Side 3 af 7

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 29. sep 2017, 23:39
af Thor-thor
Læste i en artikel at der er 8 års garanti på batteriet i GTE, er det korrekt?
Nogen der ved hvad denne dækker, hvor meget kapacitet skal batteriet miste før det falder ind under garantien?

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 29. sep 2017, 23:58
af hansen123
Thor-thor skrev:Læste i en artikel at der er 8 års garanti på batteriet i GTE, er det korrekt?
Nogen der ved hvad denne dækker, hvor meget kapacitet skal batteriet miste før det falder ind under garantien?
http://bil.guide.dk/Hatchback/VW/%C3%98 ... 8m_7049699

8år/160.000km garanti.

Problemet er prisen på batteriet hvis det dør og du er ude over, så er bilen nok højst sandsynligt til småt brandbart som det eneste....

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 30. sep 2017, 07:15
af Banko
Lidt indspark her fra da jeg bemærkede en ville købe Golf GTE og køre med barnevogn i den:
Jeg har tidligere haft en GTE og har prøvet at køre med kombivogn i den. Hvis man kun har et barn så kan det gå an da man så også kan bruge pladsen på bagsædet til oppakning, men har du to børn så vil jeg ikke anbefale en GTE som primær bil, da bagagerummet virkelig begrænses af batteriet (syntes jeg).
Derudover blev jeg lidt træt af at skulle rode med kabel og ladning hver gang jeg parkerede.

Men når det er sagt, så er det en fantastisk bil! Og til den pris er det ren foræring, og hvis man er på udkig efter noget i den klasse bør GTE være med i short list. Den kører simpelthen lækkert, specielt i kø/by trafik.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 30. sep 2017, 07:20
af pwh
hansen123 skrev:
Thor-thor skrev:Læste i en artikel at der er 8 års garanti på batteriet i GTE, er det korrekt?
Nogen der ved hvad denne dækker, hvor meget kapacitet skal batteriet miste før det falder ind under garantien?
http://bil.guide.dk/Hatchback/VW/%C3%98 ... 8m_7049699

8år/160.000km garanti.

Problemet er prisen på batteriet hvis det dør og du er ude over, så er bilen nok højst sandsynligt til småt brandbart som det eneste....
Præcis - forstået på den måde at batteriet er defekt hvis det har mistet mere end 30% af sin oprindelige kapacitet.

Når elbiler bliver mere udbredt så vil man utvivlsomt begynde at se virksomheder der specialiserer sig i at vække sløve batterier til live.

Foreløbige erfaringer fra Opel Ampera, Tesla osv. viser at man allerede for 5-10 år siden havde fat i den lange ende hvad angår forholdsregler og metoder til at sikre lang levetid på batterierne.

Personligt er jeg mere nervøs for effekterne af "Super Charge", hvor flere producenter er langt med opladning på til 350 kW Billede
Høj strøm i forbindelse med af- og opladning har har hidtil været kendt som en af de vigtige faktorer i forbindelse med batterilevetid.

Men mon ikke de har styr på det (jeg tror og håber...) BilledeBillede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 30. sep 2017, 08:17
af Tbigum
Hvad koster en udskiftning af batteriet?

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 30. sep 2017, 08:39
af gudhjem
Tbigum skrev:Hvad koster en udskiftning af batteriet?
Man kan jo skifte de enkelte celler i batteriet, prisen kan jeg ikke huske, men ikke noget jeg ville være nervøs over


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 30. sep 2017, 08:44
af AU-R8
Teslaen gik ved fuld opladning op til en rækkevidde på 531, i dag næsten 2 år og 21.000 km er det 529.
Hvis det kan bruges er det 2/531 eller 0,38%.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 2. okt 2017, 08:01
af ij6210
AU-R8 skrev:Teslaen gik ved fuld opladning op til en rækkevidde på 531, i dag næsten 2 år og 21.000 km er det 529.
Hvis det kan bruges er det 2/531 eller 0,38%.
21.000 km. på 2 år - det var da ikke så meget i en så dyr bil. Men har Tesla (stadig) et lavere værditab end fx diesel- og benzinbiler?

