Side 2 af 3

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 09:38
af karstein
Rigtig fin bil - klassisk og fin. Du skal forkæle dig selv med et fladbundet rat. Det er virkelig fedt, i forhold til det runde standard rat. Sæderne (typer+betræk) og folien, er ikke lige min kop te, men ellers er den jo svær at være sur på (skulle man have troet)

Nu du selv nævner tuning som en mulighed...hvordan er performance på den bil p.t.? Jeg kører i en A4 Avant m 3.0tdi quattro (245) og tænker på INGEN måde at den er en raket... så har haft mine tanker om disse LE modeller, om at de virkelig må være underdimensioneret, MEN er de så bovlamme?

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 09:56
af TorbenRasmussen
GranTurismo skrev:Jovist en V6'er lyder da bedre, men koster også betydeligt mere i både indkøb, benzin og årlig afgift..
De her LE-modeller var jo til salg for under 450.000 kr, hvor en tilsvarende med den normale 177 HK motor lå omkring de 700.000 kr. Og så har vi ikke engang snakket V6 endnu.

Men lad mig lige høre: hvis en model sælges med ekstraudstyr for +120.000 kr i en kampagne, gør det den så til "standardbestykning"? Og når vi nu piller S-Line modellerne ned i forum, så må vi vel kyle FR, VR og R-Line i samme hul - sammen med alle de biler der har motorer, der ikke har 6 cylindere...? Bliver her ikke lidt tomt?

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 10:23
af Anders D
Uanset hvad er en A5 den flotteste karosse der er lavet siden 1: 406 Coupé og 2: Coupé Fiat. Tillykke til trådstarter.

A5 LE er en 'vi samler med hvad vi har på hylden' og det er der ikke noget galt i. Se bare A5 tråden og alle de glade købere. De har fået meget udstyr for pengene. Selv min 72 årige far har lige købt en.


Den kedelig tone er startet af én der taler bilen ned og ikke op. Så kan man diskutere accepten, og om det er konstruktivt ment, men kommer ud som galde. Der er nok to lejre i den sag. Personligt synes jeg ikke det hører sig til i en showoff tråd. Jeg siger ikke der ikke er plads til konstruktiv kritik, men at ligefrem stille en tabel op hvor man lister alt man synes er negativt og burde være mere optimalt synes JEG er at tale tingene ned.

Det fede i motoren er et udmærket tuningspotentiale ;)

En let sænkning med sikring af, at den ikke kommer til at hænge med bagenden ville lige give det sidste. Fælgene er en personlig sag. Jeg synes de sidder lidt langt inde ift proportionerne på karrosseriet.

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 10:24
af JMD
Benzon1960 skrev:
JMD skrev:
Jamen så siger jeg også min mening. Jeg synes dine indlæg er lige så brugbare som vådt bølgepap. De bidrager med intet andet end misbrug af ilt. Ah ja, det var sgu godt, tak for tippet.
Du kan åbenlyst ikke håndtere en oprigtig tilbagemeldning, og dit utilstrækkelige selvværd synes at råbe på anerkendelse for enhver pris.

Bliv pigespejder! Eller stil op til formandsposten for de forenede VAG rygklappere.

Prøv nu at forstå det: Er du glad for din A5 - så er det vel det vigtigste. Vælger du at spørge andre, om de synes din bil er fed - ja, så får du to slags tilbagemeldningen: De intetsigende og de oprigtige. Kan du ikke rumme det, så lad da være at spørge.

Og ja, jeg er mere enig med
Søren end ikke.
Rolig basse, kan du ikke tåle at jeg nu fortæller MIN oprigtige mening om dig? Tag en kiks.

Det er da sødt at dig og Søren har et eller andet kørende, men så nap et hotelværelse og få det overstået, så vi andre slipper for det.

SteffenR skrev:Du skal have fat i rallycentret ang køb, de er den eneste forhandler på Sjælland. Mener de ligger under 30k for et sæt 19", kan dog ikke huske hvor meget.

https://m.facebook.com/HRE-Performance- ... ale2=da_DK
Lyder godt. HRE P101 ser også meget fede ud. På en RS7, der minder ret meget om A5'eren, synes jeg de passer ret godt:
Billede

senorkaka skrev:Hvad gav du for at få folie på ? Billede
Sent from my iPad using Tapatalk
Gav 19k for folie og solfilm. Audi-sælgeren kendte ellers en der kunne gøre det for 10k, men var bange for at kvaliteten ville blive som nogle af de taxaer der kører rundt.
Jeg fik det lavet hos Reklamecentret i Slagelse.

