Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af fjeppe » 23. nov 2017, 14:08

pwh skrev: Set ift. merpris, olieskift for hver 15.000 km, værditab der er svær at spå om osv., så ville jeg ikke vælge en GTE hvis man befinder sig godt Dacia med tilsvarende volumen.
Hvis du derimod tænder på udseende, kabinekvalitet og motorkraft i en Passat GTE, så er den er fantastisk kompromis mellem fortiden og fremtiden!
Det er vigtigt at pointere her at det er 15.000 km på karossen og ikke motoren, så uanset hvor lidt du bruger motoren på 1 år eller de 15.000km du kører, så koster det 2k som minimum om året, hvilke svarer til godt 3-4 tankfulde benzin.

JAS
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dalby
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af JAS » 23. nov 2017, 16:44

Jeg har desværre ikke nogen lader på mit arbejde lige nu, men muligvis i fremtiden da de er ved at indføre det på de andre større sites.

Jeg er ret passiv på motorvejen, jeg kører sjældent mere end 114 km/t på motorvejen i min nuværende bil, da jeg simpelthen ikke føler at de minutter jeg er tidligere fremme er det værd - kontra hvor meget mere brændstof den bruger.

Og over en tankfuld, kører jeg mellem 70-74 km/t i gennemsnit.

Jeg skal lige forstå det ret.
Jeg har 2 x 65 km, skal jeg så trække de 40 km fra som den ca. kører på el, så jeg er nede på 90km og udregne brændstofforbruget ud fra det?
Senest rettet af JAS 24. nov 2017, 15:13, rettet i alt 1 gang.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af fjeppe » 24. nov 2017, 10:41

JAS skrev: Jeg skal lige forstå det ret.
Jeg har 2 x 65 km, skal jeg så trække de 40 km fra som den ca. kører på el, så jeg er nede på 90km brændstofforbruget ud fra det?
Det er meget svært at spå om du får 40 eller 30 km, det afhænger helt af din kørestil, hvilke dæk du kører på, hvor koldt det er, og hvor meget du bruger dit klima anlæg og andre elektriske ting i bilen, da alt sluger.

Du skal samtidig forvente at dine batterier efter 1 år mister 3-4 km af sin range, så jeg tror du skal sigte efter at kører 30 km på en opladning i gennemsnit.

Men når du "får" din GTE, så finder du ret hurtig ud af hvordan bilen skal køres mest optimalt for at få det meste ud af hybrid delen, jeg kobler den selv imellem ren el og hybrid selv, hvis jeg ved at min tur ikke kan nås på en fuld opladning, jeg har formået og få langt bedre resultater ud af den end blot at kører ren hybrid hele vejen, men bare at tømme den og så kører over på benzin er heller ikke den mest økonomiske måde at gøre det på.

Men igen, går man op i det og synes det er sjovt at se hvor meget man kan få ud af den, så er det en fed gryde. Jeg ville ønske vi havde i budgettet til en Passat GTE, men vi er nødsaget til at have 2 hverdagsbiler der hvor vi bor, så økonomien er ikke til den.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af pwh » 24. nov 2017, 15:07

fjeppe skrev:
Det er meget svært at spå om du får 40 eller 30 km, det afhænger helt af din kørestil, hvilke dæk du kører på, hvor koldt det er, og hvor meget du bruger dit klima anlæg og andre elektriske ting i bilen, da alt sluger.

Du skal samtidig forvente at dine batterier efter 1 år mister 3-4 km af sin range, så jeg tror du skal sigte efter at kører 30 km på en opladning i gennemsnit.
Det er mildest pessimistisk at regne med at batteriet taber 6-8% kapacitet efter et år. Det er i hvert fald ikke noget jeg kan genkende fra min Passat.
Efter 1 år, 3 måneder og 20.000 km viser min stadig 51 km rækkevidde ved fuld opladning, og jeg kan ikke se målbar forskel i den faktiske rækkevidde.
VW giver 8 års garanti på batteriet, forstået på den måde at det ikke må tabe mere en 30% kapacitet inden da.
Lur mig om VW ikke er sikre på at batteriet klarer skærene i 99,xx% af bilerne Billede

Erfaringer fra flere elbiler og hybrider er at tabet er ganske moderat over tid og km. Det er primært fordi Li-Ion batterier i biler slet ikke udsættes for se samme tæsk i forbindelse med op- og afladning. Jeg læste en artikel omkring batteriteknologien i biler, som i særdeleshed bliver ekstra interessant når den udgør 50% eller mere af en bils produktionspris.
Når din bil viser fuld afladning (= tom = 0%), så er der typisk omkring 20% tilbage på cellen, men da fuld afladning slider enormt på batteriet, så tillader bilens battery management system (BMS) aldrig at det kommer så langt ned.
Det samme gør sig gældende ved opladning - der er er det ofte omkring 80% der er loftet.