Batterier kommer til at blive billigere og billigere med tiden - måske også mere effektive. Husk bare på hvad Li-Ion-batterier kostede dengang de begyndte at komme til mobiltelefoner.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 2. okt 2017, 08:57
af fjeppe
Min kan efter et år og 15.000km, ikke komme højere op end 46km ved opladning, så hvis det forsætter sådan, så hedder den 34 km i range efter 4 år.

Og ja, jeg kan kun være enig mht bagagerummet, det er godt nok fesent, specielt når man samtidig ikke har andre steder at opbevarer sine kabler, så minder det mere om et rum til et par små håndtasker.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 2. okt 2017, 10:59
af kims2
fjeppe skrev:Min kan efter et år og 15.000km, ikke komme højere op end 46km ved opladning, så hvis det forsætter sådan, så hedder den 34 km i range efter 4 år.

Og ja, jeg kan kun være enig mht bagagerummet, det er godt nok fesent, specielt når man samtidig ikke har andre steder at opbevarer sine kabler, så minder det mere om et rum til et par små håndtasker.
Kunne den komme op på 50 da den var helt ny? Har læst på udenlandske fora, at folk har sagt, at helt nye også viser 46 km ved fuld opladning. Svaret til dem har været, at mange ting spiller ind som varme/aircon tændt, udvendig temperatur, hjulstørrelse, kørselsmønster på sidste opladning, osv osv. Jeg har ikke selv fået min endnu, så har ikke noget erfaring. Det er kun hvad jeg har læst mig til.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 2. okt 2017, 11:17
af fjeppe
kims2 skrev: Kunne den komme op på 50 da den var helt ny? Har læst på udenlandske fora, at folk har sagt, at helt nye også viser 46 km ved fuld opladning. Svaret til dem har været, at mange ting spiller ind som varme/aircon tændt, udvendig temperatur, hjulstørrelse, kørselsmønster på sidste opladning, osv osv. Jeg har ikke selv fået min endnu, så har ikke noget erfaring. Det er kun hvad jeg har læst mig til.
Ja det kunne den, så efter 3 måneder, så hed det 1 km mindre osv, dette er min anden GTE, og den forrige var samme historie, derfor valgte jeg ikke at opgraderer til 7.5'eren, men venter til 8'eren, i håb om at de har fået presset nogle flere km i batterierne, da den nu er lige på grænsen til at det ikke giver mening for os, men vi må se hvordan det ser ud om 1 år.

Bilerne er iøvrigt leveret på 2 forskellige tidspunkter på året, og resultatet var det samme.

Og så er mit største ønske til 8'eren, bare lidt større bagagerum med særskilt opbevaring til kabler og donkraft, for lige nu er det umuligt at holde det pænt og ryddeligt.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 16. okt 2017, 11:40
af ij6210
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/go ... 5d/3393138

Er det ikke en helt vild pris - det er da en høj pris på bilen (førstegangsydelse + restværdi) - dertil kommer så afgiften. Det er 242.000 kr. excl. afgift. Hvis en ny fås for ca. 310.000 incl. afgift, så er den pris da helt vild, selvom nogen sikkert tænker at 2.000 pr. måned jo er billigt.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 16. okt 2017, 12:41
af Dakota
ij6210 skrev:https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/go ... 5d/3393138

