Det bragtes os vel i virkeligheden tilbage til det første indlæg...? Måske bortset fra postnr....SteffenR skrev:Det ligger i 2400 NV, folk er ligeglade med de skilte, de møver sig bare frem.
—————-
bnielsen
Touran 1.4 TSI DSG 2016
Det bragtes os vel i virkeligheden tilbage til det første indlæg...? Måske bortset fra postnr....SteffenR skrev:Det ligger i 2400 NV, folk er ligeglade med de skilte, de møver sig bare frem.
Det har da ikke en fløjtende fis at gøre med hvornår man ankommer til hajtænderne. Det afhænger af om begge har holdt og afventet tværgående trafik samtidig. Og det havde de.LKA63 skrev: ↑1. jun 2019, 20:42Nu er jeg kommet sent ind i tråden, men hvis rød er kørt frem i krydset for at svinge til venstre og på det tidspunkt har overholdt sin ubetingede vigepligt (ikke være til ulempe for andre)og der ikke kommer nogen fra højre, skal rød fuldføre sit venstre sving og grøn afvente. Grøn har ubetinget vigepligt og underlagt reglen om fare/ulempe. Rød har ikke længere ubetinget vigepligt - kun for trafikken fra højre.
Hvis de ankommer samtidig til den ubetingede vigepligt skal grøn køre først.
@LKA63LKA63 skrev: ↑1. jun 2019, 21:58Jeg tror i sidste ende, vi er enige. Men der skal så lidt til at ændre færdselssituationen og forpligtelserneLeVelsBech skrev: ↑1. jun 2019, 21:25Der er jeg nød til at sige nej...!
Og dog Spændende melding.
Vi snakker ikke om en situation hvor grøn "ankommer" mod krydset efter at rød er begyndt at svinge fra midten.
Den har jeg beskrevet tidligere:
Såfremt grøn er nødsaget til at afpasse sin hastighed (bremse ned) for at sikre der er frit fra sin venstre side - og rød kan svinge mens grøn gør dette, så kan rød svinge først.
Men grøn skal aldrig vente på at rød svinger færdig. Rød har intet at gøre i krydset hvis han så holder i vejen. Og han er underlagt reglen for venstresving fra det øjeblik han skal krydse grøns bane.
Jeg gad da godt se den sagkyndige, der ikke bremser hvis en elev svinger til venstre ind foran en, som skal til højre
Men er da alligevel glad for du er enig
Jeg er enig - i den situation skal rød afvente.SkodiaqDK skrev: ↑1. jun 2019, 23:00Det har da ikke en fløjtende fis at gøre med hvornår man ankommer til hajtænderne. Det afhænger af om begge har holdt og afventet tværgående trafik samtidig. Og det havde de.LKA63 skrev: ↑1. jun 2019, 20:42Nu er jeg kommet sent ind i tråden, men hvis rød er kørt frem i krydset for at svinge til venstre og på det tidspunkt har overholdt sin ubetingede vigepligt (ikke være til ulempe for andre)og der ikke kommer nogen fra højre, skal rød fuldføre sit venstre sving og grøn afvente. Grøn har ubetinget vigepligt og underlagt reglen om fare/ulempe. Rød har ikke længere ubetinget vigepligt - kun for trafikken fra højre.
Hvis de ankommer samtidig til den ubetingede vigepligt skal grøn køre først.
Måske er den tværgående trafik stoppet først i rød's side, hvorefter han vælger at liste ind over hajtænderne. Da den tværgående bil på grøn's side er forbi, kører både rød og grøn.
Når begge biler har holdt og afventet, så bør rød blive bag hajtænderne, indtil grøn er væk. Han kan vælge at liste ind i krydset, hvis han magter det uden at skabe en farlig situation. Det magtede han ikke.
Rød holdte ikke i krydset, ved grøn's ankomst.
Det var ikke hvad du skrev i første indlæg...SkodiaqDK skrev: ↑1. jun 2019, 23:00Det har da ikke en fløjtende fis at gøre med hvornår man ankommer til hajtænderne. Det afhænger af om begge har holdt og afventet tværgående trafik samtidig. Og det havde de.LKA63 skrev: ↑1. jun 2019, 20:42Nu er jeg kommet sent ind i tråden, men hvis rød er kørt frem i krydset for at svinge til venstre og på det tidspunkt har overholdt sin ubetingede vigepligt (ikke være til ulempe for andre)og der ikke kommer nogen fra højre, skal rød fuldføre sit venstre sving og grøn afvente. Grøn har ubetinget vigepligt og underlagt reglen om fare/ulempe. Rød har ikke længere ubetinget vigepligt - kun for trafikken fra højre.
