Side 1 af 2

Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgift

: 22. okt 2017, 18:20
af M_Olsen
Jeg gik med tankerne om at bygge min cabriolet om til VR6 her i sommers og fik derfor fastlagt hvad det ville koste i ny afgift. Da det kunne være der var nogen der gik med samme tanker har jeg valgt og offentliggøre mine oplevelser.

Det skal siges min er med fuld DK afgift men det gør ingen forskæld da man ikke får den betalte afgift retur.

For at en golf 1 vr6 kan godkendes skal den omkring tyskland og have tjekket den er engnet til den nye effekt dette koster hos jo tuning omkring 18.000kr

afgift vurderingen lød på 37.800kr

Jeg har vedheftet hele brevet fra skat.
Afgiftvudering.pdf
(2.78 MiB) Downloadet 259 gange
Jeg har ikke helt vedtaget om projektet bliver gennemført eller ikke det er mange penge på en gammel golf.

M Olsen

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 18:37
af Dakota
Haha, ja undskyld jeg griner, men hvor er det latterligt at SKAT mener en FYRRE ÅR GAMMEL BIL pludselig skal have en afgift på næsten 40.000 kr. Jamen for helvede da....

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 19:00
af M_Olsen
Dakota skrev:Haha, ja undskyld jeg griner, men hvor er det latterligt at SKAT mener en FYRRE ÅR GAMMEL BIL pludselig skal have en afgift på næsten 40.000 kr. Jamen for helvede da....
Vi er da helt enige det er sygt og det var også det der satte projektet på hold.

Men nu er den altså kun 31år gammel.

M Olsen

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 19:10
af majbom
De knap 40k, er det "bare" "mer-afgift" fordi den bliver godkendt med vr6 motor?

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 19:26
af JerrilD
Er det samme fremgangs måde hvis man vil have godkendt en Polo Mk2 steilheck med en G40 motor?

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 20:00
af M_Olsen
majbom skrev:De knap 40k, er det "bare" "mer-afgift" fordi den bliver godkendt med vr6 motor?
De 40klik er den fulde afgift som hvis du hentet en i tyskland og monteret en VR6 og der efter ville have den på plader.
JerrilD skrev:Er det samme fremgangs måde hvis man vil have godkendt en Polo Mk2 steilheck med en G40 motor?
En polo mk2 kunne da købes med g40 motor ikke hvis ja så skal den ikke omkring tyskland men den skal bygges 100% original G40 også er det bare en ny omgang afgift

Du må altid bygge din bil om til største model i programmet + 20% og bilen er stadig teknisk egnet.

M Olsen

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 20:04
af JerrilD
M_Olsen skrev:
majbom skrev:De knap 40k, er det "bare" "mer-afgift" fordi den bliver godkendt med vr6 motor?
De 40klik er den fulde afgift som hvis du hentet en i tyskland og monteret en VR6 og der efter ville have den på plader.
JerrilD skrev:Er det samme fremgangs måde hvis man vil have godkendt en Polo Mk2 steilheck med en G40 motor?
En polo mk2 kunne da købes med g40 motor ikke hvis ja så skal den ikke omkring tyskland men den skal bygges 100% original G40 også er det bare en ny omgang afgift

Du må altid bygge din bil om til største model i programmet + 20% og bilen er stadig teknisk egnet.

M Olsen
Er der ikke forskel på denne:

Billede

Og så denne G40?

Billede

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 20:07
af majbom
M_Olsen skrev:
majbom skrev:De knap 40k, er det "bare" "mer-afgift" fordi den bliver godkendt med vr6 motor?
De 40klik er den fulde afgift som hvis du hentet en i tyskland og monteret en VR6 og der efter ville have den på plader.

M Olsen
Nååh, så du har en tysk bil stående der ikke er betalt afgift af overhovedet?

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 20:10
af M_Olsen
majbom skrev: Nååh, så du har en tysk bil stående der ikke er betalt afgift af overhovedet?
Nej den jeg har der skulle bygges om er der betalt fuld afgift af i 2010 omkring 16.000. dem vil jeg så faktisk miste.

M Olsen

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 20:12
af majbom
M_Olsen skrev:
majbom skrev: Nååh, så du har en tysk bil stående der ikke er betalt afgift af overhovedet?
Nej den jeg har der skulle bygges om er der betalt fuld afgift af i 2010 omkring 16.000. dem vil jeg så faktisk miste.

M Olsen
Okay, så du skal betale knap 40, uanset om den er tysk eller dansk?