Er det ikke en helt vild pris - det er da en høj pris på bilen (førstegangsydelse + restværdi) - dertil kommer så afgiften. Det er 242.000 kr. excl. afgift. Hvis en ny fås for ca. 310.000 incl. afgift, så er den pris da helt vild, selvom nogen sikkert tænker at 2.000 pr. måned jo er billigt.
Jo, det virker helt tosset for en bil der har gået 50K km.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 16. okt 2017, 16:31
af erlingvj
Der er rigtig mange brugte biler på 0-2 år i prisklassen 250 - 450K der "forsøges" solgt til priser på samme niveau som nye - rabat.
Der må være mange "købmænd" der ikke har forstand på købmandskab.
Det ER jo gået op for 99% af befolkningen at afgiften er på vej til at blive sat ned.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 17. okt 2017, 07:45
af ij6210
erlingvj skrev:Der er rigtig mange brugte biler på 0-2 år i prisklassen 250 - 450K der "forsøges" solgt til priser på samme niveau som nye - rabat.
Der må være mange "købmænd" der ikke har forstand på købmandskab.
Det ER jo gået op for 99% af befolkningen at afgiften er på vej til at blive sat ned.
Ja. I dette tilfælde er det dog flexleasing, og restværdien kommer til at betyde, at leasingtageren får et ret stort smæk efter et år. Og med leasing er der rigtig mange der ikke forstår mekanikkerne.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 28. okt 2017, 08:14
af pwh
I nogle andre tråde om GTE har brændstoføkonomi været oppe at vende et par gange. Vil derfor dele er reel erfaring med min Passat GTE.

Turen foregik fra København til Århus, med skiftevis sidevind/modvind (fra vest/nordvest).
Godt med trafik alle de sædvanlige steder.
Turen foregik i hybridmode - dog med GTE ved behov Billede
Batteristanden var ~70% ved start og slut. Bilen var godt pakket med familien, klapvogn, bagage osv.
Bilen kører 235 mm vinterdæk, med en eller anden håbløs energimærkning (vist nok c eller d).

ACC blev brugt stort set hele vejen, og var sat til 120 km/t i 110 zoner, og 140 km/t i 130 zoner.

Turen endte med et gennemsnit på 15.9 km/l, og samlet set en strækning på 67 km (21%) hvor motoren ikke kørte (pga. friløb, lav belastning, køkørsel ol.).

Der er langt fra EU normens +60 km/l (som alle nok ved ikke holder), men trods alt ret pænt alt taget i betragtning.

Samme tur har været tilbagelagt et utal af gange i min gamle Golf Sportsvan (1,4 TSI), og her er det aldrig lykkedes mig at klemme den over 15 km/l...BilledeBillede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 30. okt 2017, 08:06
af fjeppe
Jeg er skuffet over benzin økonomien, når man køber en bil der lover at kunne kører lige knap 1000km på en tak, men kun levere 700km, incl opladningen, det er alligevel 30% fra det lovet.

Havde jeg ikke opladnings muligheder, så ville det være en al for dyr bil at drive (Årlig olie skift hvert år bla.), så havde jeg nok taget en almindelig benziner.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 30. okt 2017, 15:57
af ij6210
ACC trækker selvfølgelig ned - her spilder man altid lidt energi. Modvinden har nok kostet 1-1½ km/l. Det er selvfølgelig meget langt fra de 60 km/l, som jo også er urealistisk højt sat. Og der er jo slet ikke batteri nok til sådan en lang tur, så reelt har det jo næsten været på benzin hele vejen. Så det er ikke dårligt, og det er heller ikke godt. Det er nok et meget godt billede af, hvor vi står i dag mht. teknologi. Vi er lidt i et vadested, hvor jeg synes den store force i hybridbilerne er i storbyerne og ved kø-kørsel hvor de kan køre på el, mens de kan køre fossilt udenfor.

Det betyder desværre også, at det - ud fra et økonomisk aspekt - måske er en enkelt generation for tidligt til at der er god idé i det. Så er der mulighederne for gratis parkering i København, men det er nok et spørgsmål om kort tid før der ikke er pladser (og opladningsstationer nok), og så kommer næste problem.

