Side 2 af 7

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 20:13
af pwh
Thor-thor skrev:Tak for svarene med erfaringerne...
Hvad med serviceinterval er det korrekt at GTE kun går 15.000km mellem service?
Hvad koster service på GTE?
GTE har olieskift for hver 15.000 km/1 år, "inspektion" for hver 30.000 km.
Der er derfor separat tæller for begge i bilen.

Jeg har købt to års service/max. 40.000 km til min, så har ikke haft pungen oppe endnu (ud over den helt store da bilen blev købt.

Enhver VW bør kunne oplyse pris for begge. Mener også at DQ400e skal have skiftet olie ved 60.000 km...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 20:28
af SteffenR
AU-R8 skrev:Har lagt billet ind på en Touran GTE eller hvad den kommer til at hedde eller Lang atiguan i GTE, der skal dog være 7 sæder og der er det i Q7 ikke muligt, så hvis batterier skal ligge i hul ved foldesæder 3 række må det jo blive Volvo.

Har du prøvet volvoen?

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 20:30
af AU-R8
SteffenR skrev:
AU-R8 skrev:Har lagt billet ind på en Touran GTE eller hvad den kommer til at hedde eller Lang atiguan i GTE, der skal dog være 7 sæder og der er det i Q7 ikke muligt, så hvis batterier skal ligge i hul ved foldesæder 3 række må det jo blive Volvo.

Har du prøvet volvoen?
Nix.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 20:31
af SteffenR
Så er det derfor de andre stadig er på tale ;)

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 20:39
af AU-R8
SteffenR skrev:Så er det derfor de andre stadig er på tale ;)
Du er traktor fan.
Nu er det jo billigere modeller. Meget enda.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 20:45
af SteffenR
Jeg er fan af pæne, velkørende, velbygget biler/damer ;)

Så meget billigere er en tiguan ikke i forhold til xc60.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 21:35
af bskaarup
Service for hver 15K
Jeg betalte 1750 ved 15K og 2500 ved 30K for min Golf GTE i Silkeborg

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 21:46
af Martin1986
ij6210 skrev:Jeg gik ind på en ny browser via remote desktop, og ind på vw.dk. Endte her: https://www.volkswagen.dk/da/om-volkswa ... gift-.html#

Her kan jeg IKKE se GTE-versionerne: https://www.volkswagen.dk/da/om-volkswa ... gift-.html#

Kan kun downloade en PDF hvor prisen står til 365.000 for GTE.
Mærkeligt. Har aldrig været på siden og ser fint gte på begge dine links Billede

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 21:48
af AU-R8
Så dropper jeg 7 sæder og nupper den nye A8L E tron.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 22:45
af Thor-thor
GTE var væk fra prislisten her for et par timer siden, men er nu tilbage :?:
Men mon ikke de 307,- holder, uanset om der er lidt knuder med hjemmesiden...

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 22:47
af Thor-thor
bskaarup skrev:Service for hver 15K
Jeg betalte 1750 ved 15K og 2500 ved 30K for min Golf GTE i Silkeborg
Tak for det

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 22:53
af SteffenR
AU-R8 skrev:Så dropper jeg 7 sæder og nupper den nye A8L E tron.

Så kan du lige så godt tage en Q7 eller den nye GT Turbo S E. :ugeek:

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 22:58
af Thor-thor
kims2 skrev:
Jeg tænker også, at jeg kommer til at bruge for-opvarmning eller nedkølning af bilen en del, uden jeg dog ved hvad det koster i strøm, men det behøver man jo ikke tænke videre over hvis man har Clevers løsning.
Jeg troede egentlig at varme/ventilation ved parkering var en del af "standard" pakken. Men kiggede lige i udstyrslisten for Golf GTE i en anden tråd herinde, hvor det fremgår som ekstraudstyr til omkring 25k?
Nogen der ved om det er standard på Golf GTE eller om der virkelig skal smides 25k ekstra (virker temmelig hidsigt)

