Rettigheder ifm. plus2dækning

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Lundh
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13. apr 2013, 16:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af Lundh » 5. okt 2013, 19:49

Hej.

Jeg bestilte en VW Polo i november 2012, og modtog den så i februar 2013. Jeg havde plus2dækning som en af mine højeste prioriteter da jeg valget faldt på netop den bil. Da jeg så skulle hente og betale for bilen, stod plus2dækning pludselig ikke på min slutseddel. Det gjorde jeg sælger opmærksom på inden jeg betalte for bilen. Så han skrev plus2dækning på, og jeg betalte for bilen, og så troede jeg egentlig at den prut var slået. Imidlertid viser det sig så at plus2dækning IKKE er registeret på bilen, og den har derfor kun de normale 2 års fabriksgaranti. Sælgeren har altså kludret i papirarbejdet, og som det ser ud lige pt. kan forhandleren ikke råde bod på fejlen, da plus2dækning jf. VW SKAL registreres på køretøjet INDEN første indregistrering. Lige nu har forhandleren sparket den til hjørne højere oppe i VW-hierakiet, og jeg venter derfor på svar. Forhandleren har tilbudt mig pengene for plus2dækning tilbage, men dette er jeg absolut ikke interesseret i, da de 4 års garanti har høj prioritet for mig.

Er der nogle der kan hjælpe vedr. hvilke rettigheder jeg har, hvis nu VW holder fast i at de ikke vil oprette plus2dækning på den? Jeg har jo papirer på at jeg har købt og betalt en sprit ny Polo INKL. plus2dækning. De har bare ikke magtet at registrere dette på køretøjet.

Håber der er nogen der kan hjælpe.


Mvh.

William Lundh

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6808
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 68 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af RIX » 5. okt 2013, 20:58

så må forhandleren selv dække de 2 ekstra år også selv om du for den serviceret hos en anden vw forhandler

VH.

Brugeravatar
Steen_T
Nyt medlem
Indlæg: 430
Tilmeldt: 5. nov 2010, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af Steen_T » 5. okt 2013, 21:47

Så må de jo tage bilen retur så du kan købe en anden
BMW E61 535D

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af farouche » 5. okt 2013, 21:58

Hvordan ser man om det er registreret på bilen?
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Lundh
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13. apr 2013, 16:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af Lundh » 6. okt 2013, 13:04

Jeg mener også at jeg rent juridisk burde have mit på plads. Jeg har tænkt mig at prøve forbrugerrådet i første omgang, hvis forhandleren og VW ikke er til at have med at gøre. Det kan sgu ikke være rigtigt at man ikke får hvad man har betalt for.

@farouche
Det burde enhver VW-forhandler kunne se i deres system, om den har det eller ej. De skal bare have nr. pladeoplysningerne, for at undersøge det.

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 6. okt 2013, 20:36

Lundh skrev:Jeg mener også at jeg rent juridisk burde have mit på plads. Jeg har tænkt mig at prøve forbrugerrådet i første omgang, hvis forhandleren og VW ikke er til at have med at gøre. Det kan sgu ikke være rigtigt at man ikke får hvad man har betalt for.

@farouche
Det burde enhver VW-forhandler kunne se i deres system, om den har det eller ej. De skal bare have nr. pladeoplysningerne, for at undersøge det.
Forbruger-rådet behandler kun sager / vare under 100K. ... - Du skal ha' fat i FDM...!!

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
Steen_T
Nyt medlem
Indlæg: 430
Tilmeldt: 5. nov 2010, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af Steen_T » 6. okt 2013, 21:19

Lars - Sound2Vision skrev:
Lundh skrev:Jeg mener også at jeg rent juridisk burde have mit på plads. Jeg har tænkt mig at prøve forbrugerrådet i første omgang, hvis forhandleren og VW ikke er til at have med at gøre. Det kan sgu ikke være rigtigt at man ikke får hvad man har betalt for.

@farouche
Det burde enhver VW-forhandler kunne se i deres system, om den har det eller ej. De skal bare have nr. pladeoplysningerne, for at undersøge det.
Forbruger-rådet behandler kun sager / vare under 100K. ... - Du skal ha' fat i FDM...!!

/ Lars
Plus2dækning er vel et produkt for sig selv som man køber så det burde forbrugerrådet hjælpe ham med...
BMW E61 535D

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 7. okt 2013, 19:58

Steen_T skrev:
Lars - Sound2Vision skrev:
Lundh skrev:Jeg mener også at jeg rent juridisk burde have mit på plads. Jeg har tænkt mig at prøve forbrugerrådet i første omgang, hvis forhandleren og VW ikke er til at have med at gøre. Det kan sgu ikke være rigtigt at man ikke får hvad man har betalt for.