Og når der er biler nok der kører på strøm, så ender det nok med mere ugunstige strømpriser. Staten skal jo have sine penge ind.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 30. okt 2017, 15:59
af Dakota
Fixed it for you. København har ikke længere dén ordning.
ij6210 skrev:Det betyder desværre også, at det - ud fra et økonomisk aspekt - måske er en enkelt generation for tidligt til at der er god idé i det. Så er der mulighederne for gratis betalt parkering i København, men det er nok et spørgsmål om kort tid før der ikke er pladser (og opladningsstationer nok), og så kommer næste problem.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 30. okt 2017, 18:49
af SteffenR
København kan ikke lide biler, så det er ligemeget hvor grønne de er, ud skal de.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 30. okt 2017, 18:53
af AU-R8
SteffenR skrev:København kan ikke lide biler, så det er ligemeget hvor grønne de er, ud skal de.
Nu kører alt leasing igen, så kom nu med den Volvo :D

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 30. okt 2017, 18:57
af SteffenR
Tror ikke kabellaben mener den form for grøn.

Well played iøvrigt med, at få sælgeren til at kontakte mig. Skal ikke have en hvid bil. ;)

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 2. nov 2017, 09:39
af i-s
pwh skrev:I nogle andre tråde om GTE har brændstoføkonomi været oppe at vende et par gange. Vil derfor dele er reel erfaring med min Passat GTE.

Turen foregik fra København til Århus, med skiftevis sidevind/modvind (fra vest/nordvest).
Godt med trafik alle de sædvanlige steder.
Turen foregik i hybridmode - dog med GTE ved behov Billede
Batteristanden var ~70% ved start og slut. Bilen var godt pakket med familien, klapvogn, bagage osv.
Bilen kører 235 mm vinterdæk, med en eller anden håbløs energimærkning (vist nok c eller d).

ACC blev brugt stort set hele vejen, og var sat til 120 km/t i 110 zoner, og 140 km/t i 130 zoner.

Turen endte med et gennemsnit på 15.9 km/l, og samlet set en strækning på 67 km (21%) hvor motoren ikke kørte (pga. friløb, lav belastning, køkørsel ol.).

Der er langt fra EU normens +60 km/l (som alle nok ved ikke holder), men trods alt ret pænt alt taget i betragtning.

Samme tur har været tilbagelagt et utal af gange i min gamle Golf Sportsvan (1,4 TSI), og her er det aldrig lykkedes mig at klemme den over 15 km/l...BilledeBillede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Bekræfter GTE kun er et plus i bykørsel. Din økonomi på en kbh-årh tur er ens med min Passat B8 1.4TSI.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 2. nov 2017, 10:07
af fjeppe
Vi nåede at kører 2 ture til Kolding i Polo GT'eren, begge ture gav 19km/l, og i vores Porsche Cayman 2.7, kører vi 13-14km/l på samme strækning (Længere end det opgivet tal fra Porsche), så jeg synes at de 15-16 km/l vi max kan komme op på, i en øko bil (GTE), er al for dårligt, men igen, det er åbenbart for mange noget man bare må acceptere, så jeg kan kun være glad for at jeg primært benytter el delen.

Min gamle G5 R32, kunne jeg få op på 12-13 km/l på lange ture.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 2. nov 2017, 10:49
af ij6210
i-s skrev:
Bekræfter GTE kun er et plus i bykørsel. Din økonomi på en kbh-årh tur er ens med min Passat B8 1.4TSI.
Ja. Det betyder også, at man som bilkøber er totalt fanget. Der er vel ikke mange af os der har noget imod udviklingen af nyere teknologier som hybridbiler, men lige nu er gevinsten alt for lille og prisen er alt for dyr.

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 2. nov 2017, 11:14
af pwh
ij6210 skrev:
i-s skrev:
Bekræfter GTE kun er et plus i bykørsel. Din økonomi på en kbh-årh tur er ens med min Passat B8 1.4TSI.
Ja. Det betyder også, at man som bilkøber er totalt fanget. Der er vel ikke mange af os der har noget imod udviklingen af nyere teknologier som hybridbiler, men lige nu er gevinsten alt for lille og prisen er alt for dyr.
Fanget?

Jeg forstår simpelthen ikke dit indlæg.

