Side 1 af 2

AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 12:30
af majland
Det er jo meget rart for os der venter på en bil

https://ing.dk/artikel/ny-bilaftale-uds ... met-224679

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 14:12
af AU-R8
Det er skide godt.
Så tror alle VW forhandlere ikke deres demo Polo er guld værd.
Heller ikke nu Polo Connect er SA t 180 i stedet for 190 i går 😀

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 14:16
af Mike H
AU-R8 skrev:
14. mar 2019, 14:12
Så tror alle VW forhandlere ikke deres demo Polo er guld værd.
Jo :lol: nu er det bare en anden grund

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 14:32
af Frandsen6000
Er spændt på hvor meget min Polo GTI i bestilling bliver billigere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 14:45
af AU-R8
Frandsen6000 skrev:
14. mar 2019, 14:32
Er spændt på hvor meget min Polo GTI i bestilling bliver billigere. BilledeBilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Havde de oplyst prisstigningen da ?

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 14:46
af Frandsen6000
Ja VW lagde ret tidligt deres priser fra 1/4 ud, så den pris jeg har købt til er hvad jeg kan se på deres prisliste fra 1/4 til 282.000kr


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 14:56
af KMDTHY
Hvordan tager det sig ud med afgiften på BEV? Nogen ændringer der?

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 15:03
af TorbenRasmussen
Det er gode nyheder. Så kan det godt være, at konen må få en ny Polo eller Golf alligevel :D Eller vent... Er det så i virkeligheden dårlige nyheder :?:

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 15:38
af erlingvj
AU-R8 skrev:
14. mar 2019, 14:12
Det er skide godt.
Så tror alle VW forhandlere ikke deres demo Polo er guld værd.
Heller ikke nu Polo Connect er SA t 180 i stedet for 190 i går 😀
Da jeg i efteråret 2018 postuleret at en stigning på næsten 10% på en Polo aldrig ville blive en realitet blev jeg hånet på det groveste af en "meget klog" sælger og hans trofaste følgere.

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 15:48
af Mike H
Der kommer en god løsning i morgen... var der engang en statsminister der sagde.... :lol:

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 18:02
af styker
Hvad så med nye bilmodeller der kun er testet efter WLTP som f.eks. den nye corolla.
De er jo bagud på point ifht afgift, kontra biler der både er testet efter den gamle og nye norm.

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 18:17
af Madmax
styker skrev:Hvad så med nye bilmodeller der kun er testet efter WLTP som f.eks. den nye corolla.
De er jo bagud på point ifht afgift, kontra biler der både er testet efter den gamle og nye norm.
Den har også et NEDC-2 tal som er det man betaler afgift efter.

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 18:41
af Crucky
Hvad så med de nye forbrugstal, bliver de stadig afgjort ud fra det, og kun afgiften som er udskudt?

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 19:01
af ReneBo
Meget irriterende, når man har bestilt en bil og opsagt leasing pr 31/3 for netop at undgå afgiftstigning. Det kostede gebyrer og tilbageværende leasingydelser :(

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 14. mar 2019, 19:13
af Korreborg
Fjern nu for helvede den afgift og skriv det ind i grundloven at de ikke må indføre den igen.

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 03:14
af erlingvj
Frandsen6000 skrev:
14. mar 2019, 14:32
Er spændt på hvor meget min Polo GTI i bestilling bliver billigere. BilledeBilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Prisen var 280.294,- lige før opreguleringen, så en GTI er ikke påvirket i samme grad som fx en Comfortline DSG der "steg" voldsomt.
Generelt har mange været enormt naive, når de slugte de mange postulater fra importører og forhandlere råt. Hvis man bare ved og følger lidt med i politik kan man sige sig selv, at prisstigninger på op til 15.000,- på en bil til 200.000,- ikke vil høste mange stemmer her lige før et folketingsvalg.

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 09:57
af Frandsen6000
Nå GTIeren er nede i 276000kr nu kan jeg se på VWs hjemmeside. Mon sælger trækker det fra på slutsedlen at den er faldet 6000kr. Haha


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 10:04
af holm7
erlingvj skrev:
15. mar 2019, 03:14
Prisen var 280.294,- lige før opreguleringen, så en GTI er ikke påvirket i samme grad som fx en Comfortline DSG der "steg" voldsomt.
Generelt har mange været enormt naive, når de slugte de mange postulater fra importører og forhandlere råt. Hvis man bare ved og følger lidt med i politik kan man sige sig selv, at prisstigninger på op til 15.000,- på en bil til 200.000,- ikke vil høste mange stemmer her lige før et folketingsvalg.
Nej i et land, hvor folket vel bruger 60-70% af deres løn på afgifter og skatter, der ville en stigning på 7,5 % på biler selvfølgelig være dråben, der fik folk til at hive høtyvene frem. Omvendt er du nok naiv, hvis du tror at dette tiltag redder den nuværende regering.

