Dato og tid er 14. dec 2017, 05:22




Svar p√• emne  [ 140 indl√¶g ]  G√• til side Foreg√•ende  1, 2, 3, 4, 5  N√¶ste
 Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.) 
Forfatter besked
Nyt medlem

Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Indlæg: 300
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Læste i en artikel at der er 8 års garanti på batteriet i GTE, er det korrekt?
Nogen der ved hvad denne d√¶kker, hvor meget kapacitet skal batteriet miste f√łr det falder ind under garantien?


29. sep 2017, 23:39
Profil
Medlem

Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Indlæg: 1036
Geografisk sted: Vanl√łse
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Thor-thor skrev:
Læste i en artikel at der er 8 års garanti på batteriet i GTE, er det korrekt?
Nogen der ved hvad denne d√¶kker, hvor meget kapacitet skal batteriet miste f√łr det falder ind under garantien?


http://bil.guide.dk/Hatchback/VW/%C3%98 ... 8m_7049699

8år/160.000km garanti.

Problemet er prisen p√• batteriet hvis det d√łr og du er ude over, s√• er bilen nok h√łjst sandsynligt til sm√•t brandbart som det eneste....

_________________
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles


29. sep 2017, 23:58
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 18. aug 2014, 20:32
Indlæg: 32
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Lidt indspark her fra da jeg bem√¶rkede en ville k√łbe Golf GTE og k√łre med barnevogn i den:
Jeg har tidligere haft en GTE og har pr√łvet at k√łre med kombivogn i den. Hvis man kun har et barn s√• kan det g√• an da man s√• ogs√• kan bruge pladsen p√• bags√¶det til oppakning, men har du to b√łrn s√• vil jeg ikke anbefale en GTE som prim√¶r bil, da bagagerummet virkelig begr√¶nses af batteriet (syntes jeg).
Derudover blev jeg lidt træt af at skulle rode med kabel og ladning hver gang jeg parkerede.

Men n√•r det er sagt, s√• er det en fantastisk bil! Og til den pris er det ren for√¶ring, og hvis man er p√• udkig efter noget i den klasse b√łr GTE v√¶re med i short list. Den k√łrer simpelthen l√¶kkert, specielt i k√ł/by trafik.


30. sep 2017, 07:15
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Indlæg: 234
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
hansen123 skrev:
Thor-thor skrev:
Læste i en artikel at der er 8 års garanti på batteriet i GTE, er det korrekt?
Nogen der ved hvad denne d√¶kker, hvor meget kapacitet skal batteriet miste f√łr det falder ind under garantien?


http://bil.guide.dk/Hatchback/VW/%C3%98 ... 8m_7049699

8år/160.000km garanti.

Problemet er prisen p√• batteriet hvis det d√łr og du er ude over, s√• er bilen nok h√łjst sandsynligt til sm√•t brandbart som det eneste....
Præcis - forstået på den måde at batteriet er defekt hvis det har mistet mere end 30% af sin oprindelige kapacitet.

N√•r elbiler bliver mere udbredt s√• vil man utvivlsomt begynde at se virksomheder der specialiserer sig i at v√¶kke sl√łve batterier til live.

Forel√łbige erfaringer fra Opel Ampera, Tesla osv. viser at man allerede for 5-10 √•r siden havde fat i den lange ende hvad ang√•r forholdsregler og metoder til at sikre lang levetid p√• batterierne.

Personligt er jeg mere nerv√łs for effekterne af "Super Charge", hvor flere producenter er langt med opladning p√• til 350 kW
H√łj str√łm i forbindelse med af- og opladning har har hidtil v√¶ret kendt som en af de vigtige faktorer i forbindelse med batterilevetid.

Men mon ikke de har styr på det (jeg tror og håber...) Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


30. sep 2017, 07:20
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 24. jul 2008, 19:26
Indlæg: 210
Geografisk sted: Esbjerg
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Hvad koster en udskiftning af batteriet?

_________________
VW Up! High-Up 75hk. 5dr. Hvid, DK-pakke, Sports-pakke, Leatherette-pakke
Skoda Octavia 1.8t Combi 03"


30. sep 2017, 08:17
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Indlæg: 555
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Tbigum skrev:
Hvad koster en udskiftning af batteriet?


