Trailer vs IKEA kasse

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
gosviig
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 3. feb 2010, 16:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Trailer vs IKEA kasse

Indlæg af gosviig » 29. aug 2010, 16:44

hej.
står og skal køre til IKEA Aalborg i næst uge.. hvor jeg skal have købt mig en ny seng og et spisebord.
men kassen den er i er 2 m lang.. har dog allieret mig med en trailer men den er ikke 2 meter. Må kassen egentlig stikke udenfor traileren? skal køre rimelig langt ( aalborg til skagen)??
mvh Martin

Mule
Medlem
Indlæg: 544
Tilmeldt: 6. mar 2010, 11:46
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Trailer vs IKEA kasse

Indlæg af Mule » 29. aug 2010, 17:13

Ja det må den gerne....Dog skal den afmærkes....
Afmærkning af gods:
Gods skal om dagen udenfor lygtetændingstiden afmærkes med en hvid klud eller lign., hvis der er tale om privat kørsel. Hvis det er kørsel i lygtetændingstiden, altså primært når det er mørkt, skal det afmærkes med en hvis cylinder med røde refleksbånd. Hvis det er erhvervsmæssig kørsel, skal udragende gods altid afmærkes med en hvid cylinder med røde refleksbånd.
Godset skal afmærkes ved følgende meter:
Hvis det rækker mere end 1 meter foran eller bagud. Dvs. at det ikke skal afmærkes, hvis det rækker lige præcis 1 meter bagud, og at det også skal afmærkes, hvis det rækker to meter bagud.
Hvis det rækker mere end 15 cm udover siderne, skal det også afmærkes. Her igen skal det ikke afmærkes, hvis det rækker lige præcis 15 cm udover siden.

gosviig
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 3. feb 2010, 16:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Trailer vs IKEA kasse

Indlæg af gosviig » 29. aug 2010, 18:32

tusind tak for svaret
:D

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"