Dato og tid er 13. dec 2017, 19:27




Svar på emne  [ 140 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
 Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.) 
Forfatter besked
Medlem

Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Indlæg: 795
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Glem alt om elbiler på batteri, fremtiden er brint hvor der kun skal slæbes rundt på brændselscelle plus brinten der nærmest ikke vejer noget.
Vel også derfor Toyota satser på brint og nærmest ikke har budt ind på ren elbil.
De har jo lige præsenteret en luksus suv på brint der ikke ligner et rumskib som mirai.


2. nov 2017, 17:31
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
styker skrev:
Glem alt om elbiler på batteri, fremtiden er brint hvor der kun skal slæbes rundt på brændselscelle plus brinten der nærmest ikke vejer noget.
Vel også derfor Toyota satser på brint og nærmest ikke har budt ind på ren elbil.
De har jo lige præsenteret en luksus suv på brint der ikke ligner et rumskib som mirai.


Til dels enig, jeg tror stadig på batterierne vil blive brugt for at udnytte bremse enerigen, og der hvor de arbejder mere effektivt og måske skal levere noget boost.


2. nov 2017, 18:08
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15. jun 2010, 18:58
Indlæg: 114
Geografisk sted: Glostrup
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
fjeppe skrev:
Jeg er skuffet over benzin økonomien, når man køber en bil der lover at kunne kører lige knap 1000km på en tak, men kun levere 700km, incl opladningen, det er alligevel 30% fra det lovet.

Havde jeg ikke opladnings muligheder, så ville det være en al for dyr bil at drive (Årlig olie skift hvert år bla.), så havde jeg nok taget en almindelig benziner.


Jeg kører lige over 900 km på en tank, når det er et mix af lidt kortere ture og så en tur til Jylland og hjem igen.

Det er en helt almindelig 1,4tsi 150 Passat. Med familie og oppakning på Jyllands turen.

Der er en racechip bokstuning på til 1000 kr, ellers er den standard.

_________________
Mvh

Claus Møller
www.cm-motorsport.dk


3. nov 2017, 07:18
Profil Hjemmeside
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:53
Indlæg: 242
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
clausm skrev:
Jeg kører lige over 900 km på en tank
Du har så også 59 liter i tanken, hvor en Passat GTE har 50 og en Golf GTE har 40.


3. nov 2017, 07:59
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Indlæg: 929
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Når jeg mener jeg er fanget, så er det fordi jeg kigger på Passat Variant GTE-priserne. Men det kan godt være jeg sammenligner æbler og pærer, for mht. VW ved jeg ikke noget om hvad der er indeholdt i udstyrsvarianterne.

En Passat Variant TSI med 150 hk fås fra 310.000 i laveste udstyrsversion.
En Passat Variant GTE med 218 hk fås fra 436.000, her er der kun en udstyrsversion så vidt jeg kan se. Der er en del udstyr i den, men også en del mangler (hvis man er vant til at have det meste).

Tager man en 1,8 TSI med Highline udstyr, så er prisen 409.000 og så nærmer vi os prismæssigt.

Min tur til arbejdet er 16 km, heraf er 9 km i byen med en del kø-kørsel, herefter 7 km på motorvej med 90-110 km. hastighed.
Så jeg kan sagtens køre ud og hjem på en opladning og undgå at forurene i selve byen.

Men foruden det så kører jeg en del ture på alt mellem 10 og 60 km til diverse møder. Og ca. 5 gange fra København-Jylland og retur. Årligt kører jeg ca. 23.000.

Så jeg forudser, at jeg vil køre på benzin det meste af tiden. Har ingen lader hverken hjemme eller på job. Opladning vil dermed ske når jeg kører, undtagen de gange jeg lige parkerer ved en lader. Og dermed opnår jeg ikke særlig god økonomi ift. en benzin'er.

Det var måske nemmere hvis den kun havde el-motor, og så en generator på benzin der kunne lave strøm. Lige som en brænder med brint.

_________________
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013


3. nov 2017, 09:10
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15. jun 2010, 18:58
Indlæg: 114
Geografisk sted: Glostrup
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
ij6210 skrev:
Når jeg mener jeg er fanget, så er det fordi jeg kigger på Passat Variant GTE-priserne. Men det kan godt være jeg sammenligner æbler og pærer, for mht. VW ved jeg ikke noget om hvad der er indeholdt i udstyrsvarianterne.