Det gør også at man inden for et vist spænd ikke vil opleve reduceret rækkevidde, selvom den enkelte celle mister lidt kapacitet. Det skulle der ofte være plads til at BMS kompenserer for.
Det skal lige nævnes at jeg ikke kender VW's BMS system i detaljer, og at det sandsynligvis aldrig er 100% ens fra producent til producent.

Lidt generelt om teknologien:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battery ... ent_system

Samtidig slider høje temperaturer på batteriet - et problem der er løst med et rimelig seriøst køleanlæ i alle eldrevne biler - inklusiv GTE.

Så elbiler (herunder hybrider) må ikke sammenlignes med andet batteridrevet udstyr (eksempelvis mobiltelefoner), hvor degradering af batteriet kan være ret voldsom.

Læs evt. nedenstående artikel om en Chevrolet Volt der har gået 300.000 miles. Ret imponerende...
https://www.greencarreports.com/news/11 ... ttery-loss


Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af fjeppe » 24. nov 2017, 15:19

pwh skrev:
fjeppe skrev:
Det er meget svært at spå om du får 40 eller 30 km, det afhænger helt af din kørestil, hvilke dæk du kører på, hvor koldt det er, og hvor meget du bruger dit klima anlæg og andre elektriske ting i bilen, da alt sluger.

Du skal samtidig forvente at dine batterier efter 1 år mister 3-4 km af sin range, så jeg tror du skal sigte efter at kører 30 km på en opladning i gennemsnit.
Det er mildest pessimistisk at regne med at batteriet taber 6-8% kapacitet efter et år. Det er i hvert fald ikke noget jeg kan genkende fra min Passat.
Efter 1 år, 3 måneder og 20.000 km viser min stadig 51 km rækkevidde ved fuld opladning, og jeg kan ikke se målbar forskel i den faktiske rækkevidde.
VW giver 8 års garanti på batteriet, forstået på den måde at det ikke må tabe mere en 30% kapacitet inden da.
Lur mig om VW ikke er sikre på at batteriet klarer skærene i 99,xx% af bilerne Billede

Erfaringer fra flere elbiler og hybrider er at tabet er ganske moderat over tid og km. Det er primært fordi Li-Ion batterier i biler slet ikke udsættes for se samme tæsk i forbindelse med op- og afladning. Jeg læste en artikel omkring batteriteknologien i biler, som i særdeleshed bliver ekstra interessant når den udgør 50% eller mere af en bils produktionspris.
Når din bil viser fuld afladning (= tom = 0%), så er der typisk omkring 20% tilbage på cellen, men da fuld afladning slider enormt på batteriet, så tillader bilens battery management system (BMS) aldrig at det kommer så langt ned.
Det samme gør sig gældende ved opladning - der er er det ofte omkring 80% der er loftet.

Det gør også at man inden for et vist spænd ikke vil opleve reduceret rækkevidde, selvom den enkelte celle mister lidt kapacitet. Det skulle der ofte være plads til at BMS kompenserer for.
Det skal lige nævnes at jeg ikke kender VW's BMS system i detaljer, og at det sandsynligvis aldrig er 100% ens fra producent til producent.

Lidt generelt om teknologien:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battery ... ent_system

Samtidig slider høje temperaturer på batteriet - et problem der er løst med et rimelig seriøst køleanlæ i alle eldrevne biler - inklusiv GTE.

Så elbiler (herunder hybrider) må ikke sammenlignes med andet batteridrevet udstyr (eksempelvis mobiltelefoner), hvor degradering af batteriet kan være ret voldsom.

