Audi Q7 Campermodel ?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
xxKasper
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. apr 2013, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af xxKasper » 28. okt 2017, 10:48

Hej,

Jeg kigger på noget Audi Q7 som camper, men jeg synes ikke det er nemt at finde hoved og hale i reglerne. Jeg modtog en pjece fra SKAT af, hvori der står, at køkkenet gerne må være helt/delvist pakket sammen under kørsel, men hvad så når jeg f.eks holder i Bilkas parkeringshus? Skal jeg så ud og slå køkkenet op? Ja, eller bare ved mit hus? Deres (under kørsel) er ikke specificeret. Og jeg var i telefonisk kontakt med 4 medarbejdere fra SKAT der ikke kunne hjælpe mig, udover at sende en pjece...

Et helt andet spørgsmål - Når nu taget kan hejses på de campermodeller, kan der så ikke komme nogle fugt/rust problemer? Nogen der ved, om det er noget folk døjer med? :-)

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af AU-R8 » 28. okt 2017, 11:10

xxKasper skrev:Hej,

Jeg kigger på noget Audi Q7 som camper, men jeg synes ikke det er nemt at finde hoved og hale i reglerne. Jeg modtog en pjece fra SKAT af, hvori der står, at køkkenet gerne må være helt/delvist pakket sammen under kørsel, men hvad så når jeg f.eks holder i Bilkas parkeringshus? Skal jeg så ud og slå køkkenet op? Ja, eller bare ved mit hus? Deres (under kørsel) er ikke specificeret. Og jeg var i telefonisk kontakt med 4 medarbejdere fra SKAT der ikke kunne hjælpe mig, udover at sende en pjece...

Et helt andet spørgsmål - Når nu taget kan hejses på de campermodeller, kan der så ikke komme nogle fugt/rust problemer? Nogen der ved, om det er noget folk døjer med? :-)
Det var vel kun muligt i de få måneder inden de lukkede hullet for SUVerne, der nåede at komme xx Touareg Q7 etc på markedet var det i 2008.

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af Martin1986 » 28. okt 2017, 12:03

Der er solgt massere af camper modeller
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af KBoesen » 28. okt 2017, 15:54

Som jeg har forstået det, skal køkken, samt tag være velfungerede og man skal som minimum have to liggeunderlag med. Og alle de bruger/låner bilen SKAL vide hvordan alt fungerer, ellers knepper SKAT jer i vildskab, hvis i skulle blive stoppet og forlanger afgift samt bøde betalt på stedet.

Du kan rende ind i fugt/rustproblemer ved taget, men synes som regel at de er ret godt lavet og sjældent jeg ser rust og fugtproblemer.
Du skal dog være opmærksom på, når man skal sælge den igen, er de væsentligt mindre eftertragtede, især sydpå er de nærmest usælgelige i den konstalation.

Men det er jo en super billig måde at blive OK lækkert kørende på. ;-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

xxKasper
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. apr 2013, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af xxKasper » 28. okt 2017, 19:33

KBoesen -

Ja, det skal være velfungerende og det skal kunne det ene, det andet og det tredje - Men spørgsmålet var nu mere om man kan slippe afsted med altid at have det klappet sammen?
Der står nemlig, at det gerne må være klappet sammen (under kørsel)...?

Ja, jeg er med på at de er mindre eftertragtede, men det gør jo samtidig også, at de er nede i pris ;-) Jeg går dog lidt og vakler imellem papegøjer eller campermodellen lige nu. Ved sgu ikke om alt det der campersjov er de bagsæder værd. Men omvendt, hvis det ikke er et almindeligt problem med f.eks rust, så er der måske ikke så meget at værre bange for. Jeg skal bare stadig finde ud af på en måde, om det køkken nogenside skal være slået op, eller om det er nok det bare er monteret i bilen. SKAT kan man jo ikke ringe og spørge, deres egne regler er for komplicerede, selv for dem.