En Passat Variant TSI med 150 hk fås fra 310.000 i laveste udstyrsversion.
En Passat Variant GTE med 218 hk fås fra 436.000, her er der kun en udstyrsversion så vidt jeg kan se. Der er en del udstyr i den, men også en del mangler (hvis man er vant til at have det meste).

Tager man en 1,8 TSI med Highline udstyr, så er prisen 409.000 og så nærmer vi os prismæssigt.

Min tur til arbejdet er 16 km, heraf er 9 km i byen med en del kø-kørsel, herefter 7 km på motorvej med 90-110 km. hastighed.
Så jeg kan sagtens køre ud og hjem på en opladning og undgå at forurene i selve byen.

Men foruden det så kører jeg en del ture på alt mellem 10 og 60 km til diverse møder. Og ca. 5 gange fra København-Jylland og retur. Årligt kører jeg ca. 23.000.

Så jeg forudser, at jeg vil køre på benzin det meste af tiden. Har ingen lader hverken hjemme eller på job. Opladning vil dermed ske når jeg kører, undtagen de gange jeg lige parkerer ved en lader. Og dermed opnår jeg ikke særlig god økonomi ift. en benzin'er.

Det var måske nemmere hvis den kun havde el-motor, og så en generator på benzin der kunne lave strøm. Lige som en brænder med brint.


Og når du kigger pris, så giver det mening at kigge på demo-modeller.

Der findes en god håndfuld "comfort-plus" til salg for 329 + levering, som har kørt ~10.000 km.

Selv har jeg lige givet 314.000 inkl. levering for en. Den var 360 dage gammel og havde kørt 30.000 km.
Den har så alt comfortline udstyret, adaptiv fartpilot, navi, car-connect, bak-kamera, varme i rattet osv.
Og så har den aftageligt træk og vinterhjul med i prisen også (begge dele noget jeg skulle bruge).
Nåja - det er med DSG gear. I myldretiden på motorvejen kombineret med den adaptive fartpilot, der er det verdensklasse.

Den fik et smæk ned på ca. 50.000 kr. ved seneste afgiftsomlægning, og så syntes jeg pludselig, at den blev interessant.

En Passat bliver aldrig rigtigt sportslig alligevel, den er og bliver et fornuftigt køretøj, hvor man sidder godt. At jeg har smidt en racechip i betyder kun, at den føles lidt mere momentstærk i bunden. Jeg har aldrig brug for mere end de 150 hk alligevel. Men det giver lidt mere dagligdagskomfort, at den trækker lidt mere ved lave omdrejninger. (Jeg kommer fra en 400-hestes BMW 135i, så forventer ikke en racerbil uanset hvad).

Alt i alt gav det ikke mening for mig at betale ret meget ekstra for 1,8T'eren. I stedet for har jeg købt en Peugeot Spider til at have ved siden af, som kan bruges på trackdays. Det får jeg mere glæde af end 30 hk mere i gadebilen.

_________________
Mvh

Claus Møller
www.cm-motorsport.dk


3. nov 2017, 10:48
Profil Hjemmeside
Online
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Indlæg: 3778
Geografisk sted: Struer
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
styker skrev:
Glem alt om elbiler på batteri, fremtiden er brint hvor der kun skal slæbes rundt på brændselscelle plus brinten der nærmest ikke vejer noget.
Vel også derfor Toyota satser på brint og nærmest ikke har budt ind på ren elbil.
De har jo lige præsenteret en luksus suv på brint der ikke ligner et rumskib som mirai.


Hvordan forholder du dig så til, at der ikke er råmaterialer nok på denne planet til at hver bil kan få en brændselscelle ? + det findes kun i et enkelt land, så hvad mener du prisen bliver ..... Og hvordan forholder du dig til, at du kan måske genudvinde 80% til nye brændselsceller.

Så hvis man skal den vej, så tror jeg først man skal finde en metode til at lave brændselsceller af noget andet, som vi har nok af - biologisk ?? Men det har godt nok lange udsigter ....

