Permanent fartkontrol Storebælt
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: 20. jan 2010, 23:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Permanent fartkontrol Storebælt
Så kommer strækningskontrol på Storebælt og Øresund:
https://www.trm.dk/nyheder/2019/permane ... stunnelen/
https://www.trm.dk/nyheder/2019/permane ... stunnelen/
Senest rettet af ferraridk 8. okt 2019, 07:58, rettet i alt 1 gang.
- Schmidt
- Nyt medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus C.
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 73 times
- Kontakt:
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Vanvidskørsel ligefrem - Jeg kan ikke udtale mig om Øresundstunellen, men har da ikke oplevet vanvidskørsel specifikt på Storebæltsbroen, i forhold til andre steder?
- For høj fart, der ikke er tilpasset forholdene, øger risikoen for ulykker. Og trafikulykker i tunneler og broer er ofte mere alvorlige end ulykker i åbent land, ligesom andre trafikanter han have svært ved at undvige og derfor risikerer at blive en del af ulykken. Derfor er den vanvidskørsel, som vi har set eksempler på i Øresundstunnelen fuldstændig uacceptabel, siger transportminister Benny Engelbrecht
Jeg overser sikkert noget, men hvordan er det sværere at undvige på Storebæltsbroen i forhold til en anden del af motorvejsnettet?
Jeg er sikker på at "stræknings-ATK" er yderst effektivt i forhold til at holde farten nede, men det bliver spændende at se hvordan det virker i praksis, når x antal biler skal overhale en lastbil med 105-109 km/t.
- For høj fart, der ikke er tilpasset forholdene, øger risikoen for ulykker. Og trafikulykker i tunneler og broer er ofte mere alvorlige end ulykker i åbent land, ligesom andre trafikanter han have svært ved at undvige og derfor risikerer at blive en del af ulykken. Derfor er den vanvidskørsel, som vi har set eksempler på i Øresundstunnelen fuldstændig uacceptabel, siger transportminister Benny Engelbrecht
Jeg overser sikkert noget, men hvordan er det sværere at undvige på Storebæltsbroen i forhold til en anden del af motorvejsnettet?
Jeg er sikker på at "stræknings-ATK" er yderst effektivt i forhold til at holde farten nede, men det bliver spændende at se hvordan det virker i praksis, når x antal biler skal overhale en lastbil med 105-109 km/t.
Senest rettet af Schmidt 7. okt 2019, 14:16, rettet i alt 1 gang.
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006
Suzuki Jimny 2006
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13268
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3217 times
- Been thanked: 4550 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Jeg tror de mener, at der ikke er f.eks. en åben græsmark ved siden af motorvejen, som du kunne undvige ud på ?
Der argument synes jeg holder fint nok.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- majland
- Medlem
- Indlæg: 1357
- Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 256 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
I øresundstunnelen er der en del der har haft den opfattelse at der var fri hastighed i tunnelen ... selvom politiet har vist at de kan udføre fartkontrol dernede ....
Men når storebælt lukkes pga trafikulykker har det meget stor indvirkning på fremkommeligheden da der ikke er alternative veje. Så på den vis synes jeg det er en fin strækning at gennemføre forsøg med det. Om det så giver et signifikant fald i antal uheld vil jo vise sig ....
Men når storebælt lukkes pga trafikulykker har det meget stor indvirkning på fremkommeligheden da der ikke er alternative veje. Så på den vis synes jeg det er en fin strækning at gennemføre forsøg med det. Om det så giver et signifikant fald i antal uheld vil jo vise sig ....
Anders Majland
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
- Schmidt
- Nyt medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus C.
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 73 times
- Kontakt:
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Også min tanke, men er her oftest ikke et autoværn alligevel? Det er vel de færreste steder man kan undvige ud på en mark fra en motorvej? Hvis der her menes landevej eller lign. er det vel lidt som at sammenligne pærer og bananer?
Senest rettet af Schmidt 7. okt 2019, 14:20, rettet i alt 1 gang.
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006
Suzuki Jimny 2006
- Schmidt
- Nyt medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus C.
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 73 times
- Kontakt:
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Fuldstændig enig - er der generelt flere ulykker på broen, end andre dele af motorvejsnettet?majland skrev: ↑7. okt 2019, 14:16Men når storebælt lukkes pga trafikulykker har det meget stor indvirkning på fremkommeligheden da der ikke er alternative veje. Så på den vis synes jeg det er en fin strækning at gennemføre forsøg med det. Om det så giver et signifikant fald i antal uheld vil jo vise sig ....
