Import, afgift, moms død

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
dotnow
Helt nyt medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16. jun 2008, 10:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Import, afgift, moms død

Indlæg af dotnow » 2. jul 2018, 21:03

Hvis man imprtere et køretøj skal man selvfølgelig betale afgift til den danske stat før der kan komme plader på - det er ikke raket videnskab.

Spørgsmålet er at køber du den fra privat person i tyskland så er den momsdød hvor imod handler du fra en forhandler kan den ofte handles til netto pris og trække de 19% tysk moms fra.

Hvis vi leger med runde tal.

Indkøb af bil i tyskland hos forhandler 80.000 dette er netto pris.
Så er der dansk afgift på 100.000
Hertil kommer toldsyn og plader.
ialt 185 rundt regnet.

Nu er der ikke betalt moms i tyskland hvad så her i DK ? er moms inkluderet i de 100.000 som er afgift eller er det + 25 % af indkøb og afgift eller ?

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af Realtor » 2. jul 2018, 21:14

Køber du den privat, så er den altid med moms i DE.

Ingen grund til at importere uden moms, da den er lavere i tyskland end i danmark, kun ved flexleasing da man skal lease ex moms
2020 Audi E-tron 55

dotnow
Helt nyt medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16. jun 2008, 10:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af dotnow » 2. jul 2018, 22:45

lad os antage der er en mellemmand/virksomhed der står for afhentning for at gøre det lettere for mig og samtidig har de mulighed for at hente flere biler på engang samt erfaring med evt. faldgrupper. snyd af km osv.

Så har denne virksomhed købt bilen til 80.000 uden moms og handler den så videre til mig det vil vel så være ( Indkøbspris + fortjeneste + 25% moms )

Er vi enige om dette er den rigtige?

Sælger virksomheden til samme pris dvs 80.000 + fortjeneste 10.000 = 90.000 så vil de have et tab da momsen jo skal betales i og med den er købt Netto i tyskland - her er så spørgsmålet momsdød ?

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af Realtor » 2. jul 2018, 22:59

Firmaet behøver vel ikke sælge den til dig ink. moms. De kan jo sælge den til dig ex moms, da de har blot har udlagt bilens pris og kun behøver momse deres honorar. Bemærk alle de ex leasing biler som sælges, de sælges ex moms på bilbasen.
2020 Audi E-tron 55

MogensR
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 3. okt 2010, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af MogensR » 2. jul 2018, 23:13

Firmaet som køber bilen uden moms i Tyskland er naturligvis nød til pålægge 25% moms, inden de sælger den til dig.

Det vil være en besparelse hvis du som privat køber bilen i Tyskland inkl. tysk moms, da den er lavere end den danske moms.
Mogens R.

-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af HenrikH29 » 4. jul 2018, 19:33

Det kan så tilføjes, at lykkes det dig at købe den uden moms hos en tysk forhandler, så skal du afregne 25% til den danske stat, så ingen fordel i det.

OG det bør ikke kunne lade sig gøre, idet den tyske forhandler efter EU reglerne KUN må sælge uden moms til dansk firma, altså der skal et CVR nummer til (som forhandleren skal have oplyst af køber i øvrigt, for at kunne sælge ex. moms).

dotnow
Helt nyt medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16. jun 2008, 10:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af dotnow » 5. jul 2018, 08:39

Sandt nok der skal oplyse dokumentation for CVR ved køb uden moms i tyskland.

Jeg talte med en der oplyste man faktisk skal betale momsen som depositium og så for man dem retur efterfølgende såfrem det er et "aktivt" CVR nummer. og ja så er det 25% moms efterfølgende.

men leger man lidt med tanken om den måske skulle leases de første par år men man selv henter bilen for at lave en besparelse så skal det jo helst være uden moms.

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af HenrikH29 » 5. jul 2018, 10:21

dotnow skrev:
5. jul 2018, 08:39
Sandt nok der skal oplyse dokumentation for CVR ved køb uden moms i tyskland.

Jeg talte med en der oplyste man faktisk skal betale momsen som depositium og så for man dem retur efterfølgende såfrem det er et "aktivt" CVR nummer. og ja så er det 25% moms efterfølgende.

men leger man lidt med tanken om den måske skulle leases de første par år men man selv henter bilen for at lave en besparelse så skal det jo helst være uden moms.
Enig, for ellers får du beregnet moms 2 gange. Først ved købet (tysk moms) og derefter på leasingydelserne og førstegangsydelsen (DK moms) - og det er Øv.

