - der er stadig mange muligheder med importbiler og importørerne arbejder allerede på højtryk for at finde nye løsninger. Hvordan skal de ellers betale for deres store bilhuse ?

2:
- Administration. Det er et stort problem. Det giver ingen værdi at få standard skemaer fra SKAT. Det er bare endnu en byrde.
- VW skal på en 36 mdr. kontrakt også forholde sig til hvad bilen måtte skulle betale i ekstra afgift senest efter 4 mdr. Det giver ingen mening at forhandle gode priser med fabrikken. Hverken for VW eller for et leasingselskab, da risikoen for at skulle efterbetale reg.afgift stort set vil være 100%. Des større afstand der er fra listepris til flådepris des større risiko for efterbetaling. Du kan bare ikke gå tilbage til kunden og bede om ekstra kr. 10.000 for perioden. Og hvad hvis det ikke er kr. 10.000, men kr. 50.000 som SKAT mener de skal have?
De fleste større leasingselskaber sælger jo bilerne eks. moms og afgift. Til eksport eller til andre forhandlere i DK. De gør sig ikke i brugte biler, prissætning mm. på fuld afgift. De forholder sig til en pris på bilen eks. moms og afgift da de så kan sælge bilen til hele det europæiske marked.
Lovforslagets illustrative beregninger er jo taget ud af den blå luft og viser med al tydelighed at ingen politikere eller embedsfolk har haft et rigtigt arbejde i årtier. Loven forudsætter jo at der er en gevinst - både på kort og lang sigt og vil derfor have denne gevinst afgiftsbelagt. Men, der er jo ingen penge. Det er jo ren fiktion. De fleste af bilerne skal jo kører i 36+ mdr. Det er jo aktive-avancebeskatningen om igen. Du svare afgift af noget du ikke har en gevinst af eller markedspris på. Bilen skal jo ikke omsættes i markedet. Skulle den det ville markedet jo blive oversvømmet med brugte 4 mdr. gamle leasingbiler og prisen ville falde = afgiften skulle falde. Det sker jo ikke, da det er en ren teknisk beregning.
- Jeg tvivler på at dette kan gennemføres i forhold til de EU regler der måtte være.
- Man skyder gråspurve med kanoner. Mange aktører i branchen har i årevis forsøgt at gøre opmærksom på problemet, men skal nu hånes og mistænkeliggøres under et, fordi politikere og embedsværket - for slet ikke at nævne SKAT - ikke har evnet at gribe ind.

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Obel » 3. okt 2017, 19:50

Modtaget - det giver mening det meste :)

Men.... de ved jo allerede begge dele. Det står direkte i teksten, at man er opmærksom på begge forhold, hvorfor det også revurderes i 4.kvartal 2018.
Jeg kan da godt se, at det umiddelbart er dumt sammensat, som du beskriver det - men mon ikke at det bliver rettet inde hurtigt, hvis det er helt galt.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af AU-R8 » 3. okt 2017, 21:25

Obel skrev:Modtaget - det giver mening det meste :)

Men.... de ved jo allerede begge dele. Det står direkte i teksten, at man er opmærksom på begge forhold, hvorfor det også revurderes i 4.kvartal 2018.
Jeg kan da godt se, at det umiddelbart er dumt sammensat, som du beskriver det - men mon ikke at det bliver rettet inde hurtigt, hvis det er helt galt.
Tror ikke problemet er så stort med en Octavia eller Passat.
Men hvad med en A5 cab i lad os sige S5 cab ny. Der er jo ingen brugte efter 4 måneder at sammenligne med.

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Tor Morrison » 4. okt 2017, 00:31

AU-R8 skrev:
Obel skrev:Modtaget - det giver mening det meste :)

Men.... de ved jo allerede begge dele. Det står direkte i teksten, at man er opmærksom på begge forhold, hvorfor det også revurderes i 4.kvartal 2018.
Jeg kan da godt se, at det umiddelbart er dumt sammensat, som du beskriver det - men mon ikke at det bliver rettet inde hurtigt, hvis det er helt galt.
Tror ikke problemet er så stort med en Octavia eller Passat.
Men hvad med en A5 cab i lad os sige S5 cab ny. Der er jo ingen brugte efter 4 måneder at sammenligne med.
Det har været sådan, at hvis du f.eks. importere en 15 måneder gammel bil, som der ikke findes en markedspris på, så bliver køretøjets markedspris
som hovedregel beregnet ud fra den oprindelige nypris, der bliver nedskrevet efter en nedskrivningsprocent. Man vil sikkert gøre noget lignende, hvis der
ikke er en markedspris på en 4 måneder gammel bil.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af ij6210 » 4. okt 2017, 07:53

Nogen der ved hvornår man på Skat.dk kan beregne afgift på biler (fx hvis man vil importere) ? Det skal vel også programmeres om med nye takster.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af ij6210 » 4. okt 2017, 08:37

Er det SKAT der har lukket ned for privatleasing pt. eller er det forhandlerne der endnu ikke ved hvilke priser de skal give?

En kollega mener at det er SKAT der har lukket helt ned for privatleasing. Ser man på VW's side står der også at de pt. ikke har priser på privatleasing.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

shs100
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. okt 2015, 09:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af shs100 » 4. okt 2017, 09:09

Jeg skulle have haft indregistreret en ny Skoda i går, men forhandler siger at SKAT var lukket ned i går, spænende om de er klar i dag......

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 419 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af _Jensen » 4. okt 2017, 09:11

En leaset Skoda ?
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

shs100
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. okt 2015, 09:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af shs100 » 4. okt 2017, 09:16

Nej en privat købt ny Skoda, men det kan man åbenbart heller ikke hos SKAT

cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af cshp » 4. okt 2017, 10:50

Jeg tror der har været så mange brodne kar i leasing branchen at man forsøger på bedst mulig vis at hindre kæmpe beløb i at slippe udenom statskassen. Jeg mener at have hørt der er foretaget en intern revision på tabt indtægt og mængden af svindel i SKAT. Resultatet er nok ikke færdigt endnu, derfor ventetiden gætter jeg på.
Man siger det normalt er de få der ødelægger det for de mange. Jeg syntes godt nok man hører om temmelig meget svindel at jeg fristes til at sige, at det i den branche er det de mange der ødelægger det for de få - de få der vel og mærke holder sig inden inden for rammerne.

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 105 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Frederik DH » 4. okt 2017, 13:13

shs100 skrev:Jeg skulle have haft indregistreret en ny Skoda i går, men forhandler siger at SKAT var lukket ned i går, spænende om de er klar i dag......
Sludder!

Jeg smed plader på min Passat i går...
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

mserup
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 8. nov 2016, 10:00
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af mserup » 4. okt 2017, 13:33

Frederik DH skrev:
shs100 skrev:Jeg skulle have haft indregistreret en ny Skoda i går, men forhandler siger at SKAT var lukket ned i går, spænende om de er klar i dag......
Sludder!

Jeg smed plader på min Passat i går...
Jeg har godt nok også lige fået melding fra min Skoda forhandler at levering er udskudt til den 25/10 istedet for 5/10, da lovforslaget først ventes at blive vedtaget dagen før!

Lidt irriterende når man i forvejen har ventet siden ca. 23. august på en lagerbil!
2017 Skoda Octavia 1,4 tsi DSG Combi
2018 Mercedes E250T

steendp
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2010, 23:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af steendp » 4. okt 2017, 15:30

Kommentarer til lovforslaget fra interesseforeningen for finans og leasing:

http://www.finansogleasing.dk/publikati ... 1aca72.pdf

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"