Side 6 af 7

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 18. feb 2018, 15:17
af ij6210
JAS skrev:
18. feb 2018, 08:34
Lad os starte med "ulempen" ved bilen.
Man må absolut ikke tro, at det er en grøn miljø slæde, medmindre at man har mulighed for ved daglig drift kun at lade den køre på el, med mulighed for at lade den på abonnement eller arbejdspladsen.
Så har man 279,- (+ opsætning af boks hos e-on) i udgifter til sin kørsel om mdr.
Ellers vil den - med min kørsel - koste cirka det samme pr km, uagtet om det vil foregå på el eller benzin.
Ja, jeg har heller ingen forventning om, at den fx kan køre 30-40 km/l. Men måske man sparer lidt brændstof hvis man har meget kø-kørsel og ellers ville holde i tomgang.
JAS skrev:Når det så er sagt, så er det en helt fantastisk køremaskine, en detalje er at den hugger lidt i gearkassen ved kørsel til og fra lysreguleringer, men det er intet der ødelægger komforten.

Must have af udstyr, må vel være lidt af en vurdering hvad man har behov for. Men kan da skrive lidt om mine erfaringer fra min bil.

- led high for- og baglygter syntes jeg fuldender bilens udseende komplet.
- Lyddæmpende ruder i kabinen, det er helt vanvittigt en støjsvag kabine det giver. (kontra en alm 1.4 tsi passat jeg har prøvet)
- Soltag er fedt og giver en stor rum fornemmelse af kabinen
- head up display er i mine øjne bare en ubrugeligt drengerøvs gadget. Gutterne syntes det er Fedt, men den er sgu ikke nødvendig og jeg ville gerne have undværet kontra et andet kryds.
Ja, godt lys er godt. Soltag er også lækkert, men nok ikke et must-have for mig. Har haft det i 3 år, og i halvdelen af året bruger jeg det slet ikke.
JAS skrev:Hvad jeg savner
- Bakkamera - stoler mere på en skærm med visning, kontra optisk visning fra afstandssensore (Kan heldigvis monteres for småpenge)
- Anhænger træk, mangler jeg også - og er pisse dyrt at sætte på efterfølgende. Så find en med Det, medmindre du har en nummer 2 bil der kan klare opgaven.
- digital instrument bord, for at fuldende bilens frække udstråling i helhed.
ja, bakkamera er dejligt. Digitalt instrumentbord er også blæret. Anhængertræk kommer an på hvad man bruger bilen til - for mig er det ikke need to have.

Af andet udstyr kunne jeg tænke mig DAB+, adaptiv fartpilot, side assist (blind spot sensor), automatisk bagklap, el-klapbare sidespejle, noget mobiltelefon integrering, stort navigation/multimedieanlæg (ved ikke hvilke ting der er muligt på Passat). Kunne også godt tænke mig benzinfyr. Vejskilte genkendelse er måske også smart? Synes bare sjældent jeg læser om det, så ved ikke om det er overflødigt lir.
JAS skrev:Så vidt jeg er orienteret, er alle gte udstyret med opvarmning via app'en eller en forprogrammeret afgangstid.
Jeg er lidt i tvivl om der er abonnement på app'en, men det er småpenge der er tale om for 2 år.

Håber det kan bruges, ellers stil endeligt spørgsmål. Jonas
Smart med app. Ved dog ikke hvor meget energi den bruger - hvis man ikke holder et sted med strøm, så kan det måske være at benzinfyr er at foretrække.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 18. feb 2018, 19:42
af JAS

ij6210 skrev:
JAS skrev:
18. feb 2018, 08:34
Lad os starte med "ulempen" ved bilen.
Man må absolut ikke tro, at det er en grøn miljø slæde, medmindre at man har mulighed for ved daglig drift kun at lade den køre på el, med mulighed for at lade den på abonnement eller arbejdspladsen.
Så har man 279,- (+ opsætning af boks hos e-on) i udgifter til sin kørsel om mdr.
Ellers vil den - med min kørsel - koste cirka det samme pr km, uagtet om det vil foregå på el eller benzin.
Ja, jeg har heller ingen forventning om, at den fx kan køre 30-40 km/l. Men måske man sparer lidt brændstof hvis man har meget kø-kørsel og ellers ville holde i tomgang.
JAS skrev:Når det så er sagt, så er det en helt fantastisk køremaskine, en detalje er at den hugger lidt i gearkassen ved kørsel til og fra lysreguleringer, men det er intet der ødelægger komforten.