Det er helt fair at de vil prøve det, men var bare overrasket over at man fortæller om "vanvidskørsel" på broen, det har jeg bare ikke hørt om før skulle være et udskældt problem
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006
Suzuki Jimny 2006
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13268
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3217 times
- Been thanked: 4550 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Narr.. jeg vil sige, at ude på "åbent land", så er det vel sådan on/off om der er autoværn i højre side ?
Der er selvfølgelig altid i venstre side (altså mod midten).
Men i højre side af vejen, er der masser af strækninger hvor der ikke er autoværn, og dermed fri adgang til det bagvedliggende terræn. Så kan det jo godt være at det er en skråning eller en sø .. men det kan også være et bedre alternativ end vejen, i den givne situation
Hvis der er autoværn i højre side, så gir jeg dig ret i, at det ikke er meget anderledes end broen.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Schmidt
- Nyt medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus C.
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 73 times
- Kontakt:
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Det giver super mening, jeg var af den overbevisning at der nærmest "altid" var autoværn i højre side også, men det kan sagtens være det ikke er tilfældet Jeg har tilbragt mange km på motorvejen, men har aldrig tænkt over detHansH skrev: ↑7. okt 2019, 14:20Narr.. jeg vil sige, at ude på "åbent land", så er det vel sådan on/off om der er autoværn i højre side ?
Der er selvfølgelig altid i venstre side (altså mod midten).
Men i højre side af vejen, er der masser af strækninger hvor der ikke er autoværn, og dermed fri adgang til det bagvedliggende terræn. Så kan det jo godt være at det er en skråning eller en sø .. men det kan også være et bedre alternativ end vejen, i den givne situation
Hvis der er autoværn i højre side, så gir jeg dig ret i, at det ikke er meget anderledes end broen.
Måske jeg ligger lidt mere mærke til landskabet når der bliver indført mere "stræknings-ATK"
EDIT: Efter lidt søgen på Google Maps kan jeg godt se at man kan finde steder uden autoværn, hvis der er meget plads til afkørsel på f.eks. mark
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006
Suzuki Jimny 2006
- majland
- Medlem
- Indlæg: 1357
- Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 256 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
https://www.dr.dk/ligetil/grafik-danske ... -tidligereCitat fra TV2
Øresundstunnellen er hastighedsgrænsen 90 kilometer i timen, men ved Vejdirektoratets seneste måling i 2019 blev der målt en gennemsnitshastighed på 105,8 kilometer i timen. Cirka 85 procent af alle bilister kørte for hurtigt.
På Storebæltsbroen er hastighedsgrænsen 110 kilometer i timen. Her var gennemsnitshastigheden 109 kilometer i timen ved seneste måling. Cirka 50 procent af alle bilister overskred fartgrænsen.
2016 61% kører hurtigere end 110km/t på 110km/t strækninger
Jeg har ikke lige kunne finde nyere tal for andre motorvejsstrækninger men umiddebart ser det jo ikke slemt ud for storebælt - der kører vi jo i gennemsnit lovligt, Men synes godt man kan argumentere for en særlig indsats der da uheld har større konsekvenser for fremkommeligheden end gennemsnitligt
Øresund derimod kunne der tales for at enten er hastighedsgrænsen sat for lavt eller også er det reelt nok med en strækningskontrol til at bringe hastigheden ned ....
Anders Majland
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
- Ztrejfer
- Medlem
- Indlæg: 943
- Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 79 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Autoværn på broer som Storebælt kan vel næppe sammenlignes med autoværn på land. For når du kører på den type virkelig høje hængebroer, er der vel altid en underliggende mere eller mindre bevidst oplevelse af to ting:
Det er ihvertfald den omend ikke knugende, så helt sikkert lidt forsigtige fornemmelse jeg har, når jeg kører over både Store- & Lillebæltsbroerne.
Den fornemmelse har jeg slet slet ikke inde på land - af en eller anden årsag, autoværn eller ej. Hvorfor? Fordi liiige på den anden side af broens “autoværn” venter Døden helt sikkert. På land(et) står der derimod nogle rigtig puttenussede muh-køer.
Så fartkontrol på de store broer, inkl. Vejlefjord? Jatak!
- Det der bette autoværn ser nu ikke særlig solidt ud ift. fx en lastbils inerti
- - og på den anden side af samme bette autoværn er der altså først rigtig langt ned til havoverfladen (plask!) - og dernæst cirka lige så langt og 100% vådt hele vejen lodret ned på havets bund (bonk!)