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 20:16
af M_Olsen
JerrilD skrev: Er der ikke forskel på denne:
Jo det er der mente det var mk2 polo der kom med G40 det var så mk3

Nå men så hvis en G40 har mere effekt end en største mk2 + 20% så skal du omkring tyskland.

M Olsen

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 20:17
af M_Olsen
majbom skrev:Okay, så du skal betale knap 40, uanset om den er tysk eller dansk?
Ja

M Olsen

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 20:19
af majbom
M_Olsen skrev:
majbom skrev:Okay, så du skal betale knap 40, uanset om den er tysk eller dansk?
Ja

M Olsen
Ja, desværre er det jo ikke overraskende at de kan komme med sådan et idiotisk træk! Billede

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 20:24
af JerrilD
M_Olsen skrev:
JerrilD skrev: Er der ikke forskel på denne:
Jo det er der mente det var mk2 polo der kom med G40 det var så mk3

Nå men så hvis en G40 har mere effekt end en største mk2 + 20% så skal du omkring tyskland.

M Olsen
Kan se at G40eren på billedet er en mk2 Facelifted.

https://da.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Polo

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 20:55
af vw4ever
Du kan jo altid klage over afgørelsen.

Hvis du selv kan finde biler at sammenligne med, ved godt at det nok er umuligt.

Men at Skat beregner at en bil med den alder vil være 20% mere værd som vr6, end som GTI synes jeg Ikke holder vand.

Sælg Golfen tilbage til Tyskland, få den smule afgift retur der er muligt. ( Desværre nok Ikke meget)
Og køb den retur når han har skiftet motoren.

Ved godt at det nok ikke kan betale sig og nok mest er et tænkt eksempel :)

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 21:00
af vandhunden
Vanvittigt

Køb den Golf VR6 stationcar der er til salg herinde

Synes ikke man skal bygge en Golf 1 Cabriolet om

Det er en klassiker

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 21:22
af M_Olsen
vw4ever skrev:Du kan jo altid klage over afgørelsen.

Hvis du selv kan finde biler at sammenligne med, ved godt at det nok er umuligt.

Men at Skat beregner at en bil med den alder vil være 20% mere værd som vr6, end som GTI synes jeg Ikke holder vand.

Sælg Golfen tilbage til Tyskland, få den smule afgift retur der er muligt. ( Desværre nok Ikke meget)
Og køb den retur når han har skiftet motoren.

Ved godt at det nok ikke kan betale sig og nok mest er et tænkt eksempel :)
Der er jo ikke søgt afgift endnu har bare fået et bud på det.

Problemet er jo i det store hele at de mener den skulle kunne sælges for omkring 70.000 som ombygget hvilket aldrig kommer til at ske.
vandhunden skrev:Vanvittigt

Køb den Golf VR6 stationcar der er til salg herinde

Synes ikke man skal bygge en Golf 1 Cabriolet om

Det er en klassiker
Skal ikke have 2 gamle biler at velgieholde det har jeg nu det behøves jeg ikke mere.

M Olsen

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 22:02
af comforttraktoren
Man kan vel næsten finde en færdigbygget til den pris i Tyskland ?

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 22:06
af M_Olsen
comforttraktoren skrev:Man kan vel næsten finde en færdigbygget til den pris i Tyskland ?
Det ændre ikke noget på afgiften. Og er hellere ikke sikkert det ændre på tüv godkendelsen.

M Olsen

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 23:00
af KBoesen
Min kollega har lige solgt sin G1 Cab 1,6 i fin stand for 50 - Den var en 89er med 220 på tælleren.

Så at en VR6 skal kunne koste 70, tænker jeg da overhovedet ikke er urealistisk?

Hvad der er latterligt, er at den allerede betalte afgift ikke bliver modregnet i en eller anden grad. :-)

Men uanset så bliver det i hvert fald en halv dyr cab bagefter. ;-)

Kunne man evt. få en selvanmelder til at sætte pris på det, eller skal det være SKAT, når der er tale om et "identitets-skifte"? :-)

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 22. okt 2017, 23:08
af Dakota
KBoesen skrev:Hvad der er latterligt, er at den allerede betalte afgift ikke bliver modregnet i en eller anden grad. :-)
Præcis min anke. Det er jo helt idiotisk.

