Golf 3 - Bremserør - Længder?

Alt vedr. reservedele, reservedelsnumre, ETKA, ELSAwin o.lign
Besvar
cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Golf 3 - Bremserør - Længder?

Indlæg af cnp-vag » 16. nov 2011, 22:04

Kan nogen hjælpe mig med længderne på de forskellige bremserør?

Bilen er en Golf 3 1.8 GL med ADZ motor fra 1996.

Bilen har ABS, tromlebremser på baghjul og er uden lastbegrænsningsventil på bagakselen.

Der ser ud til at være følgende bremserør:

1. Fra Hovedcylinder til ABS-blok
2. Fra hovedcylinder til ABS-blok
3. Fra ABS-blok til højre forhjul
4. Fra ABS-blok til venstre forhjul
5. Fra ABS-blok til bremseslange ved højre baghjul
6. Fra ABS-blok til bremseslange ved højre baghjul
7. Fra bremseslange til højre baghjul
8. Fra bremseslange til venstre baghjul

Jeg er specielt interessseret i 1, 2, 3, 4, 7 og 8.

Jeg håber at finde længderne så jeg kan købe færdige rør med koblinger i Biltema og så selv bukke og montere dem.

Mvh
cnp-vag
Senest rettet af cnp-vag 17. nov 2011, 11:56, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
EMAuto
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 27. aug 2008, 06:41
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Arnum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf 3 - Bremserør - Længder?

Indlæg af EMAuto » 17. nov 2011, 09:34

Et komplet sæt til din bil koster under 1000,- det kan ikke betale sig at bixe med det selv.
Golf 7 TSI

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Golf 3 - Bremserør - Længder?

Indlæg af norn » 17. nov 2011, 09:53

1 og 2 har en anden forskrugning ind i abs blokken , dem for du svært ved at finde u-org.

pssssttt så går 2érn fra hovedcylinder til abs blok , ikke den anden vej
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Golf 3 - Bremserør - Længder?

Indlæg af cnp-vag » 17. nov 2011, 11:56

norn skrev:1 og 2 har en anden forskrugning ind i abs blokken , dem for du svært ved at finde u-org.

pssssttt så går 2érn fra hovedcylinder til abs blok , ikke den anden vej
He he ja det er den slags der sker når man både skal se tv og skrive her samtidig.

Egentlig flyder bremsevæsken vel frem og tilbage så om det skrives i den ene eller anden rækkefølge er vel i grunden lige meget, men du har ret de burde være skrevet ens.

Mvh
cnp-vag

k bang
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 26. jul 2010, 15:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Haarby
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Golf 3 - Bremserør - Længder?

Indlæg af k bang » 17. nov 2011, 13:42

En anden mulighed er at købe en rulle kobberrør til et par hundrede kroner og så selv klemme kraverne på røret. Jeg har selv skiftet næsten alle rør på vores gamle passat stc, det tager da lidt længere tid end hvis man havde et færdigt rør der var bukket på forhånd. Men det er meget nemt og arbejde med og så galt er det altså ikke.

manilla
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 20. jun 2011, 17:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 3 - Bremserør - Længder?

Indlæg af manilla » 17. nov 2011, 20:01

et færdigt sæt med alle rør fås til din bil for 549. de skal bare bukkes korrekt. jeg bruger selv specielværktøj til dette hvis det ska se ekstra fint ud. ved godt mange der ikke har så meget forstand på dele, og teknik bander thansen langt væk, men lige dette sæt er ok. sættet kan fås billigt der til 549, og ja....det er samme rør som feks biltema, og andre reservedelsfirmaer...de er bare billigere. Det er komplet, og til ABS, men kontroller det altid lige alligevelle. husk DOT 4 el 5 br.væske.
tidligere biler. wauxhall chevette 75, manta 76, kadett gsi 88, ascona b 76, ascona b klubrally 78, golf gti 84, peogoet 205 gti 86, golf cab 91, vw 1200 de luxe 61, scirocco 1.6 gti 78, golf 1 79.

mc kort= ja.dog ingen cykel.
knallert puch ms 50, 79. macthing numbers.

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Golf 3 - Bremserør - Længder?

Indlæg af cnp-vag » 17. nov 2011, 21:30

manilla skrev:et færdigt sæt med alle rør fås til din bil for 549. de skal bare bukkes korrekt. jeg bruger selv specielværktøj til dette hvis det ska se ekstra fint ud. ved godt mange der ikke har så meget forstand på dele, og teknik bander thansen langt væk, men lige dette sæt er ok. sættet kan fås billigt der til 549, og ja....det er samme rør som feks biltema, og andre reservedelsfirmaer...de er bare billigere. Det er komplet, og til ABS, men kontroller det altid lige alligevelle. husk DOT 4 el 5 br.væske.
Det sæt som THansen og Hoyer Autodele har til 549 passer ikke til min bil, da det er til biler med lastreduktionsventil. Det har min bil som tidligere nævnt ikke.

