Har en gammel golf 2 1,3 benzin som jeg gerne vil have lavet om til turbo diesel. Ved godt at det er en halv stor ombygning, men da jeg har en hel doner bil så skal det nok kunne lade sig gøre.
Er mest ude efter at høre hvordan reglerne er i forbindelse med at lave en benzin bil om til en diesel? Er godt klar over at 20% effekt reglen skal overholdes men er der andet man skal være opmærksom på? Eller er det bare at skrue løs og så køre en tur til syn når man er færdig?
Har brugt søgefunktionen, men synes kun jeg kan finde noget om selve ombygningen og ikke noget om reglerne omkirng det.
M.v.h Jacob
Regler i forbindelse med ombygning fra benzin til diesel
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 16:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 8740 Brædstrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Regler i forbindelse med ombygning fra benzin til diesel
1987 BMW e30 325i M-Tech II til sommer og søndage
2015 BMW X5 40d
2017 SEAT ATECA 1,4 tsi xcellencel
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 11. nov 2008, 12:22
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Regler i forbindelse med ombygning fra benzin til diesel
Har hørt snak om at der skulle til og være afgift på disse ombygninger, men er ikke klar over om det er trådt i kraft eller gået i sig selv igen..?
- Jan-DK
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 96
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 20:32
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hvalsø
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Regler i forbindelse med ombygning fra benzin til diesel
Sidst jeg lavet det nummer på en Golf 1 var det bare at sige til motorkontoret at der var lagt en diesel
i istedet for. Og så får du lov til at betale en højre vægtafgift.
i istedet for. Og så får du lov til at betale en højre vægtafgift.
-
- Medlem
- Indlæg: 1310
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 32 times
Re: Regler i forbindelse med ombygning fra benzin til diesel
Har spurt i synshallen hvad der skulle til, for at lave det nummer på en golf 3 GTi til en TDI.
Og svaret var 20% reglen skal over holdes. og hvis det er en motor fra samme model er den type godkendt i forvejen. afgift er der ingen af fik jeg at vide.
Ved synet udfyldes papire, der omregistere den fra benzin til diesel = højere vægtafgift, som man så selv, skal aflevere på motor kontoret.
Og svaret var 20% reglen skal over holdes. og hvis det er en motor fra samme model er den type godkendt i forvejen. afgift er der ingen af fik jeg at vide.
Ved synet udfyldes papire, der omregistere den fra benzin til diesel = højere vægtafgift, som man så selv, skal aflevere på motor kontoret.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 16:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 8740 Brædstrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Regler i forbindelse med ombygning fra benzin til diesel
Okay det burde altså godt kunne lade sig gøre at få synet og godkendt som en diesel. Eneste problem er nok at den ekstra bil med motor jeg har, er med JR motor med 70 hk.
Nogen der ved om der er nogen synlig forskel på den og 1V økodiesel motoren? Det kunne jo være lækkert hvis jeg kunne bruge den jeg har stående så slap jeg jo for at bøvle med at finde en anden motor.
Nogen der ved om der er nogen synlig forskel på den og 1V økodiesel motoren? Det kunne jo være lækkert hvis jeg kunne bruge den jeg har stående så slap jeg jo for at bøvle med at finde en anden motor.
1987 BMW e30 325i M-Tech II til sommer og søndage
2015 BMW X5 40d
2017 SEAT ATECA 1,4 tsi xcellencel