Man kan jo skifte de enkelte celler i batteriet, prisen kan jeg ikke huske, men ikke noget jeg ville v√¶re nerv√łs over


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
VW Polo BlueGT 150ACT DSG

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?UserID=11906


30. sep 2017, 08:39
Profil Hjemmeside
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Indlæg: 4883
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Teslaen gik ved fuld opladning op til en rækkevidde på 531, i dag næsten 2 år og 21.000 km er det 529.
Hvis det kan bruges er det 2/531 eller 0,38%.

_________________
2016 Ellert 85D, 2015 AMG, 2016 TT RS


30. sep 2017, 08:44
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Indlæg: 929
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
AU-R8 skrev:
Teslaen gik ved fuld opladning op til en rækkevidde på 531, i dag næsten 2 år og 21.000 km er det 529.
Hvis det kan bruges er det 2/531 eller 0,38%.


21.000 km. på 2 år - det var da ikke så meget i en så dyr bil. Men har Tesla (stadig) et lavere værditab end fx diesel- og benzinbiler?

Batterier kommer til at blive billigere og billigere med tiden - måske også mere effektive. Husk bare på hvad Li-Ion-batterier kostede dengang de begyndte at komme til mobiltelefoner.

_________________
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013


2. okt 2017, 08:01
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Min kan efter et √•r og 15.000km, ikke komme h√łjere op end 46km ved opladning, s√• hvis det fors√¶tter s√•dan, s√• hedder den 34 km i range efter 4 √•r.

Og ja, jeg kan kun være enig mht bagagerummet, det er godt nok fesent, specielt når man samtidig ikke har andre steder at opbevarer sine kabler, så minder det mere om et rum til et par små håndtasker.


2. okt 2017, 08:57
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Indlæg: 199
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
fjeppe skrev:
Min kan efter et √•r og 15.000km, ikke komme h√łjere op end 46km ved opladning, s√• hvis det fors√¶tter s√•dan, s√• hedder den 34 km i range efter 4 √•r.

Og ja, jeg kan kun være enig mht bagagerummet, det er godt nok fesent, specielt når man samtidig ikke har andre steder at opbevarer sine kabler, så minder det mere om et rum til et par små håndtasker.


Kunne den komme op p√• 50 da den var helt ny? Har l√¶st p√• udenlandske fora, at folk har sagt, at helt nye ogs√• viser 46 km ved fuld opladning. Svaret til dem har v√¶ret, at mange ting spiller ind som varme/aircon t√¶ndt, udvendig temperatur, hjulst√łrrelse, k√łrselsm√łnster p√• sidste opladning, osv osv. Jeg har ikke selv f√•et min endnu, s√• har ikke noget erfaring. Det er kun hvad jeg har l√¶st mig til.

_________________
2017 Golf 7,5 GTE


2. okt 2017, 10:59
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
kims2 skrev:
Kunne den komme op p√• 50 da den var helt ny? Har l√¶st p√• udenlandske fora, at folk har sagt, at helt nye ogs√• viser 46 km ved fuld opladning. Svaret til dem har v√¶ret, at mange ting spiller ind som varme/aircon t√¶ndt, udvendig temperatur, hjulst√łrrelse, k√łrselsm√łnster p√• sidste opladning, osv osv. Jeg har ikke selv f√•et min endnu, s√• har ikke noget erfaring. Det er kun hvad jeg har l√¶st mig til.


Ja det kunne den, så efter 3 måneder, så hed det 1 km mindre osv, dette er min anden GTE, og den forrige var samme historie, derfor valgte jeg ikke at opgraderer til 7.5'eren, men venter til 8'eren, i håb om at de har fået presset nogle flere km i batterierne, da den nu er lige på grænsen til at det ikke giver mening for os, men vi må se hvordan det ser ud om 1 år.

Bilerne er i√łvrigt leveret p√• 2 forskellige tidspunkter p√• √•ret, og resultatet var det samme.

Og s√• er mit st√łrste √łnske til 8'eren, bare lidt st√łrre bagagerum med s√¶rskilt opbevaring til kabler og donkraft, for lige nu er det umuligt at holde det p√¶nt og ryddeligt.