Det er ihvertfald den omend ikke knugende, så helt sikkert lidt forsigtige fornemmelse jeg har, når jeg kører over både Store- & Lillebæltsbroerne.
Den fornemmelse har jeg slet slet ikke inde på land - af en eller anden årsag, autoværn eller ej. Hvorfor? Fordi liiige på den anden side af broens “autoværn” venter Døden helt sikkert. På land(et) står der derimod nogle rigtig puttenussede muh-køer.
Så fartkontrol på de store broer, inkl. Vejlefjord? Jatak!
Audi A3
- preben76
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1595
- Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 79 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
En af problemerne på både øresund og storebælt er at folk mener det er en turist destination så man kan ligge og nosse afsted med 70km/t fordi man lige skal filme turen over til facebook og nyde udsigten.
Så hvis de ville indføre en minimum hastighed også så ville der ikke ske så mange farlige situationer.
Noget andet er hvorfor man har bygget tunnelen under øresund uden nødspor? Det er vel begrænset hvad det ville have kostet ekstra at bygge den 2 meter bredere end den er idag.
Så hvis de ville indføre en minimum hastighed også så ville der ikke ske så mange farlige situationer.
Noget andet er hvorfor man har bygget tunnelen under øresund uden nødspor? Det er vel begrænset hvad det ville have kostet ekstra at bygge den 2 meter bredere end den er idag.
Preben
Touran 2.0 TDI 2005 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=72309 Solgt
Touran 2.0 TDI 2017 R-Line http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=129008
Solgt
Touran 2.0 TDI 2005 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=72309 Solgt
Touran 2.0 TDI 2017 R-Line http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=129008
Solgt
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Det er nemt altid at give farten skylden og det er desværre det som rådet for trafiksikkerhed ynder at bruge
Hvis man kigger på motorvejen så er det som ofte ikke dem der køre for hurtigt der skaber den farlige situation men dem der er uopmærksomme, nervøse, uerfarne bilister der laver noget helt hul i hovedet...
Nu kommer der overhalingsforbud for lastbiler på endnu mere af vores motorvej og folk jubler men det er SÅ farligt
Folk kan i forvejen ikke finde ud af at køre ind og ud på en motorvej og når der så også kommer til at ligge en kø på 20-30 lastbiler måske mere efter hinanden og Hr. og Fru Danmark skal trække ind og ud i mellem dem så tror jeg desværre bare det er et spørgsmål om tid før der sker nogle alvorlige ulykker..
Folk i almindelig biler forstår ikke de stjæler lastbilens bremselængde og jo længe det tog af lastbiler der skal bremse er jo hårdere skal den sidste bremse og så går det galt
Jeg har lige været en tur over Fyn i weekenden og der var der uden noget som helst problem på motorvejen kø så vi måtte bremse helt ned og holde stille i få sekunder...og det tænker jeg de fleste har prøvet...
Hvis man kigger på motorvejen så er det som ofte ikke dem der køre for hurtigt der skaber den farlige situation men dem der er uopmærksomme, nervøse, uerfarne bilister der laver noget helt hul i hovedet...
Nu kommer der overhalingsforbud for lastbiler på endnu mere af vores motorvej og folk jubler men det er SÅ farligt
Folk kan i forvejen ikke finde ud af at køre ind og ud på en motorvej og når der så også kommer til at ligge en kø på 20-30 lastbiler måske mere efter hinanden og Hr. og Fru Danmark skal trække ind og ud i mellem dem så tror jeg desværre bare det er et spørgsmål om tid før der sker nogle alvorlige ulykker..
Folk i almindelig biler forstår ikke de stjæler lastbilens bremselængde og jo længe det tog af lastbiler der skal bremse er jo hårdere skal den sidste bremse og så går det galt
Jeg har lige været en tur over Fyn i weekenden og der var der uden noget som helst problem på motorvejen kø så vi måtte bremse helt ned og holde stille i få sekunder...og det tænker jeg de fleste har prøvet...
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Medlem
- Indlæg: 1159
- Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 226 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Jeg har da set nogle videoer, hvor nogle vanvidsbillister skulle trykke den af i Øresundstunlen, med over 200 km/t.
Og ved den senste statistik viste det sig at 85% kørte for stærkt i tunnelen. Så de tal taler jo lidt for sig selv.
Og ved den senste statistik viste det sig at 85% kørte for stærkt i tunnelen. Så de tal taler jo lidt for sig selv.