For dyr?
En Golf GTE koster pt. 10.000 kr mere end en Golf Highline 1,4 TSI med DSG. Med i prisen får man så diverse GTE gøgl.
Nå ja - og så lige 54 hk ekstra.
Mon ikke man skal holde op med at sammenligne pærer med bananer? De kommer alligevel aldrig til at smage af det samme...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 2. nov 2017, 11:26
af fjeppe
pwh skrev:
ij6210 skrev:
i-s skrev:
Bekræfter GTE kun er et plus i bykørsel. Din økonomi på en kbh-årh tur er ens med min Passat B8 1.4TSI.
Ja. Det betyder også, at man som bilkøber er totalt fanget. Der er vel ikke mange af os der har noget imod udviklingen af nyere teknologier som hybridbiler, men lige nu er gevinsten alt for lille og prisen er alt for dyr.
Fanget?

Jeg forstår simpelthen ikke dit indlæg.

For dyr?
En Golf GTE koster pt. 10.000 kr mere end en Golf Highline 1,4 TSI med DSG. Med i prisen får man så diverse GTE gøgl.
Nå ja - og så lige 54 hk ekstra.
Mon ikke man skal holde op med at sammenligne pærer med bananer? De kommer alligevel aldrig til at smage af det samme...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Du får også en bil der slæber rundt på en tung batteri pakke, som resultere i et forhøjet benzin forbrug hvis du ikke formår at lade den op løbende (Derved udgift til etablering af ladestation derhjemme), og så er der lige en service udgift på 2000kr pr år, istedet for hvert 2. år, samtidig er der mange forsikringsselskaber som ser GTE på niveau med en GTI, derved dyrer forsikring, nogen er naturligvis billigere, men den kommer ikke ned på en Highline's pris.

Så alt ialt, ja indkøb er den billigere, men drift er den betydeligt dyrer, og jeg taler af erfaring, jeg har også en Porsche Cayman, der på årsbasis næsten koster det samme i drift, hvis vi måler det på kørte km på benzin.

Kigger jeg på de biler jeg kan sammenligne med, så var Polo GT'eren den billigste bil at drive, her efter hedder listen Golf GTE, Porsche Cayman, Golf 5 R32 (Set over de biler jeg har/har haft de sidste 4 år)

Drømme bilen er en Golf sportsvan som plugin hybrid med 80km på en opladning. ;)

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 2. nov 2017, 12:14
af pwh
i-s skrev:
pwh skrev:I nogle andre tråde om GTE har brændstoføkonomi været oppe at vende et par gange. Vil derfor dele er reel erfaring med min Passat GTE.

Turen foregik fra København til Århus, med skiftevis sidevind/modvind (fra vest/nordvest).
Godt med trafik alle de sædvanlige steder.
Turen foregik i hybridmode - dog med GTE ved behov Billede
Batteristanden var ~70% ved start og slut. Bilen var godt pakket med familien, klapvogn, bagage osv.
Bilen kører 235 mm vinterdæk, med en eller anden håbløs energimærkning (vist nok c eller d).

ACC blev brugt stort set hele vejen, og var sat til 120 km/t i 110 zoner, og 140 km/t i 130 zoner.

Turen endte med et gennemsnit på 15.9 km/l, og samlet set en strækning på 67 km (21%) hvor motoren ikke kørte (pga. friløb, lav belastning, køkørsel ol.).

Der er langt fra EU normens +60 km/l (som alle nok ved ikke holder), men trods alt ret pænt alt taget i betragtning.

Samme tur har været tilbagelagt et utal af gange i min gamle Golf Sportsvan (1,4 TSI), og her er det aldrig lykkedes mig at klemme den over 15 km/l...BilledeBillede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Bekræfter GTE kun er et plus i bykørsel. Din økonomi på en kbh-årh tur er ens med min Passat B8 1.4TSI.
Ja, og et plus (for mig i hvert fald) når jeg trækker fra dig i lyskrydset ;-)

Jeg har aldrig påstået at GTE er en øko-kværn. Mon ikke VW havde markedsført den med et andet navn hvis det var tilfældet? "GTx" får i hvert fald ikke mig til at tænke økonomi.

