ang. syn af tunet passat 1,8 T
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
ang. syn af tunet passat 1,8 T
hvad gør jeg når jeg skal til syn efter jeg har fået et større turbo kit.
Syns manden siger han ikke må syne den når det ikke er den originale turbo der er monteret.
Syns manden siger han ikke må syne den når det ikke er den originale turbo der er monteret.
-
- Medlem
- Indlæg: 1224
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:03
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Kommerciel bruger: OEMshop.dk
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Der er umiddelbart 2 løsninger, den nemme og den svære...
Den svære, afmontere den store turbo og lav den standard, få skidtet synet og byg tilbage igen.
Den nemme, find en anden synshal.
/Kristian T
Den svære, afmontere den store turbo og lav den standard, få skidtet synet og byg tilbage igen.
Den nemme, find en anden synshal.
/Kristian T
OEMshop.dk - lækkert originalt udstyr til VW, Audi, Skoda og Seat...
-
- Medlem
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kolding
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
som sagt find en anden synshal..
fik synet min a3 med 334 hk, det eneste han faktisk gik op i, var at den bare sku holde co normen, så var han sku ligeglad med om der var anden turbo osv på...
fik synet min a3 med 334 hk, det eneste han faktisk gik op i, var at den bare sku holde co normen, så var han sku ligeglad med om der var anden turbo osv på...
rigtige mænd kører med turbo..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
okay jeg var 2 steder henne i dag og spørge de ville ikke hjælpe jeg må ud og høre nogle flere steder.
der er vel ikke en der kender en god synshal i nordjylland
pfh tak
der er vel ikke en der kender en god synshal i nordjylland
pfh tak
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 300
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Er det såen turbo der bare skriger synsmanden i øjene? Du behøver jo ikke fortælle det til synsmanden..
Det burde sgu vær muligt at få den synet?
Det burde sgu vær muligt at få den synet?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 117
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:59
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Du skal jo heller ikke fortælle dem at den er tunet, så er det jo klart de ikke vil..
men hvis du nå bare køre den et sted hen, hvor du ikke har været så skulle det ikke være noget problem, bare den overholder c0, og rasten af bil ellers er iorden..
mvh Andreas
men hvis du nå bare køre den et sted hen, hvor du ikke har været så skulle det ikke være noget problem, bare den overholder c0, og rasten af bil ellers er iorden..
mvh Andreas
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 300
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Kommer til at tænke på alle de Supra.er der bliver synet med et motherfucker single turbo kit.. Kan det lade sig gøre kan det også med din.. Ellers må du til KBH
Hvordan kan synsmanden nægte det bare fordi det ikke er den org turbo?? Pil stikket at din N75 ventil, så lader den med ca standard vil jeg tro, og det går ikke ud over CO,en..
Hvordan kan synsmanden nægte det bare fordi det ikke er den org turbo?? Pil stikket at din N75 ventil, så lader den med ca standard vil jeg tro, og det går ikke ud over CO,en..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
turboen er nem ar se, motoren ligger jo desværre på langs.
jeg tror jeg laver et dæksel, der kan sidde over turboen. Så skriger det ikke så meget i øjnene
bilen forurener ikke i tomgang men ved 2500 omdrejninger stiger CO tallet for meget. Er der en der kan et trick for at få det ned (måske standart dyser) eller skal jeg op til RH Motorsport for at få det lavet om igen...
jeg tror jeg laver et dæksel, der kan sidde over turboen. Så skriger det ikke så meget i øjnene
bilen forurener ikke i tomgang men ved 2500 omdrejninger stiger CO tallet for meget. Er der en der kan et trick for at få det ned (måske standart dyser) eller skal jeg op til RH Motorsport for at få det lavet om igen...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Prøv her http://www.hjoerringsynshal.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; der har jeg selv fået synet mig 406 turbo med ca 240hk. Og den overholdt støj og co2
ps: Jeg sagde ikke at den var tunet med det kunne han mærke da han kørt en tur
ps: Jeg sagde ikke at den var tunet med det kunne han mærke da han kørt en tur
-
- Medlem
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kolding
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Den skal sku holde c0, ellers kan du ikke få den synet "på lovlig vis"..
ellers så snak med Jacob fra jvk-tuning, kan være han kan være lidt behjælpelig evt, han kommer fra Aalborg og har synet mange af de tunede 1,8 t deroppe..
ellers så snak med Jacob fra jvk-tuning, kan være han kan være lidt behjælpelig evt, han kommer fra Aalborg og har synet mange af de tunede 1,8 t deroppe..
rigtige mænd kører med turbo..
