Servicelister i ELSAWIN/erWin?

Alt vedr. reservedele, reservedelsnumre, ETKA, ELSAwin o.lign
Besvar
Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Servicelister i ELSAWIN/erWin?

Indlæg af N » 8. jan 2019, 16:18

Ligger der modelspecifikke servicelister i ELSAWIN eller evt. erWin?

Kan finde de generelle servicepunkter i ELSAWIN (intervaller for olie, filtre, etc.), men kunne godt tænke mig en mere detaljeret og systematisk serviceliste i traditionel "checkbox-stil" :)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Servicelister i ELSAWIN/erWin?

Indlæg af HansH » 8. jan 2019, 16:24

Elsawin tror jeg ikke du kommer videre med. Så skal det hedde Elsawin Pro (dvs med online opkobling), og det har vi private ikke med vores offline piratkopier.
Erwin bør have det, da det er den (betalte) løsning koncernen stiller til rådighed for 3. part, dvs frie værksteder, private osv.
These users thanked the author HansH for the post:
N
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Servicelister i ELSAWIN/erWin?

Indlæg af N » 8. jan 2019, 17:04

HansH skrev:
8. jan 2019, 16:24
Elsawin tror jeg ikke du kommer videre med. Så skal det hedde Elsawin Pro (dvs med online opkobling), og det har vi private ikke med vores offline piratkopier.
Erwin bør have det, da det er den (betalte) løsning koncernen stiller til rådighed for 3. part, dvs frie værksteder.
Tak for svaret, så er er der ingen grund til at jeg bruger mere tid på at grave efter det i ELSAWIN :)


Hvis nogen ved med sikkerhed at det ligger i erWin - og måske endda ligger inde med et eksempel - så råb op. Det ville være rart at vide hvad man får for pengene ;)

jcn
Nyt medlem
Indlæg: 301
Tilmeldt: 21. apr 2014, 10:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 52 times
Been thanked: 60 times

Re: Servicelister i ELSAWIN/erWin?

Indlæg af jcn » 8. jan 2019, 18:00

Jeg hentede denne til min 2016 Touran da jeg var på Erwin sidst (vedhæftet).

Er det den du tænker på? I så fald er der grønt lys for at gå på Erwin :D
Service_omfang.pdf
(166.95 KiB) Downloadet 164 gange
These users thanked the author jcn for the post (total 2):
DanielB12N

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Servicelister i ELSAWIN/erWin?

Indlæg af i-s » 8. jan 2019, 18:20

N skrev:
8. jan 2019, 17:04
HansH skrev:
8. jan 2019, 16:24
Elsawin tror jeg ikke du kommer videre med. Så skal det hedde Elsawin Pro (dvs med online opkobling), og det har vi private ikke med vores offline piratkopier.
Erwin bør have det, da det er den (betalte) løsning koncernen stiller til rådighed for 3. part, dvs frie værksteder.
Tak for svaret, så er er der ingen grund til at jeg bruger mere tid på at grave efter det i ELSAWIN :)


Hvis nogen ved med sikkerhed at det ligger i erWin - og måske endda ligger inde med et eksempel - så råb op. Det ville være rart at vide hvad man får for pengene ;)
Efter jeg selv overtog servicen på vores citigo, så har jeg hentet de lister i Erwin. Så kan jeg senere overfor en evt. køber dokumentere der er lavet det samme, som hvis der var lavet aut. service på bilen.
Erwin spørger faktisk på nogle enkelte punkter når jeg logger ind, om jeg fik lavet tingene sidste gang. Det må være den måde det bliver opdateret på online. Så hvis den skulle komme på aut. service igen, så kan de faktisk se jeg har lavet det. Det er min antagelse det fungerer på den måde.
These users thanked the author i-s for the post:
N
/Søren.

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Servicelister i ELSAWIN/erWin?

Indlæg af N » 9. jan 2019, 08:01

jcn skrev:
8. jan 2019, 18:00
Jeg hentede denne til min 2016 Touran da jeg var på Erwin sidst (vedhæftet).