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 23. nov 2017, 07:53
af CWH
Ellers så smid en vr5 motor i og tag en snak med Anker:

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=110078

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 23. nov 2017, 12:34
af m power
CWH skrev:Ellers så smid en vr5 motor i og tag en snak med Anker:

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=110078
Den må da heller ikke ligge i den.
Ankers bil er jo godkendt til at må køre med g60 = 160hk

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 23. nov 2017, 22:10
af M_Olsen
m power skrev:
Den må da heller ikke ligge i den.
Ankers bil er jo godkendt til at må køre med g60 = 160hk
Fin bil Anker har lavet.

Men jeg tror faktisk med hans syn at den ikke bør gå i gennem uanset om den er godkendt med G60 før.

Når man ser på når en bil et TUV godkendt der må du kun ændre 2 tommer på hjul diameter hvis du ændre mere end det så det ny tur omkring tyskland. Så det har ikke kun noget at gøre med hk men også kørbarhed.

M Olsen

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 23. nov 2017, 22:29
af Philip
Lige en konkretisering - bilen BEHØVER ikke at skal til Tyskland for at godkendes synsmæssigt.
Det kan også laves af danske virksomheder, såsom autoconsult ;) Så kan det være man er fri for at skal til Tyskland flere gange. Dem jeg kender, og dem jeg har læst om, bl.a. her på vagcars, har aldrig kommet igennem JO i første hug, på trods af lange mail korrespondancer. :roll:

Afgiften synes jeg lyder voldsom. Har hørt afgifter på 17-20.000 for en alm GTI i samme årgang som din cabriolet. :?

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 23. nov 2017, 22:41
af RIX
JerrilD skrev:
M_Olsen skrev:
majbom skrev:De knap 40k, er det "bare" "mer-afgift" fordi den bliver godkendt med vr6 motor?
De 40klik er den fulde afgift som hvis du hentet en i tyskland og monteret en VR6 og der efter ville have den på plader.
JerrilD skrev:Er det samme fremgangs måde hvis man vil have godkendt en Polo Mk2 steilheck med en G40 motor?
En polo mk2 kunne da købes med g40 motor ikke hvis ja så skal den ikke omkring tyskland men den skal bygges 100% original G40 også er det bare en ny omgang afgift

Du må altid bygge din bil om til største model i programmet + 20% og bilen er stadig teknisk egnet.

M Olsen
Er der ikke forskel på denne:

Billede

Og så denne G40?

Billede
polo kunne også fåes i g60 i den gamle af de 2 på billederne, godt i begrænset antal men alligevel. spørg morten due om detaljerne
rettet g40 :lol:
VH:

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 23. nov 2017, 22:43
af Philip
Du mener g40, ikke Søren? :P altså den gamle polo blev også lavet i g40

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 23. nov 2017, 22:56
af M_Olsen
Philip skrev:Lige en konkretisering - bilen BEHØVER ikke at skal til Tyskland for at godkendes synsmæssigt.
Det kan også laves af danske virksomheder, såsom autoconsult ;) Så kan det være man er fri for at skal til Tyskland flere gange. Dem jeg kender, og dem jeg har læst om, bl.a. her på vagcars, har aldrig kommet igennem JO i første hug, på trods af lange mail korrespondancer. :roll:

Afgiften synes jeg lyder voldsom. Har hørt afgifter på 17-20.000 for en alm GTI i samme årgang som din cabriolet. :?
Ja det vil rigtigt nok selvfølgelig er der andre steder der kan lave samme arbejde har bare indtryk at de fleste køre omkring tyskland.

Også har jeg læst et sted at ham fra autoconslut skulle have et lille overskæg og en stiv højrearm også være ret dyr men det er ikke rigtig noget jeg har noget på.

Jeg har snakket med en anden som har lavet samme opsætning som jeg vil/ville (Du kan nok regne ud hvem det er) og han brugte JO uden problemer

M Olsen

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 24. nov 2017, 17:51
af Philip
Jeg skal ærligt erkende at jeg har ikke hørt om nogen der er kommet igennem autovpnsult. Blot samtale med DM, herunder mig selv med mit projekt.

Hvis det er den ombygning som jeg tror det er, bar der også problemer med udstødningen ved JO :roll:

Re: Golf 1 cabriolet med VR6 motor offentliggørelse af afgif

: 24. nov 2017, 22:33
af JerrilD
RIX skrev: polo kunne også fåes i g60 i den gamle af de 2 på billederne, godt i begrænset antal men alligevel. spørg morten due om detaljerne
rettet g40 :lol:
VH:
Hvordan gør man så? Skal der så betales afgift, hvis man bygger den om til G40?

Hvem henvender mig sig til ang. dette?