_________________
/Søren.
Passat Variant DSG 2017 + Skoda Citigo AUT 2013


7. nov 2017, 18:52
Profil Hjemmeside
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Indlæg: 1669
Geografisk sted: Viborg
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Brint vs Batterier. Jeg tror også mest på brint. Men hverken de brændselsceller, eller de batterier vi har i dag er der fremtid i. Man udvikler jo helt vildt på begge dele.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

_________________
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG Van, Oryx White, Begge DK pakker Billede http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=109783
Xenon/LED pakke, Adaptiv Fartpilot, Dynamic Light/Lane/Sign Assist, Læder, Discover Pro
Kessy, Oliefyr m. GSM og fjernbetjening, aftageligt træk

2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI Van (Solgt)


7. nov 2017, 19:28
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
i-s skrev:
styker skrev:
Glem alt om elbiler på batteri, fremtiden er brint hvor der kun skal slæbes rundt på brændselscelle plus brinten der nærmest ikke vejer noget.
Vel også derfor Toyota satser på brint og nærmest ikke har budt ind på ren elbil.
De har jo lige præsenteret en luksus suv på brint der ikke ligner et rumskib som mirai.


Hvordan forholder du dig så til, at der ikke er råmaterialer nok på denne planet til at hver bil kan få en brændselscelle ? + det findes kun i et enkelt land, så hvad mener du prisen bliver ..... Og hvordan forholder du dig til, at du kan måske genudvinde 80% til nye brændselsceller.

Så hvis man skal den vej, så tror jeg først man skal finde en metode til at lave brændselsceller af noget andet, som vi har nok af - biologisk ?? Men det har godt nok lange udsigter ....


Det kommer jo an på hvor langt man kigger, for den måde vi transportere os på om 100 år er noget anderledes end om blot 20 år.

Nikola Tesla, havde jo den ide om trådløs strøm, og vi er jo allerede så småt begyndt at se det, i form af induktionsladning, denne teknologi tror jeg vi også kommer til at se biler udnytte i fremtiden, men alt kan ske. Og så tror jeg også på det med abonnement i kombination med at man ikke ejer en fast bil.


8. nov 2017, 08:12
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Indlæg: 929
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Økonomisk er det vel svært at spare penge på en hybrid.

På en dag vil jeg max kunne køre ca. 40 km på ren strøm. Dvs. jeg sparer 40 km kørsel på brændstof hvilket svarer til ca. 3 liter (knap 30 kr.) - med 20 arbejdsdage bliver det 600 kr. jeg sparer pr. md., men så skal jeg betale ca. 300 for strøm. Så er der ikke mange penge tilbage.

Så sparer jeg lidt på ejerafgiften fordi den teoretisk set kører mange km pr. liter, men det vil aldrig opveje merprisen for en hybrid frem for en på brændstof.

Bilen vejer også mere, og det taler vel for at den kører færre km pr. liter når man ikke har mere strøm.

Det betyder, at en hybridbil ikke må være mere end ca. 20-30.000 kr. dyrere end en tilsvarende på benzin hvis det økonomisk skal give mening. Ideologisk kan det godt give mening, med forbehold for hvor meget produktionen af batterierne forurener.

_________________
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013


13. nov 2017, 21:02
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Indlæg: 4883
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Nu må VAG da komme ind i plug in hybrid.
Der er jo få modeller, 2 vw, 2 audi og 2 porsche af samme model.
Golf, Passat, A3, Q7 med diesel :mrgreen: og 2 Panemera.
Går ud fra at Tiguan snart kommer, Touran burde det samme
Audi med A8 og Q8, samt A4,5,6,7 også bør komme det.
Superb ligesådan.

_________________
2016 Ellert 85D, 2015 AMG, 2016 TT RS


13. nov 2017, 21:13
Profil
Meget aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Indlæg: 7598
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Findes peberfrugten ikke også i hybrid.

_________________
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forkomme


13. nov 2017, 21:15
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Indlæg: 2026
Geografisk sted: Frederiksberg
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
AU-R8 skrev:
Går ud fra at Tiguan snart kommer

Tiguan GTE er blevet dræbt under udvikling, så det sker næppe. Den næste Touareg kommer formentlig i en plugin-hybrid, ligesom Cayenne og Q7 gør.

