Dieselgate advokat

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Zorguf
Nyt medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 25. mar 2011, 22:36
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Dieselgate advokat

Indlæg af Zorguf » 5. apr 2019, 12:48

Jeg vil gerne finde en advokat, der kan håndtere en sag ang. dieselgate. I min korrespondance med smc, skoda og importøren af Skoda er jeg tidligere - sort på hvidt - blevet foregøglet, at jeg frit kunne vælge hvornår opdateringen ift. dieselsagen skulle foretages og at hvis man ville vente ville man blot modtage 2 skrivelser fra Skat med 6 måneders mellemrum, hvorefter man ville have yderligere 6 måneder til at reagere på skrivelsen. Dette er så stik imod at jeg ufrivilligt og uden at blive oplyst om det, fik foretaget opdateringen ult. 2017 da jeg var forbi Skoda for at få monteret nye sommerdæk. Efterfølgende fik jeg bare at vide, at de jf. deres interne retningslinjer ikke måtte lade en bil forlade værkstedet når der var en "aktion", og så blev jeg spist af med kr. 400 i kulance for den lange ventetid på værkstedet. Jeg ville jo netop gerne have ventet til absolut sidste mulige opdateringstidspunkt for at se, hvordan sagen udviklede sig og for at trække en opdatering så længe som muligt for at være bedre stillet mht. evt. opdukkende problemer. Nu står jeg så med en bil, der blev påtvunget opdateringen ult 2017 og en "ubrugelig" 2 års kulanceperiode, der løber fra opdateringsdatoen. Denne kunne jo være udskudt til engang ult 2020, hvis jeg kunne have valgt opdateringstidspunktet frit som lovet. Ingen tvivl om, at det øgede dysetryk og tilsodning af egr ventilen kommer til at betyde nogle grimme regningen på et tidspunkt inden så længe, og jeg kunne jo netop have minimeret risikoen for selv at skulle betale for det, hvis opdateringstidspunktet havde været udskudt. Nogle der kender en advokat, man kan tage fat i?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af HansH » 5. apr 2019, 13:27

Er det først nu du har fundet ud af, at bilen blev opdateret tilbage ultimo 2017 ?

Alt andet lige tror jeg ikke det bliver lettere at rejse en sag, jo længere tid der er gået.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af ph » 5. apr 2019, 13:42

sælg bilen
Det må alt andet lige være billigere, hurtigere, nemmere, og meget mindre ærgelse/ frustration til følge
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af HansH » 5. apr 2019, 13:55

Zorguf skrev:
5. apr 2019, 12:48
Efterfølgende fik jeg bare at vide, at de jf. deres interne retningslinjer ikke måtte lade en bil forlade værkstedet når der var en "aktion"
Og det er i øvrigt hørt før, men det er stadig pølsesnak.

Den officielle udmelding er, at opdateringen er lovpligtig, og at bilen vil blive dumpet til syn hvis den ikke har fået opdateringen inden udløb af tidsfristen.
Men det er udelukkende et anliggende mellem dig som bilejer og synsmyndighederne.

I det anliggende har værkstedet ingen autoritet, og det står dig frit for at køre derfra uden opdatering.
De vil da bede dig underskrive en blanket på at det er din beslutning, men længere er den heller ikke.
De kan ikke lave ting på din bil som du ikke vil have. Heller ikke denne aktion.

Problemet er så hvis de alligevel bare gør det uden dit vidende .. hvad gør man så bagefter?
Aut. værksted har ingen mulighed for at rulle opdateringen tilbage. Det skal du til en tuner for at få gjort ... og betale af egen lomme.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af Mike H » 5. apr 2019, 14:00

ph skrev:
5. apr 2019, 13:42
sælg bilen
+1
Måtte google "foregøglet"... kendte simpelhen ikke ordet. Kan godt se det er lidt øv, hvis du har fået - på skift - at du kunne vente, men at den så er blevet opdateret mod din vilje.
Hvorfor er det du nu pludselig næsten 1½ år senere vil lave en sag ud af det? Hvis det udelukkende er pga. garantien er ved at løbe ud, så tror jeg du har en dårlig sag. Du har ikke reageret i rimelig tid.
Hvis der er en fejl på bilen nu - så claim det da med det samme og du burde være dækket. Men man kan ikke vente 1½ år og så sige hov, jeg blev da vist ikke stillet som forventet og vil nu gerne have ekstra garanti.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af Dakota » 5. apr 2019, 14:59

