Det er jo meget forskelligt fra bil til bil og en tommelfingerregel er derfor tåbelig.AU-R8 skrev:Det har været ca 59% det sidste år.Dakota skrev:Jeg synes ikke rigtig, der har været talt om hvad der sker ved import af brugte biler. Hidtil har man jo haft en eller anden tommelfingerregel om at afgiften på en importeret bil lå på ca. 60-65% af værdien af en tilsvarende bil med fuld afgift. Jeg tænker man bliver nødt til at konkretisere dette, nu hvor der skrues på fradrag for dit og dat igen.
Decipher, ved du noget om hvorvidt man har gjort sig overvejelser her?
Med den store forskel på 85% til 150% og et spring på 185.000 mangler vi vel hvor man regner spring fra fremover når den er 1, 2 osv. år gammel.
Før var det jo defineret hvordan de 106.600 faldt år efter år.
Men fremover vil der jo være noget i forskel i samlet tommelfinger% sats om en bil oprindeligt har ligget omkring eller under 85% sat eller det er en dyr bil. Men det kan tyde på at man kommer ned omkring 52% ca. hvad afgiften vil udgøre af en handelspris i DK på brugt tidspunktet, plus bilens pris med moms hvor end man køber den.
Hvis vi tager de nuværende afgiftssatser 105/150, så vil afgiften på en bil til 150.000 kr.
udgøre 51 %.
Med de nye regler vil afgiften udgøre 46 % på en bil til under 340.000 kr.