Thanasosdk
Nyt medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 16. feb 2010, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af Thanasosdk » 28. okt 2017, 19:56

Kender en som lige har solgt sin carevelle camper. Der er med jævne mellemrum små ændringer som man selv skal holde øje med. Et krav er en fungerende gasbrænder MED gasflaske. Bare et punkt der ikke er overholdt=fuld afgift+bøde. Han blev træt af og være nervøs for en eller anden bagatel der var smuttet.

Bare en anden vinkel på spørgsmålet.
Thomas
Seat leon St fr ehybrid 2021

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 988
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 104 times

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af Frederik DH » 28. okt 2017, 20:13

Det er altid klappet sammen, men du skal have betjeningen i orden hvis du bliver stoppet. Når det er klappet sammen fylder det ikke meget.

Her eksempel fra en Multivan mellem forstolene. Indeholder vandtank, spildevandstank og gasblus.

Billede

Hvis du kaster dig ud i projektet og mangler dele til camperindretningen, så kan jeg være behjælpelig ;)
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

xxKasper
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. apr 2013, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af xxKasper » 28. okt 2017, 20:32

Thanasosdk -

Det er næsten ulideligt, at man skal rende og være nervøs for om man overser et eller andet. Så forstår ham på en måde godt.

Frederik DH -

Godt, tak ;-) Altid noget man ikke skal have det bras slået op.
Det vil jeg huske, hvis det kommer så vidt.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af DanielB12 » 28. okt 2017, 22:12

En af mine venners far havde en Range Rover som camper, og han var igennem møllen med skat og afgift og bøder, fordi han ikke havde dyner eller sovepose med i bilen da de var i Bilka. Han måtte betale et stort beløb i afgift og en ret stor både nærmest på stedet, men ankede så og vandt sagen, med hjælp fra FDM. Det tog dog mange måneder og i mellemperioden skulle skat have pengene for afgift og bøde. Han vandt fordi dommeren eller juryen var enig i, at en dyne eller sovepose ikke er nødvendigt når det er sommer.
Det var i FDM bladet dengang. Han solgte bilen ret hurtigt bagefter da han netop ikke gad at være nervøs hele tiden
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af diskoboy » 28. okt 2017, 22:37

Har lige søgt på Bilbasen efter ‘camper’. Der dukker en 4-5 Q7’ere op.

Ved ikke om det er mig men der er ingen billeder af noget camping udstyr - de ligner faktisk helt alm biler.
Hvor gemmer man det udstyr og hvis den bliver solgt som en camper, hvorfor viser ingen så billeder af det?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af Martin1986 » 28. okt 2017, 22:48

diskoboy skrev:Har lige søgt på Bilbasen efter ‘camper’. Der dukker en 4-5 Q7’ere op.

Ved ikke om det er mig men der er ingen billeder af noget camping udstyr - de ligner faktisk helt alm biler.
Hvor gemmer man det udstyr og hvis den bliver solgt som en camper, hvorfor viser ingen så billeder af det?
Normalt i bagagerum i højre side og ved reservedæk
Nuværende bil: BMW F11 530D

xxKasper
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. apr 2013, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af xxKasper » 29. okt 2017, 00:35

DanielBahn -

Det er den slags historier der nærmest gør, at man render skrigende væk.

diskoboy -

Har også været mit problem indtil nu. Sælgerne vil ikke rigtig ud med info omkring det her campergejl. Det som om de tysser det ned og lades som om det ikke eksistere. Men som ny bilkøber af en camper vil man da meget gerne sikre sig, at man ikke ender i saksen. Så vidt jeg er orienteret, så er Q7'eren maks godkendt med 6 siddepladser som camper, det syvende bagerste sæde er et køkkenmodul. Og hvor soveposer, teltstænger, osv. ofters befinder sig, er hvor der normalt ville ligge et reservehjul.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af AU-R8 » 29. okt 2017, 06:59

xxKasper skrev:DanielBahn -

Det er den slags historier der nærmest gør, at man render skrigende væk.