@farouche
Det burde enhver VW-forhandler kunne se i deres system, om den har det eller ej. De skal bare have nr. pladeoplysningerne, for at undersøge det.
Forbruger-rådet behandler kun sager / vare under 100K. ... - Du skal ha' fat i FDM...!!

/ Lars
Plus2dækning er vel et produkt for sig selv som man køber så det burde forbrugerrådet hjælpe ham med...
- Det er en del af en pakke til over 100K. ... - Men det er da bare og skrive til dem, tror nu FDM er bedre...

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

comforttraktoren
Nyt medlem
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. mar 2010, 21:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af comforttraktoren » 7. okt 2013, 20:15

De skal imho have ultra kort snor hos forhandleren, ellers tager de r.... på dig !
Så giv dem med grovfilen, så de fatter det, ellers kører de linen ud, og du får en ekstra lang næse....
Der er i min verden ingen midler du må gå udenom, VW forhandlere især SMC er ikke af flinkeskolen i den retning.
Det er bare min erfaring.
Jeg kan godt komme med en lang historie om min oplevelse med SMC, men vil spare dig for den, håber IKKE at du får samme oplevelse.
These users thanked the author comforttraktoren for the post:
RasmusPer
Hilsen Tommy

Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af KMDTHY » 21. jan 2019, 14:13

Fandt du en løsning? En makker har lige fundet ud af at forhandleren har glemt at registrere +2 dækning på hans Passat GTE :(
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af Mike H » 21. jan 2019, 20:04

KMDTHY skrev:
21. jan 2019, 14:13
Fandt du en løsning? En makker har lige fundet ud af at forhandleren har glemt at registrere +2 dækning på hans Passat GTE :(
Trådstarter har ikke være på forum`et siden 6. Okt 2013...
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af KMDTHY » 21. jan 2019, 20:05

Mike H skrev:
KMDTHY skrev:
21. jan 2019, 14:13
Fandt du en løsning? En makker har lige fundet ud af at forhandleren har glemt at registrere +2 dækning på hans Passat GTE :(
Trådstarter har ikke være på forum`et siden 6. Okt 2013...
Kunne jo være en e-mail påmindelse kunne få ham herind igen.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af styker » 22. jan 2019, 16:50

Hvis det ellers fremgår af slutsedlen at der er købt plus2 dækning og de har glemt at registrere det, ja så tror jeg ikke de står ret stærkt juridisk.
Forhandleren er den professionelle part så de har aben, og man har jo ikke noget dokument fra VW der viser at det rent faktisk er registreret til bilen.
Så hvis man ikke spørger ind til det og de tjekker det i systemet har man jo ikke kinamands chance for at vide de har glemt det.
Så må forhandleren jo til lommerne hvis semmler ikke vil betale.

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af KMDTHY » 23. jan 2019, 22:25

Min makker fandt slutsedlen. Der der står følgende:
"2 års fabriksgaranti, Plus2dækning - 120.000km"

Sælgeren har underskrevet det den pågældende dato. Jeg vil jo mene forhandleren står med en skidt sag?

Sælger glider af på den og siger "Det står der altid, det er først når en seperat betaling på de 6000 er gået igennem at det er godtkendt" men køber blev aldrig præsenteret for en seperat regning på det. Og hvor fanden skulle køber vide det fra? Kan da ikke passe at man som uvidende køber skal kende de interne procedurer?
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2019-01-23 kl. 22.23.57.png
Skærmbillede 2019-01-23 kl. 22.23.57.png (349.32 KiB) Vist 3107 gange
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af Realtor » 23. jan 2019, 23:51

Jeg vil mene de har en ualmindelig dårlig sag. Det er ikke op til en køber at sikre sig noget sådan hvis det står på slutseddelsen. Er han med i FDM, så direkte til deres advokater med den. Vil forhandleren ikke give sig, så indsend til bilankenævnet.
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af KMDTHY » 24. jan 2019, 00:10

Realtor skrev:
23. jan 2019, 23:51
Jeg vil mene de har en ualmindelig dårlig sag. Det er ikke op til en køber at sikre sig noget sådan hvis det står på slutseddelsen. Er han med i FDM, så direkte til deres advokater med den. Vil forhandleren ikke give sig, så indsend til bilankenævnet.
Desværre er han ikke selv FDM medlem, men hans fader har vidst været i årtier. Måske Det kan hjælpe.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af styker » 24. jan 2019, 17:16

Det kommer da ikke køber ved om det er en seperat betaling på 6000kr
Det der er relevant er hvad man har købt også står specificeret på slutsedlen også hvad prisen er på bundlinjen.
Og hvis den endelige faktura på bilen lyder på det samme som prisen på slutsedlen er der jo ikke noget at være i tvivl om.

