Re: Endnu en afgiftslempelse?
: 3. okt 2017, 11:33
.
Du tager fejl - det er faktisk dig der styrer mig... Det er jo dig der skriver loven.Decipher skrev:Jeg deltager her som privatperson. Det er muligt at adskille egne holdninger fra faglig funktion. Så styr dig selv.
Nu er jeg ikke fagmand, så kan du ikke prøve at forklare mig;Hovawart skrev:Decipher skrev:Præcis.Obel skrev: Hvis man som bilforhandler og selvanmelder ikke kan finde ud af, at prissætte en 4.mdr gammel brugt bil, burde man så ikke lave noget andet? eller er man blot imod det fordi man ved, at nu kan man ikke lave numre med reg. afgiften...?
Bilforhandlere sælger demo- og let brugte biler hver eneste dag - selvfølgelig kan de finde en markedspris på en 4.mdr. gammel bil. Ellers kommer de hurtigt til det
Styr nu lige jer selv.
Decipher - du ligger så tæt på en politisk bias der gør at du burde fratages muligheden for at arbejde på dette område.
De kreative kan jo netop stadig vaske biler. Det er det alle har forsøgt at fortælle.
Dem der bliver ramt, er de leasingselskaber der lever af at lease biler ud på 36-72 mdr. periode. De omsætter ikke 4 mdr. gamle biler, og de bør aldrig bruge listeprisen som en værdifastsættelse med en afskrivningsprofil, da INGEN har betalt listeprisen for bilerne. Ej heller private. Listeprisen er jo ligeså fiktiv som de priser folk har værdifast biler til tidligere.
Jeg kan forstå at Decipher i "sit" lovudkast giver mulighed for, at jeg selv kan vurdere bilerne og der ikke er nogle hindringer i vejen for hvad jeg må gøre. Jeg vil derfor foreslå at man kan bruge stålprisen afskrevet 7 %, svarende til mængden af reg.afgift de første 4 mdr., og så regne reg.afgift ud fra dette. Dermed falder reg.afgiften til et lavere niveau end std. flådeprisen. -Jeg skal altså have reg.afgift retur efter 4 mdr. da bilens markedspris er lavere end hvad jeg gav 4 mdr. før.
Så nu har jeg lært det, der så pædagogisk blev ytret, men det var vel næppe intentionen og vi venter stadig på detaljerne i loven.
Næh, jeg synes det er virkelig ærgerligt du har valgt at gøre det. Det var spændende med en fagpersons indsigt i området og beslutningsprocesserne. Så jeg kan kun begræde dit valg og det videnstab, forummet nu oplever i denne diskussion.Decipher skrev:Det er ikke mig, der beslutter indholdet - det gør politikerne. Men jeg har nu fjernet alle mine indlæg, og kommer ikke til at lave flere. Tilfreds?
Jeg kan umiddelbart ikke se hvordan det skulle kunne ændre noget - i lovteksten er jo foreslået "senest 4 måneder efter [..] første registrering". Dvs. der skal under alle omstændigheder betales afgift ud fra en vurderet afgiftspligtig værdi.AU-R8 skrev:Hvis forslaget ikke kommer ud før ligger leasing jo ret stille imens. Bortset fra de urealistiske snydere.
Ellers godt gang i den herinde må man sige.
Talte med en leasingmand. 4 mdr regel ha ha, så bliver det blot 3 mdr leasing på nye biler
Hvis alle der fik lidt "modgang" fjernede indlæg ville VAGCars miste "kant". Så lad være med det.Dakota skrev:Næh, jeg synes det er virkelig ærgerligt du har valgt at gøre det. Det var spændende med en fagpersons indsigt i området og beslutningsprocesserne. Så jeg kan kun begræde dit valg og det videnstab, forummet nu oplever i denne diskussion.Decipher skrev:Det er ikke mig, der beslutter indholdet - det gør politikerne. Men jeg har nu fjernet alle mine indlæg, og kommer ikke til at lave flere. Tilfreds?
Hvornår kan vi realistisk set håbe på at se nogle tal fra dem?AU-R8 skrev:Hvis lovforslaget er lagt ud i dag også bilag er det jo fint nok, så kan leasingselskaberne jo se det, det kunne de ikke i går.