Og her er i øvrigt grunden til at jeg har droppet sættene. Ingen af de 4-5 stykker jeg kender og kan huske har købt disse sæt oplevede at alle rørene passede. Et par af dem endte med at bytte rør over flere dage og de andre fik hjælp af mekanikere som de kender og så blev de rigtige længder rør lavet fra en rulle. Og så er hele idéen med sættene forsvundet.

Min tanke er at hvis jeg kan finde de korrekte længder ( de må da for pokker kunne slås op et eller andet sted) så kan jeg i ro og mag hente dem jeg ved jeg skal bruge i Biltema, hvor de færdige rør sælges i forskellige længder.

I øvrigt skal der DOT4 på en gammel vogn som min Golf. Absolut ikke DOT 5.

Mvh
cnp-vag

manilla
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 20. jun 2011, 17:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 3 - Bremserør - Længder?

Indlæg af manilla » 18. nov 2011, 12:52

ok...jamen ved det jo ikke så..har kun været mekaniker siden jeg startede i 87... men det kunne..jeg siger kunne være fordi de ikke bukker den korrekt efter foreskrifterne med det værktøj jeg feks har, og jo man kan, og må godt bruge dot 5 til en gammel bil som din...men igen du tænker nok det er lidt dyrere. ps det ironi i starten var kun sjov, men jo...jeg ved lidt ...om det :lol:
tidligere biler. wauxhall chevette 75, manta 76, kadett gsi 88, ascona b 76, ascona b klubrally 78, golf gti 84, peogoet 205 gti 86, golf cab 91, vw 1200 de luxe 61, scirocco 1.6 gti 78, golf 1 79.

mc kort= ja.dog ingen cykel.
knallert puch ms 50, 79. macthing numbers.

manilla
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 20. jun 2011, 17:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 3 - Bremserør - Længder?

Indlæg af manilla » 18. nov 2011, 12:58

Jeg ville nok helt ærligt købe et godt bremserørssæt...så har du jo det...køb så en masse omløbere både de store, og de alm små, og en færdig rulle. så kan du også hjælpe dine kammerater fremover med at lave færdige rør. det kræver dog øvelse at kunne få den rigtige længde. jeg retter altid det gamle ud, og afmåler det nye rør derefter, og bugger det så det passer som originalt. det kan lade sig gøre.

mvh kim.
tidligere biler. wauxhall chevette 75, manta 76, kadett gsi 88, ascona b 76, ascona b klubrally 78, golf gti 84, peogoet 205 gti 86, golf cab 91, vw 1200 de luxe 61, scirocco 1.6 gti 78, golf 1 79.

mc kort= ja.dog ingen cykel.
knallert puch ms 50, 79. macthing numbers.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Golf 3 - Bremserør - Længder?

Indlæg af Prodigy » 18. nov 2011, 14:44

Jeg har også lavet det på min gamle 3er, og du har helt ret det er næsten umuligt at finde et komplet sæt hvor alt passer... efter at have købt et sæt der skulle passe på min bil (fra VW) endte deg med at det ene rør var over 1 meter for langt... så jeg måtte lige låne værktøjet til at lave rørkraverne.. hvis jeg skulle lave det igen ville købe krave-værktøjet og en rulle rør.. det er nemt at lave kraverne og man bukker bare rørene efter dem man har pillet af bilen :-)

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
Medlem siden: 2003/05/14

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Golf 3 - Bremserør - Længder?

Indlæg af Chr-Hj » 18. nov 2011, 20:34

Har også haft en Golf 3 uden den ventil, kunne heller ikke finde et sæt bremserør, og selv byens Bremseservice værksted havde ikke målene på de rør, men ville gerne lave nogle nye rør, når jeg kom med længden på de gamle :lol: men så, er det jo ikke til at ordne en wekkend.

Købte det her i biltema til 249kr http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varkt ... toj-19837/

Så kan man selv lave de rør, det er ikke det bedste værktøj, men det kan bruges, har lige lavet et helt sæt til min Passat 35I
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Golf 3 - Bremserør - Længder?

Indlæg af svan » 18. nov 2011, 21:21

jeg har efterhånden lavet mange rør med overnstående sæt, Biltema har varerne, incl. niplerne i forskellige størrelser, så er det slut med sæt der ikke passer og rør der er for lange, lækkert værktøj at have.

svan

Besvar

Tilbage til "Reservedele/Kataloger"