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1813
- Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 232 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Hvad er problemet?
Jeg undrer mig over at det ikke er kommet før..
Jeg undrer mig over at det ikke er kommet før..
- These users thanked the author Avantismo for the post (total 4):
- SzleeperDK • gudhjem • DanielB12 • Yenko
Mvh Kim
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
-
- Medlem
- Indlæg: 1159
- Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 226 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Så sammenlign Dk med Tyskland. Jeg synes selv at de kører bedre i Tyskland end i DK. De viser mere hensyn og er meget mere opmærksom på, at der kan komme nogle der kører hurtigerer end ens selv.
Men i Tyskland er der 39 dræbte pr 1Mill indbygger. Hvor vi i DK kun har 30.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
preben76 skrev: ↑7. okt 2019, 14:54En af problemerne på både øresund og storebælt er at folk mener det er en turist destination så man kan ligge og nosse afsted med 70km/t fordi man lige skal filme turen over til facebook og nyde udsigten.
Så hvis de ville indføre en minimum hastighed også så ville der ikke ske så mange farlige situationer.
Noget andet er hvorfor man har bygget tunnelen under øresund uden nødspor? Det er vel begrænset hvad det ville have kostet ekstra at bygge den 2 meter bredere end den er idag.
Har kørt en høj lang transit over Storebælt en dag, hvor de blæste, jeg var nede på 70, da det ellers flåede for meget i den hver gang med passerede en større beton klods, så min hastighed dur ikke ihverfald på broen.
Mener man siger 1km motorvej er 100 mil, så under jorden kan du nok begynde at gange op.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Mulen.... for dem der kan huske ham.
Hørte en gang en historie om en, der havde bygget hans kaner vogn færdig og for at fejre det, så lå han og møgede frem og tilbage i tunnellen, så han kunne nyde musikken.
Da han var færdig, var der lak mærker 2 meter oppe på væggen.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 120 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Bare en tanke:
Nogle af de, der ynder at køre vildt i tunnelen og vise det på video - kunne de finde på at køre ex. 200 og så stoppe helt/næsten helt op, for så at kunne overholde gennemsnitshastigheds grænsen totalt - målt når de kommer ud af tunnelen?
Eller ser jeg spøgelser?
Nogle af de, der ynder at køre vildt i tunnelen og vise det på video - kunne de finde på at køre ex. 200 og så stoppe helt/næsten helt op, for så at kunne overholde gennemsnitshastigheds grænsen totalt - målt når de kommer ud af tunnelen?
Eller ser jeg spøgelser?
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Jeg tænker Tyskland er det meget stort transit land kontra Danmark hvilket bør spille ind. De må ha meget mere trafik end os selvom jeg ikke lige kan finde data på dette nuperw skrev: ↑7. okt 2019, 16:20Så sammenlign Dk med Tyskland. Jeg synes selv at de kører bedre i Tyskland end i DK. De viser mere hensyn og er meget mere opmærksom på, at der kan komme nogle der kører hurtigerer end ens selv.
Men i Tyskland er der 39 dræbte pr 1Mill indbygger. Hvor vi i DK kun har 30.
Det vigtige burde være om det ene og alene er det stykke med fri hastighed der er skyld i de højere antal dræbte eller hvordan det hænger sammen...
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 56 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Jeg kan heller ikke se problemet Det er vel ikke en folkeret at man skal kunne køre som man har lyst.Anti Replica skrev:Hvad er problemet?
Jeg undrer mig over at det ikke er kommet før..
Argumentet med at det er de langsomme bilister der er farlige holder ikke helt vand. Ja det er farligt at køre 70 på motorvejen, men det bliver det jo især hvis man kommer med 200 op bag den der kører 70. Same same.
Insisterer man på anarki på alle strækninger må man jo bare betale for det
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Det har jeg set i England, så skulle ikke overraske.jencka skrev: ↑7. okt 2019, 16:58Bare en tanke:
Nogle af de, der ynder at køre vildt i tunnelen og vise det på video - kunne de finde på at køre ex. 200 og så stoppe helt/næsten helt op, for så at kunne overholde gennemsnitshastigheds grænsen totalt - målt når de kommer ud af tunnelen?
Eller ser jeg spøgelser?
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1813
- Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 232 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Så vidt jeg har forstået er der videoovervågning i tunnelen.
Psykopater kan finde på mange ting.
Psykopater kan finde på mange ting.