At den så kan være ganske økonomisk hvis ens kørselsmønster giver mulighed for meget eldrift, det er en anden ting.

Flere her på forum har udtalt sig om brændstoføkonomien for en GTE, så jeg har blot bidraget/dokumenteret en helt konkret tur. Jeg valgte endda at nævne alt fra hastighed i hvilke zoner, dækmontering og vindforhold den pågældende dag.

Fedt at din Passat er økonomisk! Om du kører med en rådden banan under speederen, altid har medvind på cykelstien (eller noget helt tredje) aner jeg ikke.

Faktum er blot, at min 2015 Golf Sportsvan 1,4 TSi 125 hk aldrig har tilbagelagt turen til over Storebælt med lige så god økonomi. Ud over at overhalinger og tilkørsler foregår med 218 hk i ryggen, så bliver de kørt på samme måde.
Så (nogles) postulat om at GTE er decideret uøkonomisk når man blot kører i hybridmode, det kan jeg simpelthen ikke genkende!

Min Sportsvan var forresten ikke med DSG, ACT eller ACC (som din passat).

På diverse fora læser jeg ofte om nogle km/l opgivelser som jeg ikke selv er/har været i stand til at genskabe, så synes det er interessant at finde ud af om mine biler altid er behæftet med fejl, eller om jeg bare ikke magter at køre "økokørsel".




Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 2. nov 2017, 12:40
af pwh
fjeppe skrev:
pwh skrev:
ij6210 skrev: Ja. Det betyder også, at man som bilkøber er totalt fanget. Der er vel ikke mange af os der har noget imod udviklingen af nyere teknologier som hybridbiler, men lige nu er gevinsten alt for lille og prisen er alt for dyr.
Fanget?

Jeg forstår simpelthen ikke dit indlæg.

For dyr?
En Golf GTE koster pt. 10.000 kr mere end en Golf Highline 1,4 TSI med DSG. Med i prisen får man så diverse GTE gøgl.
Nå ja - og så lige 54 hk ekstra.
Mon ikke man skal holde op med at sammenligne pærer med bananer? De kommer alligevel aldrig til at smage af det samme...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Du får også en bil der slæber rundt på en tung batteri pakke, som resultere i et forhøjet benzin forbrug hvis du ikke formår at lade den op løbende (Derved udgift til etablering af ladestation derhjemme), og så er der lige en service udgift på 2000kr pr år, istedet for hvert 2. år, samtidig er der mange forsikringsselskaber som ser GTE på niveau med en GTI, derved dyrer forsikring, nogen er naturligvis billigere, men den kommer ikke ned på en Highline's pris.

Så alt ialt, ja indkøb er den billigere, men drift er den betydeligt dyrer, og jeg taler af erfaring, jeg har også en Porsche Cayman, der på årsbasis næsten koster det samme i drift, hvis vi måler det på kørte km på benzin.

Kigger jeg på de biler jeg kan sammenligne med, så var Polo GT'eren den billigste bil at drive, her efter hedder listen Golf GTE, Porsche Cayman, Golf 5 R32 (Set over de biler jeg har/har haft de sidste 4 år)

Drømme bilen er en Golf sportsvan som plugin hybrid med 80km på en opladning. ;)
Hvad angår din erfaring med dårlig brændstoføkonomi pga. et tungt batteri, så er det simpelthen ikke noget jeg kan genkende. Det var egentlig også det jeg ville vise med mit "København - Århus" indlæg :-)
Men jeg er overbevist om at det i dit tilfælde forholder sig omvendt. Vi skal bare passe på med at gøre vores brugsmønster til en generel sandhed der kan trækkes ned over alle scenarier.
Netop derfor er fora som dette guld værd, og forhåbentlig kan hjælpe andre med at træffe det rigtige valg.