Sorens2 skrev:Præcis. Meget kedelig tone.

Mit første indlæg er mit oprigtige.
Det er konstruktivt da jeg mener den som minimum skal sænkes osv.
Det er min mening. Det er ikke gylle at lukke ud.
En A5 er en møjfed bil.
Men accepter lidt konstruktivt kritik og ikke bare falde på halen kommentarer over en ret alm. bil.
Mere speciel er en A5 heller ikke længere.
Jeg tror ikke du forstår hvad "konstruktivt" betyder. Lad mig hjælpe dig:
"som tjener et brugbart og positivt formål; opbyggende"
Og her brugt i en sætning: "rapporten satte fingeren på ømme punkter og anviste en række konstruktive løsninger" (bemærk "konstruktive løsninger")

Hvad konstruktivt synes du der er i motoren er for lille og bilens look ikke behager herren? Skal jeg flå motoren ud og køre karosseriet over med en motorsav? Du klinger sgu lidt hult..

Men ellers synes jeg du skal skynde dig ind i de fem andre seneste tråde her i forummet, for det er standard A4 og A3'ere... hvorfor skal de slippe for din "konstruktive kritik" ?

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 11:32
af JMD
karstein skrev:Rigtig fin bil - klassisk og fin. Du skal forkæle dig selv med et fladbundet rat. Det er virkelig fedt, i forhold til det runde standard rat. Sæderne (typer+betræk) og folien, er ikke lige min kop te, men ellers er den jo svær at være sur på (skulle man have troetBillede)

Nu du selv nævner tuning som en mulighed...hvordan er performance på den bil p.t.? Jeg kører i en A4 Avant m 3.0tdi quattro (245) og tænker på INGEN måde at den er en raket... så har haft mine tanker om disse LE modeller, om at de virkelig må være underdimensioneret, MEN er de så bovlamme?
Hvad står sådan et rat i? Folien er valgt efter at skulle beskytte lakken, men uden at ligne en brianbil - altså man skulle ikke kunne se at der er folie på, medmindre man kender Audis farver. Og det var godt at jeg fik det på.. efter kun 2500 km i bilen, kørte en cykel ud foran mig og ramte forskærmen, begge sidedøre og bagskærmen. Så jeg kan heldigvis nøjes med at få skiftet folien, i stedet for en omlakering.

Performance pt. er sådan set OK. Det er jo en lidt tung bil (lidt over 1600 kg), men automatgearet gi'r en hel del. Men jo.. man vil vel altid have mere? :) Det er desværre ret begrænset hvor meget jeg kan reelt har at bruge det til her i byen. Men skal da have lavet det alligevel.

TorbenRasmussen skrev:
GranTurismo skrev:Jovist en V6'er lyder da bedre, men koster også betydeligt mere i både indkøb, benzin og årlig afgift..
De her LE-modeller var jo til salg for under 450.000 kr, hvor en tilsvarende med den normale 177 HK motor lå omkring de 700.000 kr. Og så har vi ikke engang snakket V6 endnu.

Men lad mig lige høre: hvis en model sælges med ekstraudstyr for +120.000 kr i en kampagne, gør det den så til "standardbestykning"? Og når vi nu piller S-Line modellerne ned i forum, så må vi vel kyle FR, VR og R-Line i samme hul - sammen med alle de biler der har motorer, der ikke har 6 cylindere...? Bliver her ikke lidt tomt?
LE'eren blev solgt for 430k, hvor listeprisen reelt var lige på den anden side af 700k, så faktisk ca. 270.000 kr. under listepris.

Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 11:50
af TorbenRasmussen
Jeg har selv en og jeg har selv regnet efter, og du skulle ikke have givet 270.000 kr for pakkerne hvis du købte "uden for sæson". Det blev maks til 170.000 kr hvis du kiggede på Audi Fredericias prisliste dengang. Jeg linker vist til det et sted i LE-tråden. Men anyhow, så var det en god pris.

Rattet ville have kostet 2500 kr at opgradere i sin tid (jeg købte det) men nu skal du nok regne med 7.000 kr fra nyt og så kan der spares ved at finde en brugt uden airbag. Find da en med paddleshift. Jeg har fortrudt ikke at have taget den med paddles også.

Har du fået sæderne ombetrukket eller købt andre?

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 12:43
af senorkaka
TorbenRasmussen skrev:Jeg har selv en og jeg har selv regnet efter, og du skulle ikke have givet 270.000 kr for pakkerne hvis du købte "uden for sæson". Det blev maks til 170.000 kr hvis du kiggede på Audi Fredericias prisliste dengang. Jeg linker vist til det et sted i LE-tråden. Men anyhow, så var det en god pris.