diskoboy -

Har også været mit problem indtil nu. Sælgerne vil ikke rigtig ud med info omkring det her campergejl. Det som om de tysser det ned og lades som om det ikke eksistere. Men som ny bilkøber af en camper vil man da meget gerne sikre sig, at man ikke ender i saksen. Så vidt jeg er orienteret, så er Q7'eren maks godkendt med 6 siddepladser som camper, det syvende bagerste sæde er et køkkenmodul. Og hvor soveposer, teltstænger, osv. ofters befinder sig, er hvor der normalt ville ligge et reservehjul.
Der er ikke reservehjul i 7 personers Q7, men jo nok også det du mener.
De nåede jo som skrevet på 6 måneder at ind reg både Range Rover Q7 og Roureg som Campere, Skat strammede så reglerne. Kan ikke huske hvad præcist, men noget med at der skulle være 2 m ståplads ved køkken. Det blev så ret sværvt i SUV hvor gulvet er ret højt i forvejen og taget der kunne vippes op var ret kort jo.
Semler stoppede ihvertfald selv med at lave dem.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af Prodigy » 20. sep 2018, 06:48

Jeg overvejer også en camper, men af den grund at jeg faktisk gerne vil bruge den som camper.. altså bruge køkkenet og tage på ture til Sverige/norge i den.. spørgsmålet er så om man selv ud fra de ønsker risikere at blive pulet af skat, fx hvis jeg monterer tagboks/kano holder på tag bøjlerne - så kan taget jo ikke foldes op før man afmonterer de ting, en emsig skatte pave kunne måske syntes at taget var deaktiveret når der er tagbøjler på?
Så er der det ballade med loftshøjde, det virker helt urimeligt hvis en senere ejer skal hænge på at det hæve-tag som bilen er godkendt med af skat i tidernes morgen ikke længere passer med skats opfattelse af hvad højden skal være..

Alt i alt kunne jeg godt tænke mig en camper, men er slet ikke sikker på at jeg tør ta det spin på skatte-rouletten, det virker jo meget som om at skat bare er bitre over at et hul i lovgivningen blev udnyttet (selvom de selv var vidende om det og med til at godkende ombygningerne) og nu gør de alt hvad de kan for at straffe de folk der formaster sig til at købe en af bilerne brugt.
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af KBoesen » 20. sep 2018, 11:50

Jeg kan ikke forestille mig, at det vil give nogle problemer og læsse bilen til med kano, kajak og hvad har vi.

For så er det da først, at det rigtigt ligner, at bilen bliver brugt til det, som den faktisk er registreret til. :-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

borgen
Medlem
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af borgen » 20. sep 2018, 15:43

Der er mange der tror i den her tråd. I min Land cruiser var der udførligt beskrevet hvad der skulle medbringes og hvordan den skulle stilles op.

Vedkommende som kører bilen skal ikke kunne stille den op, men må gerne kontakte nogen for hjælp.
Pr. 1/1-18 blev reglerne lempet så man kun skal have udstyr med til 2 personer.

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 988
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 104 times

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af Frederik DH » 20. sep 2018, 17:11

Det er i øvrigt muligt ved forespørgsel til SKAT og få de specifikke oplysninger til den enkelte model ved fremsendelse af stelnummer - så er der i hvert fald ingen tvivl :)
These users thanked the author Frederik DH for the post:
borgen
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Audi Q7 Campermodel ?

Indlæg af Prodigy » 20. sep 2018, 18:06

borgen skrev:
20. sep 2018, 15:43
Der er mange der tror i den her tråd. I min Land cruiser var der udførligt beskrevet hvad der skulle medbringes og hvordan den skulle stilles op.

Vedkommende som kører bilen skal ikke kunne stille den op, men må gerne kontakte nogen for hjælp.
Pr. 1/1-18 blev reglerne lempet så man kun skal have udstyr med til 2 personer.
Fedt det er også en landcruiser jeg har kig på, vil du dele listen, evt bare på PM? Jeg ville gerne lave en mild 'overland' opbygning i den.. Gad vide om man må skifte køkkenet ud til et smartere et? Jeg ville gerne have et udtræks skuffe system med køleskab og gaskøkken, men det tager self noget frihøjde i bagerummet.. Jeg kunne også godt tænke mig et foldbart tagtelt :D
Medlem siden: 2003/05/14

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"