2. okt 2017, 11:17
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Indlæg: 929
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/go ... 5d/3393138

Er det ikke en helt vild pris - det er da en h√łj pris p√• bilen (f√łrstegangsydelse + restv√¶rdi) - dertil kommer s√• afgiften. Det er 242.000 kr. excl. afgift. Hvis en ny f√•s for ca. 310.000 incl. afgift, s√• er den pris da helt vild, selvom nogen sikkert t√¶nker at 2.000 pr. m√•ned jo er billigt.

_________________
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013


16. okt 2017, 11:40
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Indlæg: 2026
Geografisk sted: Frederiksberg
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
ij6210 skrev:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-vii/14-gte-dsg-5d/3393138

Er det ikke en helt vild pris - det er da en h√łj pris p√• bilen (f√łrstegangsydelse + restv√¶rdi) - dertil kommer s√• afgiften. Det er 242.000 kr. excl. afgift. Hvis en ny f√•s for ca. 310.000 incl. afgift, s√• er den pris da helt vild, selvom nogen sikkert t√¶nker at 2.000 pr. m√•ned jo er billigt.

Jo, det virker helt tosset for en bil der har gået 50K km.

_________________
Tidligere biler: 2012 Volkswagen Touareg 3,0 TDi | 2001 BMW 540iA Touring | 2006 VW Passat 3,2 FSI 4Motion Highline DSG | 2004 Suzuki SV1000S K4 | 2004 Saab 9-5 2,3T Aero aut.


16. okt 2017, 12:41
Profil
Meget aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Indlæg: 5048
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Der er rigtig mange brugte biler p√• 0-2 √•r i prisklassen 250 - 450K der "fors√łges" solgt til priser p√• samme niveau som nye - rabat.
Der m√• v√¶re mange "k√łbm√¶nd" der ikke har forstand p√• k√łbmandskab.
Det ER jo gået op for 99% af befolkningen at afgiften er på vej til at blive sat ned.

_________________
2011 Audi A3
2015 Volkswagen Golf DSG
2016 Volkswagen Polo


16. okt 2017, 16:31
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Indlæg: 929
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
erlingvj skrev:
Der er rigtig mange brugte biler p√• 0-2 √•r i prisklassen 250 - 450K der "fors√łges" solgt til priser p√• samme niveau som nye - rabat.
Der m√• v√¶re mange "k√łbm√¶nd" der ikke har forstand p√• k√łbmandskab.
Det ER jo gået op for 99% af befolkningen at afgiften er på vej til at blive sat ned.


Ja. I dette tilfælde er det dog flexleasing, og restværdien kommer til at betyde, at leasingtageren får et ret stort smæk efter et år. Og med leasing er der rigtig mange der ikke forstår mekanikkerne.

_________________
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013


17. okt 2017, 07:45
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Indlæg: 234
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
I nogle andre tr√•de om GTE har br√¶ndstof√łkonomi v√¶ret oppe at vende et par gange. Vil derfor dele er reel erfaring med min Passat GTE.

Turen foregik fra K√łbenhavn til √Örhus, med skiftevis sidevind/modvind (fra vest/nordvest).
Godt med trafik alle de sædvanlige steder.
Turen foregik i hybridmode - dog med GTE ved behov
Batteristanden var ~70% ved start og slut. Bilen var godt pakket med familien, klapvogn, bagage osv.
Bilen k√łrer 235 mm vinterd√¶k, med en eller anden h√•bl√łs energim√¶rkning (vist nok c eller d).

ACC blev brugt stort set hele vejen, og var sat til 120 km/t i 110 zoner, og 140 km/t i 130 zoner.

Turen endte med et gennemsnit p√• 15.9 km/l, og samlet set en str√¶kning p√• 67 km (21%) hvor motoren ikke k√łrte (pga. fril√łb, lav belastning, k√łk√łrsel ol.).

Der er langt fra EU normens +60 km/l (som alle nok ved ikke holder), men trods alt ret pænt alt taget i betragtning.

Samme tur har været tilbagelagt et utal af gange i min gamle Golf Sportsvan (1,4 TSI), og her er det aldrig lykkedes mig at klemme den over 15 km/l...BilledeBillede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


28. okt 2017, 08:14
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Jeg er skuffet over benzin √łkonomien, n√•r man k√łber en bil der lover at kunne k√łrer lige knap 1000km p√• en tak, men kun levere 700km, incl opladningen, det er alligevel 30% fra det lovet.

