Syn / gul til hvide plader / afgift

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Syn / gul til hvide plader / afgift

Indlæg af Philip » 24. feb 2011, 14:42

Når man bygger en bil om. Kan man så syne bilen som personbil, mens der stadig er "bur" bag i, altså som 2 personers personbil?

Grunden til jeg spør, er at hvis jeg får den synes som hvidpladet, vil jeg med synsgodkendelsen kører dirkete op til SKAT og sige Halløj, jeg vil gerne indbetale til hvide plader. Og de skal med det samme sige ja det bliver xx.xxx kr. og så kan jeg få hvide plader med hjem! Så ved jeg godt at skat kan komme efterfølgende med en regulering.

Man kan dog også vælge ikke at betale, men så ved man nogenlunde hvilket prisleje afgiften +/-/++++ reguleringen kommer til at ligge på...

Jeg er blevet fortalt at det kan lade sig gøre på den måde. Er det korrekt?

clayton
Nyt medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 13. okt 2008, 20:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Syn / gul til hvide plader / afgift

Indlæg af clayton » 24. feb 2011, 17:37

Jeg ville tro man skulle betale afgift m.m. og så kan man få sine hvide plader.... det er vel ligegyldigt om der er sæder bagi eller ikke.... :-)

Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Re: Syn / gul til hvide plader / afgift

Indlæg af Philip » 24. feb 2011, 17:46

clayton skrev:Jeg ville tro man skulle betale afgift m.m. og så kan man få sine hvide plader.... det er vel ligegyldigt om der er sæder bagi eller ikke.... :-)
skal man også? har jeg skrevet at man kan undgå det? :?

LasseT4
Medlem
Indlæg: 631
Tilmeldt: 27. aug 2008, 11:29
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Syn / gul til hvide plader / afgift

Indlæg af LasseT4 » 24. feb 2011, 17:49

Altså den der med at sige man vil betale afgiften med det samme, og så bagefter sige at det vil man ikke da det blev dyrere end man troede, kan godt lade sig gøre.. De udregner en pris, som man selvfølgelig kan påvirke med argumenter, tilsvarende biler osv.. Så har man en ide om hvad de mener den skal koste, og den udregnede pris er så 'koblet' til det stelnummer og gemt i deres system.

Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Re: Syn / gul til hvide plader / afgift

Indlæg af Philip » 24. feb 2011, 17:51

Tricket var at komme "forrest i køen" ved beregningerne ved at stå og sige at man vil betale.. Men det kræver jo at den er synet som personvogn inden man kan det - og kan man syne en personvogn uden seler og bagsæder?

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"