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 10:17
af majland
Det ser for mig ud til at Skoda har reguleret afgiften på prislisten, men at de stadig opgiver WLTP forbrugstal og de samme halvårlige grønne ejerafgifter som tidligere.

Nogen der ved hvilke forbrugstal der skal anvendes til beregning af ejerafgifter ?

Er ret sikker på at en Kodiaq 1.5 TSI stod til 1190,- halvårligt ved årsskiftet for levering før 1/4 og det blev så rettet til 1510,- for levering efter og det så også det der stadig står der. Det bliver alligevel også til lidt med (mindst) 640kr/årligt i bilens levetid

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 13:19
af majland
majland skrev:
15. mar 2019, 10:17

Er ret sikker på at en Kodiaq 1.5 TSI stod til 1190,- halvårligt ved årsskiftet for levering før 1/4 og det blev så rettet til 1510,- for levering efter og det så også det der stadig står der. Det bliver alligevel også til lidt med (mindst) 640kr/årligt i bilens levetid
De har haft travlt hos skoda idag
Kl 10:06 var prisen med afgift opdateret
1,5 TSI ACT 7 trins DSG 150 5-dørs 12,8 176 1.510 kr 414.270 kr
nu kl 13:16 var ejerafgiften også genberegnet
1,5 TSI ACT 7 trins DSG 150 5-dørs 12,8 176 1.190 kr 414.270 kr

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 15:04
af SteffenR
Korreborg skrev:
14. mar 2019, 19:13
Fjern nu for helvede den afgift og skriv det ind i grundloven at de ikke må indføre den igen.
De får svært ved at få den fuldt implementeret på elbiler, da man kan se salget stopper bræt hver gang de roder med afgiften.

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 15:15
af Korreborg
SteffenR skrev:
Korreborg skrev:
14. mar 2019, 19:13
Fjern nu for helvede den afgift og skriv det ind i grundloven at de ikke må indføre den igen.
De får svært ved at få den fuldt implementeret på elbiler, da man kan se salget stopper bræt hver gang de roder med afgiften.
Ja problemet er jo at man ikke kan regne med politikerne. Du kan bruge en formue i dag. 3måneder senere kan de hæve afgiften og din bil er mere værd. Eller de kan sænke dem, og du taber måske en masse penge.

50% afgift på hybrid og 0% på el. Og vedtag det en gang for alle, også sådan at det ikke kan laves om, så der er nogle afgifter man kan regne med.

Elbilerne er jo alt for dyre til at konkurrere med ICE. Men afgiften herhjemme giver os en oplagt mulighed for at give dem et gevaldigt skub med på vejen. Men det ødelægger politikerne, ved at afgiften hopper op og ned.

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 16:21
af majland
Korreborg skrev:
15. mar 2019, 15:15
Men det ødelægger politikerne, ved at afgiften hopper op og ned.
"fælleskassen" er afhængige af afgifter fra biler. Så enhver omlægning kræver finansering et andet sted fra.

Og selvom biler er et oplagt eksempel på afgifter der reguleres frem og tilbage med et stop'n'go marked til følge. Jeg husker ikke alle ændringer men der har været ret mange betydelige ændringer siden 2007 hvor afgiften faldt lige efter at vi havde købt en ny bil.

Solceller er andet oplagt område at hive frem hvor markedet også har været stop'n'go efter de polistiske vinde.

Specielt de mange der investerede dyrt i solceller efter lov fra 2010 og politikkernes løfter om at lade måleren løbe baglæns. I løbet af 2012 kom der debat om at aftalen var for god efterhånden som prisen på anlæggene efterhånden var halveret. Så kom der et stop for års netto afregning og der blev indført en 20 årig overgangsperiode for eksisterende anlæg. Men siden da er den overgangsordning udhulet stort set årligt med rådighedsbetlaling transportbetaling og senest flexafregning.

Så bare fordi de nu har udskudt _en_ ændring til udgangen af 2020, så regner jeg da bestemt ikke med at der ikke kommer andre ændringer i registrerings og grønne afgifter inden da. Jeg vil nærmest mene at det er mest sandsynligt at der kommer ændringer men tør ikke spå på hvilke eller om det bliver dyrere eller billigere. Hverken for benzin/diesel hybrid eller el

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 16:40
af SteffenR
Hvis fælleskassen kan være foruden i Sverige, der også har en topskat på 45%, så kan den også i dk, det er bare et spørgsmål om at bruge pengene mere fornuftigt.