_________________
Tidligere biler: 2012 Volkswagen Touareg 3,0 TDi | 2001 BMW 540iA Touring | 2006 VW Passat 3,2 FSI 4Motion Highline DSG | 2004 Suzuki SV1000S K4 | 2004 Saab 9-5 2,3T Aero aut.


Senest rettet af Dakota 14. nov 2017, 12:00, rettet i alt 1 gang.



13. nov 2017, 23:20
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Indlæg: 929
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
AU-R8 skrev:
Nu må VAG da komme ind i plug in hybrid.
Der er jo få modeller, 2 vw, 2 audi og 2 porsche af samme model.
Golf, Passat, A3, Q7 med diesel :mrgreen: og 2 Panemera.
Går ud fra at Tiguan snart kommer, Touran burde det samme
Audi med A8 og Q8, samt A4,5,6,7 også bør komme det.
Superb ligesådan.


Der kommer også en Q5 hybrid med ca. 45 km rækkevidde.

_________________
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013


14. nov 2017, 09:06
Profil
Meget aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Indlæg: 7598
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Sikker? Spurgte Audi tidligere på året og de sagde nej.

_________________
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forkomme


14. nov 2017, 09:45
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Indlæg: 929
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
SteffenR skrev:
Sikker? Spurgte Audi tidligere på året og de sagde nej.


Det kan være den ikke kommer til DK. Den gamle Q5 Hybrid fra 2013/14 kom jo heller ikke til Danmark.

_________________
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013


14. nov 2017, 09:47
Profil
Meget aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Indlæg: 7598
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Audi sagde til mig, der ikke kom en q5 hybrid /punktum.

Det ville derimod komme en EV udgave på et tidspunkt.

_________________
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forkomme


14. nov 2017, 09:49
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Indlæg: 4883
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Mener nu plug in er fremtiden indtil anden teknologi er klar.
Bortset fra pendlere kører de fleste under 50 km per dag.
Det ville være perfekt for os med en Plug in der kan køre reelt 40 på en opladning.
El drift på de fleste hverdage.

_________________
2016 Ellert 85D, 2015 AMG, 2016 TT RS


14. nov 2017, 09:58
Profil
Meget aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Indlæg: 7598
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Som jeg forstod ham jeg talte med, så var de gået all in på el istedet for hybrid..

En Q5 på ren vil også gøre livet surt for Tesla etc

_________________
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forkomme


14. nov 2017, 10:05
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Indlæg: 929
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
AU-R8 skrev:
Mener nu plug in er fremtiden indtil anden teknologi er klar.
Bortset fra pendlere kører de fleste under 50 km per dag.
Det ville være perfekt for os med en Plug in der kan køre reelt 40 på en opladning.
El drift på de fleste hverdage.


Enig, men det er luksusbiler og hvis man ikke kører ret meget pr. dag så bliver det nogen ret dyre km - en dyr bil taber også værdi selvom den ikke bruges så meget.

_________________
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013


14. nov 2017, 10:42
Profil
Online
Nyt medlem

Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Indlæg: 234
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
ij6210 skrev:
AU-R8 skrev:
Mener nu plug in er fremtiden indtil anden teknologi er klar.
Bortset fra pendlere kører de fleste under 50 km per dag.
Det ville være perfekt for os med en Plug in der kan køre reelt 40 på en opladning.
El drift på de fleste hverdage.


Enig, men det er luksusbiler og hvis man ikke kører ret meget pr. dag så bliver det nogen ret dyre km - en dyr bil taber også værdi selvom den ikke bruges så meget.
Hvad mener du med luksusbiler?

Kia Niro koster under 300.000 kr, og har efter sigende en ganske fornuftig rækkevidde på el.

Men enig - pluginhybrid vil utvivlsomt blive meget større, og komme til at fylde rigtig meget i fremtiden.
Mulighed for ren elkørsel, men fleksibilitet som en traditionel bil med ICE.

Fremtiden hedder muligvis "brint", men ikke i nær fremtid. Man mangler seriøs masseproduktion af flydende brint, og ikke mindst et nærværk til distribution, samt masseproduktion af brændselsceller.