Rattet ville have kostet 2500 kr at opgradere i sin tid (jeg købte det) men nu skal du nok regne med 7.000 kr fra nyt og så kan der spares ved at finde en brugt uden airbag. Find da en med paddleshift. Jeg har fortrudt ikke at have taget den med paddles også.

Har du fået sæderne ombetrukket eller købt andre?
da jeg var inde og skrive under på slutsedlen på min havde de deres demo LE til salg til 740.000,- det eneste der var ekstra på den var et sæt fælge til 33.000,- (efter kampagnen var udløbet)


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 13:21
af JMD
TorbenRasmussen skrev:Jeg har selv en og jeg har selv regnet efter, og du skulle ikke have givet 270.000 kr for pakkerne hvis du købte "uden for sæson". Det blev maks til 170.000 kr hvis du kiggede på Audi Fredericias prisliste dengang. Jeg linker vist til det et sted i LE-tråden. Men anyhow, så var det en god pris.

Rattet ville have kostet 2500 kr at opgradere i sin tid (jeg købte det) men nu skal du nok regne med 7.000 kr fra nyt og så kan der spares ved at finde en brugt uden airbag. Find da en med paddleshift. Jeg har fortrudt ikke at have taget den med paddles også.

Har du fået sæderne ombetrukket eller købt andre?
Sæderne blev ordnet af en Audi Amager samarbejder med. Ellers var alternativet at skulle tilkøbe en eller anden dyr businesspakke, for derefter at lægge 40k for lædersæder. Så gav det andet mere mening.

Vidste ikke at den kunne "opgraderes" til paddles.. det er da lidt interessant!

Ang. prisen så nappede jeg listepriserne fra Audis side, og bankede dem ind i Excel. Måske du kan spotte en fejl et sted?
Billede

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 13:47
af trabjerg
Hvad gav du for læder? Overvejer jeg min a6


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 13:48
af trabjerg
Og synes din bil står super godt. Rotorfælgene er super til a5.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 13:51
af TorbenRasmussen
Jeg fandt en prisliste hos Audi i Fredericia, hvor det fremgik, at pakkepriserne var noget anderledes end den officielle liste. Jeg har ikke linket her, men det står i LE-tråden.

Det er S-Line sportpakken, der giver adgang til billigere læder.

Det er ellers en OK pris de har givet på fælgene. Var det en byttepris, så de tog dine 17" fælge?

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 13:59
af SteffenR
JMD skrev:Lyder godt. HRE P101 ser også meget fede ud. På en RS7, der minder ret meget om A5'eren, synes jeg de passer ret godt:

"Rigtige" HRE fælge koster noget mere end Flowfrom hjul fra dem.


Hvis du godt kan lide det design, så kig på Avantgarde M510, de er noget billigere.


Rotiform SPF spiller også utroligt godt til den model, da de lidt minder om OEM RS6 hjul.

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 14:07
af JMD
trabjerg skrev:Hvad gav du for læder? Overvejer jeg min a6

Sent from my iPhone using Tapatalk
trabjerg skrev:Og synes din bil står super godt. Rotorfælgene er super til a5.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg gav 32k for læderet. Med i det er læder i sidedørene. Jeg synes også de passer meget godt til, men det er jo, som med meget andet, en smagssag.

TorbenRasmussen skrev:Jeg fandt en prisliste hos Audi i Fredericia, hvor det fremgik, at pakkepriserne var noget anderledes end den officielle liste. Jeg har ikke linket her, men det står i LE-tråden.

Det er S-Line sportpakken, der giver adgang til billigere læder.

Det er ellers en OK pris de har givet på fælgene. Var det en byttepris, så de tog dine 17" fælge?
Fælgene købte jeg i Tyskland, da Audi ville have over 30k for et sæt. De org. fælge blev der i stedet smidt vinterdæk på.

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 14:19
af superbeszzz
Torben har ret. Jeg har, som du ser i min signatur også en A5 LE. Jeg opgraderede med en række ting ved køb, da jeg vidste, at jeg langsomt ville gå og ærgre mig, hvis jeg ikke havde valgt rigtigt fra starten. Jeg har således bla. Fået s-undervogn (sænket), læder/alcantara, originale 20" oma.