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 26. sep 2017, 23:21
af kims2
Opvarmning med el er standard. Den til 25 er benzinfyr


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 06:47
af malern
kims2 skrev:Opvarmning med el er standard. Den til 25 er benzinfyr


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sad og konfigurerede en golf gte igår på den tyske hjemmeside. Der kostede webasto Standheizung 1200euro!
Der er stadig et stykke vej med de lorte afgifter.
Nå det er sagt, så er vi godt nok også lune på en GTE.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 09:16
af ij6210
malern skrev:
kims2 skrev:Opvarmning med el er standard. Den til 25 er benzinfyr

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sad og konfigurerede en golf gte igår på den tyske hjemmeside. Der kostede webasto Standheizung 1200euro!
Der er stadig et stykke vej med de lorte afgifter.
Nå det er sagt, så er vi godt nok også lune på en GTE.
Er det svært at køre til Tyskland og få det eftermonteret?

Opvarmning med el bruger naturligvis strøm, og så ved jeg ikke om el-delene slides hurtigere end et benzinfyr. Og hvad med tiden? Tager det samme tid eller længere at varme med el. Mener at Tesla også kan varme som standard (el).

En gang varmer i bilen - altid varme i bilen. Tror det er på min top-3 over udstyr jeg elsker.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 09:37
af malern
ij6210 skrev:
malern skrev:
kims2 skrev:Opvarmning med el er standard. Den til 25 er benzinfyr

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sad og konfigurerede en golf gte igår på den tyske hjemmeside. Der kostede webasto Standheizung 1200euro!
Der er stadig et stykke vej med de lorte afgifter.
Nå det er sagt, så er vi godt nok også lune på en GTE.
Er det svært at køre til Tyskland og få det eftermonteret?

Opvarmning med el bruger naturligvis strøm, og så ved jeg ikke om el-delene slides hurtigere end et benzinfyr. Og hvad med tiden? Tager det samme tid eller længere at varme med el. Mener at Tesla også kan varme som standard (el).

En gang varmer i bilen - altid varme i bilen. Tror det er på min top-3 over udstyr jeg elsker.
Tror nu ikke det er svært at køre til DE og få det eftermonteret, du får bare lov til at betale for det, som i DK.
Sikkert ikke meget sparet.
Uden at vide det, kunne jeg forestille mig den suger jævnt med strøm under opvarmning og afkøling. Det er lidt et minus hvis du holder parkeret uden el tilsluttet og med lav batt = ingen varmer.
Helt enig. Når man først har vendt sig til fyr er det svært at leve uden.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 09:37
af ij6210
Thor-thor skrev:GTE var væk fra prislisten her for et par timer siden, men er nu tilbage :?:
Men mon ikke de 307,- holder, uanset om der er lidt knuder med hjemmesiden...
Da jeg checkede i aftes var den væk fra VW.dk - men gik jeg ind på min mobil på mobilversionen, så var den der med prisnedsættelsen...

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 09:43
af Schmidt
ij6210 skrev: Da jeg checkede i aftes var den væk fra VW.dk - men gik jeg ind på min mobil på mobilversionen, så var den der med prisnedsættelsen...
Alt er "godt" på mine enheder igen - GTE er der nu igen.
Vi satser på prisen holder :D

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 09:46
af pwh
ij6210 skrev:
malern skrev:
kims2 skrev:Opvarmning med el er standard. Den til 25 er benzinfyr

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sad og konfigurerede en golf gte igår på den tyske hjemmeside. Der kostede webasto Standheizung 1200euro!
Der er stadig et stykke vej med de lorte afgifter.
Nå det er sagt, så er vi godt nok også lune på en GTE.
Er det svært at køre til Tyskland og få det eftermonteret?

Opvarmning med el bruger naturligvis strøm, og så ved jeg ikke om el-delene slides hurtigere end et benzinfyr. Og hvad med tiden? Tager det samme tid eller længere at varme med el. Mener at Tesla også kan varme som standard (el).