Vi har den laveste arbejdsløshed i mange år og antallet af privateansatte er steget med godt 700.000 siden 08, men kommunerne etc.skal stadig spare, da der ikke kommer penge nok ind.

Alt imens så råber de unge og ældre i kor om, på de ikke får nok af staten, uden der er nogen af dem der gider fortælle hvor pengene skal komme fra.

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 16:56
af Korreborg
Fjern børnepengene så er halvdelen hjemme

Jeg siger ikke at alle pengene ville komme i kassen igen. Men tror at mange vil købe en større bil med mere udstyr, så moms indtægten vil stige.

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 16:57
af SteffenR
Fjern alle offentligeyddelser end pension, førtidspension og sygedagpenge, så er pengene hjemme i næste uge. :twisted:

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 21:19
af PhillOS
Crucky skrev:
14. mar 2019, 18:41
Hvad så med de nye forbrugstal, bliver de stadig afgjort ud fra det, og kun afgiften som er udskudt?
Samme spørgsmål står jeg med, navnligt er jeg meget i tvivl omkring den grønne ejerafgift på min nye Polo GTI, den er pt opgivet til 14,1 km/l det giver

hos VW prisliste: 1190kr/halvårligt
men
hos Skat.dk ~2120kr/halvårligt (https://skat.dk/skat.aspx?oid=4052)

Ganges der med 1.21 som jeg læser man må efter d. 1.04.19 (nu frem til 2020??) er vil tilbage på 1190kr.

På Ing.dk læser jeg nu at NEDC2 tallet tillagt 10% fortsat bruges, Hvad er NEDC2 tallet? Hvor finder jeg det? Hos VW står kun WLPT

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 21:21
af Frandsen6000
Jeg har skrevet til min sælger at jeg regner med at få de 6000kr i forskel på afgiften modregnet min polo da jeg skrev under da afgiften pr 1/4 var sat op. Men han har ik svaret endnu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 15. mar 2019, 23:21
af HansiTurbo
Er der egentlig nogen, som har set den endelige lovtekst, siden at de allerede nu kan lave nye priser?

Jeg tænker blandet andet på, hvorledes politikerne har tænkt sig at håndtere nye biler, der kommer på marked frem mod 2021 - de har jo ikke en NEDC værdi? (er det så her man skal gange med en faktor feks. 1,21)

Jeg forstår simpelhen ikke, hvorfor politikerne ikke blot har rykket grænserne for de forskellige energiklasser, for en bil der under NEDC kørte 25 km/l og efter WLTP kører 18 km/l forurener jo lige meget i den virkelige verden, og burde derfor indgå i hele afgiftscirkuset med samme vægtning.

På den anden side synes jeg, at fordi vi i Danmark har en skæv bilprofil i forhold til resten af Europa (hvis jeg har forstået situationen korrekt), og tilfældigvis har købt biler, hvor fabrikanten har været mere kreativ i forbindelse med måling efter NEDC, og dermed en større prisstigning ved overgang til WLTP end forventet, vil jeg mene, at den burde slå igennem. Bagefter må det være op til den fri konkurrence at justere prissætningen. Fabrikanterne kan jo bare sætte prisen ned, hvis de ønsker at fastholde en markedsposition. Men det er der nok ikke så mange stemmer i, i disse valgtider.

Re: AFgiftsstigninger per 1/4-19 udskudt til udgang af 2020

: 16. mar 2019, 19:57
af PhillOS
majland skrev:
15. mar 2019, 10:17
Det ser for mig ud til at Skoda har reguleret afgiften på prislisten, men at de stadig opgiver WLTP forbrugstal og de samme halvårlige grønne ejerafgifter som tidligere.

Nogen der ved hvilke forbrugstal der skal anvendes til beregning af ejerafgifter ?

Er ret sikker på at en Kodiaq 1.5 TSI stod til 1190,- halvårligt ved årsskiftet for levering før 1/4 og det blev så rettet til 1510,- for levering efter og det så også det der stadig står der. Det bliver alligevel også til lidt med (mindst) 640kr/årligt i bilens levetid
Slet ikke nogen der kan hjælpe her!? Jeg er også meget i tvivl om hvorvidt jeg skal gå efter VWs tal og afgift eller SKAT! Der er 900krs forskel mellem de to