Læs evt. nedenstående artikel om en Chevrolet Volt der har gået 300.000 miles. Ret imponerende...
https://www.greencarreports.com/news/11 ... ttery-loss


Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Nu har jeg så haft 2 GTE'ere, begge med samme resultat, uanset årstid, og jeg kender lidt til batteri teknologi igennem mit daglige virke (primært LiPo), så jeg ved godt hvordan disse skal behandles i forhold til afladning og opladning, og bruger jeg ikke bilen i flere dage, så sætter jeg den opladning til storage charge (ca 50%)

Nu antager du så at du og jer kører ens, det kan jeg så fortælle dig det gør vi højtsandsyneligt ikke, da jeg runede mit første service ved 15.000km (på ca et år), havde jeg kun kørt 2 tank benzin igennem benzin motoren, så jeg bruger el delen rigtig meget.

Der skal iøvrigt kun en (dårligere performene) celle til at skabe uballance og derved dårligere tal, og jeg har skam været ovre hos VW som bekræfter mine observationer og at der som sådan ikke er noget galt med batteri pakken, andet end at den bare ikke kan give mere.

Og ja der findes massere af artikler om batterier som ikke taber noget, men under hvilke forhold? Dem jeg kender der kører Tesla, ved jeg også ikke kører det samme på en opladning som de gjorde for 2 år siden.

Iøvrigt så er VW's batteri pakke ifølge eget udsag, bygget op, så de kan skifte en cell af gangen, så oplever du mere en 30% tab inden for de 8 år, får du ikke nødvendigvis en ny batteripakke, men blot skiftet de celler som den måtte være gal med.
Senest rettet af fjeppe 24. nov 2017, 15:22, rettet i alt 1 gang.

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af kims2 » 24. nov 2017, 15:22

fjeppe skrev:
Nu har jeg så haft 2 GTE'ere, begge med samme resultat, uanset årstid, og jeg kender lidt til batteri teknologi igennem mit daglige virke, så jeg ved godt hvordan disse skal behandles i forhold til afladning og opladning, og bruger jeg ikke bilen i flere dage, så sætter jeg den opladning til storage charge (ca 50%)

Nu antager du så at du og jer kører ens, det kan jeg så fortælle dig det gør vi højtsandsyneligt ikke, da jeg runede mit første service ved 15.000km (på ca et år), havde jeg kun kørt 2 tank benzin igennem benzin motoren, så jeg bruger el delen rigtig meget.

Der skal iøvrigt kun en (dårligere performene) celle til at skabe uballance og derved dårligere tal, og jeg har skam været ovre hos VW som bekræfter mine observationer og at der som sådan ikke er noget galt med batteri pakken, andet end at den bare ikke kan give mere.

Og ja der findes massere af artikler om batterier som ikke taber noget, men under hvilke forhold? Dem jeg kender der kører Tesla, ved jeg også ikke kører det samme på en opladning som de gjorde for 2 år siden.
Må jeg se de målinger du baserer de 3-4 km på?
Det stemmer langt fra overens med hvad jeg ellers har læst på diverse fora og facebook sider.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af fjeppe » 24. nov 2017, 15:33

kims2 skrev:
Må jeg se de målinger du baserer de 3-4 km på?
Det stemmer langt fra overens med hvad jeg ellers har læst på diverse fora og facebook sider.
Kan tage et billede af min range, når den er fuldt oplandt, om sommeren skriver den 46-47km max, og vinteren 45km

Begge GTE'ere stod på 50km da jeg hentede dem, og da jeg afleverede den første som var om sommeren, stod den på 47km.

Den demo jeg oprindelig prøvede stod på 48km, selvom den havde stået til ladning hele dagen.

Nu gider jeg så ikke og bruge flere timer hver dag på at sidde med VCDS og hive volt ud pr. celle og lave en logbog over et års tid, jeg kan blot konstatere at den ikke viser det samme som da jeg hentede den, og jeg samtidig også kan konstatere ud fra 2 års kørsel at jeg kan kører kortere og kortere, dog ligger den ret stabilt nu og har ikke faldet de sidste 3 måneder og jeg kører gennemsnitlig ca 3 opladninger pr. dag, nogengange lidt flere.

Iøvrigt så holder bilen i p-kælder det meste af dagen, og jeg veksler mine opladninger imellem Clever 3,7kw lader og så den som følger med, det er min erfaring fra de snart hundrede lipo batterier jeg har været igennem, at dem som har haft holdt længst, har været dem hvor man ikke har turbo ladt på den hver gang, ganske enkelt fordi at batteriet kommer i bedre ballance og derved for motioneret alle cellerne ligelidt.