Havde jeg ikke opladnings muligheder, så ville det være en al for dyr bil at drive (Årlig olie skift hvert år bla.), så havde jeg nok taget en almindelig benziner.


30. okt 2017, 08:06
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Indlæg: 929
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
ACC tr√¶kker selvf√łlgelig ned - her spilder man altid lidt energi. Modvinden har nok kostet 1-1¬Ĺ km/l. Det er selvf√łlgelig meget langt fra de 60 km/l, som jo ogs√• er urealistisk h√łjt sat. Og der er jo slet ikke batteri nok til s√•dan en lang tur, s√• reelt har det jo n√¶sten v√¶ret p√• benzin hele vejen. S√• det er ikke d√•rligt, og det er heller ikke godt. Det er nok et meget godt billede af, hvor vi st√•r i dag mht. teknologi. Vi er lidt i et vadested, hvor jeg synes den store force i hybridbilerne er i storbyerne og ved k√ł-k√łrsel hvor de kan k√łre p√• el, mens de kan k√łre fossilt udenfor.

Det betyder desv√¶rre ogs√•, at det - ud fra et √łkonomisk aspekt - m√•ske er en enkelt generation for tidligt til at der er god id√© i det. S√• er der mulighederne for gratis parkering i K√łbenhavn, men det er nok et sp√łrgsm√•l om kort tid f√łr der ikke er pladser (og opladningsstationer nok), og s√• kommer n√¶ste problem.

Og n√•r der er biler nok der k√łrer p√• str√łm, s√• ender det nok med mere ugunstige str√łmpriser. Staten skal jo have sine penge ind.

_________________
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013


30. okt 2017, 15:57
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Indlæg: 2026
Geografisk sted: Frederiksberg
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Fixed it for you. K√łbenhavn har ikke l√¶ngere d√©n ordning.

ij6210 skrev:
Det betyder desv√¶rre ogs√•, at det - ud fra et √łkonomisk aspekt - m√•ske er en enkelt generation for tidligt til at der er god id√© i det. S√• er der mulighederne for gratis betalt parkering i K√łbenhavn, men det er nok et sp√łrgsm√•l om kort tid f√łr der ikke er pladser (og opladningsstationer nok), og s√• kommer n√¶ste problem.

_________________
Tidligere biler: 2012 Volkswagen Touareg 3,0 TDi | 2001 BMW 540iA Touring | 2006 VW Passat 3,2 FSI 4Motion Highline DSG | 2004 Suzuki SV1000S K4 | 2004 Saab 9-5 2,3T Aero aut.


30. okt 2017, 15:59
Profil
Meget aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Indlæg: 7598
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
K√łbenhavn kan ikke lide biler, s√• det er ligemeget hvor gr√łnne de er, ud skal de.

_________________
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forkomme


30. okt 2017, 18:49
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Indlæg: 4883
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
SteffenR skrev:
K√łbenhavn kan ikke lide biler, s√• det er ligemeget hvor gr√łnne de er, ud skal de.

Nu k√łrer alt leasing igen, s√• kom nu med den Volvo :D

_________________
2016 Ellert 85D, 2015 AMG, 2016 TT RS


30. okt 2017, 18:53
Profil
Meget aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Indlæg: 7598
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Tror ikke kabellaben mener den form for gr√łn.

Well played i√łvrigt med, at f√• s√¶lgeren til at kontakte mig. Skal ikke have en hvid bil. ;)

_________________
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forkomme


30. okt 2017, 18:57
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Indlæg: 3779
Geografisk sted: Struer
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
pwh skrev:
I nogle andre tr√•de om GTE har br√¶ndstof√łkonomi v√¶ret oppe at vende et par gange. Vil derfor dele er reel erfaring med min Passat GTE.

Turen foregik fra K√łbenhavn til √Örhus, med skiftevis sidevind/modvind (fra vest/nordvest).
Godt med trafik alle de sædvanlige steder.
Turen foregik i hybridmode - dog med GTE ved behov
Batteristanden var ~70% ved start og slut. Bilen var godt pakket med familien, klapvogn, bagage osv.
Bilen k√łrer 235 mm vinterd√¶k, med en eller anden h√•bl√łs energim√¶rkning (vist nok c eller d).

