Quadlock adapter Octavia 3 FL bakkamera

Alt vedr. reservedele, reservedelsnumre, ETKA, ELSAwin o.lign
Besvar
Jach
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 24. mar 2009, 13:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Quadlock adapter Octavia 3 FL bakkamera

Indlæg af Jach » 11. sep 2018, 09:59

Efter meget research har jeg købt følgende bakkamera til min O3 FL

http://vwmodul.de/Highline_Reversing_Ca ... tAlap.html

Kabelsættet der følger med, er det samme der er anvendt, uanset hvad jeg finder af guides, tråde og kommentarer herinde og på andre udenlandske fora.

Jeg har også fundet en PDF fra CarSystems, som viser hvordan CAN High/Low og strøm skal forbindes til eksisterende ledninger i quadlock, og uden det direkte er beskrevet har jeg fundet frem til at de oftest bliver loddet på. Dette forklarer også umiddelbart hvorfor der ikke sidder stikben på de nævnte ledninger, men kun på de 2 der kan kobles direkte i quadlock.

I forbindelse med at bilen var på autoriseret værksted i går, talte jeg kort med mekanikeren om at jeg skulle i gang med det her. Han nævnte dog at han selv lige havde monteret i sin O3 med originalt kabelsæt (ud fra stelnummer), hvor CAN High/Low havde monteret stikben og sættet indeholdt en quadlock adapter, der gjorde at man ikke skulle igang med at lodde. Til gengæld skulle strøm trækkes gennem midten af bilen, fordi ledningen i sættet ellers ikke var lang nok til at nå til sikringsboks.

Jeg har ikke kunnet finde noget på hverken det specifikke kabelsæt eller quadlock adapteren nogen steder, så det kunne være fedt hvis nogen kan hjælpe med at identificere partnummer på det?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Quadlock adapter Octavia 3 FL bakkamera

Indlæg af GaSelle » 11. sep 2018, 10:33

"VAG Service Danmark" på Facebook kan hjælpe dig - han kedder "kreativ" herinde. Han holder til i Horsens. Cartrends kan også hjælpe (Ålborg).

Besvar

Tilbage til "Reservedele/Kataloger"