Endnu en afgiftslempelse?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af DanielB12 » 30. aug 2017, 07:33

Jeg er overrasket over, så mange der mener at skattelettelserne er til grin. Mange synes at 5.600 kr er ligegyldigt at få ekstra om året. Ved ikke om det er fordi de sammenligner med direktørens 25.000 kr, men hvis man er et par der begge får knap 6.000 kr ekstra i hænderne hvert år, så er da 1000 kr om måneden.. det vil vi da herhjemme godt kunne mærke, selvom vi har et pænt stort rådighedsbeløb i forvejen... men det er åbenbart så lidt, at en kassemedarbejder ikke får noget ud af det...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af SteffenR » 30. aug 2017, 07:34

Man burde sætte bundfradraget op til 100k, så "alle" kan betale deres egen husleje uden hjælp fra staten. Har sagt det før, men så gerne en skattestige ala den engelske.

Problemer er så derefter at dem i bunden tjener en del penge, der ikke bliver regnet med i form af fripladser, boligsikring etc etc. Hvis man fjernede dem og sænkede skatten, så er det jo lige før de tjener mindre end nu. Hvis de får begge dele, så tjener dem lige over reelt mindre end de "fattige", hvilket nok skal give en sjov form for ballade.

Du får mig aldrig til at sige over 50% i skat er acceptabelt.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af AU-R8 » 30. aug 2017, 07:41

DanielBahn skrev:Jeg er overrasket over, så mange der mener at skattelettelserne er til grin. Mange synes at 5.600 kr er ligegyldigt at få ekstra om året. Ved ikke om det er fordi de sammenligner med direktørens 25.000 kr, men hvis man er et par der begge får knap 6.000 kr ekstra i hænderne hvert år, så er da 1000 kr om måneden.. det vil vi da herhjemme godt kunne mærke, selvom vi har et pænt stort rådighedsbeløb i forvejen... men det er åbenbart så lidt, at en kassemedarbejder ikke får noget ud af det...
Det undrede mig sgu også. Tænk hvis man sagde at nu skulle de betale 500,- mere i skat per måned. De kan jo ikke mærke det.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af AU-R8 » 30. aug 2017, 07:42

SteffenR skrev:Man burde sætte bundfradraget op til 100k, så "alle" kan betale deres egen husleje uden hjælp fra staten. Har sagt det før, men så gerne en skattestige ala den engelske.

Problemer er så derefter at dem i bunden tjener en del penge, der ikke bliver regnet med i form af fripladser, boligsikring etc etc. Hvis man fjernede dem og sænkede skatten, så er det jo lige før de tjener mindre end nu. Hvis de får begge dele, så tjener dem lige over reelt mindre end de "fattige", hvilket nok skal give en sjov form for ballade.

Du får mig aldrig til at sige over 50% i skat er acceptabelt.
50 ville da være fint, men 53 er jo bedre end næsten 60 for bare 15 år siden er det vist.

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af ij6210 » 30. aug 2017, 08:54

Ztrejfer skrev:Okay - well, det handler naturligvis om, at hele brugtvognslageret hos diverse bilforhandlere falder i værdi med et stort og ikke mindst voldsomt brag, såfremt forslaget føres igennem i sin nuværende form. Squ ikke særlig gennemtænkt, specielt ikke fordi det er tredje gang på forholdsvis kort tid, at der kommer en bilafgiftsnedsættelse.
Men til gengæld falder prisen jo også på de biler de så tager ind.

Hvor mange (procent) af brugte biler har en værdi på over 100.000 kr? Eller 200.000? Disse biler kan vel stadig sælges - med mindre kunden i stedet vælger en helt ny bil, for det er kun på nye biler (eller importerede biler) hvor prisen direkte falder pga. registreringen?

Og mon ikke en del forhandlere længe har tænkt på risikoen for at vi - for 3. år i træk - for en afgiftsnedsættelse? Mon ikke de længe har indregnet det i de priser de giver for brugte biler? For et år siden var faldet så lille at det reelt ikke kunne mærkes, så her er de kloge forhandlere sluppet meget billigt og har måske endda tjent penge på at lettelsen kun var så lille.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af SteffenR » 30. aug 2017, 09:22

AU-R8 skrev: 50 ville da være fint, men 53 er jo bedre end næsten 60 for bare 15 år siden er det vist.
Ja, det er bedre kan ikke se hvorfor staten skal tjene mere på jeg går på arbejde, end jeg gør.