Mike H skrev:
5. apr 2019, 14:00
Hvorfor er det du nu pludselig næsten 1½ år senere vil lave en sag ud af det? Hvis det udelukkende er pga. garantien er ved at løbe ud, så tror jeg du har en dårlig sag. Du har ikke reageret i rimelig tid.
Jeg kan tage fejl, men sådan som jeg læser det er OP netop ikke blevet informeret, da de foretog opdateringen, men først noget senere.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af ph » 5. apr 2019, 16:14

Dakota skrev:
5. apr 2019, 14:59
Mike H skrev:
5. apr 2019, 14:00
Hvorfor er det du nu pludselig næsten 1½ år senere vil lave en sag ud af det? Hvis det udelukkende er pga. garantien er ved at løbe ud, så tror jeg du har en dårlig sag. Du har ikke reageret i rimelig tid.
Jeg kan tage fejl, men sådan som jeg læser det er OP netop ikke blevet informeret, da de foretog opdateringen, men først noget senere.
man får vel ikke 400 i kulance for den lange ventetid Hvis man først henvender sig 1½.år senere :P
Så hvorfor først blive tøsefornærmet og lede efter advokat nu?
som jeg læser:
citat
Dette er så stik imod at jeg ufrivilligt og uden at blive oplyst om det, fik foretaget opdateringen ult. 2017 da jeg var forbi Skoda for at få monteret nye sommerdæk. Efterfølgende fik jeg bare at vide, at de jf. deres interne retningslinjer ikke måtte lade en bil forlade værkstedet når der var en "aktion", og så blev jeg spist af med kr. 400 i kulance for den lange ventetid på værkstedet.
citat slut
så er "efterfølgende" i forbindelse med at han henter bilen
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Zorguf
Nyt medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 25. mar 2011, 22:36
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af Zorguf » 10. apr 2019, 14:16

Jeg finder ingen forslag til advokat i nogle af svarene. Det er sjovt, at man tages for idiot, hvis man ikke up front udpensler alle detaljer, selv den mest perfide kan fremtænke. Jeg har selvfølgelig været opmærksom på det fra jeg forlod værkstedet, for hvordan opfattes sammenhængen med den udbetalte kulance ellers? Jeg fik det dog først at vide da jeg skulle forlade værkstedet. Jeg har efterfølgende skrevet flere gange til både importøren og Skodas hovedkontor m.fl., der blot henviser til den 2-årige kulanceperiode, som jeg - sammenholdt med de 400 kroner i udbetalt kulance - mener er en latterligt dårlig og helt utilstrækkelig måde at forsøge at redde en situation, hvor der helt bevidst er foretaget snyd med bilens software, og hvor man så bagefter foretager en "opdatering", der påviseligt betyder større slid på dyser og større tilsodning af egr. I andre lande føres der retsager, og i USA og Tyskland har man tilbudt tilbagekøb af bilerne, som jo ret tydeligt indikerer at der er noget at komme efter.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af HansH » 10. apr 2019, 14:43

Jeg forstår din frustration.
Men jeg forstår også at du måske ikke har fulgt f.eks. denne tråd: viewtopic.php?f=70&t=122437

Jeg har gravet mig ned i dieselgate fra et tidligt tidspunkt, foretaget en del research på både processen og de tekniske aspekter i sagen, samt fulgt udviklingen i Tyskland gennem et par kæmpestore tråde på motor-talk.de, samt naturligvis de medier vi alle fødes fra til daglig.

Start med at slå fast, at du ikke kan drage USA ind i nogen som helst sammenligning med EU i dette anliggende.
USA har et helt andet juridisk grundlag i denne sag, og derfor har VW fået med den tykke ende af køllen derovre, mens de slipper ud af bagdøren i Europa uden tilnærmelsesvis samme konsekvenser.

Og det er netop humlen i sagen:
Du er nødt til at erkende at løbet - for længst! - er kørt for dig som forbruger. Det er det bedste (og billigste) råd jeg kan give dig.

Den dag hvor EU godkendte VW's software fix som en tilfredsstillende løsning i Europa, kombineret med den dag denne software fix blev lovpligtig i Danmark, var den dag hvor din skæbne som ejer af en EU189 drevet bil blev beseglet.
Du får IKKE hjælp fra nogen myndigheder i DK og der er ikke et grundlag for en sag.
Så enkelt er det.

Du er left to your own devices som man ville sige på udenbysk, dvs du er nødt til at tage sagen i egen hånd, og få rullet den opdatering tilbage, hvis du vil undgå den og dens konsekvenser.
Og det skulle jo nok bare have været gjort for 1½ år siden, hvor du havde fået de første 400 kr af Skoda som tilskud til den opgave.

Det er korrekt at der i Tyskland har været enkelte - ganske få! - sager, hvor det er lykkedes en forbruger at vinde en sag om tilbagekøb.
Men det er den enkelte, lille mand mod systemet, og det vil det også være hvis du virkelig har tænkt dig at gå rettens vej med noget som helst i denne sag.
Mig bekendt er der ikke ført nogen sager endnu i DK, og det tror jeg der er en god grund til.
Mit bedste bud er, at en advokat vil have uendelig svært ved at se et grundlag for en sag.
These users thanked the author HansH for the post:
Syndicate
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af SteffenR » 10. apr 2019, 16:57

Hvad er det du ønsker at op nå ved en evt sag?
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af Villanyi » 10. apr 2019, 19:26

SteffenR skrev:
10. apr 2019, 16:57
Hvad er det du ønsker at op nå ved en evt sag?
Ja det vil jeg også gerne hører....
Mvh.
Micki


Das Auto

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af DanielB12 » 11. apr 2019, 06:31

SteffenR skrev:
10. apr 2019, 16:57
Hvad er det du ønsker at op nå ved en evt sag?
giphy-8.gif
giphy-8.gif (1.08 MiB) Vist 5305 gange
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af ph » 11. apr 2019, 08:50

lol tro på det!

den eneste måde at få penge i hånden på, er ved at sælge den hurtigst muligt ...gerne for 2.år siden :lol:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af Mikkel K » 11. apr 2019, 08:52

I forhold til dit indledende spørgsmål, så tror jeg ikke du finder nogen med lignende sager, som kan henvise til en advokat.

Hvis du vil have mit subjektive svar:
Hvis ikke det er fordi, du står med skade på EGR/motor, som du gerne vil ha' dækket, så kør til Landberg, få ny/ændret software, betal og vær glad.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af SteffenR » 11. apr 2019, 12:29

DanielB12 skrev:
11. apr 2019, 06:31

giphy-8.gif
Ja, men er det 500kr eller 5 mia. Der er jo lidt forskel på, hvor store sager diverse advokathuse kan løfte.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af vrod » 20. apr 2019, 20:05

Ved ikke hvordan det er i DK lovmæssigt men her i Tyskland har vi krav på udbedring/erstatning mht. dieselgate i op til 3 år efter at fejlen blev offentlig kendt. Vores touareg med 3.0TDI’eren blev omfattet af svindlen i 2016, det giver os mulighed for at slæbe VW i retten til og med 31. Dec 2019.

Vi har allerede retssag på vej, de skal sku ikke slippe.
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af HansH » 20. apr 2019, 21:42

vrod skrev:
20. apr 2019, 20:05
Ved ikke hvordan det er i DK lovmæssigt men her i Tyskland har vi krav på udbedring/erstatning mht. dieselgate i op til 3 år efter at fejlen blev offentlig kendt. Vores touareg med 3.0TDI’eren blev omfattet af svindlen i 2016, det giver os mulighed for at slæbe VW i retten til og med 31. Dec 2019.

Vi har allerede retssag på vej, de skal sku ikke slippe.
Prøv lige at forklare hvad den retssag går ud på..
Hvem fører den retssag - du som enkeltstående bilejer, eller er du en del af et gruppesøgsmål ?
Hvad er kravet .. tilbagekøb ? kompensation ? noget helt tredje ?

Nu er det jo Tyskland der er tale om, men jeg er nysgerrig efter at høre mere om det :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af vrod » 21. apr 2019, 07:05

Der er 2 måder:

1. Enten kan du blive en del af en “musterfeststellungsklage”, som kort sagt er et gruppesøgsmål. Dog er det en meget lang process da Landsretten i den pågældende stat først skal fastslå om søgsmålet er legitimt.
2. Du kan også selv som enkelperson vælge at tage rettens gang. Her i Tyskland findes der advokatforsikringer, således at man som enkeltperson ikke kan trumfes nemt ned af en med flere penge i baghånden. Det er dog ikke alle der ser dem som nødvendige men jeg er sku glad for at have tegnet en da jeg kom hertil!

Udgangspunktet i en retssag er enten:

1. At give bilen tilbage. Her får ejeren refunderet købsprisen minus en erstatning for de kørte kilometer i bilen. Nogen retssager har dog afvist at VW kunne kræve erstatning for kørte km så nogle stykker har fået ALLE deres penge tilbage.
2. Få erstatning pga. den dårlige indflydelse som prisen har fået med dieselgate. Der beholder du bilen men får en erstatning i henhold til bilens købspris... ved ikke hvor meget det er men nogen har fået op til 20%.

Vores touareg købte vi for 2,5 år siden brugt men den har satme også fået et gok ned i prisen. Her for en månedstid kommenterede Højesteretten i Karlsruhe dog også at de anså svindelsoftwaren som en mangel. Da folk sagsøger VW på basis af en mangel er det en super nyhed.

Der blev dog fundet et løkkehul i finansieringskontrakterne fra flere banker (herunder vw, audi, etc) og det har gjort det meget lettere for ejere at få erstatning. Det har at gøre med at en 14 dages frist for foretrydelsesretten aldrig træder i kraft da du som kunde ikke får leveret de tilstrækkelige dokumenter ifm. køb og finansiering af din bil... således at du har en evig fortrydelsesret. Mange vælger den her vej fremfor dieselklage, det har vi også da bevisbyrden dermed ligger ved VW. Det er lettere for dig som kunde at bevise noget i en kontrakt fremfor en hel motor med software og om vw havde til sinde at svindle. I de fleste sager vil bankerne typisk ønske at indgå forlig så det går en del hurtigere end med dieselgate.

Puha det var en smøre men håber du kan bruge det til noget. :)

Er dog overrasket over at vw ikke bliver sagsøgt i dk da i jo er blevet svindlet lige så meget
These users thanked the author vrod for the post (total 2):
DanielB12HansH
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af ph » 21. apr 2019, 11:29

vrod skrev:
21. apr 2019, 07:05

Puha det var en smøre men håber du kan bruge det til noget. :)

Er dog overrasket over at vw ikke bliver sagsøgt i dk da i jo er blevet svindlet lige så meget
Jamen i Dk har jo mere travlt med at holde hånden over folk som begår noget kriminelt, end at få dem straffet til fordel for dem det går ud over...
så hvorfor skulle det dog være anderledes når det gælder om at en bilproducent som bevidst tager røven på deres kunder
og så længe kunderne får biler som er opgivet til at køre længere literen end de gør ved almindelig kørsel så er de jo ligeglade ....indtil der så er nogen som finder ud af at der er svindlet, og at der skal rettes op på misæren
så kommer folk til gengæld op af stolen i en fart
men igen der er ingen som har rigtigt ondt af dem ...ud over dem selv... så at få stillet et kæmpe rets apparat op og gearet til at kæmpe mod bilproducenten er nok tæt på håbløst importør og forhandlere står sikkert i kø ved håndvasken
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af vrod » 22. apr 2019, 07:24

Regeringen her har virkelig også holdt hånden over bilproducenterne.. faktisk siger loven her at hver bil som der er svindlet med kan udløse en bøde på op til 5000€... men da bilindustrien er den største industrisektor i Tyskland har regeringen sølet med at retsforfølge dem. Der er sikkert også noget lobbyisme som spiller ind.

Altså for faen, vores Transportminister sidder i bestyrelsen for VW og staten ejer en andel.. conflict of interest much? 😂

Det er i hvert fald tydeligt, at der er noget at komme efter når man ser hvordan VW prompte reagerede i USA med at betale kunderne tilbage og de så ikke gør det her.
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1375
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 393 times
Been thanked: 478 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af Monze1980 » 22. apr 2019, 10:41

Det er også noget forbandet svineri at man som udgangspunkt ikke kan gøre noget som helst her i dk, men man bare føler sig hårdt taget bagi af et firma, som man stolede på var ærlige, og ikke kunne finde på at lave sådan noget fusk.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

JKBP
Nyt medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af JKBP » 22. apr 2019, 10:51

Monze1980 skrev:Det er også noget forbandet svineri at man som udgangspunkt ikke kan gøre noget som helst her i dk, men man bare føler sig hårdt taget bagi af et firma, som man stolede på var ærlige, og ikke kunne finde på at lave sådan noget fusk.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
No offense. Men at tro store firmaer er ærlige ??? Så be'r man jo selv om det Billede

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1375
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 393 times
Been thanked: 478 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af Monze1980 » 22. apr 2019, 11:06

JKBP skrev:
Monze1980 skrev:Det er også noget forbandet svineri at man som udgangspunkt ikke kan gøre noget som helst her i dk, men man bare føler sig hårdt taget bagi af et firma, som man stolede på var ærlige, og ikke kunne finde på at lave sådan noget fusk.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
No offense. Men at tro store firmaer er ærlige ??? Så be'r man jo selv om det Billede

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Som menneske tror jeg som udgangspunkt på at sådanne firmaer er ærlige.
Ganske ligesom jeg tror på det bedste i mennesket og at man altid gør det bedste man kan.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate advokat

Indlæg af HansH » 22. apr 2019, 12:03

Monze1980 skrev:
22. apr 2019, 10:41
Det er også noget forbandet svineri at man som udgangspunkt ikke kan gøre noget som helst her i dk, men man bare føler sig hårdt taget bagi af et firma, som man stolede på var ærlige, og ikke kunne finde på at lave sådan noget fusk.
Det er en velkendt diskussion her på vagcars.

Jeg føler ikke at VW har påført mig noget tab med de to dieselgate-berørte biler jeg har haft.
Bilerne har jo kørt fint.

Problemet bliver først til et problem for bilejeren i det øjeblik hvor:
1) EU pålægger VW at lave en løsning. "Løsningen" bliver en software fix, som tyske myndigheder (KBA) godkender
2) Danske myndigheder bestemmer at den opdatering skal være lovpligtig i DK (som et af kun få lande)

Der er streg under danske, da det er op til det enkelte lands egne myndigheder at bestemme om opdateringen var lovpligtig eller ej.
Beslutningen herom, blev i DK truffet på et uoplyst grundlag og med udgangspunkt i politiske intriger, som jeg belyser her:
viewtopic.php?p=1358751#p1358751

Hvis myndighederne havde villet det, så kunne de have holdt bilejerne totalt skadesløse ved ikke at pålægge dem en software fix som kun gjorde tingene værre.
I stedet kunne de have udskrevet en bøde på 100 mio. millarder til VW, som så kunne være brugt til miljøforbedrende tiltag.
Penge, som VW alligevel har brugt på sagen .. men som der er kommet 0.0 miljø ud af.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"