En gang varmer i bilen - altid varme i bilen. Tror det er på min top-3 over udstyr jeg elsker.
Varmeanlægget i en GTE er en eldrevet varmepumpe der både kan varme og køle.
Det kan startes fra E-remote, ligesom man også kan tænde elvarme i bagrude/spejle.
Hvis man har ladekablet monteret, så skulle strømmen blive trukket her fra, så man ikke dræner batteriet.

Ud fra forbrugsmåleren kan jeg se at klimaanlægget trækker op mod 3 kW, så det kan alligevel stå i tre timer for fuld skrue før end batteriet er suttet tomt. Effektforbruget falder desuden markant efter få minutters drift. Det varmer/køler virkelig effektivt, og når først ønsket kabinetemperatur er nået, så kræver det ikke meget strøm at opretholde denne. Det er naturligvis afhængig af temperaturforskel mellem ude og kabine.

I der kolde forår var 5 minutter al rigeligt til at hæve temperaturen med ca. 25 grader.

Jeg brugte det et par gange i sommers hvor bilen stod i +30 grader med solen direkte på. Lækkert at låse bilen op, og sætte sig ind i kulden Billede

Benzinfyr giver sgu dårligt mening til den pris.

TSi motoren i en GTE er desuden ikke en standard 1,4 TSi. Motoren har to kredse med kølervæske. I topstykket er udstødningsmanifolden integreret ind i denne, og denne kreds går også til kabinens varmeapparat. Så hvis motoren tændes går der meget kort tid før end spildvarme fra motoren kan bruges til at varme kabinen op.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 09:47
af Kevinff
Er der en der kan forklare mig hvorfor det er "the shit" med alle de "etron" modeller der kommer på markedet lige pt? Er der nogle ulemper kontra en almindelig benzin/diesel bil?

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 10:05
af malern
Kevinff skrev:Er der en der kan forklare mig hvorfor det er "the shit" med alle de "etron" modeller der kommer på markedet lige pt? Er der nogle ulemper kontra en almindelig benzin/diesel bil?
Fabriksny golf med GTI performance. Elpakke til småture/indkøb/opvarmning.
Ordentlig DSG kasse.
Alle de nye assistent systemer.
Billig i løbende afgifter.
Prisen!
Ulemper aner jeg ikke noget om, jeg drømmer stadig om fordelene.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 10:14
af bskaarup
pwh skrev:Varmeanlægget i en GTE er en eldrevet varmepumpe der både kan varme og køle.
Hvor har du læst det?
I min Golf GTE er det et gammeldags PTC element der sørger for opvarmning når benzinmotoren er kold.
http://vwgtraining.co.uk/recursos/v4/ma ... SSP537.pdf

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 10:16
af SteffenR
ij6210 skrev: Er det svært at køre til Tyskland og få det eftermonteret?
Hvorfor helt til tyskland, der er mange i dk, der kan smide webasto i en bil.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 10:48
af Kevinff
malern skrev:
Kevinff skrev:Er der en der kan forklare mig hvorfor det er "the shit" med alle de "etron" modeller der kommer på markedet lige pt? Er der nogle ulemper kontra en almindelig benzin/diesel bil?
Fabriksny golf med GTI performance. Elpakke til småture/indkøb/opvarmning.
Ordentlig DSG kasse.
Alle de nye assistent systemer.
Billig i løbende afgifter.
Prisen!
Ulemper aner jeg ikke noget om, jeg drømmer stadig om fordelene.
Nu var det mere generelt jeg mente end lige præcis golf gte :D men en del af pointerne kan selvfølgelig overføres til andre modeller. Hvorfor er det at salgstalen bruger de ord som GTI performance? Den er da givetvis en smule langsommere end tilsvarende golf GTI? Den går så væsentlig længere på literen (hvis det er i nærheden af at være korrekt? 36 km/l) så det opvejer selvfølgelig at den er en smule langsommere

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 11:40
af pwh
bskaarup skrev:
pwh skrev:Varmeanlægget i en GTE er en eldrevet varmepumpe der både kan varme og køle.
Hvor har du læst det?
I min Golf GTE er det et gammeldags PTC element der sørger for opvarmning når benzinmotoren er kold.
http://vwgtraining.co.uk/recursos/v4/ma ... SSP537.pdf
Meget interessant læsning!
Har du tilfældigvis adgang til en tilsvarende for Passat GTE?