Must have af udstyr, må vel være lidt af en vurdering hvad man har behov for. Men kan da skrive lidt om mine erfaringer fra min bil.

- led high for- og baglygter syntes jeg fuldender bilens udseende komplet.
- Lyddæmpende ruder i kabinen, det er helt vanvittigt en støjsvag kabine det giver. (kontra en alm 1.4 tsi passat jeg har prøvet)
- Soltag er fedt og giver en stor rum fornemmelse af kabinen
- head up display er i mine øjne bare en ubrugeligt drengerøvs gadget. Gutterne syntes det er Fedt, men den er sgu ikke nødvendig og jeg ville gerne have undværet kontra et andet kryds.
Ja, godt lys er godt. Soltag er også lækkert, men nok ikke et must-have for mig. Har haft det i 3 år, og i halvdelen af året bruger jeg det slet ikke.
JAS skrev:Hvad jeg savner
- Bakkamera - stoler mere på en skærm med visning, kontra optisk visning fra afstandssensore (Kan heldigvis monteres for småpenge)
- Anhænger træk, mangler jeg også - og er pisse dyrt at sætte på efterfølgende. Så find en med Det, medmindre du har en nummer 2 bil der kan klare opgaven.
- digital instrument bord, for at fuldende bilens frække udstråling i helhed.
ja, bakkamera er dejligt. Digitalt instrumentbord er også blæret. Anhængertræk kommer an på hvad man bruger bilen til - for mig er det ikke need to have.

Af andet udstyr kunne jeg tænke mig DAB+, adaptiv fartpilot, side assist (blind spot sensor), automatisk bagklap, el-klapbare sidespejle, noget mobiltelefon integrering, stort navigation/multimedieanlæg (ved ikke hvilke ting der er muligt på Passat). Kunne også godt tænke mig benzinfyr. Vejskilte genkendelse er måske også smart? Synes bare sjældent jeg læser om det, så ved ikke om det er overflødigt lir.
JAS skrev:Så vidt jeg er orienteret, er alle gte udstyret med opvarmning via app'en eller en forprogrammeret afgangstid.
Jeg er lidt i tvivl om der er abonnement på app'en, men det er småpenge der er tale om for 2 år.

Håber det kan bruges, ellers stil endeligt spørgsmål. Jonas
Smart med app. Ved dog ikke hvor meget energi den bruger - hvis man ikke holder et sted med strøm, så kan det måske være at benzinfyr er at foretrække.
Dab+ vil jeg sige er overflødigt, streaming fra telefonen er lige så god lyd og er skide nemt.

Elbagklap har jeg også, super fedt - og med tilkøbet af easyOpen en fed detalje.

Varmen hiver ikke mere end 5km på batteriet, det kan man så også sige er 10% men jeg bruger egentlig ikke el delen til andet i hver dagen.

Adaptive fartpilot er standard.




Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 19. feb 2018, 07:32
af JAS
Hvis du på noget tidspunkt runder Haslev omegnen på Sydsjælland, så kom forbi.
Så kan du få svar på alt hvad der lige dukker op af spørgsmål.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 19. feb 2018, 09:02
af ij6210
Cool.

Er vant til at have DAB-radio - kan selvfølgelig godt streame men synes det er nemmere at have det indbygget.

Kan den varme nok op kun via el?

