Side 2 af 2

Re: Gider I se min nye A4

: 4. feb 2017, 01:12
af Ghia
Tillykke med den nye vogn, super skarp i rød!
og fedt udstyr :D

Er meget sikker på at den PT er tv stjerne i landsdækkende tv, i denne reklame spot: https://www.facebook.com/AudiDanmark/vi ... 950978411/ :P
Cirka 22 sekunder inde i klippet.

Re: Gider I se min nye A4

: 4. feb 2017, 06:47
af Jesper Rasmussen
Min er en 2.0 TFSI
Nicklossi skrev:
Martin1986 skrev:
Jesper Rasmussen skrev:Shiftpaddles er std ved automatgear.

Tror jeg har brugt mine 5-10 gange ;)
Når man kører lidt friskt bruger jeg det i firmabilen..

Også bare ved stille kørsel inden jeg skal overhale eller lignende, da den ellers tager ok lang tid om at geare ned osv
Hvilke motorer ligger der i de biler?

Re: Gider I se min nye A4

: 4. feb 2017, 06:58
af Martin1986
Nicklossi skrev:
Martin1986 skrev:
Jesper Rasmussen skrev:Shiftpaddles er std ved automatgear.

Tror jeg har brugt mine 5-10 gange ;)
Når man kører lidt friskt bruger jeg det i firmabilen..

Også bare ved stille kørsel inden jeg skal overhale eller lignende, da den ellers tager ok lang tid om at geare ned osv
Hvilke motorer ligger der i de biler?
2.0 tdi

Re: Gider I se min nye A4

: 4. feb 2017, 09:30
af ij6210
1.4 TFSI med 150 hk

Og med S-Tronic 7-trins gearkasse.

Re: Gider I se min nye A4

: 4. feb 2017, 22:18
af hanniballe
Midt i al glæden - det er jo lige om lidt - kan jeg godt føle mig en smule dum.

Jeg vil betegne mig som en grundig mand, og for at sikre mig mod at købe katten i sækken har jeg læst al landsens artikler om DSG og 1.4 TFSI motorer fra VAG... i den naive tro at DSG er DSG og 1.4 TFSI er det samme hvad end det sidder i... og simpelthen fordi det interesserer mig en del.

Intet kunne tilsyneladende være mere forkert ! Vi er tidligere helt korrekt blevet oplyst om forskellen mellem S-Tronis i min kommende A4 og en DSG i en VW .... og jeg kan efterfølgende læse, på såvel tyske som engelsk-sprogede hjemmesider ( vist australsk, men lad det hvile ) at 1.4 TFSI motoren er komplet ny-udviklet. At kæden er erstattet af en gammeldags rem var velkendt.... men at manifolden er integreret i topstykket er nyt for mig ... og vel nyt i det hele taget... ligesom topstykket og krumtaphuset ( ?? ) har sit egen kølingskredsløb.

Mon nogen på dette fantastiske forum ligger inden med mere interessant viden om indmaden i denne, tydeligvis ikke særlig gamle, konstruktion ??

/Sommer

Re: Gider I se min nye A4

: 4. feb 2017, 23:28
af Ghia
hanniballe skrev:Midt i al glæden - det er jo lige om lidt - kan jeg godt føle mig en smule dum.

Jeg vil betegne mig som en grundig mand, og for at sikre mig mod at købe katten i sækken har jeg læst al landsens artikler om DSG og 1.4 TFSI motorer fra VAG... i den naive tro at DSG er DSG og 1.4 TFSI er det samme hvad end det sidder i... og simpelthen fordi det interesserer mig en del.

Intet kunne tilsyneladende være mere forkert ! Vi er tidligere helt korrekt blevet oplyst om forskellen mellem S-Tronis i min kommende A4 og en DSG i en VW .... og jeg kan efterfølgende læse, på såvel tyske som engelsk-sprogede hjemmesider ( vist australsk, men lad det hvile ) at 1.4 TFSI motoren er komplet ny-udviklet. At kæden er erstattet af en gammeldags rem var velkendt.... men at manifolden er integreret i topstykket er nyt for mig ... og vel nyt i det hele taget... ligesom topstykket og krumtaphuset ( ?? ) har sit egen kølingskredsløb.