Men vil du hente den selv, skal du lade leasingselskabet i DK være køber i relation til den tyske forhandler. Ellers kan du ikke undgå dobbeltmoms. Står du som køber, så forfalder momsen uanset om det er tysk eller DK moms (hvis forhandleren i tyskland ikke momser). Og den moms kan leasingselskabet IKKE få retur (du er jo køber af bilen, så momsen "hænger" på dig).

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af HenrikH29 » 5. jul 2018, 10:26

Hvis du skal "pusle med tanken", som du skriver, kan en mulighed måske være, at du køber den hos forhandleren. Og på købaftalen påføres dit navn med tilføjelsen "eller ordre". Det betyder, at du kan videreoverdrage købsaftalen til en anden (leasingselskabet), der således bliver den "endelige" køber.

Om det holder ved SKAT i dk ved jeg, ikke men det kan du evt. prøve at undersøge. På den måde kan du måske undgå dobbeltmoms og selv være køberen (midlertidigt).

LarsK
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af LarsK » 8. jul 2019, 19:53

Hej venner,
Hvad endt dette med, nogen erfaringer? Jeg står selv i samme situation.

Jeg henter selv bilen i DE, sælger den til leasingfirmaet, leaser den 1 år og køber den tilbage til restværdien. Har tidligere gjort det inkl tysk moms, og således er bilen momsdød, men som nogen skriver afregnes jeg jo moms af førstegangsydelsen, og jeg ville egentlig helst undgå at købe den tilbage efter endt leasing men bare lade firmaet sælge den videre.
Hvad kan bedst betale sig ifht momsen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af Kevinff » 8. jul 2019, 22:07

LarsK skrev:Hej venner,
Hvad endt dette med, nogen erfaringer? Jeg står selv i samme situation.

Jeg henter selv bilen i DE, sælger den til leasingfirmaet, leaser den 1 år og køber den tilbage til restværdien. Har tidligere gjort det inkl tysk moms, og således er bilen momsdød, men som nogen skriver afregnes jeg jo moms af førstegangsydelsen, og jeg ville egentlig helst undgå at købe den tilbage efter endt leasing men bare lade firmaet sælge den videre.
Hvad kan bedst betale sig ifht momsen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sidespørgsmål: kan det betale sig at hente den selv for så at sælge den til leasingfirmaet?

LarsK
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af LarsK » 8. jul 2019, 23:09

Kevinff skrev:
LarsK skrev:Hej venner,
Hvad endt dette med, nogen erfaringer? Jeg står selv i samme situation.

Jeg henter selv bilen i DE, sælger den til leasingfirmaet, leaser den 1 år og køber den tilbage til restværdien. Har tidligere gjort det inkl tysk moms, og således er bilen momsdød, men som nogen skriver afregnes jeg jo moms af førstegangsydelsen, og jeg ville egentlig helst undgå at købe den tilbage efter endt leasing men bare lade firmaet sælge den videre.
Hvad kan bedst betale sig ifht momsen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sidespørgsmål: kan det betale sig at hente den selv for så at sælge den til leasingfirmaet?
Med mindre du er rigtig gode venner med din leasing mand så kan du vel ikke tage hans penge med der ned, og jeg foretrækker selv at hente bilerne. Jeg tror nu ikke handlen bliver bedre, det er bare sjovere:) Der er mange muligheder for hvordan man kan gøre det og jeg vil meget gerne høre hvad folk ellers har gjort.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af HenrikH29 » 8. jul 2019, 23:46

Man kan som privatperson ikke købe bilen i tyskland uden moms ved tysk forhandler. Han skal opkræve tysk moms, idet den private dansker ikke er momsregistreret.

En dansk virksomhed kan godt købe den i tyskland uden moms (hos tysk forhandler) men der er ingen fordel ved det, idet den danske virksomhed derefter skal beregne dansk 25% moms, hvorimod den tyske moms er 19%.

Så der er ingen "fidus" at hente der. :lol: :lol:

LarsK
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af LarsK » 9. jul 2019, 00:03

HenrikH29 skrev:Man kan som privatperson ikke købe bilen i tyskland uden moms ved tysk forhandler. Han skal opkræve tysk moms, idet den private dansker ikke er momsregistreret.

En dansk virksomhed kan godt købe den i tyskland uden moms (hos tysk forhandler) men der er ingen fordel ved det, idet den danske virksomhed derefter skal beregne dansk 25% moms, hvorimod den tyske moms er 19%.