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 19. feb 2018, 10:51
af JAS
Jeg har i denne vinter ikke skrabet is af ruderne, vha. opvarmning fra app'en.
Når det så er sagt, så de dage med hård frost, så sætter man sig ikke ind i bilen med tshirt, trods den står på high og automatisk er slået fra - fordi den åbenbart syntes den har opnået den "bestilte" varme.

Det kan afhjælpes vha. som tidligere nævnt i denne tråd, at indstille 2 afgangstider lige efter hinanden, dette kræver så at man har et arbejde hvor man har fri på nogenlunde faste tidspunkter og så kan forprogrammere.

Ellers må man tænde på Appen, og så 10-15 min senere, aktivere det igen.
Så har den i hvert fald fået en god tempeatur i kabinen.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 19. feb 2018, 10:55
af JAS
- Ovennævnte er kun et "issue" hvis den står uden lader tilsluttet.
Når den er tilsluttet, varmer den op i god tid og der er rigeligt varmt i bilen.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 21. feb 2018, 15:48
af ij6210
Mærkeligt at man ikke kan finde nogen eksempler hos Skat. Der må da være nogen der er indregistreret. Jeg har ellers forsøgt mig med forskellige parametre, men ingen Passat GTE fundet. Er der nogen der kan finde nålen i høstakken?
motorregistret.png
motorregistret.png (14.63 KiB) Vist 6418 gange

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 21. feb 2018, 16:19
af ROEN
Det er "træls" at søge i SKATs system.
Men det er jo under ingen omstændigheder en 3c og ej heller coupé - det er bedre at efterlade felterne tomme ;)
Lidt søgning gav disse
PS - der var også valgt benzin og brugt....

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 22. feb 2018, 08:46
af ij6210
Ja, det er et specielt system. Man skal ikke vælge modellen som Passat GTE men som Passat, og så vælge den under motorvarianterne. Ikke specielt intuitivt system, men klassisk dansk/skat.

Lavede selv en søgning. Svært at blive meget klogere på, fx er der en der er helt nede på 151.000 kr. i registreringsafgift, og den står til at køre 66,20 km/l, mens alle andre står til ca. 32 km/l. Det lyder som en klar fejl, og man kan nok ikke regne med at få Skat til at lave sådan en fejl igen.

Dog kan man se, at der er sket en kraftig reduktion, da reg. afgiften er røget fra ca. 250.000 og ned til ca. 200.000 efter efterårets afgiftsændringer.
Skat vurderinger Passat GTE 1.png
Skat vurderinger Passat GTE 1.png (42.02 KiB) Vist 6372 gange

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 5. jul 2018, 21:38
af Darksaint
Jeg har fået en Passat gte på arbejdet er der nogen som kan hjælpe med hvad det koster at oplade batteriet fra nul til hundrede procent - både kWh og anslået pris for dette ?

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 5. jul 2018, 21:59
af Dakota
Apropos afgift, kan det slet ikke svare sig at hente en i udlandet. De står til ca. 280.000 og op og da afgiften stadig ligger på 200K+ (har lige set en til 225K), giver det slet, slet ikke mening. Klassisk Skat, klassisk Danmark.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 5. jul 2018, 22:07
af ij6210
Dakota skrev:
5. jul 2018, 21:59
Apropos afgift, kan det slet ikke svare sig at hente en i udlandet. De står til ca. 280.000 og op og da afgiften stadig ligger på 200K+ (har lige set en til 225K), giver det slet, slet ikke mening. Klassisk Skat, klassisk Danmark.
Spørgsmålet er, om ikke der er noget mere ekstraudstyr i dem fra udlandet?

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 6. jul 2018, 05:09
af pwh
ij6210 skrev:
Dakota skrev:
5. jul 2018, 21:59
Apropos afgift, kan det slet ikke svare sig at hente en i udlandet. De står til ca. 280.000 og op og da afgiften stadig ligger på 200K+ (har lige set en til 225K), giver det slet, slet ikke mening. Klassisk Skat, klassisk Danmark.
Spørgsmålet er, om ikke der er noget mere ekstraudstyr i dem fra udlandet?
Angående udstyr, så er DK ret godt med.
Jeg har set importerede Passat GTE med bl.a. standard halogenlygter (standard i DK er LED low forlygter/LED baglygter/interiør belysningspakke), stofkabine (standard i DK er Highline dellæder), 16" alufælge (standard i DK er 17" London/highline fælge).