Er det den du tænker på? I så fald er der grønt lys for at gå på Erwin :D

Service_omfang.pdf
Det er præcis hvad jeg søger, tak! :)
Hvad er din erfaring mht. at finde rundt i deres system? Er en time eller to nok, eller kan man lige så godt starte med at købe et døgns adgang? Jeg har to Polo'er fra hhv. 2014 og 2016 som begge ligger i ELSAWIN, så det er nok egentligt kun selve servicelisterne jeg mangler.

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Servicelister i ELSAWIN/erWin?

Indlæg af N » 9. jan 2019, 08:02

i-s skrev:
8. jan 2019, 18:20
N skrev:
8. jan 2019, 17:04
HansH skrev:
8. jan 2019, 16:24
Elsawin tror jeg ikke du kommer videre med. Så skal det hedde Elsawin Pro (dvs med online opkobling), og det har vi private ikke med vores offline piratkopier.
Erwin bør have det, da det er den (betalte) løsning koncernen stiller til rådighed for 3. part, dvs frie værksteder.
Tak for svaret, så er er der ingen grund til at jeg bruger mere tid på at grave efter det i ELSAWIN :)


Hvis nogen ved med sikkerhed at det ligger i erWin - og måske endda ligger inde med et eksempel - så råb op. Det ville være rart at vide hvad man får for pengene ;)
Efter jeg selv overtog servicen på vores citigo, så har jeg hentet de lister i Erwin. Så kan jeg senere overfor en evt. køber dokumentere der er lavet det samme, som hvis der var lavet aut. service på bilen.
Erwin spørger faktisk på nogle enkelte punkter når jeg logger ind, om jeg fik lavet tingene sidste gang. Det må være den måde det bliver opdateret på online. Så hvis den skulle komme på aut. service igen, så kan de faktisk se jeg har lavet det. Det er min antagelse det fungerer på den måde.
God pointe ;)

jcn
Nyt medlem
Indlæg: 301
Tilmeldt: 21. apr 2014, 10:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 52 times
Been thanked: 60 times

Re: Servicelister i ELSAWIN/erWin?

Indlæg af jcn » 9. jan 2019, 11:57

Hej igen - de gange jeg har været "på" har det bare været en time.
Jeg forbereder en liste over de ting, som jeg gerne vil have ud inden jeg logger ind -og går så præcist efter det.
Derefter kan man jo se sig lidt omkring :-)

Jeg har været på to gange - men det skyldes mest, at systemet ikke er intuitivt for mig. Det virker ikke specielt logisk opbygget for min hjerne, så derfor gik jeg lidt fejl i, hvad jeg fik hentet.

Men man kommer langt på en time, hvis man er forberedt :-)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Servicelister i ELSAWIN/erWin?

Indlæg af i-s » 9. jan 2019, 16:58

jcn skrev:
9. jan 2019, 11:57
Hej igen - de gange jeg har været "på" har det bare været en time.
Jeg forbereder en liste over de ting, som jeg gerne vil have ud inden jeg logger ind -og går så præcist efter det.
Derefter kan man jo se sig lidt omkring :-)

Jeg har været på to gange - men det skyldes mest, at systemet ikke er intuitivt for mig. Det virker ikke specielt logisk opbygget for min hjerne, så derfor gik jeg lidt fejl i, hvad jeg fik hentet.

Men man kommer langt på en time, hvis man er forberedt :-)
Gør det samme. Erwin er også browserafhængig, så det er ikke alle browsere det virker med. Nu er det 10 mdr siden jeg var inde sidst, så måske er det blevet bedre.
/Søren.

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Servicelister i ELSAWIN/erWin?

Indlæg af N » 10. jan 2019, 18:25

Lyder som om det er ELSAWIN om igen :lol:
Jeg må bare ind og rode med det i weekenden. Tak for svarene :)

Besvar

Tilbage til "Reservedele/Kataloger"