Brint kan sagtens nå at blive overhalet indenom af batteriteknologien. Pt. forskes massivt i at øge energitætheden i batterier, da vægt (og pris) i dag er en gigantisk showstopper (og costdriver).
Batteriet i min Passat indeholder samme mængde energi som en liter benzin, men vejer 125 kg.
Det bliver selvfølgelig delvist opvejet af den markant bedre virkningsgrad for den elektriske drivlinie, men der er stadig et pænt stykke vej endnu...

Nær fremtid byder utvivlsomt på en kombination af hybrid og elbiler, hvor traditionelle benzin- og dieselbiler ryger ud skammekrogen.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Senest rettet af pwh 14. nov 2017, 12:54, rettet i alt 1 gang.



14. nov 2017, 12:14
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Indlæg: 4883
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
ij6210 skrev:
AU-R8 skrev:
Mener nu plug in er fremtiden indtil anden teknologi er klar.
Bortset fra pendlere kører de fleste under 50 km per dag.
Det ville være perfekt for os med en Plug in der kan køre reelt 40 på en opladning.
El drift på de fleste hverdage.


Enig, men det er luksusbiler og hvis man ikke kører ret meget pr. dag så bliver det nogen ret dyre km - en dyr bil taber også værdi selvom den ikke bruges så meget.

Det er en Golf GTE ikke.
Hvad med Golf st car. Skoda O3
Problemet er at de nye platform ikke er grunddesignet til plug in.
Men det må jo komme med næste modeller. Undre mig over Touran ikke kan.
Er der ikke plads nok under bilen et sted. Eller under midtersæde bag 2 række.

_________________
2016 Ellert 85D, 2015 AMG, 2016 TT RS


14. nov 2017, 12:16
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Indlæg: 1669
Geografisk sted: Viborg
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Største problem for at skulle købe en ren el er for mig er det med optankningstiden/"sikkerheden".
Altså hvis man planlægger en tur, og når man så kommer til et sted at lade, så er der ikke plads = ekstra vente tid.

Jeg har ikke råd til en tesla. Kører dagligt 140km, men ofte 250-300km. En E-Golf var måske en mulighed. Den er fin i det daglige, men 250+km er ikke realistisk på en opladning.
Man skal vente på opladningen + evt ventetid på at andre er færdige.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

_________________
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG Van, Oryx White, Begge DK pakker Billede http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=109783
Xenon/LED pakke, Adaptiv Fartpilot, Dynamic Light/Lane/Sign Assist, Læder, Discover Pro
Kessy, Oliefyr m. GSM og fjernbetjening, aftageligt træk

2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI Van (Solgt)


14. nov 2017, 14:19
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Indlæg: 929
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Hvorfor laver man ikke en bil der kun har en el-motor og et batteri til ca. 50 km, men som så samtidig har en tank til benzin og en generator der så producerer strøm via benzin'en? Dvs. bilen kan lades op hvis man er ved en ladestation, og når man kører på landevej kan den vedligeholde batteriet - det kræver bare at den producerer lige så meget strøm som den forbruger ved kørsel. Det er vel lidt det en opladningshybrid gør, da den kan lade op mens kan kører, men den har jo så også en benzinmotor til at drive bilen. Denne motor ville jeg spare væk og erstatte med en generator.

_________________
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013


14. nov 2017, 14:29
Profil
Medlem

Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Indlæg: 771
Geografisk sted: Ballerup
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
ij6210 skrev:
Hvorfor laver man ikke en bil der kun har en el-motor og et batteri til ca. 50 km, men som så samtidig har en tank til benzin og en generator der så producerer strøm via benzin'en? Dvs. bilen kan lades op hvis man er ved en ladestation, og når man kører på landevej kan den vedligeholde batteriet - det kræver bare at den producerer lige så meget strøm som den forbruger ved kørsel. Det er vel lidt det en opladningshybrid gør, da den kan lade op mens kan kører, men den har jo så også en benzinmotor til at drive bilen. Denne motor ville jeg spare væk og erstatte med en generator.