Hvis de ankommer samtidig til den ubetingede vigepligt skal grøn køre først.
Måske er den tværgående trafik stoppet først i rød's side, hvorefter han vælger at liste ind over hajtænderne. Da den tværgående bil på grøn's side er forbi, kører både rød og grøn.
Når begge biler har holdt og afventet, så bør rød blive bag hajtænderne, indtil grøn er væk. Han kan vælge at liste ind i krydset, hvis han magter det uden at skabe en farlig situation. Det magtede han ikke.
Rød holdte ikke i krydset, ved grøn's ankomst.
Det indikerer at der ikke var andre i krydset end rød og grøn ... Eller det nu også forkert?SkodiaqDK skrev: ↑29. maj 2019, 19:12Ohøj.
Lige et (i mit hoved) nemt spørgsmål.
Se billedet.
Efter min forstand har grøn altid forkørselsret. Også selv om bordeaux er begyndt at køre ud i krydset først. (Der er stoppet med at være trafik i den side af vejen først - Han vælger at køre ud i krydset, og må jo så vente i midten af krydset indtil grøn er væk).
Begge biler har enten været standset eller næsten standset bag hajtænderne.
Er jeg forkert på den?
Synes ikke noget har ændret sig nej. Begge biler har standset eller næsten standset samtidigt bag hajtænder. Rød må jo på et tidspunkt efter det have listet sig udover hajtænderne?SorenR skrev: ↑1. jun 2019, 23:30Det var ikke hvad du skrev i første indlæg...SkodiaqDK skrev: ↑1. jun 2019, 23:00Det har da ikke en fløjtende fis at gøre med hvornår man ankommer til hajtænderne. Det afhænger af om begge har holdt og afventet tværgående trafik samtidig. Og det havde de.LKA63 skrev: ↑1. jun 2019, 20:42Nu er jeg kommet sent ind i tråden, men hvis rød er kørt frem i krydset for at svinge til venstre og på det tidspunkt har overholdt sin ubetingede vigepligt (ikke være til ulempe for andre)og der ikke kommer nogen fra højre, skal rød fuldføre sit venstre sving og grøn afvente. Grøn har ubetinget vigepligt og underlagt reglen om fare/ulempe. Rød har ikke længere ubetinget vigepligt - kun for trafikken fra højre.
Hvis de ankommer samtidig til den ubetingede vigepligt skal grøn køre først.
Måske er den tværgående trafik stoppet først i rød's side, hvorefter han vælger at liste ind over hajtænderne. Da den tværgående bil på grøn's side er forbi, kører både rød og grøn.
Når begge biler har holdt og afventet, så bør rød blive bag hajtænderne, indtil grøn er væk. Han kan vælge at liste ind i krydset, hvis han magter det uden at skabe en farlig situation. Det magtede han ikke.
Rød holdte ikke i krydset, ved grøn's ankomst.
Det indikerer at der ikke var andre i krydset end rød og grøn ... Eller det nu også forkert?SkodiaqDK skrev: ↑29. maj 2019, 19:12Ohøj.
Lige et (i mit hoved) nemt spørgsmål.
Se billedet.
Efter min forstand har grøn altid forkørselsret. Også selv om bordeaux er begyndt at køre ud i krydset først. (Der er stoppet med at være trafik i den side af vejen først - Han vælger at køre ud i krydset, og må jo så vente i midten af krydset indtil grøn er væk).
Begge biler har enten været standset eller næsten standset bag hajtænderne.
Er jeg forkert på den?
Jeg synes begivenhederne og omgivelserne ændrer sig med tiden ... Tankevækkende.
Jeg er enig - beklager min uheldige formulering og mit lidt hurtige indlæg. Jeg lægger mig flat ned.LeVelsBech skrev: ↑1. jun 2019, 23:05@LKA63LKA63 skrev: ↑1. jun 2019, 21:58Jeg tror i sidste ende, vi er enige. Men der skal så lidt til at ændre færdselssituationen og forpligtelserneLeVelsBech skrev: ↑1. jun 2019, 21:25
Der er jeg nød til at sige nej...!
Og dog Spændende melding.
Vi snakker ikke om en situation hvor grøn "ankommer" mod krydset efter at rød er begyndt at svinge fra midten.