I mine øjne lugter det lidt af de 6000kr måske bare er røget i sælgers kasse også har han håbet den gik.
Dette scenarie er nok kun sandsynligt hvis det ikke er en semmler ejet forhandler.

Men jeg syntes da i første omgang skulle prøve at kontakte semmler direkte og høre hvad de siger til det.
Det kunne jo være de kunne banke forhandleren på plads.

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 988
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 104 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af Frederik DH » 24. jan 2019, 23:20

På side 2 under ekstraudstyr står der med FED skrift at prisen på Plus2Dækning ikke er medregnet i den endelige pris.

Så passer faktura og slutseddel sammen så tænker jeg det er en skidt sag for din makker, selvom det er enorm ærgerligt at finde ud af så sent i forløbet.
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af KMDTHY » 20. jan 2020, 15:28

Nåh. FDM kastede håndklædet i ringen. De sendte følgende besked.
“Jeg må desværre meddele, at modparten ikke ønsker at anerkende Plus2dækningen. Umiddelbart er min vurdering derfor, at hvis du ønsker at gå videre med sagen, skal denne oprettes i Ankenævnet for Biler.”

Der blev oprettet en klage hos Ankenævnet for Biler. Her er svaret så kommet retur.
bilklage.png
bilklage.png (289.57 KiB) Vist 2342 gange
Noget andet er.... min makker hentede bilen d. 03/11-2016.... men der står d. 03/08-2016 på kontakten, det er da svineri. Det burde man selvfølgelig selv have observeret på dagen. :(
underskrift.jpg
underskrift.jpg (21.12 KiB) Vist 2342 gange
Min makker siger at han ikke blev præsenteret for den plus2dækning. Oplevelsen på udleveringsdagen var at "Sælger havde travlt med at få kontrakten underskrevet og betalt så han kunne få mig ud af døren, plads til næste kunde"

Surt show. Nogen der vil købe en Passat GTE? Uden garanti...... :cry: :evil:
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
trond04
Nyt medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:27
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af trond04 » 20. jan 2020, 18:54

KMDTHY skrev:Nåh. FDM kastede håndklædet i ringen. De sendte følgende besked.
“Jeg må desværre meddele, at modparten ikke ønsker at anerkende Plus2dækningen. Umiddelbart er min vurdering derfor, at hvis du ønsker at gå videre med sagen, skal denne oprettes i Ankenævnet for Biler.”

Der blev oprettet en klage hos Ankenævnet for Biler. Her er svaret så kommet retur.
bilklage.png
Noget andet er.... min makker hentede bilen d. 03/11-2016.... men der står d. 03/08-2016 på kontakten, det er da svineri. Det burde man selvfølgelig selv have observeret på dagen. :(
underskrift.jpg
Min makker siger at han ikke blev præsenteret for den plus2dækning. Oplevelsen på udleveringsdagen var at "Sælger havde travlt med at få kontrakten underskrevet og betalt så han kunne få mig ud af døren, plads til næste kunde"

Surt show. Nogen der vil købe en Passat GTE? Uden garanti...... :cry: :evil:
Jeg tænker at hvis man ikke har betalt forsikrings præmien på 6000kr, kan man heller ikke forvente at være dækket. Ærgerligt at han ikke har bemærket at den samlede pris var det billigere på købsdagen.

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk

Golf VII 1.0 TSI Bluemotion
Polo 6R 1.2 60HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af DanielB12 » 20. jan 2020, 19:28

Nu har vi solgt bilen, og Micki har brugt alle pengene på B&O og dyre ure - men vi havde plus2dækning på poloen, og betalte aldrig for det (fandt vi ud af, da den skulle sælges).
Det er registreret korrekt hos VW i Elsa. Så det kan gå begge veje.

Men surt for din makker - især også hvad angår dato på slutsedlen. Måske et passende navn forhandleren har.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af SkodiaqDK » 20. jan 2020, 20:31

Har nu heller ikke fået en separat faktura på mine +3 år (max 150.000).

Slutseddel:

Specifikation af forhandler monteret ekstraudstyr

3 års tryghed / km 150.000.