Sådan et system har fx. BMW i3 Rex

_________________
Octavia Combi RS TFSI


14. nov 2017, 14:36
Profil
Online
Nyt medlem

Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Indlæg: 234
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
ij6210 skrev:
Hvorfor laver man ikke en bil der kun har en el-motor og et batteri til ca. 50 km, men som så samtidig har en tank til benzin og en generator der så producerer strøm via benzin'en? Dvs. bilen kan lades op hvis man er ved en ladestation, og når man kører på landevej kan den vedligeholde batteriet - det kræver bare at den producerer lige så meget strøm som den forbruger ved kørsel. Det er vel lidt det en opladningshybrid gør, da den kan lade op mens kan kører, men den har jo så også en benzinmotor til at drive bilen. Denne motor ville jeg spare væk og erstatte med en generator.


Som nævnt findes dette system allerede.

Set ift. en typisk pluginhybrid, så sparer man gearkasse, og det er det. Motor og generator sparer du jo ikke.
En i3 REX har desuden ikke større motorgenerator end at man kan holde en jævn hastighed på 80-90 km/t. Hvis man ønsker lang rækkevidde op til alm. motorvejshastighed, så kræver det en motor af en hvis størrelse.

På motoren i en GTE sidder en 3 kW generator, som kan lade direkte på det store batteri.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


14. nov 2017, 14:46
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Indlæg: 225
Geografisk sted: Dalby
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Jeg mangler en med lidt viden om Passat gte, som bruger den til hverdag, da jeg overvejer at erhverve mig et sådant køretøj.

Kører selv 45 km motorvej og 18km landevej hver vej om dagen, og mangler lidt hverdagsforbrug-viden om bilen

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

_________________
High Up! '16 1.0 mpi 75hk Billede
Passat Variant '11 2.0 TDI 140hk Billede Solgt


23. nov 2017, 05:58
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Indlæg: 509
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Kan du lade på job?

_________________
Mvh John

2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG


23. nov 2017, 10:30
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
JAS skrev:
Jeg mangler en med lidt viden om Passat gte, som bruger den til hverdag, da jeg overvejer at erhverve mig et sådant køretøj.

Kører selv 45 km motorvej og 18km landevej hver vej om dagen, og mangler lidt hverdagsforbrug-viden om bilen

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Hvis du kan lade både hjemme og på job, så kan du roligt vælge bilen, ellers skal du have det store regneark frem.


23. nov 2017, 13:04
Profil
Online
Nyt medlem

Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Indlæg: 234
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
JAS skrev:
Jeg mangler en med lidt viden om Passat gte, som bruger den til hverdag, da jeg overvejer at erhverve mig et sådant køretøj.

Kører selv 45 km motorvej og 18km landevej hver vej om dagen, og mangler lidt hverdagsforbrug-viden om bilen

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Min Passat kører om sommeren uden de store udfordringer over 40 km på en opladning. Jeg har et par gange været omkring de 45 km. Det er ved en god blanding af forskellige hastighedszoner - inklusiv motorvej.
Hvis du insisterer på at holde 135 km/t på el på motorvejen, så koster det på rækkevidden, og ligeså med varme og A/C.

Brændstoføkonomien i hybridmode skal du forvente som en tilsvarende benzinbil. Se evt. mit tidligere indlæg fra en tur København-Århus.
Da bilen ikke udregner et benzinforbrug uden el-bidraget, så er det svært at sammenligne 1:1, men her var ladestand 70% ved start og slut.
Jeg ville regne med 15 km/l for dit behov ud over elektrisk rækkevidde - så tror jeg ikke du bliver skuffet (... måske endda positivt overrasket).

Når alt det er sagt, så afhænger økonomien også af hvor kilden højre pegefinger du har, og dermed uforvarende rammer GTE knappen. Det er ikke gratis at fyre 218 hk ud til forhjulene (... men det er sjovt og vanedannende )!
Netop de 218 hk gør det fuldstændig ligegyldigt at sammenligne med en alm. 1,4 TSI, som mildest talt er en tynd kop the i direkte sammenligning.

Set ift. merpris, olieskift for hver 15.000 km, værditab der er svær at spå om osv., så ville jeg ikke vælge en GTE hvis man befinder sig godt Dacia med tilsvarende volumen.
Hvis du derimod tænder på udseende, kabinekvalitet og motorkraft i en Passat GTE, så er den er fantastisk kompromis mellem fortiden og fremtiden!


Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


23. nov 2017, 13:48
Profil
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Svar på emne   [ 140 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: i-s, pappa og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Danish translation & support by Olympus DK Team
DLX.DK