Er det et problem at anvende uoriginal ABS sensor

Alt vedr. reservedele, reservedelsnumre, ETKA, ELSAwin o.lign
Besvar
THSTO
Helt nyt medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30. dec 2009, 17:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Er det et problem at anvende uoriginal ABS sensor

Indlæg af THSTO » 4. jun 2018, 10:00

Hej
Jeg har en VW Passat B7 2,0 TDI 170HK fra 2012 som sidste uge pludselig mistede størstedelen af alle assist systemer, fartpilot, bakkamera, parkeringsassist, dæktryksovervågning..... Udlæsning af fejl på VCDS kom med en masse fejl (OVenstående) Men også fejl på højre bag ABS sensor, og en hurtig googling, så kan dette åbenbart påvirke alle disse systemer. Vi tog højre bag ABS sensor af, ohm målte den, og slet ingen gennemgang i den. Så håber at det er denne der påvirker alle disse fejl på de andre assist systemer. VW vil have 750,- for denne, men kan se at jeg kan få uorig. ABS sensore med samme part nummer helt nede fra 95,- , dette er noget af en besparelse, men vil der være noget man skal være opmærksom på, ud over evt. kvailitet, ved ikke hvor meget der er i sådan en ABS Sensor.
Partnummer : WHT003858A, har fundet en del på denne side https://www.autodeleshop.dk/oenumber/wht003858a.html ved ikke om nogen har handlet der, får meget blandede anmeldelser på trust pilot, lige fra top til bund.
Vedhæftede filer
IMG_1096.jpg
IMG_1096.jpg (99.06 KiB) Vist 867 gange

janny
Aktiv medlem
Indlæg: 1565
Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 104 times

Re: Er det et problem at anvende uoriginal ABS sensor

Indlæg af janny » 4. jun 2018, 11:00

jeg vil som minimum købe en bosch/hella eller anden anerkendt producent. ikke kina der er mange der har haft bøvl med dem.
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970

THSTO
Helt nyt medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30. dec 2009, 17:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er det et problem at anvende uoriginal ABS sensor

Indlæg af THSTO » 4. jun 2018, 11:06

Ja kan se at det er en Ate ABS sensor som sad på, og den kan faktisk fåes til 380,- så bliver nok den, hvis jeg ikke bare bestiller den ved VW, kan læse flere har fået forkerte leveringer fra lige netop dette site.

janny
Aktiv medlem
Indlæg: 1565
Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 104 times

Re: Er det et problem at anvende uoriginal ABS sensor

Indlæg af janny » 4. jun 2018, 12:31

problemet med de sider er vel at har de ikke en ate hjemme får du bare en af de andre. jeg ville ikke prøve lykken med nogle af de andre. FTZ leverer også ate.
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970

THSTO
Helt nyt medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30. dec 2009, 17:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er det et problem at anvende uoriginal ABS sensor

Indlæg af THSTO » 4. jun 2018, 13:02

Fandt den ved Vestjysk autodele til en fornuftig pris, så den får jeg på Onsdag, så håber jeg det fjerner alle disse underlige fejl på mine assist systemer. Tak for jeres inputs.

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Er det et problem at anvende uoriginal ABS sensor

Indlæg af Chr-Hj » 4. jun 2018, 14:58

Havde lidt lign problemer i vinteres på min B7.
Bestilte en ATE på den side du nævner, og fik også en ATE. den ligger så ude på hylden i værkstedet endnu :lol:

Inden jeg nåede at få den skiftet ville bilen ikke starte en morgen, fik testet batteriet der var kun en 30-40% kapacitet tilbage.
Fik et nyt batteri monteret, og slettede fejlkoderne siden har der ingen fejl været.

Vær obs på der vist er 2 typer Abs sensorer til Passat B7 efter hvad udstyr de har, kan ikke lige huske det, men det er noget med Partnumerne er forskellige.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

THSTO
Helt nyt medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30. dec 2009, 17:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er det et problem at anvende uoriginal ABS sensor

Indlæg af THSTO » 11. jun 2018, 11:20

Hej Alle
Tak for jeres indspark, bare lige som update, endte med at købe den originale ved VW, faktisk kun 710,- for højre bag ABS Senor, monteret og alle fejl var væk, så den har åbentbart stor indvirkning på masser af systemer :-) Faktisk var følgende systemer ude af drift. Fartpilot, front assist, bakkamera, start/stop, Dæktryks assist, light assist, kurvelys, park assist, ja og ABS naturligvis, men NU virker alt igen :-)

Besvar

Tilbage til "Reservedele/Kataloger"