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af jencka » 20. jan 2020, 20:56

Det fik jeg - men betalt samlet, og de blev påtegnet begge regninger at de er betalt helt automatisk af sælger
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af SkodiaqDK » 20. jan 2020, 22:50

Må hellere kigge en ekstra gang i morgen.

... Men har stadig svært ved at tro at forhandleren vil kunne vinde en sag i retten, når der på Slutseddel er tilføjet 3 års ekstra garanti under eftermonteret ekstraudstyr, sammen med andet tilkøbt ekstraudstyr.

Morian87
Nyt medlem
Indlæg: 280
Tilmeldt: 14. maj 2014, 10:28
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 63 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af Morian87 » 21. jan 2020, 02:10

KMDTHY skrev:
20. jan 2020, 15:28
Nåh. FDM kastede håndklædet i ringen. De sendte følgende besked.
“Jeg må desværre meddele, at modparten ikke ønsker at anerkende Plus2dækningen. Umiddelbart er min vurdering derfor, at hvis du ønsker at gå videre med sagen, skal denne oprettes i Ankenævnet for Biler.”

Der blev oprettet en klage hos Ankenævnet for Biler. Her er svaret så kommet retur.
bilklage.png

Noget andet er.... min makker hentede bilen d. 03/11-2016.... men der står d. 03/08-2016 på kontakten, det er da svineri. Det burde man selvfølgelig selv have observeret på dagen. :(
underskrift.jpg

Min makker siger at han ikke blev præsenteret for den plus2dækning. Oplevelsen på udleveringsdagen var at "Sælger havde travlt med at få kontrakten underskrevet og betalt så han kunne få mig ud af døren, plads til næste kunde"

Surt show. Nogen der vil købe en Passat GTE? Uden garanti...... :cry: :evil:
Er datoen ikke blot den dag slutsedlen blev underskrevet? Garentien gælder jo først fra afhentning/registreringstidspunktet?
VW Passat Variant GTE 2021.
Polestar 2, SMLR 231 Hk 2022.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af Realtor » 21. jan 2020, 14:34

Jeg tror også forhandleren vil stå ualmindeligt dårligt i retten som en professionel part. Hvis de nu havde fremsendt en faktura der ikke var betalt, så ville din makker stå dårligt.

Men da bilen er fra 2016, så er det jo reelt 10 mdr garanti vi snakker om, så næppe besværet værd.
2020 Audi E-tron 55

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af martinta » 21. jan 2020, 14:45

Realtor skrev:
21. jan 2020, 14:34
Jeg tror også forhandleren vil stå ualmindeligt dårligt i retten som en professionel part. Hvis de nu havde fremsendt en faktura der ikke var betalt, så ville din makker stå dårligt.

Men da bilen er fra 2016, så er det jo reelt 10 mdr garanti vi snakker om, så næppe besværet værd.
Kommer vel an på om <indsæt dyr del her> er stået af nu og han vil bruge sin garanti :)

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af ij6210 » 6. feb 2020, 23:08

Hvor checker man, at plus2-dækningen er registreret? Hvis man altså ikke kan stole på forhandleren?

Er det nok hvis det står på ens faktura? Også selvom der ikke fremgår et beløb, fordi det måske var en del af den samlede rabat ved køb af bilen?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af DanielB12 » 6. feb 2020, 23:14

ij6210 skrev:
6. feb 2020, 23:08
Hvor checker man, at plus2-dækningen er registreret? Hvis man altså ikke kan stole på forhandleren?

Er det nok hvis det står på ens faktura? Også selvom der ikke fremgår et beløb, fordi det måske var en del af den samlede rabat ved køb af bilen?
Din forhandler snyder ikke - hvis ikke det står registreret i Elsa, så er der ikke dækning. Har du så bevis på, at du har betalt det (altså ikke bare at det står på fakturaen, jf. denne tråd), så er det den oprindelige forhandlers problem, og et mellemværende mellem ham og Semler. Men der vil jeg tror der træder noget noget forbrugerlov ind.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

benj0219
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. feb 2018, 20:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Rettigheder ifm. plus2dækning

Indlæg af benj0219 » 6. feb 2020, 23:18

Min forhandler havde også "glemt" det hvilket jeg opdagede for sent. Men fik via VW hovedkontoret en mail der bekræftede plus2 dækning efter jeg indsendte dokumentation, slutsedlen, hvor det var påført. Har ikke haft brug for det så ved ikke om det vil give problemer.

Sendt fra min Pixel 3a med Tapatalk


Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"