Mon nogen på dette fantastiske forum ligger inden med mere interessant viden om indmaden i denne, tydeligvis ikke særlig gamle, konstruktion ??

/Sommer
Det kommer an på hvad du definere som ny teknologi.
Den type motor har eksisteret siden A3 8V blev introduceret, hvilket var i slutningen af 2012, så det er altså teknik der har omkring 4 år på bagen.
Jeg arbejder til dagligt som Audi tekniker, og har ikke set nogen problemer med de nye tandrems trukne 1.4 TFSI de kører bare! :)
Modsat de gamle med kæder, dem er der rigeligt med problemer med.

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 00:57
af SteffenR
Jesper Rasmussen skrev:Min er en 2.0 TFSI
Tror der bliver henvist til lasagnestrisserens firmavogn. ;)

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 03:10
af Jesper Rasmussen
Mit indlæg var også quotet, så jeg gik ud fra spørgsmålet også var henvendt mig.

Håber ikke jeg har trådt nogen over tæerne ;)
SteffenR skrev:
Jesper Rasmussen skrev:Min er en 2.0 TFSI
Tror der bliver henvist til lasagnestrisserens firmavogn. ;)

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 08:48
af AU-R8
Tror der bliver henvist til lasagnestrisserens firmavogn. ;)[/quote]

:lol: :lol: :lol:

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 10:15
af erlingvj
hanniballe skrev:Midt i al glæden - det er jo lige om lidt - kan jeg godt føle mig en smule dum.

/Sommer
Som Audi-ejer skal du først og fremmest vænne dig til, at rigtig mange har den forkvaklede holdning, at en Audi "bare" er en Skoda/VW med fire ringe. Holdningen bunder i uvidenhed.
Faktum er, at en Audi A4 3,0 TDI (type 8W) stort set intet har til fælles med en Passat eller en Superb. Vi skal ned i småtingsafdelingen for at finde fælles komponenter.
I dit tilfælde er motoren (1,4 TSI) grundliggende den samme som findes i Passat og Superb - dog tilpasset, fordi den er langsliggende.

Det samme gælder stort set alle Audi-modeller bortset fra A1, A3 og Q2.

Taler vi A3 kontra Octavia/Golf er de lidt mere "ens", med hvor Audi vælger de dyre komponenter som alu-forbro, alu-frontklap, alu-skærme, multileds-bagaksel, elektrisk p-bremse, active bonnet o.s.v "griber" Skoda efter de billige komponenter i komponent-banken.

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 10:39
af SteffenR
Jesper Rasmussen skrev:Mit indlæg var også quotet, så jeg gik ud fra spørgsmålet også var henvendt mig.

Håber ikke jeg har trådt nogen over tæerne ;)

Tapatalk sataner der ikke kan finde ud af, at klippe dem fra. :twisted:

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 13:05
af ij6210
erlingvj skrev:
hanniballe skrev:Midt i al glæden - det er jo lige om lidt - kan jeg godt føle mig en smule dum.

/Sommer
Som Audi-ejer skal du først og fremmest vænne dig til, at rigtig mange har den forkvaklede holdning, at en Audi "bare" er en Skoda/VW med fire ringe. Holdningen bunder i uvidenhed.
Faktum er, at en Audi A4 3,0 TDI (type 8W) stort set intet har til fælles med en Passat eller en Superb. Vi skal ned i småtingsafdelingen for at finde fælles komponenter.
I dit tilfælde er motoren (1,4 TSI) grundliggende den samme som findes i Passat og Superb - dog tilpasset, fordi den er langsliggende.

Det samme gælder stort set alle Audi-modeller bortset fra A1, A3 og Q2.

Taler vi A3 kontra Octavia/Golf er de lidt mere "ens", med hvor Audi vælger de dyre komponenter som alu-forbro, alu-frontklap, alu-skærme, multileds-bagaksel, elektrisk p-bremse, active bonnet o.s.v "griber" Skoda efter de billige komponenter i komponent-banken.
Skal A4 ikke mere sammenlignes med Octavia, og A3 med Fabia? :-)

Ellers enig. Følelsen kan ikke sammenlignes.

Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 13:14
af TorbenRasmussen
Nej. A4 ==> Passat/Superb. Fabia deler størrelse med en Polo, som igen modsvarer en A1. Men det var forhåbentlig ment som en joke?

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 13:28
af Seven7
Hej
Flot farve og dejlig bil. Den røde farve burde ikke give problemer, da Audi giver alle farver efterfølgende klarlak. Flere andre fabrikater giver det kun på deres metal farver. Har selv fået en i tirsdag. 2.0 TDI 150HK S tronic Avant i Sort. Kunne ikke vælge farven, da min også har kørt lidt.
Skal lige lære lidt om Aple Carplay. Navi kunne godt være på Dansk.
Gearkassen føles rigtig god. Har tidligere haft en Seat Altea 140HK Tdi med DSG i 9 mdr som firmabil, den måde den skifter på, tåler ingen sammenligning. Kører engenskaberne føles også gode. Audien erstatter i mit tilfælde en Skoda Octavia 2014 2.0TDI. Er din sænket? Syntes den står lidt lavere end min, måske det er syns befrag, min står på 16". Hvor stramt føles den med 18"? Nogle planer om opgraderinger? Har selv planer om 18" eller 19" og en sænkning.

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 15:18
af ij6210
TorbenRasmussen skrev:Nej. A4 ==> Passat/Superb. Fabia deler størrelse med en Polo, som igen modsvarer en A1. Men det var forhåbentlig ment som en joke?
OK. Jeg synes bare at Superb virker en del større end min nuværende A4 Avant. Den er også ca. 15 cm. længere, og en ny er også 15 cm bredere.

Og en Fabia Combi virker for mig som en bil af ca. samme størrelse som A3 sportback.

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 16:44
af TorbenRasmussen
Ligheden stammer ikke fra indretningen, men platformen. Men det er vist off-topic.

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 16:52
af SteffenR
Audi har alle dage været små i forhold til f.eks. VW, bare se Tiguan tråden.

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 20:54
af RIX
ij6210 skrev:
TorbenRasmussen skrev:Nej. A4 ==> Passat/Superb. Fabia deler størrelse med en Polo, som igen modsvarer en A1. Men det var forhåbentlig ment som en joke?
OK. Jeg synes bare at Superb virker en del større end min nuværende A4 Avant. Den er også ca. 15 cm. længere, og en ny er også 15 cm bredere.

Og en Fabia Combi virker for mig som en bil af ca. samme størrelse som A3 sportback.
superb var i første udgave baseret på en forlænget golf, så den vil i princippet være dårligere stillet end passat og a4 som har en anden aksel afstand=mere komfort og andre fordele


VH:

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 21:26
af HansH
RIX skrev:superb var i første udgave baseret på en forlænget golf..
Arh..
Jeg ville sige at den første Octavia (1U) var en forlænget Golf.
Og tilsvarende - at 1. gen Superb (3U) var en forstørret Passat 3B.

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 21:29
af RIX
HansH skrev:
RIX skrev:superb var i første udgave baseret på en forlænget golf..
Arh..
Jeg ville sige at den første Octavia (1U) var en forlænget Golf.
Og tilsvarende - at 1. gen Superb (3U) var en forstørret Passat 3B.
vi snakker 2001 her he he

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 21:32
af Jesper Rasmussen
Den første Superb var en forlænget Passat...

Akkurat lige som den er Idag

Re: Gider I se min nye A4

: 5. feb 2017, 22:19
af stadil
TorbenRasmussen skrev:Nej. A4 ==> Passat/Superb. Fabia deler størrelse med en Polo, som igen modsvarer en A1. Men det var forhåbentlig ment som en joke?
Vil da nærmere mene at A4 skal sammenlignes med Golf og Ovtavia stationcar hvorimod A6 skal sammenlignes med Passat og Superb.. hvis man kigger på se mindre modeller så er jeg enig i polo, fabia og A1 bør puttes i samme kategori.

Re: Gider I se min nye A4

: 6. feb 2017, 09:08
af ij6210
Jesper Rasmussen skrev:Den første Superb var en forlænget Passat...