Min teori er, at hvis jeg kunne lave en ren ballance af cellerne, som jeg kan med mine lipoer, kan jeg sikkert få den op på de 50km igen, for mine lipoer ryger også ud af ballance, selvom laderen forsøger at ballancere dem ved opladning, så er det bare ikke lige så effektivt som en ren ballance over længere tid.

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af kims2 » 24. nov 2017, 15:53

Ok, det er så det andre har gjort uden at se en betydelig nedgang i kapaciteten. Jeg ved godt at kapaciteten går ned over tid, men synes dine tal lyder lige vel overdrevne. Mener også du har skrevet tidligere, at man må forvente en nedgang i rækkevidden på 3-4 km pr år. Jeg synes det er nogle ret markante udtalelser at komme med, uden at kunne basere det må akkurate målinger. Du er vel klar over, at rangen varierer efter dit historiske kørselsmønster, temperatur og flere andre faktorer?

Med din argumentation, kan jeg så konkludere, at min har tabt 3-4 km i rækkevidde på de 3 uger jeg har haft den.


Sent from my iPad using Tapatalk

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af fjeppe » 24. nov 2017, 18:24

kims2 skrev:Ok, det er så det andre har gjort uden at se en betydelig nedgang i kapaciteten. Jeg ved godt at kapaciteten går ned over tid, men synes dine tal lyder lige vel overdrevne. Mener også du har skrevet tidligere, at man må forvente en nedgang i rækkevidden på 3-4 km pr år. Jeg synes det er nogle ret markante udtalelser at komme med, uden at kunne basere det må akkurate målinger. Du er vel klar over, at rangen varierer efter dit historiske kørselsmønster, temperatur og flere andre faktorer?

Med din argumentation, kan jeg så konkludere, at min har tabt 3-4 km i rækkevidde på de 3 uger jeg har haft den.
De 3-4km er det første år, jeg har endnu ikke haft den samme GTE'er i 2 år, men 2 GTE'ere fordelt over 2 år, så Næste år må vidne om det forsætter, det tror jeg dog ikke i samme niveau, men mit bud er at den hedder den nok skal miste 1-2 km pr år, men det afhænger helt af hvordan folk behandler batterierne.

Og ja jeg ved godt kulden uden for påvirker det en del, men dette er min 3. vinter jeg er på vej ind i med en GTE, og den var nede 47km allerede i sommers, og nu 46km, så næste sommer må vise om den bliver der eller ej, men 50km, får jeg den aldrig op på igen, og jeg kører på original hjul.

Nu er den km range ret relativ, ligesom rangen på en frisk fyldt benzin tank, og jeg har forsøgt at kører med vind i ryggen og max 80km/t, og jeg kan ikke få den til at kører de 40km eller over på en opladning, så hvis du kan det, er jeg yderst imponeret, og så er det måske værd at sparer op til en Passat GTE istedet.

Jeg har været ovre og fået nulstillet kørselsdata og det ændrede intet, kører ca 5.5km/kW ifølge instrumentet, men kigger jeg på trip tælleren nå jeg når 1-2km range, så har jeg max kørt 36km, det er ihvertfald rekorden.

Det er vigtigt at pointere at jeg ikke er utilfreds med at den mister range, det havde jeg forventet, men hvis den så bare kunne køre det den skrev, ville alt være fint.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af pwh » 24. nov 2017, 19:43

Det er heftigt nok at din rekord er 36 km. Det er pænt sløjt.

Jeg har aldrig forsøgt at køre batteriet i bund, men bliver efterhånden lidt hooked på at prøve. Jeg har ca. 30 km til arbejde, og kører en fin blanding at køkørsel frem og tilbage (Amager - Ballerup). Jeg har absolut ingen problemer med at komme over 40 km.
Nedenfor er et billede efter 30 km kørsel, hvor bilen mener at der krudt nok på batteriet til yderligere 20 km.
Fair nok - 50 km havde jeg måske ikke nået, men de 40-45 er absolut realistisk når der ikke er behov for varme eller A/C.

I sommers parkerede jeg sjældent bilen med under 10 km rest rækkevidde på batteriet, og i så fald var det kun når den havde fået 135 km/t på de stræk det er muligt.

Bilen er en rimelig standard Passat GTE med standard 17" London følge og 215 mm Pirelli seal dæk. Ikke noget fancy.
Kører fast med klapvogn, ladekabler, autostol, højstol og hvad man nu ellers får lyst til at efterlade bag i sådan en svend.