Anyway, jeg vil ikke beskylde Audi for at snyde, men de omgås sandheden lemfældigt. Som Torben påpeger, var det muligt at tilkøbe pakkerne til en anden pris end dit billede siger - uden forhandling. At Audi-sælgerne som hovedregel ikke aner hvad de sælger og hvad det koster er den største udfordring. Vi er tilbage i spørgsmålet om dumhed/uvidenhed fritager en for ansvar.

Jeg er stadig glad for min. Den er ikke langsom, men den kunne omvendt godt bruge noget mere overarm.

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 17:13
af HansH
Vi har ingen forumregler for hvor enig man skal være i folks valg af bil, udstyr osv.
Heldigvis!

Vagcars tråde handler nogen gange om smagsdommeri, og her har vi vel alle en (gyldig) stemme.

Der er muligvis nogen herinde der ser sig selv som vagcars’ svar på Thomas Blachman.
Men der er den væsentlige forskel, at Blachman er hyret og betalt af DR, for - med sin bryske og kompromisløse facon - at dele vandene, skabe splid og skaffe seere til en talentkonkurrence.
Jo hårdere retorik når en deltagers præstation skal (ned)vurderes, jo mere tumult - jo bedre.

Den rolle efterspørges ikke her på vagcars.

Tråden her kan stå som en mulighed for at reflektere lidt over hvordan man vælger at udtrykke sig, når man føler behov for at tilkendegive at man selv ville have valgt lidt anderledes.

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 17:28
af TorbenRasmussen
superbeszzz skrev:Jeg er stadig glad for min. Den er ikke langsom, men den kunne omvendt godt bruge noget mere overarm.
Mere vil have mere. Den nye med 190 HK har mærkbart mere ryk i sig. Jeg ville dog hellere have firehjulstrækket, da det er ret sjældent jeg har brug for at flytte mig hurtigt ved højere hastigheder. At stå fast i krydset er dog en udfordring til tider...

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 17:46
af GranTurismo
1,8'erne skulle få omkring 240 Hk og 430 Nm ved en chiptuning. Dog anbefales det dog vist at holde den på maks 400 Nm hvis det er en multitronic. Men stadigvæk væsentligt mere end med standardfilen.

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 19:43
af JMD
TorbenRasmussen skrev:
superbeszzz skrev:Jeg er stadig glad for min. Den er ikke langsom, men den kunne omvendt godt bruge noget mere overarm.
Mere vil have mere. Den nye med 190 HK har mærkbart mere ryk i sig. Jeg ville dog hellere have firehjulstrækket, da det er ret sjældent jeg har brug for at flytte mig hurtigt ved højere hastigheder. At stå fast i krydset er dog en udfordring til tider...
Det er også noget jeg har bemærket. Selvom den kun har 144 HK så skal der ikke trykkes meget på speederen når man starter fra rødt, førend at den trækker hjulspin.
GranTurismo skrev:1,8'erne skulle få omkring 240 Hk og 430 Nm ved en chiptuning. Dog anbefales det dog vist at holde den på maks 400 Nm hvis det er en multitronic. Men stadigvæk væsentligt mere end med standardfilen.
De fleste jeg har set laver 220 HK og 380 Nm, netop pga. automatgearet/koblingen ikke kan klare mere end 400 Nm.

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 19:47
af senorkaka
226hk 371nm BilledeBillede


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 19:49
af keller
GranTurismo skrev:1,8'erne skulle få omkring 240 Hk og 430 Nm ved en chiptuning. Dog anbefales det dog vist at holde den på maks 400 Nm hvis det er en multitronic. Men stadigvæk væsentligt mere end med standardfilen.
Hvor har du de 240 fra? Landberg siger 220hk på 1,8tfsi

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 21:50
af GranTurismo
Det har jeg fra JD's hjemmeside:

http://www.jdengineering.nl/1-8-tfsi-170pk/

Her er grafen over en 1,8 som er mappet til 98 oktan og begrænset af hensyn til multitronic:

Billede

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 22:17
af Korreborg
Du sammenligner med det forkerte bil GT. Den har 170hk, hvor LE kun har 144 std. Aner ikke om det giver en forskel, eller om 144 og 170 motorene er identiske.

Re: Audi A5 sportback LE

: 12. feb 2017, 22:20
af GranTurismo
Korreborg skrev:Du sammenligner med det forkerte bil GT. Den har 170hk, hvor LE kun har 144 std. Aner ikke om det giver en forskel, eller om 144 og 170 motorene er identiske.
Hvis man går ind på hjemmesiden og vælger 144 heste, så er det den side som kommer frem. De (144, 170, 177 og 190) får nemlig det samme ifølge JD.

