Fusk med parkeringsbøde

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
Costa
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Planet Earth
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fusk med parkeringsbøde

Indlæg af Costa » 3. apr 2010, 09:16

Hej Vagger.

Er i Skagen og fik i går en parkeringsbøde som jeg mener er uforrettet.

Jeg parkerede bilen på parkeringspladsen kl. 8.15. Der var en stor sort plastikpose på de 2 billetautomater der tilhørte parkeringspladsen.
Da vi så kom tilbage fra vores bytur kl. 11.05 var der en bøde på forruden som var udskrevet 11.01. OG!!! plastikposerne var taget af billetautomaterne.

Jeg har desværre ingen billeder af billetautomaterne med plastikposerne..

Kan det virkelig passe at man kan lave et sådan nummer....?!?!

Kan det betale sig at klage eller er de bare ligeglade...?!?!
Girl asks man: "Do you have an speed boat?" | Man answers girl: "Yes of corse, just let me get it out of my yatch first!" | Some have more limited problems than others. :-)

"I wish God was alive to see this" - Homer J. Simpson, Episode: (307)

cod
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 5. feb 2010, 13:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fusk med parkeringsbøde

Indlæg af cod » 3. apr 2010, 09:31

Det kan altid betale sig at klage, for så skal de bruge adminstrationstid på at behandle klagen. Således at de ikke blot skovler penge ind uden også at skulle arbejde lidt for det.

Meld dig evt. ind i FDM, så kan de køre sagen for dig (hvis der er en sag)
Audi A3 8L 1.9 TDI

Brugeravatar
buckley
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fusk med parkeringsbøde

Indlæg af buckley » 5. apr 2010, 23:47

Jep. Slæb dem hele vejen. Har også hørt op til flere nægte at betale, og så opgiver de at inddrive dem når det kommer for retten p.gr.a det store arbejde da det jo egentlig er en afgift og ikke en bøde.
VW - Das Auto

Brugeravatar
Mog
Medlem
Indlæg: 506
Tilmeldt: 24. mar 2009, 18:06
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Fusk med parkeringsbøde

Indlæg af Mog » 6. apr 2010, 07:15

Med mindre man er ret sikker i sin sag, så lad være med at tage den i retten, hvis det kun er for at være på tværs! Der er stor sandsynlighed for du taber. Og hvis du taber sagen, så er de 610kr pludselig blevet til 7-8000kr som den der taber sagen,skal betale i sagsomkostninger....

I dit tilfælde ville jeg helt sikkert gøre noget/prøve At gøre noget ved det.. Såfremt at:
1) du er helt sikker på at der ikke har været flere billetautomater end de to med poserne på.
2) du er sikker på hvad der stod på skilte osv. Omkring reglerne på p pladsen.
3) hvilket kontrolpunkt er den skrevet for? Har du checket at den er skrevet for punktet vedr. Manglende billet og at du ikke har fået den for noget andet?

Normalt hvis eks. Billetautomater dækkes af med plast eller lign. Friholdes parkeringspladsen for kontrol resten af dagen.
Familie-slæden: Passat Variant 2.8V6 4motion Tiptronic Highline '02 SOLGT!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=161211

Brugeravatar
Costa
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Planet Earth
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fusk med parkeringsbøde

Indlæg af Costa » 16. apr 2010, 09:51

Lidt update..

Jeg fik skrevet et brev til parkeringsselskabet og klagede. De har så 10 dage til at vende tilbage og vurdere min klage.

Så nu må vi se hvad der sker.

Att.: Mog. Jeg har også besluttet mig for at klage og nok ikke andet. Som du selv skriver så kan man risikere at betale sagsomkostningerne også.. og for 510 kr... Det gider jeg ikke..
Girl asks man: "Do you have an speed boat?" | Man answers girl: "Yes of corse, just let me get it out of my yatch first!" | Some have more limited problems than others. :-)

"I wish God was alive to see this" - Homer J. Simpson, Episode: (307)

Dody
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23. feb 2010, 00:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fusk med parkeringsbøde

Indlæg af Dody » 16. apr 2010, 16:37

Jeg har prøvet før at slippe helt fra at betale parkeringsbødeved ved at skrive skriftlig brev til dem. Så det kan godt betale sig at prøve.
Forresten, er det ikke 590,- kr. som det koster?

held og lykke med det :)

Brugeravatar
Mog
Medlem
Indlæg: 506
Tilmeldt: 24. mar 2009, 18:06
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Fusk med parkeringsbøde

Indlæg af Mog » 16. apr 2010, 21:55

Costa...