Jeg ved sgu ikke hvad der er galt med din bil. Er det ren bykørsel uden nogle nogenlunde fornuftige stræk med stabil hastighed?

En Passat har 12% større batterikapacitet, men det skulle være for at kompensere for Passatens højere vægt/større vindmodstand, så den havde nogenlunde samme rækkevidde som Golf GTE.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Billede

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af fjeppe » 24. nov 2017, 20:20

Det resultat kan jeg også fuske frem, men du sammenligner altså stadig 2 forskellige biler, hvilke ikke er retvisende.

Af alle de GTE ejere jeg har snakket med, har ingen kørt 50 reelle km på en opladning, ud fra et realistisk kørselsmønster.

Iøvrigt så passer km for km med 1:1 indtil jeg rammer 15, herefter så kører jeg kun 500m pr km på rangen, så det billede du maler kan altså ikke bruges.

Prøv og kør ned til 0km

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af pwh » 24. nov 2017, 20:37

fjeppe skrev:Det resultat kan jeg også fuske frem, men du sammenligner altså stadig 2 forskellige biler, hvilke ikke er retvisende.

Af alle de GTE ejere jeg har snakket med, har ingen kørt 50 reelle km på en opladning, ud fra et realistisk kørselsmønster.
Fuske frem? Forklar mig venligst hvor der bliver fusket.

Jeg har aldrig påstået at jeg har kørt 50 km på el i min Passat, men jeg er sgu tæt på.

Er vi ikke enige om at drivlinien på Golf og Passat GTE er ~95% identisk?

Fair nok - bilerne er ikke identiske, men jeg forsøger også blot at give modspil til de (i mine øjne) pessimistiske indlæg du kommer med. Når jeg forsøger at dokumentere fakta, så er det pludselig fusk?
Jeg er meget positiv overfor VW hybriddrivlinie, men fusker ikke med nogle tal eller postulater. Det er netop derfor jeh vælger at dokumentere mine påstande med billeddokumentation.

Som uret viser, så er turen taget i myldretiden. Den er gået fra Ballerup via O4, M4, Frederikssundmotorvejen, M3, Amagermotorvejen, Vejlands Allé.
Som de fleste med lidt kendskab til trafik omkring hovedstaden ved, så kan det være lidt udfordrende rent trafikalt. Det viser gennemsnitshastigheden meget fint.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af fjeppe » 24. nov 2017, 20:58

I har så evigt ret, det er mig der tager fejl, jeg har haft 2 defekte GTE’ere, alle ikke defekte GTE’ere har efter 1-2 år den samme range som da den forlod fabrikken, bilen kører 1 til 1 km på alle 50km, bilerne kan samtidig uden problemer nå de 66km/l, den knap har bare været defekt i mine.

Køb køb køb, lyt ikke til mine erfaringer, de er fejlbehæftet og fiktive.

Så er den vist lukket

PS. Du insinuere med dit billede at du kan kører 50km

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af kims2 » 24. nov 2017, 21:21

Nå, der var da vist en der slap op for saglige argumenter. Troede vi kunne holde diskussionen på et ordentligt niveau.
Der er INGEN der har påstået de ting du skriver. Tror vi alle er klar over at de tal der er opgivet er baseret på laboratorie resultater ud fra en standardiseret målemetode.

Du bruger din range måler til at argumentere for, at batteriet skulle miste absurd meget kapacitet, selvom den måler netop er baseret på en helt masse variabler du ingen kontrol har over. Du skrev endda på et tidspunkt i en anden tråd, at bilen mister 1 km for hver 3 måneder.
Jeg synes det er særdeles kritisabelt, at komme med sådanne udtalelser, når man ikke engang gider lave seriøse målinger til at underbygge dem.

Jeg prøvede også på at vise dig dette ved at fortælle, at min helt nye bil også har en range efter fuld opladning på 3-4 km mindre end da jeg hentede den. Det giver jo ingen mening at bruge det som argument for, at batteriet skulle have mistet næsten 7-8% kapacitet på 3 uger.

Gider ikke bruge mere tid på at diskutere med dig, når det skal ende på så barnligt et niveau.


Sent from my iPad using Tapatalk

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af pwh » 24. nov 2017, 22:31

fjeppe skrev:I har så evigt ret, det er mig der tager fejl, jeg har haft 2 defekte GTE’ere, alle ikke defekte GTE’ere har efter 1-2 år den samme range som da den forlod fabrikken, bilen kører 1 til 1 km på alle 50km, bilerne kan samtidig uden problemer nå de 66km/l, den knap har bare været defekt i mine.