- Zutsko
- Nyt medlem
- Indlæg: 288
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Der er ingen lov mod at montere anden turbo i sin bil så længe den overholder CO2 og ikke overstiger det antal kW som (her VW) bilen er godkendt til. Typisk er det muligt at få dette oplyst fra en forhandler, der er som regel bremserne der er bestemmende for hvilken effekt bilen kan godkendes med - her snakker vi TÜV. Og vælger man at sætte bremser på fra en anden model der kan klare større effekt - så kan synshallen komme efter en for konstruktionsændringer. Medmindre man kan forvise dokumentation på at de nye bremser er godkendt til netop denne bil...
Hvis der ændres på motorblok (eks. større boring), topstykke (eks. andet indsprøjtningesystem) eller krumtap så gælder 20% grænsen. Så turbo og kompressor kan man ændre på uden de store problemer.
Hvis der ændres på motorblok (eks. større boring), topstykke (eks. andet indsprøjtningesystem) eller krumtap så gælder 20% grænsen. Så turbo og kompressor kan man ændre på uden de store problemer.
There is only one rule: Ducati
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
- Colin Chapman
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
- Colin Chapman
- kriztian
- Medlem
- Indlæg: 1051
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Interessant...!Så turbo og kompressor kan man ændre på uden de store problemer.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 215
- Tilmeldt: 24. jul 2008, 19:26
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 7 times
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
udskiftning til uoriginal turbo er en konstruktiv ændring, og følgende dokumentation skal bruges.Zutsko skrev:Der er ingen lov mod at montere anden turbo i sin bil så længe den overholder CO2 og ikke overstiger det antal kW som (her VW) bilen er godkendt til. Typisk er det muligt at få dette oplyst fra en forhandler, der er som regel bremserne der er bestemmende for hvilken effekt bilen kan godkendes med - her snakker vi TÜV. Og vælger man at sætte bremser på fra en anden model der kan klare større effekt - så kan synshallen komme efter en for konstruktionsændringer. Medmindre man kan forvise dokumentation på at de nye bremser er godkendt til netop denne bil...
Hvis der ændres på motorblok (eks. større boring), topstykke (eks. andet indsprøjtningesystem) eller krumtap så gælder 20% grænsen. Så turbo og kompressor kan man ændre på uden de store problemer.
1: effektforøgelse
2: at den stadigvæk ligger i samme euro-klasse
3: støj (over 20% effektforøgelsde)
4: egenthed (over 20% effektforøgelse)
5: ny km/l, hvis bilen er fra 97" og op efter.
VW Up! High-Up 75hk. 5dr. Hvid, DK-pakke, Sports-pakke, Leatherette-pakke
Skoda Octavia 1.8t Combi 03"
Skoda Octavia 1.8t Combi 03"
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Du er inde på noget af det rigtige, men blander tingene sammen.Zutsko skrev:Hvis der ændres på motorblok (eks. større boring), topstykke (eks. andet indsprøjtningesystem) eller krumtap så gælder 20% grænsen. Så turbo og kompressor kan man ændre på uden de store problemer.
20% reglen gælder i forhold til afgiftsreglerne. Det har intet med synssagen at gøre.
Når man ændrer turbostørrelse er man oftest også ude i en ændring i rørføringen, og der er faktisk vejledninger til synsinspektører som stiller krav til eventuelle ændringer...
- Zutsko
- Nyt medlem
- Indlæg: 288
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Jeg har været med til at montere Turbo på flere gamle Volvo'er der ikke er født med turbo. En gammel 240 er TÜV godkendt til 200kW, og med de papire har det aldrig været et problem med syn. Så om det er konstruktive ændringer skal jeg ikke kunne sige - det har aldrig været det synshallerne har bekymret sig over, nærmere om det skal ind under 20% reglen så der skal betales ny afgift.
