Syn efter udskiftning af motor
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Syn efter udskiftning af motor
Hey...
Jeg har en passat 1.8 20v 97, og jeg overvejer at skifte motoren ud med en turbomotor..
Nogen der ved om det er et problem at få den synet??
Den nye motor overholder de 20%.. 125HK-->150HK
Ville bare lige høre inden jeg gør noget...
På forhånd tak...
Jeg har en passat 1.8 20v 97, og jeg overvejer at skifte motoren ud med en turbomotor..
Nogen der ved om det er et problem at få den synet??
Den nye motor overholder de 20%.. 125HK-->150HK
Ville bare lige høre inden jeg gør noget...
På forhånd tak...
Re: Syn efter udskiftning af motor
lige så snart at der kommer trykladning på, så skal det kune dokumenteres ved syn.
Og ja din bil skal synes, det er jo en konstruktiv ændring, også selvom den overholder reglen med de 20% under den grænse kan man bare slippe for dokumentationen.
MVH
Jacob
Og ja din bil skal synes, det er jo en konstruktiv ændring, også selvom den overholder reglen med de 20% under den grænse kan man bare slippe for dokumentationen.
MVH
Jacob
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Syn efter udskiftning af motor
Og hva er det for en dokumentation de skal ha? de kan vel se at der er kommet turbo på..
Re: Syn efter udskiftning af motor
Da det der en bil i Volkswagens modelserie, så er dokumentationen ikke noget problem.....
De kender motoren i samme serie bil, så den skulle glide glat igennem....
Husk så bare at den ikke må chippes bagefter......
De kender motoren i samme serie bil, så den skulle glide glat igennem....
Husk så bare at den ikke må chippes bagefter......
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 16:42
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Syn efter udskiftning af motor
Laver du ombygningen så du bruger alle stumper fra 1,8T motoren vil det være nemt at syne. Mht. afgift vil det være afgiftsfrit med mindre du skifter andre dele ud med 1,8T dele også - Dele som bremser osv.
Se evt. regler her:
Afgift:
http://videncenter.protune.dk/told-skat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mht. synet:
http://videncenter.protune.dk/faerdselsstyrelsen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vh Chr
Se evt. regler her:
Afgift:
http://videncenter.protune.dk/told-skat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mht. synet:
http://videncenter.protune.dk/faerdselsstyrelsen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vh Chr
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Syn efter udskiftning af motor
Okay, så det vil sige at hvis jeg smider en komplet 1.8t motor i og ikke skifter bremserne osv, så er det ik et problem at få den synet??
Re: Syn efter udskiftning af motor
Nej...........
Vinge skrev:Okay, så det vil sige at hvis jeg smider en komplet 1.8t motor i og ikke skifter bremserne osv, så er det ik et problem at få den synet??
Re: Syn efter udskiftning af motor
Du er velkommen....
Vinge skrev:det var fandme lækkert.. Så skal i ha mange tak for hjælpen...
Re: Syn efter udskiftning af motor
hmm det mener jeg nu at han får problemer med, hvis det eneste dokumentation han har er en typegodkendelse fra en org 1,8T... der er bremserne jo størrer, Dvs at hans bil IKKE er i overensstemmelse med den pågældende typegodkendelse og hvis den var så skulle han jo også omkring skat, da det så er ID-ændring
Han skal jo dokumentere om bilens "egnethed", hvordan vil du gøre det?
Han skal jo dokumentere om bilens "egnethed", hvordan vil du gøre det?
Supermule skrev:Nej...........
Vinge skrev:Okay, så det vil sige at hvis jeg smider en komplet 1.8t motor i og ikke skifter bremserne osv, så er det ik et problem at få den synet??
Re: Syn efter udskiftning af motor
Jamen han opgraderer ikke til en motor med mere end 20%, så skulle det ikke være nødvendigt, da bilen allerede findes i VW produktportefølje....
De kender forureningen på den osv....Ergo skal den bare synes som en konstruktiv ændring.
Jeg skal ikke udelukke at der bliver noget med SKAT, men da han kun opgraderer motor og ikke andet, så ændrer den jo ikke identitet.
De kender forureningen på den osv....Ergo skal den bare synes som en konstruktiv ændring.
Jeg skal ikke udelukke at der bliver noget med SKAT, men da han kun opgraderer motor og ikke andet, så ændrer den jo ikke identitet.
jasuanlu skrev:hmm det mener jeg nu at han får problemer med, hvis det eneste dokumentation han har er en typegodkendelse fra en org 1,8T... der er bremserne jo størrer, Dvs at hans bil IKKE er i overensstemmelse med den pågældende typegodkendelse og hvis den var så skulle han jo også omkring skat, da det så er ID-ændring
Han skal jo dokumentere om bilens "egnethed", hvordan vil du gøre det?
Supermule skrev:Nej...........