Køb køb køb, lyt ikke til mine erfaringer, de er fejlbehæftet og fiktive.

Så er den vist lukket

PS. Du insinuere med dit billede at du kan kører 50km
Wow - at påstå at jeg insinuerer 50 km rækkevidde, når jeg i samme indlæg skriver at 45 km er inden for rækkevidde, det er mildest talt interessant.
Hvad med at holde dig til fakta?

Jeg har endnu ikke set en påstå at en GTE overholder opgivet km/l eller teoretisk rækkevidde på en opladning.
Så vidt jeg erindrer, så viste jeg noget der minder om 16 km/l på en tur fra København - Århus, og påstår desuden at en rækkevidde på 40 km på en opladning (uden brug af varme eller A/C) er realistisk.
Når det forsøges sandsynliggjort, så bliver man anklaget for fusk (hvad det så end måtte være).

Til info og rettelse, så har jeg mange gange prøvet at køre batteriet tomt - faktisk gør jeg det dagligt, da jeg pt. kun har mulighed for at lade nær arbejdet.
Det jeg mente var én sammenhængende tur, hvor jeg kan tage et billede af distancen i når batteriet er fladt.

Jeg tror efterhånden emnet er debatteret til døde - lad os acceptere at vi har vidt forskellige erfaringer med hver vores GTE.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

JAS
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dalby
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af JAS » 28. nov 2017, 22:47

Var ude at prøvekøre slæden i dag, fantastisk stykke køretøj.
Men jeg er fandme stadig i tvivl, når jeg under min tur, havde et gennemsnit på (Nu kan jeg ikke huske tallet) men X,X kwh, og 20.0 km/l
De 20 km/l, er det KUN mens brændstof motoren har kørt, eller regner den de km på ren el med i forbruget?

Og det er Passat GTE der bliver spurgt til.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af AU-R8 » 28. nov 2017, 22:58

Har fået at vide at den nye Audi Q8 ikke kommer som plugin hybrid.
Ser ud til at VAGs plugin hybrid strategi er lidt bagud i forhold til ihvertfald MB.
Men det skyldes nok man primært gik 100 ind for diesel til det gjorde ret ondt på kort tid. :D

Imponerende at Toyota har rundet 10 mill solgte hybridbiler.

Brugeravatar
bskaarup
Nyt medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af bskaarup » 29. nov 2017, 08:38

JAS skrev:Men jeg er fandme stadig i tvivl, når jeg under min tur, havde et gennemsnit på
Den regner km på ren el med i forbruget
2015 Golf GTE VanBillede Solgt
2019 Tesla Model 3 https://ts.la/brian98807

JAS
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dalby
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af JAS » 29. nov 2017, 20:21

Okay, så var køreøkonomien ikke så imponerende som jeg håbede.
Men jeg valgte nu at hoppe på alligevel, så nu blev jeg også ejer af sådan et stykke køretøj.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af i-s » 6. dec 2017, 21:54

bskaarup skrev:
JAS skrev:Men jeg er fandme stadig i tvivl, når jeg under min tur, havde et gennemsnit på
Den regner km på ren el med i forbruget
Lidt forvirrende. Jeg synes det var bedre hvis det var adskilt.
/Søren.

JAS
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dalby
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af JAS » 11. jan 2018, 21:22

Er der nogle af jer som ved hvordan man får varmen til at køre længere, end de 10 min når man aktivere via car-net?
Passat GTE

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

JAS
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dalby
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af JAS » 13. jan 2018, 15:27

Måske det skulle nævnes at det er når den står uden ladekabel

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af ij6210 » 14. feb 2018, 08:53

Hvordan kører de her i de kolde temperaturer?

Og er der ellers noget nyt under solen mht. VAG hybridbiler?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

allandelonche
Nyt medlem
Indlæg: 248
Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 2 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af allandelonche » 14. feb 2018, 09:56

Har haft min golf gte i 1,5 måneds tid og den kører perfekt.. De 50km på ren el, kan i mit tilfælde ikke lade sig gøre, og det er nok os mere teoretisk en praksis. Men alt i alt er jeg virkelig glad for den, og med de km jeg har passer den mig perfekt

Har ikke hørt noget om nogle nye hybrid modeller, vi skal vist frem til 2019/2020 før at der kommer nye modeller..

megasun
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2014, 12:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af megasun » 14. feb 2018, 17:16

En T-roc GTE med 100 km rækkevidde må være en sællert...