Apropo 20% reglen, så ja duckstar du har ret - var egentlig også det jeg mente. Man kan ikke få bilen synet uden at skulle betale ny registreringsafgift, hvis man overskrider 20% grænsen.
Men vi skal da lige have fundet ud af om det ér en kunstruktiv ændring og sætte uorginal turbo på - det mener jeg ikke det er, men Tbigum sætter mig da lidt i tvivl - måske han har ret. Er det ikke så er der ingen problemer for dig s elefsen, ellers er det åbentbart ikke sån lige til...
Apropo 20% reglen, så ja duckstar du har ret - var egentlig også det jeg mente. Man kan ikke få bilen synet uden at skulle betale ny registreringsafgift, hvis man overskrider 20% grænsen.
Men vi skal da lige have fundet ud af om det ér en kunstruktiv ændring og sætte uorginal turbo på - det mener jeg ikke det er, men Tbigum sætter mig da lidt i tvivl - måske han har ret. Er det ikke så er der ingen problemer for dig s elefsen, ellers er det åbentbart ikke sån lige til...
There is only one rule: Ducati
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
- Colin Chapman
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
- Colin Chapman
- RpR
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 23. jul 2008, 17:00
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Sønderborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Supra Import hernede får ihvertfald synet deres maskiner uden problemer sålænge de overholder emissionskravene og støjkrav. Det sidste er faktisk det værste på sådan en 4" skorsten med gennemstrømspotte
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 215
- Tilmeldt: 24. jul 2008, 19:26
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 7 times
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Hvis de kan få synet en single-turbo Supra med 600-700hk og 4" udstødning uden dokumentation, så er det nok synsmanden der ikke aner hvad han laver, eller får penge under bordret, den vil jo aldrig nogensinde være lovlig, bare fordi de har godkendt den.RpR skrev:Supra Import hernede får ihvertfald synet deres maskiner uden problemer sålænge de overholder emissionskravene og støjkrav. Det sidste er faktisk det værste på sådan en 4" skorsten med gennemstrømspotte
VW Up! High-Up 75hk. 5dr. Hvid, DK-pakke, Sports-pakke, Leatherette-pakke
Skoda Octavia 1.8t Combi 03"
Skoda Octavia 1.8t Combi 03"
- RpR
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 23. jul 2008, 17:00
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Sønderborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Se det vil jeg jo også holde lidt på, men Lasse holder på der ingen problemer med syn er.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Mere end 20% effektforøgelse er ikke altid = ny reg.-afgift.
HGP´s ombygningssæt med eftermonteret turbo, kræver ikke at man betaler ny afgift af bilen. Jeg har fået papire fra Dekra på, at bilen kan godkendes til 280 hk (flere hvis ikke den skulle godkendes med std. bremser).
Men hvordan skal T&S værdiansætte en bil som "ikke findes"? Èn ting er, hvis man lægger en 2,8 24v i en Golf IV 1,6. Så kan T&S finde afgiften på tilsvarende biler. Men når man laver noget "hjemmelavet", så kan de jo ikke finde en listepris på bilen!?
HGP´s ombygningssæt med eftermonteret turbo, kræver ikke at man betaler ny afgift af bilen. Jeg har fået papire fra Dekra på, at bilen kan godkendes til 280 hk (flere hvis ikke den skulle godkendes med std. bremser).
Men hvordan skal T&S værdiansætte en bil som "ikke findes"? Èn ting er, hvis man lægger en 2,8 24v i en Golf IV 1,6. Så kan T&S finde afgiften på tilsvarende biler. Men når man laver noget "hjemmelavet", så kan de jo ikke finde en listepris på bilen!?
- RpR
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 23. jul 2008, 17:00
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Sønderborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: ang. syn af tunet passat 1,8 T
Det var lidt svaret jeg fik fra den lokale synshal hvor Lasse får synet alle japanerne. De har et rat, 4 hjul og kan styre og bremse