Beklager naturligvis hvis det oplyste angående varmepumpe ikke er korrekt!
Kan din heller ikke køle ved stilstand?
Det giver dårligt mening hvis køling (A/C) er eldrevet, og man har undladt at lave det så processen kan vendes som man kender fra varmepumper til huse...

Mine oplysninger har jeg dels fra VW sælger (det skulle måske ikke være første gang at de oplyser noget forkert :-) ), og dels fra min research på nettet (inden køb), hvor jeg fandt et engelsk forum som oplyste at varmepumpe var standard i kolde områder, hvor Skandinavien blev nævnt som eksempel. Her "brokkede" man sig over at det ikke var standard i UK.
Men det er selvfølgelig alt sammen kilder man kan stille spørgsmålstegn ved Billede

Men måske der er forskel på Golf og Passat på dette område?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 11:55
af bskaarup
pwh skrev:Kan din heller ikke køle ved stilstand?
Min kan både køle og varme ved stilstand. Den bruger bare mere strøm på at varme end hvis der havde været en varmepumpe.
e-Golf har tilsyneladende en varmepumpe men om Passat har ved jeg ikke.
Jeg har ikke en tilsvarende PDF til Passat.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 16:26
af styker
Kevinff skrev: tilsvarende golf GTI? Den går så væsentlig længere på literen (hvis det er i nærheden af at være korrekt? 36 km/l) så det opvejer selvfølgelig at den er en smule langsommere
Tror ikke du skal gøre dig nogen forhåbninger om at komme i nærheden af 36 medmindre du kan køre på ren el det meste af tiden.
20-25 er nok mere realistisk, det er meget få der kører 30 på spritmonitor.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

Det er i det hele taget meget få GTE der er på spritmonitor, så den er nok ikke særligt populær syd for grænsen.

Wärmetauscher som er varmeveksler er vist blevet til varmepumpe ved de danske sælgere.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 16:32
af bskaarup
Jeg har kørt 22.83/l efter 33.000 km. Jeg har brugt omkring 3500 kW/t oveni.
Min står på side 3 på Sprit monitor.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 27. sep 2017, 16:53
af Thor-thor
styker skrev:
Kevinff skrev: tilsvarende golf GTI? Den går så væsentlig længere på literen (hvis det er i nærheden af at være korrekt? 36 km/l) så det opvejer selvfølgelig at den er en smule langsommere
Tror ikke du skal gøre dig nogen forhåbninger om at komme i nærheden af 36 medmindre du kan køre på ren el det meste af tiden.
20-25 er nok mere realistisk, det er meget få der kører 30 på spritmonitor.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

Det er i det hele taget meget få GTE der er på spritmonitor, så den er nok ikke særligt populær syd for grænsen.
Det er jo indlysende at ens brændstofforbrug afhænger meget af både kørestil/om man kører lange/korte ture etc. og ikke mindst at man skal køre en del km på el for at opnå lavt benzinforbrug.
Men en GTE giver i min verden heller ikke særlig meget mening, hvis man ikke har mulighed for opladning stort set hver dag!
Så er det jo stort set bare en ekstra tung 1,4TSI (med mulighed for boost)....

I Tyskland koster en Golf GTI fra ca. 32k €, hvor en GTE starter fra ca. 37k €, hvilket jo nok ikke sælger særlig mange GTE'er