Hvad siger du til de spørgsmål/punkter jeg skrev?
Familie-slæden: Passat Variant 2.8V6 4motion Tiptronic Highline '02 SOLGT!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=161211

Brugeravatar
slacker
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. maj 2010, 20:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fusk med parkeringsbøde

Indlæg af slacker » 29. maj 2010, 20:13

Hey ny VAG´er her.

Nu har jeg boet i KBH i nogle år efterhånden og har derfor kæmpet en del med div. parkerings selskaber og parkering kbh.
Det har faktisk lykkedes mig og få annulleret en del bøder/afgifter efterhånden.

Det vigtigste er at man altid sikre sig at man holder lovligt samt betaler det det koster(gir lidt sig selv) MEN MEN MEN ofte så får man jo alligevel en hilsen i forruden. Og men man at den IKKE er berretiget så skal der omgående klages!

Det er vigtigt at man er utrolig saglig og punktuel i sin klage hvis man skal have en chance mod den store pengemaskine.
Her er hvad jeg ofte gør når jeg klager:

1) Tager billede (hvis muligt) af min parkering eller situationen og gerne med afstands måling på (evt en tommelstok eller lign). Billederne sender jeg med klagen som ducumentation.

2) Går på parkering selskabets hjemmeside og læser i deres paragrafer (sur læsning men kan spare en for en del dadler)

3) Skriver min klage hvor jeg henviser til de paragrafer som jeg mener jeg overholder og de ikke mener jeg gør. Ved at henvise til paragrafer viser du at dem at du er seriøs og har sat dig ind i tingene og den slags mennesker frygter de lidt for de er omkostninskrævende. Er det en "offentlig" instans som eks. parkering kbh. kender de ofte ikke reglerne 100% og bliver derfor lidt skræmt når den klagende gør!

Det er vigtigt når man klager at man tjekker følgende:

1) Var skiltningen i orden? Hvis der kan slås tvivl om skiltning skal det ifølge præcedens fra tidligere domsafsigelser komme den parkerende tilgode.

2) Som der var en der nævte tidligere i indlæget skal man tjekke at man får bøde/afgift for den forsegelse man rent faktisk gør. Har de skrevet forkert på noget tidspunkt så har de heller ikke meget og komme efter!

3) Hvis det er en afstands forsegelse (for tæt på vejkryds) så skal man selv måle efter og derefter vedlægge sin måling som documentiation i klage samt bede om at få deres måling at se OG kalibrering af deres måle udstryr. Dette er dog svært at få droppet en bøde på men det er dog lykkedes én gang.

Når jeg skriver klager så vælger jeg kun og gøre det når jeg med rimelighed er sikker på at det ikke er mig der har lavet en brøler. Jeg sørger altid for at være så seriøs som muligt samt at undgå sprog som kan virke stødende på dem. (=ingen svinere)
Jeg vælger altid at afslutte min klage med følgende formulering; .....udfra ovenstående forklaring af sagen kan jeg ikke se at der der kan fastholdes en afgiftspålæggelsen. Skulle de ikke være enig i dette vil jeg mene at der må være så stor tvivl om den pågældende skiltning at jeg har parkeret i god tro og at der ifølge præcedens fra tidligere domsafsigelser ikke kan opretholdes afgiftspålæggelse.

Mht. indlæggets konkrete sag så vil jeg mene at der sagtens kan argumenteres for dårlig skiltning. Er alle P-automaterne dækket over med sort plast og ingen yderligere skiltning tilstede så har man parkeret i god tro og de kan derfor ikke give en afgift/bøde for det. Parkeringsregler og tider skal tydeligt fremgå af skiltning. Du må under igen omstændigheder fjerne den sorte plast da det er deres ejendom, ligesom at de heller ikke må fjerne sne fra din rude for at komme ind til vinduesviskerne!! De kan ikke bare dække dem til uden at skrive hvornår de fjerner dem igen.

Til sidst vil jeg gerne beklage at det blev så langt et indlæg men der var mange ting der skulle med.
Håber det kan hjælpe.

Steffen
Slacker
Passat 1,9 TDI 2001

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"