Dato og tid er 15. dec 2017, 01:31

Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
 Audi Q7 Campermodel ? 
Forfatter besked
Helt nyt medlem

Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indlæg Audi Q7 Campermodel ?
Hej,

Jeg kigger på noget Audi Q7 som camper, men jeg synes ikke det er nemt at finde hoved og hale i reglerne. Jeg modtog en pjece fra SKAT af, hvori der står, at køkkenet gerne må være helt/delvist pakket sammen under kørsel, men hvad så når jeg f.eks holder i Bilkas parkeringshus? Skal jeg så ud og slå køkkenet op? Ja, eller bare ved mit hus? Deres (under kørsel) er ikke specificeret. Og jeg var i telefonisk kontakt med 4 medarbejdere fra SKAT der ikke kunne hjælpe mig, udover at sende en pjece...

Et helt andet spørgsmål - Når nu taget kan hejses på de campermodeller, kan der så ikke komme nogle fugt/rust problemer? Nogen der ved, om det er noget folk døjer med? :-)

28. okt 2017, 10:48
Aktiv medlem
Brugeravatar

Indlæg Re: Audi Q7 Campermodel ?
xxKasper skrev:
Hej,

Jeg kigger på noget Audi Q7 som camper, men jeg synes ikke det er nemt at finde hoved og hale i reglerne. Jeg modtog en pjece fra SKAT af, hvori der står, at køkkenet gerne må være helt/delvist pakket sammen under kørsel, men hvad så når jeg f.eks holder i Bilkas parkeringshus? Skal jeg så ud og slå køkkenet op? Ja, eller bare ved mit hus? Deres (under kørsel) er ikke specificeret. Og jeg var i telefonisk kontakt med 4 medarbejdere fra SKAT der ikke kunne hjælpe mig, udover at sende en pjece...

Et helt andet spørgsmål - Når nu taget kan hejses på de campermodeller, kan der så ikke komme nogle fugt/rust problemer? Nogen der ved, om det er noget folk døjer med? :-)

Det var vel kun muligt i de få måneder inden de lukkede hullet for SUVerne, der nåede at komme xx Touareg Q7 etc på markedet var det i 2008.

28. okt 2017, 11:10
Aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning
Geografisk region: Vestjylland
Der er solgt massere af camper modeller

Seat Altea 2.0 Tdi
VW Touran 2.0 Tdi
Bmw E46 323i
VW Golf 2 1.6

28. okt 2017, 12:03
Aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ejby
Geografisk region: Fyn
Som jeg har forstået det, skal køkken, samt tag være velfungerede og man skal som minimum have to liggeunderlag med. Og alle de bruger/låner bilen SKAL vide hvordan alt fungerer, ellers knepper SKAT jer i vildskab, hvis i skulle blive stoppet og forlanger afgift samt bøde betalt på stedet.

Du kan rende ind i fugt/rustproblemer ved taget, men synes som regel at de er ret godt lavet og sjældent jeg ser rust og fugtproblemer.
Du skal dog være opmærksom på, når man skal sælge den igen, er de væsentligt mindre eftertragtede, især sydpå er de nærmest usælgelige i den konstalation.

Men det er jo en super billig måde at blive OK lækkert kørende på. ;-)

28. okt 2017, 15:54
Helt nyt medlem

KBoesen -

Ja, det skal være velfungerende og det skal kunne det ene, det andet og det tredje - Men spørgsmålet var nu mere om man kan slippe afsted med altid at have det klappet sammen?
Der står nemlig, at det gerne må være klappet sammen (under kørsel)...?

Ja, jeg er med på at de er mindre eftertragtede, men det gør jo samtidig også, at de er nede i pris ;-) Jeg går dog lidt og vakler imellem papegøjer eller campermodellen lige nu. Ved sgu ikke om alt det der campersjov er de bagsæder værd. Men omvendt, hvis det ikke er et almindeligt problem med f.eks rust, så er der måske ikke så meget at værre bange for. Jeg skal bare stadig finde ud af på en måde, om det køkken nogenside skal være slået op, eller om det er nok det bare er monteret i bilen. SKAT kan man jo ikke ringe og spørge, deres egne regler er for komplicerede, selv for dem.

28. okt 2017, 19:33
Helt nyt medlem

Geografisk region: Sydsjælland
Kender en som lige har solgt sin carevelle camper. Der er med jævne mellemrum små ændringer som man selv skal holde øje med. Et krav er en fungerende gasbrænder MED gasflaske. Bare et punkt der ikke er overholdt=fuld afgift+bøde. Han blev træt af og være nervøs for en eller anden bagatel der var smuttet.

Bare en anden vinkel på spørgsmålet.

28. okt 2017, 19:56
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjæreborg
Det er altid klappet sammen, men du skal have betjeningen i orden hvis du bliver stoppet. Når det er klappet sammen fylder det ikke meget.

Her eksempel fra en Multivan mellem forstolene. Indeholder vandtank, spildevandstank og gasblus.

Billede

Hvis du kaster dig ud i projektet og mangler dele til camperindretningen, så kan jeg være behjælpelig ;)

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=128256 - '17 CALIFORNIA OCEAN 2,0TDI 150HK DSG7 - Følg mit projekt! - <-Klik på linket!