ACC blev brugt stort set hele vejen, og var sat til 120 km/t i 110 zoner, og 140 km/t i 130 zoner.

Turen endte med et gennemsnit p√• 15.9 km/l, og samlet set en str√¶kning p√• 67 km (21%) hvor motoren ikke k√łrte (pga. fril√łb, lav belastning, k√łk√łrsel ol.).

Der er langt fra EU normens +60 km/l (som alle nok ved ikke holder), men trods alt ret pænt alt taget i betragtning.

Samme tur har været tilbagelagt et utal af gange i min gamle Golf Sportsvan (1,4 TSI), og her er det aldrig lykkedes mig at klemme den over 15 km/l...BilledeBillede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Bekr√¶fter GTE kun er et plus i byk√łrsel. Din √łkonomi p√• en kbh-√•rh tur er ens med min Passat B8 1.4TSI.

_________________
/S√łren.
Passat Variant DSG 2017 + Skoda Citigo AUT 2013


2. nov 2017, 09:39
Profil Hjemmeside
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
Vi n√•ede at k√łrer 2 ture til Kolding i Polo GT'eren, begge ture gav 19km/l, og i vores Porsche Cayman 2.7, k√łrer vi 13-14km/l p√• samme str√¶kning (L√¶ngere end det opgivet tal fra Porsche), s√• jeg synes at de 15-16 km/l vi max kan komme op p√•, i en √łko bil (GTE), er al for d√•rligt, men igen, det er √•benbart for mange noget man bare m√• acceptere, s√• jeg kan kun v√¶re glad for at jeg prim√¶rt benytter el delen.

Min gamle G5 R32, kunne jeg få op på 12-13 km/l på lange ture.


2. nov 2017, 10:07
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Indlæg: 929
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
i-s skrev:

Bekr√¶fter GTE kun er et plus i byk√łrsel. Din √łkonomi p√• en kbh-√•rh tur er ens med min Passat B8 1.4TSI.


Ja. Det betyder ogs√•, at man som bilk√łber er totalt fanget. Der er vel ikke mange af os der har noget imod udviklingen af nyere teknologier som hybridbiler, men lige nu er gevinsten alt for lille og prisen er alt for dyr.

_________________
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013


2. nov 2017, 10:49
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Indlæg: 234
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
ij6210 skrev:
i-s skrev:

Bekr√¶fter GTE kun er et plus i byk√łrsel. Din √łkonomi p√• en kbh-√•rh tur er ens med min Passat B8 1.4TSI.


Ja. Det betyder ogs√•, at man som bilk√łber er totalt fanget. Der er vel ikke mange af os der har noget imod udviklingen af nyere teknologier som hybridbiler, men lige nu er gevinsten alt for lille og prisen er alt for dyr.
Fanget?

Jeg forstår simpelthen ikke dit indlæg.

For dyr?
En Golf GTE koster pt. 10.000 kr mere end en Golf Highline 1,4 TSI med DSG. Med i prisen f√•r man s√• diverse GTE g√łgl.
Nå ja - og så lige 54 hk ekstra.
Mon ikke man skal holde op med at sammenligne pærer med bananer? De kommer alligevel aldrig til at smage af det samme...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


2. nov 2017, 11:14
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
pwh skrev:
ij6210 skrev:
i-s skrev:

Bekr√¶fter GTE kun er et plus i byk√łrsel. Din √łkonomi p√• en kbh-√•rh tur er ens med min Passat B8 1.4TSI.


Ja. Det betyder ogs√•, at man som bilk√łber er totalt fanget. Der er vel ikke mange af os der har noget imod udviklingen af nyere teknologier som hybridbiler, men lige nu er gevinsten alt for lille og prisen er alt for dyr.
Fanget?

Jeg forstår simpelthen ikke dit indlæg.