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 6. jul 2018, 07:25
af Jannik
Darksaint skrev:Jeg har fået en Passat gte på arbejdet er der nogen som kan hjælpe med hvad det koster at oplade batteriet fra nul til hundrede procent - både kWh og anslået pris for dette ?
Jeg kan ikke huske hvor stor kapacitet batteriet har på Passat, men på min Golf GTE er kapaciteten 8,8kW.
Man får ikke lov til køre batteriet helt fladt af flere årsager. Jeg har aldrig ladet mere end højst 7,6kW tilbage på batteriet, selvom bilen meldte det var tomt.

Prisen afhænger af din el-pris.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 6. jul 2018, 07:39
af pwh
Jannik skrev:
Darksaint skrev:Jeg har fået en Passat gte på arbejdet er der nogen som kan hjælpe med hvad det koster at oplade batteriet fra nul til hundrede procent - både kWh og anslået pris for dette ?
Jeg kan ikke huske hvor stor kapacitet batteriet har på Passat, men på min Golf GTE er kapaciteten 8,8kW.
Man får ikke lov til køre batteriet helt fladt af flere årsager. Jeg har aldrig ladet mere end højst 7,6kW tilbage på batteriet, selvom bilen meldte det var tomt.

Prisen afhænger af din el-pris.
På Clevers ladestandere kan man efter opladning se strømforbrug. Her har jeg været over 10 kWh, men der var batteriet også pattet helt tomt (0 km i displayet), og inde +10 kWh er også forbrug til transmissionstab, køling af batteri under opladning, strøm til BMS mm. Det er dog nok begrænset hvad disse reelt forbruger.

Batteriet i en Passat er på 9,9 kWh, så regn med at en fuld opladning koster omkring en tyver.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 6. jul 2018, 07:53
af ij6210
Dvs. ca. 20 kr. for en opladning, der giver ca. 45 km kørsel. 44 øre pr. km. (afhænger vel også af kørselsmønster, temperatur samt hvor meget strøm man bruger på andre ting i bilen, fx ventilation/varme)

Med benzin ville man vel bruge 66-100 øre pr. km (afhænger meget af kørselsmønster, kø osv.)

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 6. jul 2018, 09:41
af pwh
ij6210 skrev:Dvs. ca. 20 kr. for en opladning, der giver ca. 45 km kørsel. 44 øre pr. km. (afhænger vel også af kørselsmønster, temperatur samt hvor meget strøm man bruger på andre ting i bilen, fx ventilation/varme)

Med benzin ville man vel bruge 66-100 øre pr. km (afhænger meget af kørselsmønster, kø osv.)
Man kan også overveje et abonnent ved Clever til hhv. 200/300 kr./md. (300 kr. = ladeboks hjemme). Så kan man lade til fast månedlig pris, og ved en daglig opladning ender prisen på 10 kr/opladning.

Hvis man ønsker ladeboks hjemme koster det nogle tusinde kroner i etablering.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 6. jul 2018, 09:49
af erlingvj
Min kollega der har en Golf GTE siger at det koster ham 57øre/km på el og 72øre/km på benzin.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 6. jul 2018, 10:15
af ij6210
Så skal man nok ikke købe bilen pga. brændstoføkonomi (gør de færreste vel).

Man skal købe den fordi man synes den er sjov (218 hk i en stationcar er stadig ret pænt), eller af idealistiske årsager.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 6. jul 2018, 11:44
af fjeppe
ij6210 skrev:
6. jul 2018, 10:15
Så skal man nok ikke købe bilen pga. brændstoføkonomi (gør de færreste vel).