28. okt 2017, 20:13
Helt nyt medlem

Thanasosdk -

Det er næsten ulideligt, at man skal rende og være nervøs for om man overser et eller andet. Så forstår ham på en måde godt.

Frederik DH -

Godt, tak ;-) Altid noget man ikke skal have det bras slået op.
Det vil jeg huske, hvis det kommer så vidt.

28. okt 2017, 20:32
Nyt medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køge
Geografisk region: Sydsjælland
En af mine venners far havde en Range Rover som camper, og han var igennem møllen med skat og afgift og bøder, fordi han ikke havde dyner eller sovepose med i bilen da de var i Bilka. Han måtte betale et stort beløb i afgift og en ret stor både nærmest på stedet, men ankede så og vandt sagen, med hjælp fra FDM. Det tog dog mange måneder og i mellemperioden skulle skat have pengene for afgift og bøde. Han vandt fordi dommeren eller juryen var enig i, at en dyne eller sovepose ikke er nødvendigt når det er sommer.
Det var i FDM bladet dengang. Han solgte bilen ret hurtigt bagefter da han netop ikke gad at være nervøs hele tiden

28. okt 2017, 22:12
Profil Hjemmeside
Aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Har lige søgt på Bilbasen efter ‘camper’. Der dukker en 4-5 Q7’ere op.

Ved ikke om det er mig men der er ingen billeder af noget camping udstyr - de ligner faktisk helt alm biler.
Hvor gemmer man det udstyr og hvis den bliver solgt som en camper, hvorfor viser ingen så billeder af det?

Xenon/LED lygter, WRC front/bag, sort himmel, r-line kabine, LED fodrumsbelysning, auto-lyskontakt, bakkamera, Discovery Media + AppConnect, G7 rat, PDC OPS for/bag, original alarm med kabineocervågning, indstigningslys i sidespejl, Transporter 2016 BCM og fjernlysassistent
Audi A4 Avant 1.8 TFSI - '13
Sport Edition Plus, MMI 3G+ DAB/SIM, xenon/led, fodrumsbelysning, PDC, lyspakke, fjernlysassistent, A6 chrome håndtag med lys, aftageligt træk, ACC, Active Lane Assist, Audi Music Interface m. Google Chromecast, Active Brake Guard, el-bagklap, A4 B9 belyste indstigningslister, isofix/airbag deaktivering passagersæde, original alarm med kabineovervågning, bakkamera, Keyless-Go, Side Assist, klapbare sidespejle med memory/nedblændelig, dæktrykskontrol, auto-hold og Bang & Olufsen DSP
Igangværende: 230v stikkontakt (inverter)

28. okt 2017, 22:37
Aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning
diskoboy skrev:
Har lige søgt på Bilbasen efter ‘camper’. Der dukker en 4-5 Q7’ere op.

Ved ikke om det er mig men der er ingen billeder af noget camping udstyr - de ligner faktisk helt alm biler.
Hvor gemmer man det udstyr og hvis den bliver solgt som en camper, hvorfor viser ingen så billeder af det?
Normalt i bagagerum i højre side og ved reservedæk

Seat Altea 2.0 Tdi
VW Touran 2.0 Tdi
Bmw E46 323i
VW Golf 2 1.6

28. okt 2017, 22:48
Helt nyt medlem

DanielBahn -

Det er den slags historier der nærmest gør, at man render skrigende væk.

diskoboy -

Har også været mit problem indtil nu. Sælgerne vil ikke rigtig ud med info omkring det her campergejl. Det som om de tysser det ned og lades som om det ikke eksistere. Men som ny bilkøber af en camper vil man da meget gerne sikre sig, at man ikke ender i saksen. Så vidt jeg er orienteret, så er Q7'eren maks godkendt med 6 siddepladser som camper, det syvende bagerste sæde er et køkkenmodul. Og hvor soveposer, teltstænger, osv. ofters befinder sig, er hvor der normalt ville ligge et reservehjul.

29. okt 2017, 00:35
Aktiv medlem
Brugeravatar

xxKasper skrev:
DanielBahn -

Det er den slags historier der nærmest gør, at man render skrigende væk.

diskoboy -

Har også været mit problem indtil nu. Sælgerne vil ikke rigtig ud med info omkring det her campergejl. Det som om de tysser det ned og lades som om det ikke eksistere. Men som ny bilkøber af en camper vil man da meget gerne sikre sig, at man ikke ender i saksen. Så vidt jeg er orienteret, så er Q7'eren maks godkendt med 6 siddepladser som camper, det syvende bagerste sæde er et køkkenmodul. Og hvor soveposer, teltstænger, osv. ofters befinder sig, er hvor der normalt ville ligge et reservehjul.

Der er ikke reservehjul i 7 personers Q7, men jo nok også det du mener.
De nåede jo som skrevet på 6 måneder at ind reg både Range Rover Q7 og Roureg som Campere, Skat strammede så reglerne. Kan ikke huske hvad præcist, men noget med at der skulle være 2 m ståplads ved køkken. Det blev så ret sværvt i SUV hvor gulvet er ret højt i forvejen og taget der kunne vippes op var ret kort jo.
Semler stoppede ihvertfald selv med at lave dem.

29. okt 2017, 06:59
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Svar på emne   [ 13 indlæg ]