For fremtiden håber jeg at batterier tænkes ind i bilernes design, så de hverken påvirker plads i kabinen eller bagagerummet.
Samtidig ville det være genialt hvis man kunne tilpasse batteristørrelsen til ens egen behov - eksempelvis vælge med batteri på 10, 15 eller 20 kWh.

For mit vedkommende passer 9,9 kWh udmærket i hverdagen, så set ift. pris pr. kWh for en batteri, så er jeg ikke sikker på at jeg ville betale ekstra for mere. Men lad os i samme ombæring håbe at batterier bliver billigere i fremtiden :-)

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Tråden om VAG hybridbiler (Audi E-tron, VW GTE etc.)

: 2. nov 2017, 13:02
af fjeppe
pwh skrev:
fjeppe skrev:
Du får også en bil der slæber rundt på en tung batteri pakke, som resultere i et forhøjet benzin forbrug hvis du ikke formår at lade den op løbende (Derved udgift til etablering af ladestation derhjemme), og så er der lige en service udgift på 2000kr pr år, istedet for hvert 2. år, samtidig er der mange forsikringsselskaber som ser GTE på niveau med en GTI, derved dyrer forsikring, nogen er naturligvis billigere, men den kommer ikke ned på en Highline's pris.

Så alt ialt, ja indkøb er den billigere, men drift er den betydeligt dyrer, og jeg taler af erfaring, jeg har også en Porsche Cayman, der på årsbasis næsten koster det samme i drift, hvis vi måler det på kørte km på benzin.

Kigger jeg på de biler jeg kan sammenligne med, så var Polo GT'eren den billigste bil at drive, her efter hedder listen Golf GTE, Porsche Cayman, Golf 5 R32 (Set over de biler jeg har/har haft de sidste 4 år)

Drømme bilen er en Golf sportsvan som plugin hybrid med 80km på en opladning. ;)
Hvad angår din erfaring med dårlig brændstoføkonomi pga. et tungt batteri, så er det simpelthen ikke noget jeg kan genkende. Det var egentlig også det jeg ville vise med mit "København - Århus" indlæg :-)
Men jeg er overbevist om at det i dit tilfælde forholder sig omvendt. Vi skal bare passe på med at gøre vores brugsmønster til en generel sandhed der kan trækkes ned over alle scenarier.
Netop derfor er fora som dette guld værd, og forhåbentlig kan hjælpe andre med at træffe det rigtige valg.

For fremtiden håber jeg at batterier tænkes ind i bilernes design, så de hverken påvirker plads i kabinen eller bagagerummet.
Samtidig ville det være genialt hvis man kunne tilpasse batteristørrelsen til ens egen behov - eksempelvis vælge med batteri på 10, 15 eller 20 kWh.

For mit vedkommende passer 9,9 kWh udmærket i hverdagen, så set ift. pris pr. kWh for en batteri, så er jeg ikke sikker på at jeg ville betale ekstra for mere. Men lad os i samme ombæring håbe at batterier bliver billigere i fremtiden :-)

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Nu har jeg så også oplyst om 2 scenarier, både som pedler på tværs af landet og en med fast kørsel i indre by, vi kommer bare ikke uden om at batteri vs benzin skal være mere 50/50 og ikke 10/90 som det er nu,

Jeg er helt klar på ideen om at batterierne bliver mere integeret, og man selv kan vælge størrelsen ligesom man kan vælge antal GB til sin telefon, Tesla gør det jo allerede.

Batterierne skal nok blive billigere, der går bare 10 år imellem hver iteration af batteri version, fordi de skal gennemtestes så ekstremt meget, før de bliver frigivet til masse produktion. Men der er allerede tale om nu, at den næste iteration af batteri teknologi, skulle være både mere effektivt og billigere at producere, men dette ser vi nok først i Golf 9'eren.

Så hvis 8'eren skal have mere rækkevidde, så bliver den også tungere.

Der er naturligvis også den mulighed for at, en anden teknologi overtaler batteri teknologien indenom, det er heller ikke utænkeligt.