Akkurat lige som den er Idag
Ja, den væsentlige forskel er vel at der er mere benplads på bagsæderne.

Re: Gider I se min nye A4

: 6. feb 2017, 10:04
af GaSelle
ij6210 skrev:
Jesper Rasmussen skrev:Den første Superb var en forlænget Passat...

Akkurat lige som den er Idag
Ja, den væsentlige forskel er vel at der er mere benplads på bagsæderne.
Netop. Og det ka´ vi li´ :)

Re: Gider I se min nye A4

: 6. feb 2017, 10:11
af HansH
RIX skrev:
HansH skrev:
RIX skrev:superb var i første udgave baseret på en forlænget golf..
Arh..
Jeg ville sige at den første Octavia (1U) var en forlænget Golf.
Og tilsvarende - at 1. gen Superb (3U) var en forstørret Passat 3B.
vi snakker 2001 her he he
RIX - jeg forstår ikke din pointe med årstallet ? Vi er enige om at Superb 3U gik i produktion i 2001.

Vil du stadig i ramme alvor mene at en Superb 3U var baseret på den daværende Golf IV ?

Re: Gider I se min nye A4

: 6. feb 2017, 22:38
af hanniballe
Seven7 skrev:Hej
Flot farve og dejlig bil. Den røde farve burde ikke give problemer, da Audi giver alle farver efterfølgende klarlak. Flere andre fabrikater giver det kun på deres metal farver. Har selv fået en i tirsdag. 2.0 TDI 150HK S tronic Avant i Sort. Kunne ikke vælge farven, da min også har kørt lidt.
Skal lige lære lidt om Aple Carplay. Navi kunne godt være på Dansk.
Gearkassen føles rigtig god. Har tidligere haft en Seat Altea 140HK Tdi med DSG i 9 mdr som firmabil, den måde den skifter på, tåler ingen sammenligning. Kører engenskaberne føles også gode. Audien erstatter i mit tilfælde en Skoda Octavia 2014 2.0TDI. Er din sænket? Syntes den står lidt lavere end min, måske det er syns befrag, min står på 16". Hvor stramt føles den med 18"? Nogle planer om opgraderinger? Har selv planer om 18" eller 19" og en sænkning.
Tillykke med den - så er du nok lige så glad ( ikke at forveksle med ligeglad ) som jeg er.

Jeg er yderst tilfreds med gearkassen - min 'frygt' var komplet ubegrundet. Den er tyst, ganske kvik trods sin lille motor og opfylder til fulde mit behov. Den opleves mere ivrig end min 'gamle' 1.8T, der dog osse havde 280.000 på tælleren.
Min er en 'sport', svarende til en sænkning på 20mm, så hvis din ikke er en sport ser du fuldstændig rigtig. Den føles fast, men bestemt ikke ukomfortabel på 18" hjulene - vel nogenlunde som den gamle 1.8T på 17" hjul.

Opgradering har jeg ikke de store planer om ( endnu ) - den er så proppet med udstyr som jeg dårligt kan udtale at jeg er godt beskæftiget det næste halve år. Fx er det ret sur-realistisk når man slipper rattet og lane assist holder bilen på kursen mellem stregerne som var man en kugle i et pinbal spil ( måske en anelse mindre dramatisk !! ).

Re: Gider I se min nye A4

: 7. feb 2017, 12:10
af TorbenRasmussen
stadil skrev:
TorbenRasmussen skrev:Nej. A4 ==> Passat/Superb. Fabia deler størrelse med en Polo, som igen modsvarer en A1. Men det var forhåbentlig ment som en joke?
Vil da nærmere mene at A4 skal sammenlignes med Golf og Ovtavia stationcar hvorimod A6 skal sammenlignes med Passat og Superb.. hvis man kigger på se mindre modeller så er jeg enig i polo, fabia og A1 bør puttes i samme kategori.
Det handler om akselafstand. At man så vælger at lade motorrummet fylde en del mere på en A4'er ændrer ikke ved, at basen de står på definerer den platform der skal sammenlignes på tværs af. En Octavia er 10 cm kortere mellem akslerne end en A44'er, hvor en Superb og en A4'er passer overens.