Så der er ingen "fidus" at hente der. :lol: :lol:
Enig - det er jeg også kommet frem til. Bilen er momsdød når jeg sælger den til leasingselskabet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 851
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 100 times
Been thanked: 236 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af mortenmol » 9. jul 2019, 07:17

HenrikH29 skrev:Man kan som privatperson ikke købe bilen i tyskland uden moms ved tysk forhandler. Han skal opkræve tysk moms, idet den private dansker ikke er momsregistreret.

En dansk virksomhed kan godt købe den i tyskland uden moms (hos tysk forhandler) men der er ingen fordel ved det, idet den danske virksomhed derefter skal beregne dansk 25% moms, hvorimod den tyske moms er 19%.

Så der er ingen "fidus" at hente der. :lol: :lol:
Ahh det er jeg ikke helt enig i.
På En bil uden moms skal du finansiere bilens nettopris (pris uden moms) på en bil med moms skal du finansiere bilens brutto pris (inkl moms) - dvs du sparer finansiering af momsen

Det samme gør sig gældende for værditabet, da restværdien er udsat for samme mekanismer - dog er det korrekt at dit “afdrag” er inkl moms så den “taber” du

Den er mere attraktiv at sælge igen til leasing af samme årsag, og prisen er 6% mere konkurrencedygtigt hvis den skal sælges e.g. i Tyskland igen bagefter


Sent from my iPhone using Tapatalk

LarsK
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af LarsK » 9. jul 2019, 07:22

mortenmol skrev:
HenrikH29 skrev:Man kan som privatperson ikke købe bilen i tyskland uden moms ved tysk forhandler. Han skal opkræve tysk moms, idet den private dansker ikke er momsregistreret.

En dansk virksomhed kan godt købe den i tyskland uden moms (hos tysk forhandler) men der er ingen fordel ved det, idet den danske virksomhed derefter skal beregne dansk 25% moms, hvorimod den tyske moms er 19%.

Så der er ingen "fidus" at hente der. :lol: :lol:
Ahh det er jeg ikke helt enig i.
På En bil uden moms skal du finansiere bilens nettopris (pris uden moms) på en bil med moms skal du finansiere bilens brutto pris (inkl moms) - dvs du sparer finansiering af momsen

Det samme gør sig gældende for værditabet, da restværdien er udsat for samme mekanismer - dog er det korrekt at dit “afdrag” er inkl moms så den “taber” du

Den er mere attraktiv at sælge igen til leasing af samme årsag, og prisen er 6% mere konkurrencedygtigt hvis den skal sælges e.g. i Tyskland igen bagefter


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det lyder som om I er helt enigeBillede Jeg kommer nok ikke udenom moms og så er den bare bedre i Tyskland.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 851
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 100 times
Been thanked: 236 times

Import, afgift, moms død

Indlæg af mortenmol » 9. jul 2019, 07:39

LarsK skrev:
mortenmol skrev:
HenrikH29 skrev:Man kan som privatperson ikke købe bilen i tyskland uden moms ved tysk forhandler. Han skal opkræve tysk moms, idet den private dansker ikke er momsregistreret.

En dansk virksomhed kan godt købe den i tyskland uden moms (hos tysk forhandler) men der er ingen fordel ved det, idet den danske virksomhed derefter skal beregne dansk 25% moms, hvorimod den tyske moms er 19%.

Så der er ingen "fidus" at hente der. :lol: :lol:
Ahh det er jeg ikke helt enig i.
På En bil uden moms skal du finansiere bilens nettopris (pris uden moms) på en bil med moms skal du finansiere bilens brutto pris (inkl moms) - dvs du sparer finansiering af momsen

Det samme gør sig gældende for værditabet, da restværdien er udsat for samme mekanismer - dog er det korrekt at dit “afdrag” er inkl moms så den “taber” du

Den er mere attraktiv at sælge igen til leasing af samme årsag, og prisen er 6% mere konkurrencedygtigt hvis den skal sælges e.g. i Tyskland igen bagefter


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det lyder som om I er helt enigeBillede Jeg kommer nok ikke udenom moms og så er den bare bedre i Tyskland.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er vi vidst ikke Billede
Han skriver der ingen fidus er i at hente den ex moms i f.eks. DE - det mener jeg bestemt der er.
Fx en bil der koster 100k EUR der sparer man finansiering af 17k EUR