Forstår godt de ikke kan mærke 500kr, det giver godt at tjene lidt.

https://www.borger.dk/familie-og-boern/ ... re-tilskud

https://www.borger.dk/bolig-og-flytning ... ette-soege
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af AU-R8 » 30. aug 2017, 09:39

SteffenR: Der er da ikke mange med 2 job der kan få det ene eller andet i støtte.
2 job med 48 tjr per måned løber jo forbi grænsen og har man ejerbolig er der intet.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af SteffenR » 30. aug 2017, 09:47

Hvor mange kasserdamer kender du med ejerbolig?
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af SteffenR » 30. aug 2017, 10:24

Lad os sige kassedamen er enlig med 2 børn og bor i københavn med en husleje på 9k inkl. vand og varme og tjener de førnævnte 21.000kr om måneden.

Skattebetaling.
Skærmbillede 2017-08-30 kl. 11.02.31.png
Skærmbillede 2017-08-30 kl. 11.02.31.png (135.46 KiB) Vist 2506 gange

Kan se jeg lavede en fejl i først beregning, da jeg havde indtastet husstanden som 3 voksne og ikke 1 voksen og 2 børn, så den gangede lige op.

Tilføjede lidt til sammenligning.
Skærmbillede 2017-08-30 kl. 13.38.43.png
Skærmbillede 2017-08-30 kl. 13.38.43.png (59.56 KiB) Vist 2431 gange


Må indrømme jeg har svært ved, at se hvor skattelettelserne til dette eksempel skal komme og nu får de 500kr om måneden, hvis regeringen får deres vilje. Er det ikke bare at bukke og sige tak.
Senest rettet af SteffenR 30. aug 2017, 12:40, rettet i alt 1 gang.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Decipher » 30. aug 2017, 11:44

.
Senest rettet af Decipher 3. okt 2017, 11:39, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Dakota » 30. aug 2017, 11:57

Decipher skrev:Jeg kan sagtens finde noget at bruge 6.000 ekstra til. Selvom det måske måned til måned ikke føles af så meget, så lyver bankkontoen jo ikke, når året er gået. Hvis nogen kom og tilbød mig 6.000 kr. i hånden, så ville jeg nok sige mange gange ja tak, i stedet for at brokke mig over, at det ikke var 10.000 kr.
Her er problemet, at du tydeligvis er et selvstændigt, tænkende individ, der både evner at se det større perspektiv og basal procentregning. I modsætning til ca. 75% af landets borgere. Så lad lige være med det ;)

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af hpo » 30. aug 2017, 13:28

Jeg har sagt det før og gør det gerne igen,fjern alle fradrag og tilskud og lav flatrate skat i 2-3 trin og så må folk købe det de har råd til
A3 3,2 vr6

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af AU-R8 » 30. aug 2017, 13:31

SteffenR skrev:Lad os sige kassedamen er enlig med 2 børn og bor i københavn med en husleje på 9k inkl. vand og varme og tjener de førnævnte 21.000kr om måneden.

Skattebetaling.
Skærmbillede 2017-08-30 kl. 11.02.31.png

Kan se jeg lavede en fejl i først beregning, da jeg havde indtastet husstanden som 3 voksne og ikke 1 voksen og 2 børn, så den gangede lige op.

Tilføjede lidt til sammenligning.
Skærmbillede 2017-08-30 kl. 13.38.43.png
Må indrømme jeg har svært ved, at se hvor skattelettelserne til dette eksempel skal komme og nu får de 500kr om måneden, hvis regeringen får deres vilje. Er det ikke bare at bukke og sige tak.
Det har jeg ikke ondt i røven af. Hvis vi kan få nogen unger der får uddannelse og arbejde er det en gevinst i sidste ende. Det skal ikke gå ud over børnene at deres forældre er uheldige eller fjolser om du vil.
Senest rettet af AU-R8 30. aug 2017, 13:34, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af SteffenR » 30. aug 2017, 13:33

Har skam ikke ondt i røven, men det er bare ikke meget der bliver betalt i skat, så det er ikke nemt at give lettelser.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Lynge1974
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Lynge1974 » 30. aug 2017, 17:50

Lige for at skifte emne, lidt.
Bliver min nuværende firmabil billigere, når den er leaset? Betaler de (Nordania) ikke afgift pr. måned?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af erlingvj » 30. aug 2017, 17:59

Ifølge en Audi-sælger jeg talte med lørdag falder ydelsen på leasing ikke. Hverken nuværende eller fremtidige kontrakter.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af AU-R8 » 30. aug 2017, 18:00

