Autoriseret Service- og Reparationsabonnement, Skoda Enyaq 80IV Sportline, 07/22
: 20. apr 2023, 10:22
Nu kommer dagen snart, hvor vores Enyaq rammer Danmark, og i den forbindelse overvejer vi, hvorvidt vi skal tegne et Autoriseret Service- og Reparationsabonnement hos Skoda.
Der er fabriksgaranti indtil juli 2024, så det vil være gældende derfra.
Vi har fået en ca. pris, som fremgår af nedenstående billede. Km. skal dog tilpasses lidt, da det nok kommer til at ligge i omegnen af 15.-18.000 årligt.
Grunden til at vi overvejer det er, at bilen er så ny som den er, og så er hele el-området jo forholdsvis ukendt terræn både for forhandlere og ejere.
Der er ingen der har en Enyaq der er ret meget over to år, så i princippet er der ikke ret mange erfaringer fra ejere ift. hvad der kan drille, når bilen først er fyldt to år, og garantien ikke dækker mere.
Som billedet viser, er det også en betydelig udgift på minimum 378,75,-/måned (4.545,-/år) man skal betale, men det er jo også en forsikring der tegnes, som også kan/vil give sikkerhed de næste fire-fem år.
Jeg har læst at man skal betale med tilbagevirkende kraft, altså fra 1. registreringsdato, det forstår jeg ikke helt - første registrering i DE eller DK, og hvordan kan det være man skal det?
Semler gav følgende pris:
Går ud fra at hvis man krydser dæk af, er det for at dækkene skal dækkes, og det er ikke nødvendigt, tænker jeg.
Jeg har jo læst lidt skrækhistorier i nogle FB-grupper omkring Enyaq'en, hvilket også har præget os lidt. Og der er jo virkelig mange ting, der kan gå galt med sådan en kæmpe computer fyldt med elektronik og dyre komponenter.
Skoda laver vist abonnementet igennem "Fragus", men det kan også tegnes direkte hos Semler, som vist ovenfor.
Nogen erfaringer med såvel Fragus og Semler?
På forhånd tak for input.
Der er fabriksgaranti indtil juli 2024, så det vil være gældende derfra.
Vi har fået en ca. pris, som fremgår af nedenstående billede. Km. skal dog tilpasses lidt, da det nok kommer til at ligge i omegnen af 15.-18.000 årligt.
Grunden til at vi overvejer det er, at bilen er så ny som den er, og så er hele el-området jo forholdsvis ukendt terræn både for forhandlere og ejere.
Der er ingen der har en Enyaq der er ret meget over to år, så i princippet er der ikke ret mange erfaringer fra ejere ift. hvad der kan drille, når bilen først er fyldt to år, og garantien ikke dækker mere.
Som billedet viser, er det også en betydelig udgift på minimum 378,75,-/måned (4.545,-/år) man skal betale, men det er jo også en forsikring der tegnes, som også kan/vil give sikkerhed de næste fire-fem år.
Jeg har læst at man skal betale med tilbagevirkende kraft, altså fra 1. registreringsdato, det forstår jeg ikke helt - første registrering i DE eller DK, og hvordan kan det være man skal det?
Semler gav følgende pris:
Går ud fra at hvis man krydser dæk af, er det for at dækkene skal dækkes, og det er ikke nødvendigt, tænker jeg.
Jeg har jo læst lidt skrækhistorier i nogle FB-grupper omkring Enyaq'en, hvilket også har præget os lidt. Og der er jo virkelig mange ting, der kan gå galt med sådan en kæmpe computer fyldt med elektronik og dyre komponenter.
Skoda laver vist abonnementet igennem "Fragus", men det kan også tegnes direkte hos Semler, som vist ovenfor.
Nogen erfaringer med såvel Fragus og Semler?
På forhånd tak for input.