Den har jeg beskrevet tidligere:
Såfremt grøn er nødsaget til at afpasse sin hastighed (bremse ned) for at sikre der er frit fra sin venstre side - og rød kan svinge mens grøn gør dette, så kan rød svinge først.
Men grøn skal aldrig vente på at rød svinger færdig. Rød har intet at gøre i krydset hvis han så holder i vejen. Og han er underlagt reglen for venstresving fra det øjeblik han skal krydse grøns bane.
Jeg gad da godt se den sagkyndige, der ikke bremser hvis en elev svinger til venstre ind foran en, som skal til højre
Men er da alligevel glad for du er enig
Såfremt du er prøvesagkyndig er jeg noget forundret over formuleringen i dit første indlæg
At begynde og så tvivl om hvem som skal vente på hvem.
Og slet ikke hvis du i grunden er enig.
Det er fuldkommen indiskutabelt at en venstresvingende skal vente på modkørende.
Skulle da fanden stå i at vi skal lære vores elever, at de nogle gange skal køre før højresvingende. Det her er IKKE åbent for fortolkning - mine elever får på munden (figure off speach ) hvis de så meget som overvejer at svinge til venstre ind foran modkørende. Og iøvrigt alle andre kørelærere jeg kender er med statsgaranti enige.
Og jo vi kan altid opfinde diverse scenarier hvor det er hensigtsmæssigt at lade venstresvingende køre først. Men det er IKKE et tema her.
Vi lærer jo netop vores elever at de har ret til at svinge til højre før venstresvingende - men at de SKAL kontrollere at venstresvingende overholder reglerne. Hvilket vi må konstatere i denne efterhånden ganske lange debat, at man bestemt ikke skal forvente
Hej Lars.LKA63 skrev: ↑1. jun 2019, 23:45Jeg er enig - beklager min uheldige formulering og mit lidt hurtige indlæg. Jeg lægger mig flat ned.LeVelsBech skrev: ↑1. jun 2019, 23:05@LKA63
Såfremt du er prøvesagkyndig er jeg noget forundret over formuleringen i dit første indlæg
At begynde og så tvivl om hvem som skal vente på hvem.
Og slet ikke hvis du i grunden er enig.
Det er fuldkommen indiskutabelt at en venstresvingende skal vente på modkørende.
Skulle da fanden stå i at vi skal lære vores elever, at de nogle gange skal køre før højresvingende. Det her er IKKE åbent for fortolkning - mine elever får på munden (figure off speach ) hvis de så meget som overvejer at svinge til venstre ind foran modkørende. Og iøvrigt alle andre kørelærere jeg kender er med statsgaranti enige.
Og jo vi kan altid opfinde diverse scenarier hvor det er hensigtsmæssigt at lade venstresvingende køre først. Men det er IKKE et tema her.
Vi lærer jo netop vores elever at de har ret til at svinge til højre før venstresvingende - men at de SKAL kontrollere at venstresvingende overholder reglerne. Hvilket vi må konstatere i denne efterhånden ganske lange debat, at man bestemt ikke skal forvente
Selvfølgelig skal man i venstresving holde tilbage for modkørende (ej til ulempe) som du også fint beskriver. Røds forpligtelser ændre sig fra ubetinget vigepligt til reglerne for venstresving, da han kører ind i krydset.
Grøn har ubetinget vigepligt og skal afvente færdslen fra højre og venstre - ikke modkørende. At virkeligheden nogen gange er anderledes.... tja....
Reglerne er ganske klare. Hvis grøn begynder at køre, har rød et problem.
I øvrigt har du ikke kørt i København ? Becks køreskole. Endnu engang beklager overfor alle.
Tjekkede lige google, der er ingen skilte i det kryds, så hvis det er anarki du søger så er det et godt sted at starte og hvis folk ikke kan finde ud af det i et lille kryds i Hjørring, så er der intet håb i et kryds som det der med 50-60.000 biler igennem hverdag.
enig og vel også det jeg har skrevet fra første indlæg i tråden
problemet er jo ikke at i lærer eleverne at holde tilbage hvis de skal svinge til venstreLeVelsBech skrev: ↑2. jun 2019, 00:03Hej Lars.LKA63 skrev: ↑1. jun 2019, 23:45Jeg er enig - beklager min uheldige formulering og mit lidt hurtige indlæg. Jeg lægger mig flat ned.LeVelsBech skrev: ↑1. jun 2019, 23:05
@LKA63
Såfremt du er prøvesagkyndig er jeg noget forundret over formuleringen i dit første indlæg
At begynde og så tvivl om hvem som skal vente på hvem.