Så kan de jo stille ifgl flere af jer herinde alle de dumme spørgsmål. Tror nu nok at Nordania har rimeligt styr på det og de har jo ikke kunnet beregne noget i sidste uge. Men det kan de jo så nu.
Har årsmøde i morgen med Nordania, så mon ikke han kan sige noget mere der.farouche skrev:Hvornår kan vi realistisk set håbe på at se nogle tal fra dem?AU-R8 skrev:Hvis lovforslaget er lagt ud i dag også bilag er det jo fint nok, så kan leasingselskaberne jo se det, det kunne de ikke i går.
Så kan de jo stille ifgl flere af jer herinde alle de dumme spørgsmål. Tror nu nok at Nordania har rimeligt styr på det og de har jo ikke kunnet beregne noget i sidste uge. Men det kan de jo så nu.
Tværtimod. Jeg synes det er ærgerligt.Decipher skrev:Det er ikke mig, der beslutter indholdet - det gør politikerne.
Men jeg har nu fjernet alle mine indlæg, og kommer ikke til at lave flere. Tilfreds?
AU-R8 skrev:Gad vide hvad de på sigt vil gøre med statens takst for kørepenge
Er nu godt klar over den vil falde.Hovawart skrev:AU-R8 skrev:Gad vide hvad de på sigt vil gøre med statens takst for kørepenge
Som udgangspunkt vil de nok falde. Det skete sidste gang med henvisning til at det var blevet billigere at holde bil, dog var fokus primært på brændstofdelen og bilers generelle brændstofforbrug.
https://fdm.dk/nyheder/2017-09-lavere-b ... relse-2016
Jeg tænker dog, at WLTP normen bør trækken i den modsatte retning? Eks. er Opel Insignia blandt de nyeste biler der er testet og den er jo ikke forbedret i forhold til den gamle model.
Obel skrev:
Nu er jeg ikke fagmand, så kan du ikke prøve at forklare mig;
1: Hvordan "de kreative" stadig kan vaske biler?
2: Præcis hvordan det "rammer" et normal leasingfirma (f.eks. VW), som leaser ud på 36 mdr kontrakt, at de skal genberegne afgiften efter 4 mdr.
Der står ingen steder at de skal bruge listepriser, men netop at afgiften skal genberegnes ud fra handelsværdien ved salg eller senest efter 4 mdr.
Hvorfor er det så stort et problem at gøre?
Jeg er hverken for eller i mod det ene eller det andet, jeg forsøger blot at forstå problematikken...
Tror ikke problemet er så stort med en Octavia eller Passat.Obel skrev:Modtaget - det giver mening det meste
Men.... de ved jo allerede begge dele. Det står direkte i teksten, at man er opmærksom på begge forhold, hvorfor det også revurderes i 4.kvartal 2018.
Jeg kan da godt se, at det umiddelbart er dumt sammensat, som du beskriver det - men mon ikke at det bliver rettet inde hurtigt, hvis det er helt galt.
Det har været sådan, at hvis du f.eks. importere en 15 måneder gammel bil, som der ikke findes en markedspris på, så bliver køretøjets markedsprisAU-R8 skrev:Tror ikke problemet er så stort med en Octavia eller Passat.Obel skrev:Modtaget - det giver mening det meste
Men.... de ved jo allerede begge dele. Det står direkte i teksten, at man er opmærksom på begge forhold, hvorfor det også revurderes i 4.kvartal 2018.
Jeg kan da godt se, at det umiddelbart er dumt sammensat, som du beskriver det - men mon ikke at det bliver rettet inde hurtigt, hvis det er helt galt.
Men hvad med en A5 cab i lad os sige S5 cab ny. Der er jo ingen brugte efter 4 måneder at sammenligne med.
Sludder!shs100 skrev:Jeg skulle have haft indregistreret en ny Skoda i går, men forhandler siger at SKAT var lukket ned i går, spænende om de er klar i dag......
Jeg har godt nok også lige fået melding fra min Skoda forhandler at levering er udskudt til den 25/10 istedet for 5/10, da lovforslaget først ventes at blive vedtaget dagen før!Frederik DH skrev:Sludder!shs100 skrev:Jeg skulle have haft indregistreret en ny Skoda i går, men forhandler siger at SKAT var lukket ned i går, spænende om de er klar i dag......
Jeg smed plader på min Passat i går...