For dyr?
En Golf GTE koster pt. 10.000 kr mere end en Golf Highline 1,4 TSI med DSG. Med i prisen f√•r man s√• diverse GTE g√łgl.
Nå ja - og så lige 54 hk ekstra.
Mon ikke man skal holde op med at sammenligne pærer med bananer? De kommer alligevel aldrig til at smage af det samme...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Du f√•r ogs√• en bil der sl√¶ber rundt p√• en tung batteri pakke, som resultere i et forh√łjet benzin forbrug hvis du ikke form√•r at lade den op l√łbende (Derved udgift til etablering af ladestation derhjemme), og s√• er der lige en service udgift p√• 2000kr pr √•r, istedet for hvert 2. √•r, samtidig er der mange forsikringsselskaber som ser GTE p√• niveau med en GTI, derved dyrer forsikring, nogen er naturligvis billigere, men den kommer ikke ned p√• en Highline's pris.

S√• alt ialt, ja indk√łb er den billigere, men drift er den betydeligt dyrer, og jeg taler af erfaring, jeg har ogs√• en Porsche Cayman, der p√• √•rsbasis n√¶sten koster det samme i drift, hvis vi m√•ler det p√• k√łrte km p√• benzin.

Kigger jeg på de biler jeg kan sammenligne med, så var Polo GT'eren den billigste bil at drive, her efter hedder listen Golf GTE, Porsche Cayman, Golf 5 R32 (Set over de biler jeg har/har haft de sidste 4 år)

Dr√łmme bilen er en Golf sportsvan som plugin hybrid med 80km p√• en opladning. ;)


2. nov 2017, 11:26
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Indlæg: 234
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
i-s skrev:
pwh skrev:
I nogle andre tr√•de om GTE har br√¶ndstof√łkonomi v√¶ret oppe at vende et par gange. Vil derfor dele er reel erfaring med min Passat GTE.

Turen foregik fra K√łbenhavn til √Örhus, med skiftevis sidevind/modvind (fra vest/nordvest).
Godt med trafik alle de sædvanlige steder.
Turen foregik i hybridmode - dog med GTE ved behov
Batteristanden var ~70% ved start og slut. Bilen var godt pakket med familien, klapvogn, bagage osv.
Bilen k√łrer 235 mm vinterd√¶k, med en eller anden h√•bl√łs energim√¶rkning (vist nok c eller d).

ACC blev brugt stort set hele vejen, og var sat til 120 km/t i 110 zoner, og 140 km/t i 130 zoner.

Turen endte med et gennemsnit p√• 15.9 km/l, og samlet set en str√¶kning p√• 67 km (21%) hvor motoren ikke k√łrte (pga. fril√łb, lav belastning, k√łk√łrsel ol.).

Der er langt fra EU normens +60 km/l (som alle nok ved ikke holder), men trods alt ret pænt alt taget i betragtning.

Samme tur har været tilbagelagt et utal af gange i min gamle Golf Sportsvan (1,4 TSI), og her er det aldrig lykkedes mig at klemme den over 15 km/l...BilledeBillede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Bekr√¶fter GTE kun er et plus i byk√łrsel. Din √łkonomi p√• en kbh-√•rh tur er ens med min Passat B8 1.4TSI.


Ja, og et plus (for mig i hvert fald) når jeg trækker fra dig i lyskrydset ;-)

Jeg har aldrig p√•st√•et at GTE er en √łko-kv√¶rn. Mon ikke VW havde markedsf√łrt den med et andet navn hvis det var tilf√¶ldet? "GTx" f√•r i hvert fald ikke mig til at t√¶nke √łkonomi.

At den s√• kan v√¶re ganske √łkonomisk hvis ens k√łrselsm√łnster giver mulighed for meget eldrift, det er en anden ting.

Flere her p√• forum har udtalt sig om br√¶ndstof√łkonomien for en GTE, s√• jeg har blot bidraget/dokumenteret en helt konkret tur. Jeg valgte endda at n√¶vne alt fra hastighed i hvilke zoner, d√¶kmontering og vindforhold den p√•g√¶ldende dag.

Fedt at din Passat er √łkonomisk! Om du k√łrer med en r√•dden banan under speederen, altid har medvind p√• cykelstien (eller noget helt tredje) aner jeg ikke.