Sent from my iPhone using Tapatalk

LarsK
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af LarsK » 9. jul 2019, 07:46

mortenmol skrev:
LarsK skrev:
mortenmol skrev: Ahh det er jeg ikke helt enig i.
På En bil uden moms skal du finansiere bilens nettopris (pris uden moms) på en bil med moms skal du finansiere bilens brutto pris (inkl moms) - dvs du sparer finansiering af momsen

Det samme gør sig gældende for værditabet, da restværdien er udsat for samme mekanismer - dog er det korrekt at dit “afdrag” er inkl moms så den “taber” du

Den er mere attraktiv at sælge igen til leasing af samme årsag, og prisen er 6% mere konkurrencedygtigt hvis den skal sælges e.g. i Tyskland igen bagefter


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det lyder som om I er helt enigeBillede Jeg kommer nok ikke udenom moms og så er den bare bedre i Tyskland.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er vi vidst ikke Billede
Han skriver der ingen fidus er i at hente den ex moms i f.eks. DE - det mener jeg bestemt der er.
Fx en bil der koster 100k EUR der sparer man finansiering af 17k EUR


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvis du skal tænke hele kæden igennem er du så ikke enig med Henrik i at der ikke er nogen besparelse idet man så betaler dansk moms alligevel?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af Korreborg » 9. jul 2019, 08:09

LarsK skrev:
mortenmol skrev:
LarsK skrev: Det lyder som om I er helt enigeBillede Jeg kommer nok ikke udenom moms og så er den bare bedre i Tyskland.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er vi vidst ikke Billede
Han skriver der ingen fidus er i at hente den ex moms i f.eks. DE - det mener jeg bestemt der er.
Fx en bil der koster 100k EUR der sparer man finansiering af 17k EUR


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvis du skal tænke hele kæden igennem er du så ikke enig med Henrik i at der ikke er nogen besparelse idet man så betaler dansk moms alligevel?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Morten snakker flexleasing, du snakker import Billede
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 851
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 100 times
Been thanked: 236 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af mortenmol » 9. jul 2019, 08:22

Præcis, er det for at svare fuld afgift, så er jeg helt enig i at så snart bilen er et par måneder gammel og har kørt et pr tusinde kilometer - ville jeg også foretrække tysk moms.

Ved flexleasing der også blev spurgt til gælder mine tidligere indlæg


Sent from my iPhone using Tapatalk

LarsK
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af LarsK » 12. jul 2019, 22:01

mortenmol skrev:Præcis, er det for at svare fuld afgift, så er jeg helt enig i at så snart bilen er et par måneder gammel og har kørt et pr tusinde kilometer - ville jeg også foretrække tysk moms.

Ved flexleasing der også blev spurgt til gælder mine tidligere indlæg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er ikke for at være besværlig men jeg forstår det ikke Billede
I eksemplet hvor jeg køber bilen for at flexlease den, vil værdien af bilen vel være relevant efter endt leasing, da min omkostning er 6%-point af værdien af bilen uden afgift lavere. Altså jeg står jo til regnskab for restværdien efter endt leasing ved finansiel leasing.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 851
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 100 times
Been thanked: 236 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af mortenmol » 12. jul 2019, 22:11

LarsK skrev:
mortenmol skrev:Præcis, er det for at svare fuld afgift, så er jeg helt enig i at så snart bilen er et par måneder gammel og har kørt et pr tusinde kilometer - ville jeg også foretrække tysk moms.

Ved flexleasing der også blev spurgt til gælder mine tidligere indlæg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er ikke for at være besværlig men jeg forstår det ikke Billede
I eksemplet hvor jeg køber bilen for at flexlease den, vil værdien af bilen vel være relevant efter endt leasing, da min omkostning er 6%-point af værdien af bilen uden afgift lavere. Altså jeg står jo til regnskab for restværdien efter endt leasing ved finansiel leasing.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Meget simpelt, hvad er lavest?
25%
19%
0%

Hvis der ikke er svaret moms af bilen køber leasing selskabet bilen uden moms, og kan sælge den uden moms til et andet leasing selskab i DK eller resten af verden.
Hvis der er betalt moms i et EU land er det bilen pris, derved skal momsen finansieres.