Og slet ikke hvis du i grunden er enig.
Det er fuldkommen indiskutabelt at en venstresvingende skal vente på modkørende.
Skulle da fanden stå i at vi skal lære vores elever, at de nogle gange skal køre før højresvingende. Det her er IKKE åbent for fortolkning - mine elever får på munden (figure off speach ) hvis de så meget som overvejer at svinge til venstre ind foran modkørende. Og iøvrigt alle andre kørelærere jeg kender er med statsgaranti enige.
Og jo vi kan altid opfinde diverse scenarier hvor det er hensigtsmæssigt at lade venstresvingende køre først. Men det er IKKE et tema her.
Vi lærer jo netop vores elever at de har ret til at svinge til højre før venstresvingende - men at de SKAL kontrollere at venstresvingende overholder reglerne. Hvilket vi må konstatere i denne efterhånden ganske lange debat, at man bestemt ikke skal forvente
Selvfølgelig skal man i venstresving holde tilbage for modkørende (ej til ulempe) som du også fint beskriver. Røds forpligtelser ændre sig fra ubetinget vigepligt til reglerne for venstresving, da han kører ind i krydset.
Grøn har ubetinget vigepligt og skal afvente færdslen fra højre og venstre - ikke modkørende. At virkeligheden nogen gange er anderledes.... tja....
Reglerne er ganske klare. Hvis grøn begynder at køre, har rød et problem.
I øvrigt har du ikke kørt i København ? Becks køreskole. Endnu engang beklager overfor alle.
Tak for din opklarende melding
Nej jeg har aldrig kørt i Kbh.
Jeg har altid kørt i Roskilde
SkodiaqDK skrev: ↑2. jun 2019, 09:11Jeg synes det er imponerende hvordan grøn (min bil) bliver tillagt onde/egoistiske hensigter, fordi man kører efter loven. Tro mig, hverken jeg eller hende der kørte foretrækker at køre sammen med en gammel pis bil, i vores bil der endnu ikke har kørt 6000.
Så drop jeres pissmarte kommentarer og overvej om i bør give jer selv et supplerende teori kursus i julegave.
/checker ud og tager på stranden.
Hasta luego.
Du må godt nok ødelægge flowet i mange lyskryds med venstresvingsbaner. Klodser du bare bremsen så? På en 6 sporet vej, er det så alle 3 biler/baner du vil have der skal holde tilbage fordi der er en der skal dreje til venstre?ph skrev: ↑2. jun 2019, 09:24SkodiaqDK skrev: ↑2. jun 2019, 09:11Jeg synes det er imponerende hvordan grøn (min bil) bliver tillagt onde/egoistiske hensigter, fordi man kører efter loven. Tro mig, hverken jeg eller hende der kørte foretrækker at køre sammen med en gammel pis bil, i vores bil der endnu ikke har kørt 6000.
Så drop jeres pissmarte kommentarer og overvej om i bør give jer selv et supplerende teori kursus i julegave.
/checker ud og tager på stranden.
Hasta luego.
kort sagt
så er det sgu lidt naivt at forvente at venstresvingende som allerede er kørt ud i krydset har til hensigt at holde tilbage
igen igen som "grøn" ville jeg aldrig forvente at "rød" overholdt sin vigepligt!
DERMED IKKE Sagt at jeg som "rød" ikke ville holde tilbage for "grøn"
Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal med et teorikursus
Jeg kender færdselsloven og forventer INTET af alle andre
på trods af det så har jeg oplevet kegler som har overrasket mig i hvor latterligt dumt man kan gebærde sig i trafikken
Jeg har aldrig set hajtænder på en 6-sporet vej. Hvis du ikke kan se forskel på en lille sidevej med hajtænder og en 6-sporet vej så står det sgu slemt til.SkodiaqDK skrev: ↑2. jun 2019, 09:32Du må godt nok ødelægge flowet i mange lyskryds med venstresvingsbaner. Klodser du bare bremsen så? På en 6 sporet vej, er det så alle 3 biler/baner du vil have der skal holde tilbage fordi der er en der skal dreje til venstre?ph skrev: ↑2. jun 2019, 09:24SkodiaqDK skrev: ↑2. jun 2019, 09:11Jeg synes det er imponerende hvordan grøn (min bil) bliver tillagt onde/egoistiske hensigter, fordi man kører efter loven. Tro mig, hverken jeg eller hende der kørte foretrækker at køre sammen med en gammel pis bil, i vores bil der endnu ikke har kørt 6000.