Man skal købe den fordi man synes den er sjov (218 hk i en stationcar er stadig ret pænt), eller af idealistiske årsager.
Men stadig her er den dyr, når man skal skifte olie fast en gang om året uanset km.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 6. jul 2018, 11:58
af ij6210
Præcis. Jeg kunne godt finde fordele i den fordi den er sjov, og fordi jeg måske sparer ekstra brændstof ved megen bykørsel (start/stop ville jo ikke slide på den når den kører på el). Jeg ville dog næppe få fyldt strøm på den ret ofte, så den skulle så lade op når jeg kører på motorvej etc.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 6. jul 2018, 12:06
af Renelp
Men de fleste VW skal til service/eftersyn hver 15000 eller en gang om året som jeg har forstået det så glem long life 30000. Medmindre du kører de 30000 på et år så kan det betale sig med longlife. Det er det jeg har fået at vide
Så diff på 15000 og longlift må ligge i de 4 liter olie som så skal skiftes ved hver service/eftersyn

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 6. jul 2018, 21:49
af fjeppe
Renelp skrev:
6. jul 2018, 12:06
Men de fleste VW skal til service/eftersyn hver 15000 eller en gang om året som jeg har forstået det så glem long life 30000. Medmindre du kører de 30000 på et år så kan det betale sig med longlife. Det er det jeg har fået at vide
Så diff på 15000 og longlift må ligge i de 4 liter olie som så skal skiftes ved hver service/eftersyn
Mine forældres Golf 7 er hvert 2. år, km kan jeg ikke huske, men GTE’eren er hvert år uanset hvor lidt du kører.

Jeg tanker ca 2 gange om året, så vi overvejer at gå over til ren el, jeg kan bare ikke få taget mig sammen til at få GTE’eren sat til salg.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 6. jul 2018, 21:55
af kims2
Golf 7 er serviceeftersyn hvert år og olieskiftservice hvert andet år eller 30.000 km. Sådan var det på min Golf 7.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 6. jul 2018, 21:56
af erlingvj
Golf 7 har kun 2 år mellem service EN gang (fra ny). Herefter hver år.
Olieskift er efter serviceindikator.
Min var til service / olieskift efter 2 år og til service uden olieskift efter 3 år og det er 100% jf. serviceplanen.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 7. jul 2018, 19:02
af fjeppe
kims2 skrev:
6. jul 2018, 21:55
Golf 7 er serviceeftersyn hvert år og olieskiftservice hvert andet år eller 30.000 km. Sådan var det på min Golf 7.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Det er også olie skift jeg tænker på, vi kører det samme antal km om året.

Min Porsche Cayman er også hvert 2. År, jeg kender dog ikke km intervallerne da jeg kun kører 2-3000km i den om året, det er dog også den overordnet service som følger olie skift.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 9. jul 2018, 18:35
af SteffenR
Nogen der har undersøgt Audi e-Tron og reservation af sådan en bandit?

Kan se man skal smide 20k i Norge for en plads i køen.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 5. feb 2019, 09:30
af ij6210
Hvad blev der egentlig af Audi G-tron? Blev de kun lavet som prototyper, og aldrig sat i produktion?

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 5. feb 2019, 12:21
af AU-R8
ij6210 skrev:
5. feb 2019, 09:30
Hvad blev der egentlig af Audi G-tron? Blev de kun lavet som prototyper, og aldrig sat i produktion?
https://www.audi.de

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 22. maj 2019, 17:41
af KongsbakGTE
Jeg har lige fået min Passat gte 2016 fantastisk bil, men den er hentet i Tyskland og har derfor tysk instruktionsbog. Jeg har svært ved at hitte ud af hvordan jeg oplader den korrekt i stikkontakt er der nogle der kan hjælpe?
Der er nogle forprogrammerede opladninger, hver dag klokken 12, men jeg vil egentlig gerne bare sætte stikket i nu også lade den helt op men jeg syntes den lille gule lampe ved stikket holder op med at lyse efter nogle minutter. Jeg har haft den tilsluttet i et par timer nu uden at den har taget strøm på - står på 11 km som ved start.