Det er korrekt at man hæfter for restværdien, men sålænge den bliver solgt til et firma er det en fordel ikke at have moms på bilen.
Hvis den skal sælges til privat eller svares fuld afgift af sidenhen, er det korrekt at udgangspunktet havde været lavere hvis der var 19% moms fremfor 25%, MEN omvendt skulle du så afskrive på en 19% højere værdi, og det tror jeg mere end rigeligt udligner forskellen hvis tidshorisonten er mere en 12 mdr.
Det burde være til at forstå Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author mortenmol for the post:
SteffenR

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af Korreborg » 12. jul 2019, 23:09

Tror forståelsen går galt ved, at du ikke forstår flex leasing.
Eksempel prisen i Tyskland er 500.000kr inkl 20% moms (20% for nemhedens skyld)
Når bilen købes i tyskland, så dukker der ikke bare 500.000 op på magisk vis.
Du skal altså som en del af flexleasingen finansiere de 500.000, trækker du så momsen ud, skal du kun finansiere 400.000.
Altså vil du som leasingtager spare nogle penge. At der så om 12-24 eller 36måneder ryger moms på, er som morten siger nok et mindre problem.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af Tor Morrison » 13. jul 2019, 01:24

Korreborg skrev:
12. jul 2019, 23:09
Tror forståelsen går galt ved, at du ikke forstår flex leasing.
Eksempel prisen i Tyskland er 500.000kr inkl 20% moms (20% for nemhedens skyld)
Når bilen købes i tyskland, så dukker der ikke bare 500.000 op på magisk vis.
Du skal altså som en del af flexleasingen finansiere de 500.000, trækker du så momsen ud, skal du kun finansiere 400.000.
Altså vil du som leasingtager spare nogle penge. At der så om 12-24 eller 36måneder ryger moms på, er som morten siger nok et mindre problem.
500.000 kr. inklusiv 20 % moms er ikke 400.000 kr. uden moms...
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 851
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 100 times
Been thanked: 236 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af mortenmol » 13. jul 2019, 07:34

Tor Morrison skrev:
Korreborg skrev:
12. jul 2019, 23:09
Tror forståelsen går galt ved, at du ikke forstår flex leasing.
Eksempel prisen i Tyskland er 500.000kr inkl 20% moms (20% for nemhedens skyld)
Når bilen købes i tyskland, så dukker der ikke bare 500.000 op på magisk vis.
Du skal altså som en del af flexleasingen finansiere de 500.000, trækker du så momsen ud, skal du kun finansiere 400.000.
Altså vil du som leasingtager spare nogle penge. At der så om 12-24 eller 36måneder ryger moms på, er som morten siger nok et mindre problem.
500.000 kr. inklusiv 20 % moms er ikke 400.000 kr. uden moms...
Nej det har du ret i, og det er bestemt den lille regnefejl / tanketorsk der gør at det hele ikke giver mening, stærkt bidrag BilledeBilledeBillede
400k plus 25% moms, så har vi 500k, i det her tilfælde er det så 480k inkl moms. Glad nu?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af Korreborg » 13. jul 2019, 10:10

Haha. Ja det kan jeg godt se. Klokken var mange, og det var nogle dejligt runde tal
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af Tor Morrison » 13. jul 2019, 10:48

mortenmol skrev:
13. jul 2019, 07:34
Tor Morrison skrev:
Korreborg skrev:
12. jul 2019, 23:09
Tror forståelsen går galt ved, at du ikke forstår flex leasing.
Eksempel prisen i Tyskland er 500.000kr inkl 20% moms (20% for nemhedens skyld)
Når bilen købes i tyskland, så dukker der ikke bare 500.000 op på magisk vis.
Du skal altså som en del af flexleasingen finansiere de 500.000, trækker du så momsen ud, skal du kun finansiere 400.000.
Altså vil du som leasingtager spare nogle penge. At der så om 12-24 eller 36måneder ryger moms på, er som morten siger nok et mindre problem.
500.000 kr. inklusiv 20 % moms er ikke 400.000 kr. uden moms...
Nej det har du ret i, og det er bestemt den lille regnefejl / tanketorsk der gør at det hele ikke giver mening, stærkt bidrag BilledeBilledeBillede
400k plus 25% moms, så har vi 500k, i det her tilfælde er det så 480k inkl moms. Glad nu?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er en ret almindelig regnefejl at tage procentsatsen af det fulde beløb med moms og derfor synes jeg det bør påpeges at det er forkert. Dejligt at se at indlæggets ejermand ikke fandt det nødvendigt at være nedladende som dig.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

LarsK
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Import, afgift, moms død

Indlæg af LarsK » 15. jul 2019, 23:19

Ok ok.... jeg er med nu... gode forklaringer! Tak.
Hvordan gør I så hvis I selv vil hente bilen hjem, men ikke tager jeres leasingmand med til at betale? Kan man købe den som privat uden moms i Tyskland og så sælge den videre til leasing i dk uden at afregne momsen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"