Vinge skrev:Okay, så det vil sige at hvis jeg smider en komplet 1.8t motor i og ikke skifter bremserne osv, så er det ik et problem at få den synet??
- golfdieselpower
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 10:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brønderslev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Syn efter udskiftning af motor
det er lovligt det er også lovligt at ligge en 20vt motor i en golf 2 16v så der det der vel også lovligt
Ejer af : Golf 4 tdi 4motion (std 150hk 320nm) (nu 185hk 407nm)
Med Ejer af : Golf 1 1.9 TD 230 hk bilen bliver delt men duzty her inde fra.
Med Ejer af : Golf 1 1.9 TD 230 hk bilen bliver delt men duzty her inde fra.
- Aagaard
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3436
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 17 times
Re: Syn efter udskiftning af motor
Så er det vel også i en G3 16v'er?golfdieselpower skrev:det er lovligt det er også lovligt at ligge en 20vt motor i en golf 2 16v så der det der vel også lovligt
'15 VW Passat 1.4 TSI DSG variant
Re: Syn efter udskiftning af motor
Der kommer en motor med trykladning i, og så snart den er med tryk ladning så gælder samme regler som hvis det er over 20% effekt forøgelse.
Og ja han ændre kun motoren med en anden VW motor, men på den anden VW er der garanteret også større(bedre) bremser, ophæng osv osv men så det skal jo også ændres hvis han vil bruge typegodkendelsen fra en org 1,8T...
Og ja han ændre kun motoren med en anden VW motor, men på den anden VW er der garanteret også større(bedre) bremser, ophæng osv osv men så det skal jo også ændres hvis han vil bruge typegodkendelsen fra en org 1,8T...
Supermule skrev:Jamen han opgraderer ikke til en motor med mere end 20%, så skulle det ikke være nødvendigt, da bilen allerede findes i VW produktportefølje....
De kender forureningen på den osv....Ergo skal den bare synes som en konstruktiv ændring.
Jeg skal ikke udelukke at der bliver noget med SKAT, men da han kun opgraderer motor og ikke andet, så ændrer den jo ikke identitet.
Re: Syn efter udskiftning af motor
Nej det er kun såfemt han monterer en uorignal turbo på den oprindelige motor.....
Såvidt jeg har forstået det....
Såvidt jeg har forstået det....
jasuanlu skrev:Der kommer en motor med trykladning i, og så snart den er med tryk ladning så gælder samme regler som hvis det er over 20% effekt forøgelse.
Og ja han ændre kun motoren med en anden VW motor, men på den anden VW er der garanteret også større(bedre) bremser, ophæng osv osv men så det skal jo også ændres hvis han vil bruge typegodkendelsen fra en org 1,8T...
Supermule skrev:Jamen han opgraderer ikke til en motor med mere end 20%, så skulle det ikke være nødvendigt, da bilen allerede findes i VW produktportefølje....
De kender forureningen på den osv....Ergo skal den bare synes som en konstruktiv ændring.
Jeg skal ikke udelukke at der bliver noget med SKAT, men da han kun opgraderer motor og ikke andet, så ændrer den jo ikke identitet.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Syn efter udskiftning af motor
Det er også min opfattelse.Supermule skrev:Nej det er kun såfemt han monterer en uorignal turbo på den oprindelige motor.....
Såvidt jeg har forstået det....jasuanlu skrev:Der kommer en motor med trykladning i, og så snart den er med tryk ladning så gælder samme regler som hvis det er over 20% effekt forøgelse.
Og ja han ændre kun motoren med en anden VW motor, men på den anden VW er der garanteret også større(bedre) bremser, ophæng osv osv men så det skal jo også ændres hvis han vil bruge typegodkendelsen fra en org 1,8T...
Supermule skrev:Jamen han opgraderer ikke til en motor med mere end 20%, så skulle det ikke være nødvendigt, da bilen allerede findes i VW produktportefølje....
De kender forureningen på den osv....Ergo skal den bare synes som en konstruktiv ændring.
Jeg skal ikke udelukke at der bliver noget med SKAT, men da han kun opgraderer motor og ikke andet, så ændrer den jo ikke identitet.
Re: Syn efter udskiftning af motor
det er ikke rigtigt, desværre. Men det er ikke alle synsfolk som har styr på det
- golfdieselpower
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 10:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brønderslev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Syn efter udskiftning af motor
det vil sige at du mener det er ulovligt at ligge en 150hk diesel en en 1.8 20v 125hk den har jo også turbo det er vel det samme og det må man jo godt
Ejer af : Golf 4 tdi 4motion (std 150hk 320nm) (nu 185hk 407nm)
Med Ejer af : Golf 1 1.9 TD 230 hk bilen bliver delt men duzty her inde fra.
Med Ejer af : Golf 1 1.9 TD 230 hk bilen bliver delt men duzty her inde fra.
