Genopliver lige en gammel tråd. Der er masser af Passat GTE-modeller på Mobile.de (link kommer nederst i mit indlæg).
Hvordan beregner man afgiften? Hvordan med fradrag fordi det er en benzinbil men som kører temmelig langt pr. liter (32 km/l, og der er 6.000 kr. i fradrag pr. km/l over 16 - det giver 96.000 i fradrag som jeg forstår det?)
Har prøvet at se på Skat's side, men jeg ved ikke om alle oplysninger skal udfyldes og hvor jeg finder dem:
Som data prøver jeg følgende:
Første reg. dato: Sætter jeg til 1/7-2016. Så er bilen 1½ år.
Totalvægt 1700
Kilometerstand: 40.000
Drivkraft: Benzin, og jeg sætter flueben i plugin-hybrid
Brændstofforbrug: 32 km/l
Elektrisk forbrug: Jeg kender ikke tallet. For en E-Up skulle det være ca 130, så det må være mere for en tung Passat, så mit gæt er 170
Elektrisk rækkevidde: 55
Batterikapacitet: det beregner skat så selv til 8,80 - jeg kan ikke selv taste i det felt
Samlet brændstofforbrug beregner den til 20,0 - jeg kan ikke selv taste i det felt
Egenvægt: ?
CO2 udslip: ?
Airbags: 7
Børnesæder: 0
Selealarmer: 2 (ved ikke om der er flere)
Esc, ABS, radiom NCAP: Svarer ja til alle disse.
Partikelfilter: Nej
Anmeldelsesdato: 1/3-2018
Handelspris: 425.000 (tror det er ca. prisen for sådan en med en del udstyr jf Bilbasen eksempler)
Nypris: 499.000 (opgivet af Bilbasen) VW opgiver den til 436.000 kr., men det er uden ekstraudstyr.
Så beregner SKAT endelig afgift til 179.000 (brutto er dog hele 222.000)
Men hvis man på Bilbasen kan købe en til 425.000 incl. afgift, så lyder de 179.000 som lidt for meget. På Mobile.de koster de ca. 40.000 Euro (ca. 310.000 kr.), så med afgift bliver det 489.000, hvilket så er 64.000 kr. mere.
Er der noget jeg gør helt forkert mht. beregningen? Og hvorfor udløses rabatten med ekstra kørte km/l ikke?
Eksempler på Mobile.de:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =ASCENDING