Faktum er blot, at min 2015 Golf Sportsvan 1,4 TSi 125 hk aldrig har tilbagelagt turen til over Storeb√¶lt med lige s√• god √łkonomi. Ud over at overhalinger og tilk√łrsler foreg√•r med 218 hk i ryggen, s√• bliver de k√łrt p√• samme m√•de.
S√• (nogles) postulat om at GTE er decideret u√łkonomisk n√•r man blot k√łrer i hybridmode, det kan jeg simpelthen ikke genkende!

Min Sportsvan var forresten ikke med DSG, ACT eller ACC (som din passat).

P√• diverse fora l√¶ser jeg ofte om nogle km/l opgivelser som jeg ikke selv er/har v√¶ret i stand til at genskabe, s√• synes det er interessant at finde ud af om mine biler altid er beh√¶ftet med fejl, eller om jeg bare ikke magter at k√łre "√łkok√łrsel".




Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


2. nov 2017, 12:14
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Indlæg: 234
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
fjeppe skrev:
pwh skrev:
ij6210 skrev:
i-s skrev:

Bekr√¶fter GTE kun er et plus i byk√łrsel. Din √łkonomi p√• en kbh-√•rh tur er ens med min Passat B8 1.4TSI.


Ja. Det betyder ogs√•, at man som bilk√łber er totalt fanget. Der er vel ikke mange af os der har noget imod udviklingen af nyere teknologier som hybridbiler, men lige nu er gevinsten alt for lille og prisen er alt for dyr.
Fanget?

Jeg forstår simpelthen ikke dit indlæg.

For dyr?
En Golf GTE koster pt. 10.000 kr mere end en Golf Highline 1,4 TSI med DSG. Med i prisen f√•r man s√• diverse GTE g√łgl.
Nå ja - og så lige 54 hk ekstra.
Mon ikke man skal holde op med at sammenligne pærer med bananer? De kommer alligevel aldrig til at smage af det samme...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Du f√•r ogs√• en bil der sl√¶ber rundt p√• en tung batteri pakke, som resultere i et forh√łjet benzin forbrug hvis du ikke form√•r at lade den op l√łbende (Derved udgift til etablering af ladestation derhjemme), og s√• er der lige en service udgift p√• 2000kr pr √•r, istedet for hvert 2. √•r, samtidig er der mange forsikringsselskaber som ser GTE p√• niveau med en GTI, derved dyrer forsikring, nogen er naturligvis billigere, men den kommer ikke ned p√• en Highline's pris.

S√• alt ialt, ja indk√łb er den billigere, men drift er den betydeligt dyrer, og jeg taler af erfaring, jeg har ogs√• en Porsche Cayman, der p√• √•rsbasis n√¶sten koster det samme i drift, hvis vi m√•ler det p√• k√łrte km p√• benzin.

Kigger jeg på de biler jeg kan sammenligne med, så var Polo GT'eren den billigste bil at drive, her efter hedder listen Golf GTE, Porsche Cayman, Golf 5 R32 (Set over de biler jeg har/har haft de sidste 4 år)

Dr√łmme bilen er en Golf sportsvan som plugin hybrid med 80km p√• en opladning. ;)


Hvad ang√•r din erfaring med d√•rlig br√¶ndstof√łkonomi pga. et tungt batteri, s√• er det simpelthen ikke noget jeg kan genkende. Det var egentlig ogs√• det jeg ville vise med mit "K√łbenhavn - √Örhus" indl√¶g :-)
Men jeg er overbevist om at det i dit tilf√¶lde forholder sig omvendt. Vi skal bare passe p√• med at g√łre vores brugsm√łnster til en generel sandhed der kan tr√¶kkes ned over alle scenarier.
Netop derfor er fora som dette guld værd, og forhåbentlig kan hjælpe andre med at træffe det rigtige valg.

For fremtiden håber jeg at batterier tænkes ind i bilernes design, så de hverken påvirker plads i kabinen eller bagagerummet.
Samtidig ville det v√¶re genialt hvis man kunne tilpasse batterist√łrrelsen til ens egen behov - eksempelvis v√¶lge med batteri p√• 10, 15 eller 20 kWh.