Så drop jeres pissmarte kommentarer og overvej om i bør give jer selv et supplerende teori kursus i julegave.
/checker ud og tager på stranden.
Hasta luego.
kort sagt
så er det sgu lidt naivt at forvente at venstresvingende som allerede er kørt ud i krydset har til hensigt at holde tilbage
igen igen som "grøn" ville jeg aldrig forvente at "rød" overholdt sin vigepligt!
DERMED IKKE Sagt at jeg som "rød" ikke ville holde tilbage for "grøn"
Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal med et teorikursus
Jeg kender færdselsloven og forventer INTET af alle andre
på trods af det så har jeg oplevet kegler som har overrasket mig i hvor latterligt dumt man kan gebærde sig i trafikken
Eller er det noget du mener du er bedst til at vurdere fra gang til gang. Vejret og sigtbarhed spiller måske også en rolle?
Man ja, jeg er naiv. Jeg troede folk med kørekort kendte reglerne.
Umiddelbart skal du ikke belære andre om logik jf. fine tidligere udsagnSorenR skrev:Jeg har aldrig set hajtænder på en 6-sporet vej. Hvis du ikke kan se forskel på en lille sidevej med hajtænder og en 6-sporet vej så står det sgu slemt til.SkodiaqDK skrev: ↑2. jun 2019, 09:32Du må godt nok ødelægge flowet i mange lyskryds med venstresvingsbaner. Klodser du bare bremsen så? På en 6 sporet vej, er det så alle 3 biler/baner du vil have der skal holde tilbage fordi der er en der skal dreje til venstre?ph skrev: ↑2. jun 2019, 09:24
kort sagt
så er det sgu lidt naivt at forvente at venstresvingende som allerede er kørt ud i krydset har til hensigt at holde tilbage
igen igen som "grøn" ville jeg aldrig forvente at "rød" overholdt sin vigepligt!
DERMED IKKE Sagt at jeg som "rød" ikke ville holde tilbage for "grøn"
Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal med et teorikursus
Jeg kender færdselsloven og forventer INTET af alle andre
på trods af det så har jeg oplevet kegler som har overrasket mig i hvor latterligt dumt man kan gebærde sig i trafikken
Eller er det noget du mener du er bedst til at vurdere fra gang til gang. Vejret og sigtbarhed spiller måske også en rolle?
Man ja, jeg er naiv. Jeg troede folk med kørekort kendte reglerne.
Hvem siger jeg er overbevist? Jeg har accepteret tingenes tilstand - indtil videre ...Martin1986 skrev: ↑2. jun 2019, 11:06Umiddelbart skal du ikke belære andre om logik jf. fine tidligere udsagnSorenR skrev:Jeg har aldrig set hajtænder på en 6-sporet vej. Hvis du ikke kan se forskel på en lille sidevej med hajtænder og en 6-sporet vej så står det sgu slemt til.SkodiaqDK skrev: ↑2. jun 2019, 09:32
Du må godt nok ødelægge flowet i mange lyskryds med venstresvingsbaner. Klodser du bare bremsen så? På en 6 sporet vej, er det så alle 3 biler/baner du vil have der skal holde tilbage fordi der er en der skal dreje til venstre?
Eller er det noget du mener du er bedst til at vurdere fra gang til gang. Vejret og sigtbarhed spiller måske også en rolle?
Man ja, jeg er naiv. Jeg troede folk med kørekort kendte reglerne.
Det tog jo lang tid at få dig overbevist.
Måske, men i det mindste møver jeg ikke igennem trafikken og påstår jeg har "forkørselsret" som visse andre ...
IKKE bare for vild, men for vild med vild på X10LeVelsBech skrev:
SorenR - du er simpelthen bare for vild
Definer "modkørende"!LKA63 skrev: ↑1. jun 2019, 23:45Jeg er enig - beklager min uheldige formulering og mit lidt hurtige indlæg. Jeg lægger mig flat ned.
Selvfølgelig skal man i venstresving holde tilbage for modkørende (ej til ulempe) som du også fint beskriver. Røds forpligtelser ændre sig fra ubetinget vigepligt til reglerne for venstresving, da han kører ind i krydset.
Grøn har ubetinget vigepligt og skal afvente færdslen fra højre og venstre - ikke modkørende. At virkeligheden nogen gange er anderledes.... tja....
Reglerne er ganske klare. Hvis grøn begynder at køre, har rød et problem.
I øvrigt har du ikke kørt i København ? Becks køreskole. Endnu engang beklager overfor alle.