Er der nogen der har prøvet at nedveje en gulplade bil, og derefter få den på hvide plader? Eller direkte nedveje en hvidplade bil, er det muligt?
Der kan være en del af spare, hvis man kan komme under 3t totalvægt!
Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader
Hvorfor nedveje en hvidpladebil? ...Hvilke besparelser er der at hente her??
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader
Det tænkte jeg også lige? Det giver ingen mening.
Men ja, på varebiler over 3 tons, kan det være en god fordel, men så betaler man også en merafgift på bilen, da den mig bekendt så går fra 30 % afgift til 50 %.
Så det skal kun være hvis man kører bilen 100 % privat, at det kommer til at give mening som regel.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- Frederik DH
- Medlem
- Indlæg: 989
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 6731
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 105 times
Re: Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader
Ikke helt, Kristoffer.
Hvis en varevogn er solgt som værende over 3 tons er der betalt en max. afgift på bilen på kr. 56.800,- Denne er typisk højere ved en bil under 3 tons. Dog bliver privatbenyttelses afgiften markant højere.
50% er på varebiler under 2,5 tons eller med ruder i varerummet over 3 ton.
Men en evt. nedvejning tænker jeg vil kræve en yderligere registreringsafgift.
Hvis en varevogn er solgt som værende over 3 tons er der betalt en max. afgift på bilen på kr. 56.800,- Denne er typisk højere ved en bil under 3 tons. Dog bliver privatbenyttelses afgiften markant højere.
50% er på varebiler under 2,5 tons eller med ruder i varerummet over 3 ton.
Men en evt. nedvejning tænker jeg vil kræve en yderligere registreringsafgift.
Frederik DH
'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!
'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader
Hmm, har måske misforstået lidt, tænkte der var noget at hente. Men afgiften er jo bestemt af km/l på biler efter 1997, så der er nok ikke noget at hente.
Afgiften på en Touareg på +3t er bare 18k om året på hvide plader
Afgiften på en Touareg på +3t er bare 18k om året på hvide plader
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Nedvejning af gulplade bil --> hvide plader
og før det var den bestemt af egenvægten
kun gulpladebiler som var på totalvægt
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.