Re: Syn efter udskiftning af motor
ja det må man godt, men det var jo også ombygningen fra en alm 1,8 til en 1,8Turbo der blev snakket om.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Syn efter udskiftning af motor
Men hva er begrundelsen for, at man gerne må ligge en TDi i, og ikke en 1,8t? Begge er da turboladede!
- golfdieselpower
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 10:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brønderslev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Syn efter udskiftning af motor
ja det må da give det samme ??????
Ejer af : Golf 4 tdi 4motion (std 150hk 320nm) (nu 185hk 407nm)
Med Ejer af : Golf 1 1.9 TD 230 hk bilen bliver delt men duzty her inde fra.
Med Ejer af : Golf 1 1.9 TD 230 hk bilen bliver delt men duzty her inde fra.
Re: Syn efter udskiftning af motor
lige så snart det ikke er den org turbo, så skal der dokumentation til. Dvs at der også er dokumentationskrav ved at ligge en TDI motor i.
selvom VW har godkendt en diesel med 180HK er det jo ikke sikker de vil stå inde for sikkerheden hvis den blev monteret i en lupo.
selvom VW har godkendt en diesel med 180HK er det jo ikke sikker de vil stå inde for sikkerheden hvis den blev monteret i en lupo.
- Aagaard
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3436
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 17 times
Re: Syn efter udskiftning af motor
Der er jo så heller ikke nogle lupo'er man kan ligge en 180 hk i uden at overtræde 20% reglenjasuanlu skrev:lige så snart det ikke er den org turbo, så skal der dokumentation til. Dvs at der også er dokumentationskrav ved at ligge en TDI motor i.
selvom VW har godkendt en diesel med 180HK er det jo ikke sikker de vil stå inde for sikkerheden hvis den blev monteret i en lupo.
'15 VW Passat 1.4 TSI DSG variant
Re: Syn efter udskiftning af motor
NU sammenligner man æbler og pærer igen....
Du må gerne hæve hk med 20% UDEN dokumentation for bilfabrikken.....
Når du så lægger en motor i der er kendt i modelprogrammet i forvejen, så er det intet problem.....
Du må gerne hæve hk med 20% UDEN dokumentation for bilfabrikken.....
Når du så lægger en motor i der er kendt i modelprogrammet i forvejen, så er det intet problem.....
- golfdieselpower
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 10:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brønderslev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Syn efter udskiftning af motor
ja nemlig supermule har rat det er lovligt og sådan bliver det
Ejer af : Golf 4 tdi 4motion (std 150hk 320nm) (nu 185hk 407nm)
Med Ejer af : Golf 1 1.9 TD 230 hk bilen bliver delt men duzty her inde fra.
Med Ejer af : Golf 1 1.9 TD 230 hk bilen bliver delt men duzty her inde fra.
Re: Syn efter udskiftning af motor
jamen når der kommer trykladning på, så kræves der altid dokumentation også selvom effekten er den samme.Supermule skrev:NU sammenligner man æbler og pærer igen....
Du må gerne hæve hk med 20% UDEN dokumentation for bilfabrikken.....
Når du så lægger en motor i der er kendt i modelprogrammet i forvejen, så er det intet problem.....
- golfdieselpower
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 10:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brønderslev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Syn efter udskiftning af motor
det er kun når du bygger det på den org motor men når du ligger en anden motor i så gælder 20% reglen også selv om der er tryk på
Ejer af : Golf 4 tdi 4motion (std 150hk 320nm) (nu 185hk 407nm)
Med Ejer af : Golf 1 1.9 TD 230 hk bilen bliver delt men duzty her inde fra.
Med Ejer af : Golf 1 1.9 TD 230 hk bilen bliver delt men duzty her inde fra.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Syn efter udskiftning af motor
Jeg skal fandme da love for jeg har sat kog i noget her... hahahaha...
men har selv snakket med en synsmand, og han sagde at han godt ville syne den, hvis jeg satte en HEL turbo motor i, og ikke kuin dele af den..
kunne forstå på ham at det er en "konstruktiv ændring" hvis jeg kun skifter topstykke, motorblok osv.. men det er iorden at lægge en hel turbomotor i...
men har selv snakket med en synsmand, og han sagde at han godt ville syne den, hvis jeg satte en HEL turbo motor i, og ikke kuin dele af den..
kunne forstå på ham at det er en "konstruktiv ændring" hvis jeg kun skifter topstykke, motorblok osv.. men det er iorden at lægge en hel turbomotor i...
- Rosendal
- Nyt medlem
- Indlæg: 370
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:47
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Esbjerg/Hunderup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Syn efter udskiftning af motor
Det er lovligt som mange andre også sige.
Ellers hvis du er itvivl, så snak med din synsmand og se bare se at få smidt den nye motor i og ned og få det synet.
Ellers hvis du er itvivl, så snak med din synsmand og se bare se at få smidt den nye motor i og ned og få det synet.
Golf 1 1979 Org. og 69.000 km
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI
Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI
Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.