Lynge1974 skrev:Lige for at skifte emne, lidt.
Bliver min nuværende firmabil billigere, når den er leaset? Betaler de (Nordania) ikke afgift pr. måned?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Den løber perioden ud. Nordania har i dag indstillet ind reg af almindelige firmabiler til man ved hvad der sker. Har en medarbejder der skulle have haft bil 08-09.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af DanielB12 » 30. aug 2017, 18:20

Så leasing-selskabet får/scorer profitten af hvis der kommer en lempelse? Er det også sådan med flex-leasing?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Lynge1974
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Lynge1974 » 30. aug 2017, 18:22

AU-R8 skrev:
Lynge1974 skrev:Lige for at skifte emne, lidt.
Bliver min nuværende firmabil billigere, når den er leaset? Betaler de (Nordania) ikke afgift pr. måned?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Den løber perioden ud. Nordania har i dag indstillet ind reg af almindelige firmabiler til man ved hvad der sker. Har en medarbejder der skulle have haft bil 08-09.
Så er det godt der kun er 2,5 år tilbage på aftalenBilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Kevinff » 30. aug 2017, 19:08

erlingvj skrev:Ifølge en Audi-sælger jeg talte med lørdag falder ydelsen på leasing ikke. Hverken nuværende eller fremtidige kontrakter.
Hvis det er flexleasing han mener så ved man da hvor man ikke skal lægge sine penge for den politik er de nok de eneste der kører med. Ihvertfald for fremtidige kontrakter

Brugeravatar
Hovawart
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25. feb 2012, 22:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Hovawart » 30. aug 2017, 19:28

DanielBahn skrev:Så leasing-selskabet får/scorer profitten af hvis der kommer en lempelse? Er det også sådan med flex-leasing?
Der er ingen ekstra profit til leasingselskabet.

De betaler rigtig nok afgift pr. md. i forhold til den indgåede aftale, men det betales som et samlet up-front beløb til SKAT inkl. en strafrente på den resterende del af afgiften som de altså ikke har betalt.
De får ikke nedsat reg.afgiften på eksisterende biler der kører, og derfor får du selvfølgelig heller ikke en billigere beskatning eller leasingomkostning.

For nye kontrakter, efter en eventuel ændring, vil de blive billigere da andelen af reg.afgift falder. Alle leasingselskaber benytter forholdsmæssig afgift, eneste undtagelser er de selskaber der tilbyder at lave Reverse Charge hvor en udenlandsk virksomhed så kan få fradraget den danske moms. det kræver en fuld-afgift bil.

Ingen af de store selskaber eksempelvis Nordania, ALD og LeasePlan vil snyde kunderne. De er mindste ligeså frustrerede som forhandlere, brugere og alm.mindelig bilinteresserede over den manglende afklaring. Det kræver enorme ressourcer at bremse indregistrering og forlænge folks eksisterende biler eller flytte dem over i lejebiler. Husk at der kun er betalt afgift i perioden fra første indregistrering og til slutperioden efter eks. 36 eller 48 mdr. Derefter må bilen ikke kører på vejene og er den ikke afmeldt bliver der en meget alvorlig mellemregning mellem SKAT og leasingselskabet. De kan risikere at miste deres mulighed for at lease biler ud på forholdsmæssig afgift og derudover naturligvis få bøder mm.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af DanielB12 » 30. aug 2017, 19:33

Tak for en fyldestgørende forklaring. :)
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af AU-R8 » 30. aug 2017, 19:49

Det er ikke helt korrekt.
Hele beløbet for en leasingperiode betales ikke up front.
Det er jo faktisk muligt at opsige sin leasingkontrakt før tid, men det skal stå i leasingkontrakten at den kan opsiges og med et varsel, så hvis reg afgiften sættes meget ned og man har som skrevet 2,5 år tilbage kan det nok betale sig.
Flexleasingaftaler laves lige nu kun på fire måneder frem til ultimo december, så her satser man på at reg afgiften nedsættes.

Brugeravatar
Hovawart
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25. feb 2012, 22:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Hovawart » 30. aug 2017, 20:11

AU-R8 skrev:Det er ikke helt korrekt.
Hele beløbet for en leasingperiode betales ikke up front.
Det er jo faktisk muligt at opsige sin leasingkontrakt før tid, men det skal stå i leasingkontrakten at den kan opsiges og med et varsel, så hvis reg afgiften sættes meget ned og man har som skrevet 2,5 år tilbage kan det nok betale sig.
Flexleasingaftaler laves lige nu kun på fire måneder frem til ultimo december, så her satser man på at reg afgiften nedsættes.