Re: Audi A5 sportback LE

: 15. feb 2017, 13:03
af Møbbe
Korreborg skrev:Du sammenligner med det forkerte bil GT. Den har 170hk, hvor LE kun har 144 std. Aner ikke om det giver en forskel, eller om 144 og 170 motorene er identiske.

De er identiske :)

Trådstarter - tillykke med vognen :)
-Har den selv, og jeg er rigtig glad for den 8-)



Jeg kører selv med 20" på min, men med en 35profil - det er behageligt at kører med - så går du med overvejelser om at få dem 1" op, så skal det i hvert fald ikke holde dig tilbage.

Jeg har sænket min - og der er en rigtig god komfort i stadig....du er velkommen til at tage en tur i den...det er der også et par andre herinde fra som har gjort.

Tillykke med den

Re: Audi A5 sportback LE

: 15. feb 2017, 15:02
af superbeszzz
Jeg kører også med 20". Indledningsvist med 30 profil, men det fungerede ikke for os. Jer er derfor gået op i en 35 profil og der er komforten væsentligt bedre.

Re: Audi A5 sportback LE

: 16. feb 2017, 18:53
af JMD
Møbbe skrev:
Korreborg skrev:Du sammenligner med det forkerte bil GT. Den har 170hk, hvor LE kun har 144 std. Aner ikke om det giver en forskel, eller om 144 og 170 motorene er identiske.

De er identiske :)

Trådstarter - tillykke med vognen :)
-Har den selv, og jeg er rigtig glad for den 8-)



Jeg kører selv med 20" på min, men med en 35profil - det er behageligt at kører med - så går du med overvejelser om at få dem 1" op, så skal det i hvert fald ikke holde dig tilbage.

Jeg har sænket min - og der er en rigtig god komfort i stadig....du er velkommen til at tage en tur i den...det er der også et par andre herinde fra som har gjort.

Tillykke med den
Tak! Det med køreturen vil jeg da overveje :) Så kan det være at Rotor-fælgene skal blive til vinterfælge.

Re: Audi A5 sportback LE

: 10. mar 2017, 12:01
af El Pablo
Fed bil ! :D .. Har samme version selv.

Glæder mig til at få monteret sommerhjulene på igen. Jeg overvejer i den forbindelse at få den sænket, men er meget i tvivl om det skal være 25 eller 35 mm.. Jeg kører tit tungt læsset og orker ikke at den "hælder" bagtil overdrevet meget eller at den skal skrabe på. Har aldrig før haft en sænket bil så måske der er nogle af jer der har nogle erfaringer at øse ud med?

Her et billede af min fra sidste sommer.

Re: Audi A5 sportback LE

: 11. mar 2017, 03:06
af senorkaka
[quote="El Pablo"]Fed bil ! :D .. Har samme version selv.

Glæder mig til at få monteret sommerhjulene på igen. Jeg overvejer i den forbindelse at få den sænket, men er meget i tvivl om det skal være 25 eller 35 mm.. Jeg kører tit tungt læsset og orker ikke at den "hælder" bagtil overdrevet meget eller at den skal skrabe på. Har aldrig før haft en sænket bil så måske der er nogle af jer der har nogle erfaringer at øse ud med?

Min er sænket 35mm mindre synes jeg ikke kan gøre det :) og der er ingen problemer med komfort eller noget så det kan du roligt gøre :)

Re: Audi A5 sportback LE

: 14. mar 2017, 15:52
af Alfafreak
Jeg synes at sæderne er det bedste ved din bil.
En A5 kan være superfed når den ikke er standard. Og forbavsende anonym når den er helt standard.
Så det er et stort plus med de sæder.
Hjulene sidder lidt langt inde, men du kan jo starte med et par spacere. De er jo lidt billigere end et par nye fælge :-)
Og så lige sænkes lidt. Så er den super fin.

Re: Audi A5 sportback LE

: 15. mar 2017, 20:20
af JMD
Alfafreak skrev:Jeg synes at sæderne er det bedste ved din bil.
En A5 kan være superfed når den ikke er standard. Og forbavsende anonym når den er helt standard.
Så det er et stort plus med de sæder.
Hjulene sidder lidt langt inde, men du kan jo starte med et par spacere. De er jo lidt billigere end et par nye fælge :-)
Og så lige sænkes lidt. Så er den super fin.
Takker. Jeg har også kun fået positiv feedback af dem der har set det ved selvsyn.

Er der nogen ulemper eller noget med skal være opmærksom på med at bruge spacere?