For mit vedkommende passer 9,9 kWh udmærket i hverdagen, så set ift. pris pr. kWh for en batteri, så er jeg ikke sikker på at jeg ville betale ekstra for mere. Men lad os i samme ombæring håbe at batterier bliver billigere i fremtiden :-)

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


2. nov 2017, 12:40
Profil
Medlem

Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Indlæg: 974
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Tr√•den om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)
pwh skrev:
fjeppe skrev:

Du f√•r ogs√• en bil der sl√¶ber rundt p√• en tung batteri pakke, som resultere i et forh√łjet benzin forbrug hvis du ikke form√•r at lade den op l√łbende (Derved udgift til etablering af ladestation derhjemme), og s√• er der lige en service udgift p√• 2000kr pr √•r, istedet for hvert 2. √•r, samtidig er der mange forsikringsselskaber som ser GTE p√• niveau med en GTI, derved dyrer forsikring, nogen er naturligvis billigere, men den kommer ikke ned p√• en Highline's pris.

S√• alt ialt, ja indk√łb er den billigere, men drift er den betydeligt dyrer, og jeg taler af erfaring, jeg har ogs√• en Porsche Cayman, der p√• √•rsbasis n√¶sten koster det samme i drift, hvis vi m√•ler det p√• k√łrte km p√• benzin.

Kigger jeg på de biler jeg kan sammenligne med, så var Polo GT'eren den billigste bil at drive, her efter hedder listen Golf GTE, Porsche Cayman, Golf 5 R32 (Set over de biler jeg har/har haft de sidste 4 år)

Dr√łmme bilen er en Golf sportsvan som plugin hybrid med 80km p√• en opladning. ;)


Hvad ang√•r din erfaring med d√•rlig br√¶ndstof√łkonomi pga. et tungt batteri, s√• er det simpelthen ikke noget jeg kan genkende. Det var egentlig ogs√• det jeg ville vise med mit "K√łbenhavn - √Örhus" indl√¶g :-)
Men jeg er overbevist om at det i dit tilf√¶lde forholder sig omvendt. Vi skal bare passe p√• med at g√łre vores brugsm√łnster til en generel sandhed der kan tr√¶kkes ned over alle scenarier.
Netop derfor er fora som dette guld værd, og forhåbentlig kan hjælpe andre med at træffe det rigtige valg.

For fremtiden håber jeg at batterier tænkes ind i bilernes design, så de hverken påvirker plads i kabinen eller bagagerummet.
Samtidig ville det v√¶re genialt hvis man kunne tilpasse batterist√łrrelsen til ens egen behov - eksempelvis v√¶lge med batteri p√• 10, 15 eller 20 kWh.

For mit vedkommende passer 9,9 kWh udmærket i hverdagen, så set ift. pris pr. kWh for en batteri, så er jeg ikke sikker på at jeg ville betale ekstra for mere. Men lad os i samme ombæring håbe at batterier bliver billigere i fremtiden :-)

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Nu har jeg s√• ogs√• oplyst om 2 scenarier, b√•de som pedler p√• tv√¶rs af landet og en med fast k√łrsel i indre by, vi kommer bare ikke uden om at batteri vs benzin skal v√¶re mere 50/50 og ikke 10/90 som det er nu,

Jeg er helt klar p√• ideen om at batterierne bliver mere integeret, og man selv kan v√¶lge st√łrrelsen ligesom man kan v√¶lge antal GB til sin telefon, Tesla g√łr det jo allerede.

Batterierne skal nok blive billigere, der g√•r bare 10 √•r imellem hver iteration af batteri version, fordi de skal gennemtestes s√• ekstremt meget, f√łr de bliver frigivet til masse produktion. Men der er allerede tale om nu, at den n√¶ste iteration af batteri teknologi, skulle v√¶re b√•de mere effektivt og billigere at producere, men dette ser vi nok f√łrst i Golf 9'eren.

Så hvis 8'eren skal have mere rækkevidde, så bliver den også tungere.

Der er naturligvis også den mulighed for at, en anden teknologi overtaler batteri teknologien indenom, det er heller ikke utænkeligt.


2. nov 2017, 13:02
Profil
Vis indl√¶g fra foreg√•ende:  Sorter efter  
Svar p√• emne   [ 140 indl√¶g ]  G√• til side Foreg√•ende  1, 2, 3, 4, 5  N√¶ste

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Danish translation & support by Olympus DK Team
DLX.DK