Hvis du flexleaser en brugt bil er det korrekt, at det kan svare sig at betale i mindre portioner, da du også har mulighed for at genvurdere bilen løbende ved opstart af ny periode. Ligeså reguleres straf-renten på restbeløbet af afgiften 2 gange årligt. Men du betaler jo så en højere strafrente for den del af afgiften du ikke har betalt, da der i sagtens natur er et højere beløb til forrentning.

Du skal dog betale hele up-front beløbet for den periode leasingen løber. Leasingaftalens periode noteres hos SKAT og fremgår også af DMR.
Hvis du afbryder kontrakten før tid, så søger leasingselskabet om at få den for meget betalte andel af afgift retur. Det sker jo også ved totalskadede biler i perioden.
Men, den forholdsmæssige registreringsafgift bliver opkrævet forud for hele kontraktperiodens varighed. Det står ordret i loven (E.A.8.1.7.2 Leasingkøretøjer).

Selv ved en ny flad afgift på 100% kan det ikke svare sig at afbryde kontrakten hvis du har en erhvervsleasing på operationelle vilkår. På finansielle kontrakter kan du selv regne på om du kan omsætte bilen for den aftalte restværdi. Det skal også, jf. loven, være en lineær afskrivning så man kan selv regne en førtidig afbrydelse.
Kun fordi forbrugerbeskyttelsen er laveste fællesnævner i DK for leasing af biler, så står privatleasede biler med bedste kort på hånden. De kan opsige efter 11 måneder med 1 md. varsel.

Brugeravatar
soulniz
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 31. aug 2012, 11:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af soulniz » 30. aug 2017, 20:37

Jeg har privatleaset en Golf (kampagnemodellen til 2299) med levering til januar. Hvad vil den lavere afgift have af påvirkning på privatleasing priserne og hvis man har leaset en bil uden den er leveret kan prisen så ændres såfremt priserne falder.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuværende bil:
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 hk
Org. Bi-xenon, RNS 510, multifunktionsrat, regnsensor, CH/LH lys, nedblændeligt bakspejl, fodrumsbelysning, gråmetal.

Tidligere biler:
2018 VW Golf VII 1.0 TSI 85 hk
2004 VW Touran 1.9 TDI 100 hk Van

Brugeravatar
Roeden
Medlem
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 70 times
Been thanked: 70 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Roeden » 30. aug 2017, 21:15

Vi havde bestilt passaten(privatleasing) i August til levering i januar i år,
da afgifterne faldt lidt inden fik vi den gevinst med, samtidigt sænkede man udbetalingen fra 25k til 20k den fordel fik vi også da bilen ikke var leveret da de nye regler trådte i kraft, så du burde få en eventuel gavn, med mindre det ikke effektueres inden leveringen.

til sammenligning leasede min mor en golf hun fik leveret mellem jul og nytår og fik kun en lang næse da de sænkede dem lige efter :?

hvis det falder meget stiller vi passaten når den er et år og leaser noget "mere" for samme penge

Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Decipher » 31. aug 2017, 01:18

.
Senest rettet af Decipher 3. okt 2017, 11:39, rettet i alt 1 gang.

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af Decipher » 31. aug 2017, 01:20

.
Senest rettet af Decipher 3. okt 2017, 11:39, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4543 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af HansH » 31. aug 2017, 07:34

Dakota skrev:
Decipher skrev:Jeg kan sagtens finde noget at bruge 6.000 ekstra til. Selvom det måske måned til måned ikke føles af så meget, så lyver bankkontoen jo ikke, når året er gået. Hvis nogen kom og tilbød mig 6.000 kr. i hånden, så ville jeg nok sige mange gange ja tak, i stedet for at brokke mig over, at det ikke var 10.000 kr.
Her er problemet, at du tydeligvis er et selvstændigt, tænkende individ, der både evner at se det større perspektiv og basal procentregning. I modsætning til ca. 75% af landets borgere. Så lad lige være med det ;)
:)
+1! Til jer begge..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Indlæg: 389
Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 109 times
Been thanked: 25 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af KHADK » 31. aug 2017, 08:45

Her gik jeg og havde en fornemmelse af at en teknisk afgift ville være en god ting... http://finans.dk/privatokonomi/ECE98300 ... ctxref=ext
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"