Side 2 af 2

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 13. maj 2016, 18:08
af Charlimike
Det er også et øjebliksbillede. Kører normalt 17-18 km/l målt over en hel tank (målt ved standeren). Kan gøres bedre hvis man vil.

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 15. maj 2016, 09:42
af Charlimike
Klart til olieskift. Jeg skifter olie for hver 15.000 km.

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 15. maj 2016, 10:03
af LAKGT
Charlimike skrev:Klart til olieskift. Jeg skifter olie for hver 15.000 km.
15.000km vil jeg skyde på også er absolut max, det var i hvertfald billedet på mine olieskift, bedømt ud fra analyser. (BMW 118d)

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 15. maj 2016, 10:11
af Charlimike
Jep. Gider ikke at køre intervallet på 30.000 km ud. Der er bare nada tilbage i olien efter 30k km.

Fandt i øvrigt olien i Tyskland til 7.5 Euro/l. Dyrt er det i hvert fald ikke.

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 15. maj 2016, 10:21
af fette
Charlimike skrev:Jep. Gider ikke at køre intervallet på 30.000 km ud. Der er bare nada tilbage i olien efter 30k km.

Fandt i øvrigt olien i Tyskland til 7.5 Euro/l. Dyrt er det i hvert fald ikke.
Hvorhenne? Jeg gav 399 kr hos Landberg, hvilket jeg synes var billigt.

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 15. maj 2016, 10:33
af Charlimike

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 15. maj 2016, 12:38
af N
Hvad er der specielt ved Professional olien?

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 15. maj 2016, 12:47
af Charlimike
N skrev:Hvad er der specielt ved Professional olien?
Det er 100% samme olie som den alm Edge titanium, dog er der lidt farve i som gør den grønlig. Professional er normalt en værkstedsolie, og alm er forbruger olien. I det her tilfælde var Pro billigere, så valget var let.

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 15. maj 2016, 18:30
af LAKGT
Charlimike skrev:Jep. Gider ikke at køre intervallet på 30.000 km ud. Der er bare nada tilbage i olien efter 30k km.

Fandt i øvrigt olien i Tyskland til 7.5 Euro/l. Dyrt er det i hvert fald ikke.
Der er nada tilbage i olien efter 12-15.000km.

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 15. maj 2016, 19:03
af Rheinlaender
LAKGT skrev:
Charlimike skrev:Jep. Gider ikke at køre intervallet på 30.000 km ud. Der er bare nada tilbage i olien efter 30k km.

Fandt i øvrigt olien i Tyskland til 7.5 Euro/l. Dyrt er det i hvert fald ikke.
Der er nada tilbage i olien efter 12-15.000km.
Det er en super god ide at skifte olien ved maks 15000km gør jeg også selv og for hver 30000km på min dsg gearkasse.
Har tit tænkt på at prøve at få testet en olieprøve af den skiftede olie på et tidspunkt.
Der var på et tidspunkt en dansk ingeniør der satte sig for privat at teste den billigste olie i sin alfa romeo og vildt nok vidste det sig at olien var ligesom ny efter 50000km men ingen tvivl om at smøreevnen bliver dårligere og dårlige og at olie er så billig at vi skifter for en sikkerheds skyld :)

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 15. maj 2016, 19:31
af Charlimike
Filter og bundprop m. pakning hente jeg som oem del hos Seat 2 km væk, der koster stort set det samme som på nettet. Her skal jeg jo selvfølgelig ikke af med fragt.

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 24. jul 2016, 16:46
af Charlimike
Tid til lidt nye fotos.

Vi er netop vendt hjem fra 3 ugers ferie sydpå.

Vi har været 1 uge i Schönau am königssee og 2 uger i Castiglioncello syd for Livorno i Toscana.

Vi har kørt 4762 km ialt med et samlet snit på 20,1 km/l. Er ikke bleg for at give den gas, men er ret overrasket alligevel. Vi var 2 familier af sted, så vi har skiftes til at køre når vi var på tur.

Har ejet bilen i 2.5 år nu, og er super tilfreds. Min fars Fiat punto 1.3 multijet 84 hk diesel måtte kæmpe i bakkerne, så jeg måtte slække på gashåndtaget. Har samlet kørt længere end Fiaten som er opgivet til 28 km/l ish.

Bilen har ikke brugt olie af nogen art på turen. Det føles som om bilen er vild med høj varme og motorvej.

Vores pauser t/r blev planlagt efter Shell tanke/autohof da jeg helst kører V-power Diesel. Shell er desværre overtaget af andre mærker i Italien, så vi kørte blot på "alm" luksus diesel som de fleste mærker har.

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 24. jul 2016, 17:11
af Play4Fun
hvem har chippet din bil

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 24. jul 2016, 17:15
af Charlimike
Play4Fun skrev:hvem har chippet din bil
Fredslunds som var forhandler af Chiptuning.nu v.Thomas Landberg.

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 24. jul 2016, 17:55
af Play4Fun
Har tit undret mig over at de forskellige biler kan holder til sådanne en effekt forøgelse.
Men der er jo mange der får deres biler chippet.

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 24. jul 2016, 18:23
af Charlimike
Play4Fun skrev:Har tit undret mig over at de forskellige biler kan holder til sådanne en effekt forøgelse.
Men der er jo mange der får deres biler chippet.
Alt kan ødelægges, også en std bil. Har kørt 2 år tunet nu. Min målte 191 hk & 407 nm std.

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 2. okt 2016, 17:55
af Charlimike


Mere end 2 år efter kører den stadig kanon, fordæk holder ikke en sæson mere på trods af ombytning for at slide dem ens.

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 2. okt 2016, 18:06
af Andersjensen
Charlimike skrev:

Mere end 2 år efter kører den stadig kanon, fordæk holder ikke en sæson mere på trods af ombytning.
Siger du at du slider et sæt fordæk op på under en sæson? :shock:

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 2. okt 2016, 18:11
af Charlimike
Den har kun kørt snart 50.000, så de har skam holdt fint.

Det er Audi specifikke R01 kode Conti dæk. Har læst mig til folk erfaringer med dette dæk. Lige netop R0 + 01 conti SC5 holder længere end de andre. Det tror jeg på.

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 2. okt 2016, 18:12
af Andersjensen
Fair nok - så misforstod jeg dit indlæg :)

Re: 2014 Seat leon fr 2.0 tdi 184 hk

: 6. maj 2017, 08:07
af Charlimike
Bilen er nu solgt men min nye Leon kommer snarest på galleriet.