Det eneste jeg har hørt er Tiguan GTE men det vist først i 2020.

Claas
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 8. jul 2012, 14:22
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af Claas » 15. feb 2018, 06:33

JAS skrev:Er der nogle af jer som ved hvordan man får varmen til at køre længere, end de 10 min når man aktivere via car-net?
Passat GTE

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Har hørt om nogle som sætter 2 afgangstider efter hinanden, hvis det er meget koldt.
Jeg har dog ikke selv prøvet det, da jeg er fint tilfreds med min temp.


Sent from my iPhone using Tapatalk

JAS
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dalby
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af JAS » 15. feb 2018, 07:31

Claas skrev:
15. feb 2018, 06:33
JAS skrev:Er der nogle af jer som ved hvordan man får varmen til at køre længere, end de 10 min når man aktivere via car-net?
Passat GTE

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Har hørt om nogle som sætter 2 afgangstider efter hinanden, hvis det er meget koldt.
Jeg har dog ikke selv prøvet det, da jeg er fint tilfreds med min temp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er selvfølgelig kun fantasien der sætter grænser.
Det havde jeg slet ikke tænkt over, men tak for ideen :-D
Selvfølgelig kan det lade sig gøre at gøre det sådan.

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af ij6210 » 16. feb 2018, 15:02

Dem der har Passat GTE - hvad er det fedeste, og hvad er det "mindst fede" (som i: det er IKKE fedt) ved bilen?

Hvilket udstyr er must have?

Har de alle klimaanlæg der kan fjernstyres, dvs. så man kan varme bilen op i den kolde tid, eller er det ekstraudstyr?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af ij6210 » 17. feb 2018, 21:46

Og hvordan beregner man afgift ved import af en GTE? Jeg har tilladt mig at genoplive denne tråd om emnet:
viewtopic.php?f=10&t=134446&p=1449617#p1449617

Det er åbenbart svært, og i en anden tråd står der at bilpriser.dk's beregning i hvert fald ikke kan bruges.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

JAS
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dalby
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

Indlæg af JAS » 18. feb 2018, 08:34

Lad os starte med "ulempen" ved bilen.
Man må absolut ikke tro, at det er en grøn miljø slæde, medmindre at man har mulighed for ved daglig drift kun at lade den køre på el, med mulighed for at lade den på abonnement eller arbejdspladsen.
Så har man 279,- (+ opsætning af boks hos e-on) i udgifter til sin kørsel om mdr.

Ellers vil den - med min kørsel - koste cirka det samme pr km, uagtet om det vil foregå på el eller benzin.

Når det så er sagt, så er det en helt fantastisk køremaskine, en detalje er at den hugger lidt i gearkassen ved kørsel til og fra lysreguleringer, men det er intet der ødelægger komforten.

Must have af udstyr, må vel være lidt af en vurdering hvad man har behov for. Men kan da skrive lidt om mine erfaringer fra min bil.

- led high for- og baglygter syntes jeg fuldender bilens udseende komplet.
- Lyddæmpende ruder i kabinen, det er helt vanvittigt en støjsvag kabine det giver. (kontra en alm 1.4 tsi passat jeg har prøvet)
- Soltag er fedt og giver en stor rum fornemmelse af kabinen
- head up display er i mine øjne bare en ubrugeligt drengerøvs gadget. Gutterne syntes det er Fedt, men den er sgu ikke nødvendig og jeg ville gerne have undværet kontra et andet kryds.

Hvad jeg savner
- Bakkamera - stoler mere på en skærm med visning, kontra optisk visning fra afstandssensore (Kan heldigvis monteres for småpenge)
- Anhænger træk, mangler jeg også - og er pisse dyrt at sætte på efterfølgende. Så find en med Det, medmindre du har en nummer 2 bil der kan klare opgaven.
- digital instrument bord, for at fuldende bilens frække udstråling i helhed.

Så vidt jeg er orienteret, er alle gte udstyret med opvarmning via app'en eller en forprogrammeret afgangstid.
Jeg er lidt i tvivl om der er abonnement på app'en, men det er småpenge der er tale om for 2 år.

Håber det kan bruges, ellers stil endeligt spørgsmål.

Jonas

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"