Mvh Kim
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
+1Anti Replica skrev: ↑7. okt 2019, 16:09Hvad er problemet?
Jeg undrer mig over at det ikke er kommet før..
Må dog sige jeg er mest forarget over folks hastighed hen mod betalingsanlæggene. Her kører folk stadig 110 når grænsen er kommet ned på 50... Storebæltsforbindelsen satte skiltene længere ud for at folk bedre kunne nå at sænke hastigheden,.... må indrømme at jeg stadig har til gode at se nogle køre 50 ved disse skilte ... nok nærmer 90 Og her mener jeg fotovogne er på sin plads fuldstændig som med vejarbejder - total disrespekt for folk der arbejder på motorvejene. Desværre hjælper disse snit målinger ikke på dette
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Der gik/går et rygte gang om, at de overtager P3 dernede og beder folk om at sænke farten, ved ikke om det passer.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
-
- Medlem
- Indlæg: 922
- Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Skovlunde
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 78 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Det er fint nok med at der kontrolleres for hastighed men der mangler stadigvæk betjente ud på vejene i trafikken,jeg skulle en tur ned til køge og kigge på en container og på vejen derned ligger der er skovl i en varevogn med trailer i 3 vognbane med 80 kmt,det giver en masse farlige situationer når man ikke trækker ind osv osv
A3 3,2 vr6
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Nu kører jeg en del motorvej hvor man må køre 130 og på daglig basis ser de der små biler der næsten ikke kan hive sig op på 110 på tilkørselsrampen tumble ud på motorvejen med 80-90 kmt til stop gene for lastbilerne der ligger med de hastigheder og hvor der underligt nok ikke kan lykkes den bilist der er på vej ind på motorvejen at afpasse hastigheden så der enten kommer foran eller bag lastbilen så de hænger der på siden når tilkørselsrampen slutter og jeg hænger tit selv på bremsen når en af disse lige blive trætte af at ligge bag en arla tankvogn der kun køre 80 kmt og de så vælger at nu vil de så uden omSzleeperDK skrev: ↑7. okt 2019, 17:09Jeg kan heller ikke se problemet Det er vel ikke en folkeret at man skal kunne køre som man har lyst.Anti Replica skrev:Hvad er problemet?
Jeg undrer mig over at det ikke er kommet før..
Argumentet med at det er de langsomme bilister der er farlige holder ikke helt vand. Ja det er farligt at køre 70 på motorvejen, men det bliver det jo især hvis man kommer med 200 op bag den der kører 70. Same same.
Insisterer man på anarki på alle strækninger må man jo bare betale for det
Her er jeg uden chance da jeg jo forventer at de overholder den simple lov om vognbaneskift men der er folk ikke ret gode til
For mig er vanvidsbilisme ikke kun om hvor hurtigt man køre men hvor og hvordan de gør det..
30 kmt ned af strøget er jo sindsygt .... 200 kmt på Esbjerg motorvejen en sommer søndag hvor der ikke er et øje og der er 8 km til næste afkørsel er ikke noget der kan bringe mit pis i kog
- These users thanked the author Pacs for the post:
- RasmusAndersen
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
- majland
- Medlem
- Indlæg: 1357
- Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 256 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Med video overvågning af tunnelen og god aflæsning af nummerpladerne i begge ender kræver det ikke meget manuelt arbejde af politet at sætte ind over for det ...
Men min oplevelse af at køre i Norge og Sverige på strækninger med stræknings-fartkontrol er at folk kører 10% langsommere end hastighedsgrænsen .... Sikkert en kombination af speedometer fejlvisning og lige at være på den sikre side ....
Anders Majland
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2418
- Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8641 Sorring
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Jeg håber at det virker !!
så vil jeg bede til at det bliver indført mange flere steder OG de vil fjerne de F... G..... l..... h....... t....... ZZ......... fart bump, jeg forstårt ikke hvorfor vi jeg og andre der køre ordnendelig skal straffes for det nogle få gør, hader at det skal være laveste fældes nævner der bestemmer.
Husk, Fart dræber ikke, det er forskellen på fart der er problemet.........
så vil jeg bede til at det bliver indført mange flere steder OG de vil fjerne de F... G..... l..... h....... t....... ZZ......... fart bump, jeg forstårt ikke hvorfor vi jeg og andre der køre ordnendelig skal straffes for det nogle få gør, hader at det skal være laveste fældes nævner der bestemmer.
Husk, Fart dræber ikke, det er forskellen på fart der er problemet.........
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm